2007
|
|
Badago, beraz, nolabaiteko oinarri enpirikoa erruaren eta enpatiaren artekoharremanari buruzko Hoffman-en planteamendu teorikoen alde. Planteamenduhoriek oso interesgarriak dira, aditzera ematen baitute, arestian esan dugunez,
|
badagoela
nolabaiteko oinarri naturala (inkontzientea?) erru sentimenduetan.Jakina, planteamendu horiek onartzeak ez du esan nahi honako hauek ukatzendirenik: batetik, badagoela erantzun enpatikoa eragotz dezaketen faktore asko (biktimaren ezaugarriak, biktimari gertatzen zaionari buruz biktimaren berarenardurari buruzko egozpenak, biktimarekiko distantzia geografikoa, eta abar), eta, bestetik, faktore askok ere oztopa dezaketela errua sortzea (era askotako defentsamekanismoak:
|
2008
|
|
Bestalde, testuaren azken pasartea kontuan hartzen badugu zera ikus daiteke: filosofoaren ustez, Tales Miletokoaren hausnarketaren eta olerkarien kontakizunen artean
|
badagoela
nolabaiteko lotura. Izan ere, olerkariak eta filosofoak, biak ala biak, errealitatearen aniztasunari batasuna ezarri nahi diote, eta hori lortu nahian osotasunaren azken printzipioetara zuzentzen dira.
|
2009
|
|
Nik uste dut euskal gizartearen baitan
|
badagoela
nolabaiteko berrarmatze moral eta ideologiko bat egiteko beharra mundu eta ideia abertzaleen inguruan. Nik uste dut badagoela neke bat, sinesgogortasun bat...
|
|
Agintariek gizartearen ordezkariak izanda horrelako astakeriak esanda ez bada ezer gertatzen, kezkatzeko arrazoi handia dugu. Haiek konturatzen dira
|
badagoela
nolabaiteko ingurumenaren aldeko sentsibilitatea, eta hori kontuan hartu behar dutela mezuetan: iraunkortasuna, ingurumena...
|
2013
|
|
Hala ere, ikusi dugu bai ikasle eta bai irakasle batzuengan
|
badagoela
nolabaiteko kezka ikasleek esparru informalean erabiltzen duten idatzizko hizkuntzak esparru formalean erabiltzen dutenari eragingo ote dionaren inguruan. Baina gehiengoak esan du ikasleek erraz bereizten dituztela testuinguru informala eta akademikoa eta ez dutela sumatzen eremu bateko hizkuntzak bestekoari eragiten dionik.
|
2014
|
|
Bost: osatzen diren ereduak osatzen direla, eredu horiek frogatu beharkodute
|
badagoela
nolabaiteko barne edo osaketa artikulazioa, edo desartikulazioa, biologikoaren eta psikologikoaren artean, gorputzaren kanpoaldearen eta barnealdearen artean, «gogoa berdin burmuina» murriztapenari izkin eginez. Eredu egokibatek subjektuaren gorputz bizituaren errepresentazio fisiko bat izan behar du, eta, horrez gain, adierazi behar du zeintzuk diren gorputzaren keinuen, posturaren etamugimenduaren arteko harremanak errepresentazio fisikoen prozesuak osatzekoorduan.
|
2015
|
|
Hirugarrenik, beste konbinazio baten bidez itzultzen diren konbinazioak pixka bat xeheago aztertunahi izan ditugu, eta atera dugu ondorio interesgarririk hemen ere. Hasteko, ikusi dugu
|
badagoela
nolabaiteko lotura bat gaztelaniazko preposizioen eta euskarazko kasu eta postposizio marken artean; izanere, gaztelaniazko preposiziodun konbinazioen ordainetan, absolutiboa baino ohikoagoak dira bestelakomarkak, eta kontrako zentzuan ere gauza bera. Hau da:
|
2022
|
|
zerbait gertatzen da, baina ez da ikusten, ez dago hanturarik edo ultzerarik. Ikerketetan ikusi dugu
|
badagoela
nolabaiteko gainjartze bat buruko nahasmenduen eta urdail hesteetako nahasmenduen artean. Susmoa da mekanismo biologikoak partekatzen dituztela, ez duela batak bestea sortzen, baizik eta badagoela beste zerbait horiek sortzen dituena.
|
2023
|
|
Elortzaren hitzetan, testu gordinak badaude, baina baita ironikoak ere: " Esango nuke
|
badagoela
nolabaiteko oreka bat".
|
|
Elurroldeak, izotz beltza... eta txingorrari, nola deritzo Zegama aldean? Bateratsu erantzun dute herritar batzuek betiko hitza kaskabikoa dela, hau da, kaskarabikoa, koskabilo edo kaskabilo berbetatik gertu, hegoaldeko hizkeretan arruntak lagunarteko hizkeran" barrabila" izendatzeko; hortaz, aro bidaiariak uste du, eiteari dagokionez, barrabilen eta txingor aleen artean
|
badagoela
nolabaiteko antzekotasuna. Zegamarren irudimen beroa!
|