Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎(Egan 51) Iban Zaldua ere iritzi berekoa da. (Hegats 23/ 24) Baina, bestalde, azken honen aburuz, ez da argi geratzen bi planoen arteko lotura. (Hegats 23/ 24)
‎Honek guztiak Aranbarriren eleberria gogora dakarkigu: aitzitik, gure aburuz, testu zati ezberdinak lotzeko urratsak Canoren eleberrian argiago adierazten dira Aranbarrirenean baino; gainera, azken honetan indeterminazio guneak ugariagoak dira.
‎Era berean, Javier Rojok Kerouac en estiloa gogora dakarkiola aipatu zuen: azken honen The Subterraneas liburua aipatu zuen erreferentzia moduan.
‎Eleberri liriko edo poematikoen artean aipatuko dugun azken honetan, Yolanda Arrieta testu labur ezberdinen eransketaren maila gorenera iritsi da. Dena den, hau guztia eleberrigileak egindako aukerari estuki lotzen zaiola azpimarratu behar dugu.
2002
‎Lafon ordezkatu zuena. Haritschelharren zuzendaritzapean eginak dira Iparraldeko ikerlarien tesi gehienak, hala nola, Peillen, Orpustan, Xarriton, Oronoz, Oihartzabal, Arkotxa edo Videgainenak( azken honek Faussat katedraduna ere izan zuen zuzendari).
2005
‎Gauza bi egiaztatu gura zituan bere begirada atzera bota ebaneko une hartantxe: bata, atzean itxitakoa benetan atzean gelditzen zala, ez joakola atzetik eta, bestea, atzean itxitakoaren eta bere arteko tartea aurreko geldiunekoa baino handiagoa zala, azken honegaz beste gauza bi be frogatu gurean, batetik, ahaztu gura zituan hainbat gauza han, urrinean, gelditzen zirala betirako eta, bestetik, berak egindako bide barria aurrerantzako bidea zala, urrinerako bidea.
‎Lehenengoek iragan mitiko baten berri ematen digute (lamiak, zaldunak, erromesak, kostaldeko fraideak...). Iragan historikoa Jimenezentzat ezinbesteko erreferentzia bihurtu da azken honetan, ildo horretatik jo baitzuen argitaratu zuen hurrengo liburuan, Baleen berbaroa eleberrian (1997) hain zuzen. Berriz, gertaera politikoetan oinarritutako narrazioak lehendik ezagunak genituen, batez ere Azken fusila eleberriak ekarritako atxilo errepublikarren gorabeherak Gernika Bermeo trenbidea 50eko hamarkadaren hasieran egiteko sasoian.
‎Frantzian ere Elizak badaki tokian tokikoa izendatzen Pariskoaz bestalde ere: Hérault departamenduko Guy Thomazeau, okzitaniarra mintzo duen apeza, Montpelierren berean azkenik.285 Estrasburgoko apezpiku guziak altzaziarrak izan dira azken hau arte. Eta honen izendatzeak arazoak sortu ditu.
2008
‎Programa horren arabera, ekartzen ahal da maila bakoitzeko bat. Bueno, ekartzen ahal ziren; azken honetan murrizketak etorri dira, eta orduan lehen agian ailegatzen ginen sei izatera, azken honetan bi onartzen dituzte bakarrik. Orduan, batzuk sartzen dira programa horretan, eta beste batzuk guk proposatzen ditugu Kontseilu Eskolarrean.
‎Programa horren arabera, ekartzen ahal da maila bakoitzeko bat. Bueno, ekartzen ahal ziren; azken honetan murrizketak etorri dira, eta orduan lehen agian ailegatzen ginen sei izatera, azken honetan bi onartzen dituzte bakarrik. Orduan, batzuk sartzen dira programa horretan, eta beste batzuk guk proposatzen ditugu Kontseilu Eskolarrean.
