Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎Gainera, auzitegiak berak termino horiei inolako edukirik eman gabe, bere erabakia juridikoki kontrolatzeko bide orori ateak ixten dizkie. Oraingoan Auzitegi Gorenak kasu honen atzetik dauden arazo gatazkatsuei aurre ez egiteko motiboen atzetik dagoenaren inguruko dudak/ susmoak, berriz ere, sententzien koherentzia printzipioaren eta eskuak garbitu nahi izanaren artean mantenduko dira, azken honen alde egiteko arrazoi handiagoak badaude ere.
2009
‎Alegia, sarritan ez egitea natura kontserbatzeko politika aktibo bat baino eraginkorragoa dela bioaniztasunaren mesedetan. Baina tamalez hamaika kasu ezagutzen dira zeinetan politika sektorial jakinen helburuak (garraio politikarena, esaterako) naturaren kontserbazioarenari aurrejartzen zaizkion, azken honen araudiari inongo jaramonik egin gabe eta berau guztiz baztertuz.
2010
‎Baina nola ulertzen dugu zigor bitartekaritza? Zigor gatazkaren protagonistek, urratzaileak eta biktimak alegia, hirugarren inpartzial baten laguntzarekin, zigor prozesuaren aurretik, bitartean edo ondoren, hura ebazteko garatzen duten tresna da; alderdiek beren gatazkaren konponketa protagonizatzen dute, horretarako elkarrizketa eta elkar ulertzea erabiliz, biktimari ahotsa emanez eta delitugilea erantzule eginez, aldi berean azken honi lehenengoari egindako kaltea konpontzeko aukera emanez, horrela sistema jurisdikzionala hobetzen lagunduz.
2011
‎Joanak Joan lanean, esaterako, Maider izeneko protagonista. Etxahun beraren, haren emazte ezkon hauslearen eta emaztearen maitalearen eta azken honen emaztearen artean gatazka bortitza eraiki ondoan, protagonista bilakatzen hasten da Maider gaztea, gainerako pertsonaiei eragiten eta haiek onbideratzen. Hamabi urteko alaba sasikoa den Maider hasten da Madalenako ermitara joaten Jainkoari aitagatik otoitz egitera, maitalea utzi eta amagana itzul dadin.
2012
‎Hizkuntza irakasteari eskaintzen zaizkio hizkuntza eta literatura irakasgaiari dagozkion orduak, eta ikastetxe askotako ikasleek literaturarekin daukaten harremana urteko bizpahiru irakurgaietara mugatzen da. Gainera, irakurketa horien hautaketa ez da egiten ez literaturarekiko kalitate irizpideen arabera, ez eta irizpide pedagogikoen arabera ere( azken honek eskatuko luke irakurgaiekin helburu zehatzak lantzea eta ulermenean sakontzea). Horrek ez du esan nahi kalitaterik gabeko liburuak irakurtzen direnik, baina hautaketa moduek ez dute aukera hori baztertzen.
‎Masokismo terminoa, aldiz, Leopold Von Sacher Masoch idazle austriarrarengandik atera zuen, azken honek lanetan minaren eta sumisioaren inguruko kezka erotikoa agertzen baitzuen. Horrezkero, masokismoa sadismoaren antitesia litzateke Krafft Ebing en iritziz.
2013
‎Azken atal honetan, gizonaren, emakumearen eta haurraren irudiak oso bizkor tartekatzen dira. Belarra mozten ari da gizona, sasitza artean galduta dago haurra eta azken honen bila dabil etsi etsian emakumea. Almandozek hiru protagonistak isolaturik erakusten ditu, bakoitza bere munduan kaiolaturik.
2022
‎Intelektualei dagokienez, Beltzak dio herri xehearekin konprometituak behar direla izan, aparatu politikoekiko askatasuna bilatu eta boterearekiko kritika muturreraino eramango dutenak. Jean Paul Sartre intelektual unibertsalaren eredua bada eta Michel Foutcault intelektual espezifikoarena, Beltza azken honen alde lerratzen da, gorrotoa baitio edozein gairi buruz iritzia emateko gain den sasijakintsuari. Berak uste dut intelektual batek menderatzen duen jakintza alorrari buruz jardun behar duela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia