2007
|
|
Horretara, bada, indarra, izen ona eta nork bere buruaren gainean duen estimu txikia izaten dira eremu honetako baldintzagarriak. Berbarako, elkarren ondoan bizi diren hizkuntza erkidego biren jazokizun bat
|
azaldu
nahi dut oraingoan, hau ere adibide batez emanda. Bilboko metroko igogailu baten iragarki hau ikus dezakegu:
|
2009
|
|
Dagoeneko lau kasu argitaratu dira eta beste bi daude aurten argitaratzeko bidean. Artikulu honekin proiektuaren hainbat alderdi
|
azaldu
nahi ditugu: ezaugarriak eta helburuak, egindako ibilbidea, erabilitako lan prozedura, kasu bakoitza aukeratzeko irizpideak eta zabalkunderako bideak.
|
|
Dagoeneko lau kasu argitaratu dira eta beste bi daude aurten argitaratzeko bidean. Artikulu honekin proiektuaren hainbat alderdi
|
azaldu
nahi ditugu: ezaugarriak eta helburuak, egindako ibilbidea, erabilitako lanprozedura, kasu bakoitza aukeratzeko irizpideak eta zabalkunderako bideak.
|
2011
|
|
Lehen esan moduan, zalbideren testuak, inplizituki, aditzera ematen du euskara biziberritzeko (lehengo) diglosia egoera oraingo egoera baino hobea dela. euskara biziberritzeko diglosia egoerara itzuli behar dugula, alegia. hagatik, euskararen egoera ez dela diglosikoa nabarmentzearren, seguru asko, zalbidek izendatzen du euskara ahuldutako hizkuntza eta ez du behin ere aipatzen euskara hizkuntza gutxitu gisa. zalbidek (2003) esaten du: Ahuldutako hizkuntza diogunean, egungo bibliografia tekniko ezagun eta pisuzkoenean" endangered language" edo" threatened language" esaten den hori
|
azaldu
nahi genuke. Galtzeko arriskuan dagoen, bere bizi iraupena mehatxupean daukan hizkuntza.
|
2012
|
|
Borondate kontua da. Argi
|
azaldu
nahi dut ezagutza eza ezin dela aitzakia izan erabileran trabatuta egoteko. Hortaz, administraziotik eta jendarte eragile diren elkarteetatik ezagutza unibertsal bihurtzeko bideak jarri dira, epeei eta baliabideei dagokionez neurri zehatzak hartuta, jakina.
|
|
Izenak berak aditzera ematen duen moduan, ikasgelaren argazki moduko bat egiteko tresna da gela argazkia. Ikasleen mintzajarduna zer nolakoa den
|
azaldu
nahi du. Mintzajardun nagusiaren argazkia egin nahi du, labur eta zehatz.
|
2015
|
|
Eskalak eta adierazle sistemak estu lotuta daudenez, honako lan honek mundu mailan erabiltzen diren eskalak
|
azaldu
nahi ditu, era kritikoan aztertu ere, eta bakoitzak duen alde on eta txarrak partekatu nahiko lituzke.
|
|
Eskalak eta adierazle sistemak estu lotuta daudenez, honako lan honek mundu mailan erabiltzen diren eskalak
|
azaldu
nahi ditu, era kritikoan aztertu ere, eta bakoitzak duen alde on eta txarrak partekatu nahiko lituzke, hartara irakurleak gai honen inguruko ezagutza zehatzagoa izan dezan. Bukatzeko, eskalei egin zaizkien gomendio batzuk mahai gaineratuko dira, baita egileak berak komenigarriak ikusten dituen aldaketa batzuk ere.
|
2016
|
|
6 maila hori da, beste era batera esanik, bizi iraupeneko frontoiaren" pasa/ ez pasa" lerroa265 Horrek erabakitzen du, hiztun elkarteak belaunez belauneko jarraipena izango duen ala ez. Hortik beherakoak (BAENeskalako 7 eta 8 mailetan daudenak) galtzera doaz ezinbestean, indarberritzeko ezer egiten ez bada arin eta sendo266 Hartan saiaturik ere, aski da 8 mailan dagoen hiztun herria osorik berpiztu ahal izango den267 Ahuldutako hiztun elkartea indarberritzeko orduan eragozpen muga nagusia non dagoen
|
azaldu
nahi du GIDS/ BAEN ek.
|
|
Ahuldutako hiztun elkartea indarberritzeko orduan eragozpen muga nagusia non dagoen
|
azaldu
nahi du GIDS/ BAEN ek.
|
2017
|
|
4.1 Hizkuntza sozializazioa hizkuntza sozializazioaren perspektiban kausitu dugu xedetzat ditugun gurasoen arrazoietan sakontzeko bide oparoa. Sozializazioak subjektuen nahiari eta ekimenari tokia egiten die. bistan denez, mintzairaren iraupenaren gibelean hiztunen hautu erabakiak daude eta horiek
|
azaldu
nahi ditugu. Sozializazioak gizartearen, kulturaren eta hizkuntzaren jarraipena zein eraldaketa ahalbidetzen ditu (kasares, 2014:
|
2019
|
|
Iritsi gara, horrenbestez,
|
azaldu
nahi genituenak (ondo ala gaizki, bestek esango du) azaltzera. ez genioke lanari bukaera zigilua erantsi nahi, bospasei ohar xume erantsi aurretik. hona, labur labur: euskalgintzaren esparruan zentrala da arnasguneak bizirik gordetzea eta, ahal delarik, barrura indartuz kanpora zabaltzea. maiz entzuna dugu honelakorik:
|
|
Oso garrantzitsua da faktore kultural hau ezagutzea eta neurtzea gure berrikuntza prozesua eta, batez ere, bere elementu estrategikoak, sakonago ulertzeko eta etorkizunari begira proiektatu ahal izateko. Berrikuntza estrategiko eta espezializazio adimendunik arrakastatsuenak nazioarte mailan (Finlandia, Baviera, Quebec, Estonia, etab), beren kultur dimentsioa gehitzeko gai izan direnak dira. hau guztiarekin
|
azaldu
nahi duguna zera da, herrialde guztiek antzeko egoerei egiten diegula aurre, baina, modu desberdinean erantzuten diegula. Gauza berak ikusten ditugu, baina ez ditugu berdin interpretatzen.
|
2022
|
|
Jakina da egungo euskaldun gehienek ez dutela hika egiten, izan ohitura faltagatik, izan ez dutelako ezagutzen. Motibo ugari daude hutsune horren atzean, baina kapitulu honetan
|
azaldu
nahi dugu, batetik, hitanoaren ospe txarra nolabait iraultzen hasi ote den pentsatzeko zantzuak ere azaleratu direla; eta, bestetik, hitanoa erabiltzeko zailtasun bakarra ez dela aditz paradigma goitik behera menderatu beharra. Azkenik, eskolak bete dezakeen papera eta azkenaldian eskolatik at garatutako proposamenak aurkeztuko ditugu.
|