‎Irakaskuntzan, lurralde zabala beteko dau, Zornotzako Berriotxoa Akademian, Lekeitioko Enrique Antonen akademian zeinetan Andres Urrutia euskaltzainburua ikasle izan eban, Eibarko ikastolan lehenengo, Elgoibarko ikastolan ostean, Institutuan jarraian; azken honetan 25 urtez. Izanez, ganera, bertoko zuzendari 1993tik 1998ra eta arterago beste urte bitan Elgoibarko ikastolan.
‎Txutxita zan bat eta atso katarrua bestea. Halakoxe ahots erlaztua eukan azken honek.
2011
‎Bai lehen aitatutako ekinaldian, bai azken honetan, abestu eben oraindino ia ume zala hil jakun Etxezaharreko Maria Isabel Badiolak eta handik urte gitxira, irakasle eginda gero, joan jakun Trazolako Amaia Gorroñok be.
2015
‎Bigarrenean, berriz, Wolfdietrich Schnurre eta Hans Magnus Enzensberger. Bide batez esanda, azken honen poema bat musikatuko zuen Ordorikak 1985ean, Bihotzerreak diskoan: Berreziketaren zailtasunari buruz.
‎Nori eman ez jakin eta Verdes liburu dendako langileei utzi zien Borobila eta puntua. Handik ibiltzen zen Anjel Zelaietak lana hartu eta Arestiri pasa zion; azken honek erabaki zuen argitaratzea. Honenbestez, bakarrik zegoen orduan Atxaga, eta zerotik abiatu zuen bere ibilbidea.
2017
‎Zentzu horretan, literatura modernista eta postmodernistaren arteko funtsezko aldea errealitatearen zerizan ez esentziala ukatzean edo onartzean datzala esan daiteke. Oinarrian duen mundu ikuskera modernoari jarraiki, modernismo literarioak esentziak aurkitu nahi ditu errealitatean, azken honen gainean eredu ideal bat proiektatzen duelarik. Horrela, errealitatea itxita suertatzen da, proiekzio horren barruan tokirik ez duenari ezikusia egiten zaiolarik.
‎Azken hitzaren bila ko istorioa hiru argumentu hari nagusiko bilbea da.125 Lehenik, narratzaileak eta bere osaba literaturzaleak, azken honen Obabako etxean bilduta, hilero egin ohi duten irakurketa literarioaren saio bat dugu kontagai, zeinera, oraingo honetan, narratzaileak lagun mediku bat gonbidatu duen. Horrela, irakurketa saioan bertan zein bezperatik elkartuta narratzaileak eta bere lagun medikuak eginiko txango laburrean zehar aletuko diren ipuinen kontaketarako marko narratiboa eratzen da, Erdi Aroko literaturan zabaldu zen narrazio egitura berezia gogoraraziz.126 Bigarrenik, narratzailea obsesionaturik daukan fantasia itxurako misterioa eta berori argitzeko ahaleginak biltzen dituen argumentu haria dugu, Atxagak, esan bezala, aurrekoarekin bilbaturik eskaini diguna.
‎Txundidura beteko egoeran, Andonik kolokan dauzka begi bistakoentzat hartu ohi ditugun faktuak ere, norberaren existentzia, kasu. Izan ere, honelaxe bukatu dute nantuen gaineko solasaldia Andonik eta Maribelek, azken honek kontatuta:
‎68 Esteban Werfell ek berak deritzo memoranduma bere idazkiari. Ikus Obabakoak, 108 or. horren kolapsoa arazo larri modura bizi duena, bere aita baizik, baina azken honen amarrua dela medio, Esteban ere gatazka horretan sartuko da subjektu pasibo modura izan arren," kultura" eremuan kokatuta geratuko delarik.69 Han bezala, ordea, hemen ere kontrako polo horiek nahasturik gertatzen diren une giltzarri bat topatzen dugu, fantasiaren eremuan barneratzen gaituena, Esteban mutikoak izandako haluzinazio esperientzian gorpuzturik dagoelarik.... Bietan ere, azkenik, gertakari fantastiko horren azalpen arrazionala eskaintzen zaigu irakurleoi amaieran," basoa vs. kultura" edota" fantasia vs. errealitatea" bikoteen baitan behin behinean agerturiko lausotasuna uxatu eta hasieran zorrotz marrazturiko muga berreskuratu egiten delarik.
‎Oroz gain, modernitatearen diskurtsoek nahikeria intelektual bat dute bereizgarri, alegia, arlo sozialaren zimenduez jabetzeko asmoa, historiaren bukaeraren nozioari testuinguru arrazional bat ematekoa eta azken honen gainean giza burujabetze global baten proiektua oinarritzekoa. Berez, esentziei eta ageri ageriko identitateei buruzko diskurtsoak izan dira, nola edo hala gizartea garden gerta dakigukeelako mitoan oinarrituak.9
2021
‎Hortaz, horrelako tesi batek hizkuntzaren nahiz literaturaren didaktikaren ikuspegi jakin bat eskatzen du, hots, ikuspegi soziokulturaletik irakastea; eta, aldi berean, gramatikalistatik urruntzea (DGIR1). Dioenez, azken hau indarrean eta oso presente dagoen ikuspegia da, eta horixe bera da bi arloen didaktikak modu bateratuan ez lantzeko eragozpen handienetako bat. DGIR1 ek eta IE5 ek azaltzen dutenez, testu generoetatik abiatuz gero, biak batera landu daitezke horretarako topagune gisa funtziona dezaketelako.
‎Horri lotuta, bi elementu aipatu dira, funtsean, ikasleen gaitasunei dagokienez: euskarazko hizkuntza eta komunikaziorako gaitasunetan dituzten gabeziak, bata, eta irakurritakoaren ulermenean dituzten zailtasunak, bestea, nahiz eta azken honek lehenengoarekin lotura zuzena duen. Eta, biak ala biak heziketa literarioarekin lotura eta eragin zuzena duten trebetasunak dira, bistan dena.
‎Irudiaren kasuan, Haur eta Gazte Literaturan garapen esanguratsua izan duela adierazten du IE7 k, irudigintza bera eta bere funtzioak, baina baita irudigileei edo artistei dagokienez ere, eta apaingarri izatetik osagai literarioa izatera igaro dela eransten du IE2 k. Bide horretan, materialgintzan irudiari lotutako gero eta gauza gehiago daudela zehazten du azken honek, baina material didaktikoetan ia ez dela irudiaren lanketa" sakon eta koherenterik" egiten uste du eta jarduera zehatzetara mugatzen dela azaltzen du. IE7 ere norabide berean mintzatzen da, eta irudiaren lanketa" anekdotikoa" dela irizten dio hizkuntza eta literaturaren didaktikari dagokionez, eta IE6 k eransten duen legez, publizitatea ikasterakoan ia besterik ez dela lantzen.
‎Baina, hori guztia aldatuz joan dela onartu du; izan ere, literatura pisu soziala galduz joan dela uste du NE1 ek, baita euskal kulturan zuen zentralitate hori ere, edo gutxienez, ezin duela berdin aldarrikatu. Hala ere, azken hau ez du modu negatiboan baloratzen hor irabazi duten beste esparru batzuk daudelako, musika, bertsolaritza edota antzerki mundua, besteren artean. Bere ustetan, aipatutako diziplina horiek zein beste batzuek ere lehen literaturarena zentzu hertsian ulertuta soilik zen espazioa okupatu dute, dioenez" zorionez"," aberastu delako panorama".
‎Modu horretan, eraikitako pedagogiak aldatzeko, egokitzeko edo berritzeko beste urrats bat emanez. Horrexegatik, BHko ibilmoldea ezagututa, ohiko gelatik ateratzeak behar den giroa sortzen lagun dezake, eta, horrela, ikastetxeko aretoa, musika gela, psikomotrizitate gela edo liburutegia, beste batzuen artean, errutina aurrera eramateko kokaleku egokia izan daitezke, azken honen kasuan, ikasleek behar dituzten gaitasunak garatzeko, baita ezarritako xede pedagogikoak erdiesteko ere berezko lekua baita (Buil eta besteak, 2008). Kanpoko eremuak dituen balio pedagogikoak ere balia daitezke, nahi izanez gero (Sanz eta besteak, 2020).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia