Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Horretara, bada, indarra, izen ona eta nork bere buruaren gainean duen estimu txikia izaten dira eremu honetako baldintzagarriak. Berbarako, elkarren ondoan bizi diren hizkuntza erkidego biren jazokizun bat azaldu nahi dut oraingoan, hau ere adibide batez emanda. Bilboko metroko igogailu baten iragarki hau ikus dezakegu:
2009
‎Dagoeneko lau kasu argitaratu dira eta beste bi daude aurten argitaratzeko bidean. Artikulu honekin proiektuaren hainbat alderdi azaldu nahi ditugu: ezaugarriak eta helburuak, egindako ibilbidea, erabilitako lan prozedura, kasu bakoitza aukeratzeko irizpideak eta zabalkunderako bideak.
‎Dagoeneko lau kasu argitaratu dira eta beste bi daude aurten argitaratzeko bidean. Artikulu honekin proiektuaren hainbat alderdi azaldu nahi ditugu: ezaugarriak eta helburuak, egindako ibilbidea, erabilitako lanprozedura, kasu bakoitza aukeratzeko irizpideak eta zabalkunderako bideak.
2011
‎Lehen esan moduan, zalbideren testuak, inplizituki, aditzera ematen du euskara biziberritzeko (lehengo) diglosia egoera oraingo egoera baino hobea dela. euskara biziberritzeko diglosia egoerara itzuli behar dugula, alegia. hagatik, euskararen egoera ez dela diglosikoa nabarmentzearren, seguru asko, zalbidek izendatzen du euskara ahuldutako hizkuntza eta ez du behin ere aipatzen euskara hizkuntza gutxitu gisa. zalbidek (2003) esaten du: Ahuldutako hizkuntza diogunean, egungo bibliografia tekniko ezagun eta pisuzkoenean" endangered language" edo" threatened language" esaten den hori azaldu nahi genuke. Galtzeko arriskuan dagoen, bere bizi iraupena mehatxupean daukan hizkuntza.
2012
‎Borondate kontua da. Argi azaldu nahi dut ezagutza eza ezin dela aitzakia izan erabileran trabatuta egoteko. Hortaz, administraziotik eta jendarte eragile diren elkarteetatik ezagutza unibertsal bihurtzeko bideak jarri dira, epeei eta baliabideei dagokionez neurri zehatzak hartuta, jakina.
‎Izenak berak aditzera ematen duen moduan, ikasgelaren argazki moduko bat egiteko tresna da gela argazkia. Ikasleen mintzajarduna zer nolakoa den azaldu nahi du. Mintzajardun nagusiaren argazkia egin nahi du, labur eta zehatz.
2015
‎Eskalak eta adierazle sistemak estu lotuta daudenez, honako lan honek mundu mailan erabiltzen diren eskalak azaldu nahi ditu, era kritikoan aztertu ere, eta bakoitzak duen alde on eta txarrak partekatu nahiko lituzke.
‎Eskalak eta adierazle sistemak estu lotuta daudenez, honako lan honek mundu mailan erabiltzen diren eskalak azaldu nahi ditu, era kritikoan aztertu ere, eta bakoitzak duen alde on eta txarrak partekatu nahiko lituzke, hartara irakurleak gai honen inguruko ezagutza zehatzagoa izan dezan. Bukatzeko, eskalei egin zaizkien gomendio batzuk mahai gaineratuko dira, baita egileak berak komenigarriak ikusten dituen aldaketa batzuk ere.
2016
‎6 maila hori da, beste era batera esanik, bizi iraupeneko frontoiaren" pasa/ ez pasa" lerroa265 Horrek erabakitzen du, hiztun elkarteak belaunez belauneko jarraipena izango duen ala ez. Hortik beherakoak (BAENeskalako 7 eta 8 mailetan daudenak) galtzera doaz ezinbestean, indarberritzeko ezer egiten ez bada arin eta sendo266 Hartan saiaturik ere, aski da 8 mailan dagoen hiztun herria osorik berpiztu ahal izango den267 Ahuldutako hiztun elkartea indarberritzeko orduan eragozpen muga nagusia non dagoen azaldu nahi du GIDS/ BAEN ek.
‎Ahuldutako hiztun elkartea indarberritzeko orduan eragozpen muga nagusia non dagoen azaldu nahi du GIDS/ BAEN ek.
2017
‎4.1 Hizkuntza sozializazioa hizkuntza sozializazioaren perspektiban kausitu dugu xedetzat ditugun gurasoen arrazoietan sakontzeko bide oparoa. Sozializazioak subjektuen nahiari eta ekimenari tokia egiten die. bistan denez, mintzairaren iraupenaren gibelean hiztunen hautu erabakiak daude eta horiek azaldu nahi ditugu. Sozializazioak gizartearen, kulturaren eta hizkuntzaren jarraipena zein eraldaketa ahalbidetzen ditu (kasares, 2014:
2019
‎Iritsi gara, horrenbestez, azaldu nahi genituenak (ondo ala gaizki, bestek esango du) azaltzera. ez genioke lanari bukaera zigilua erantsi nahi, bospasei ohar xume erantsi aurretik. hona, labur labur: euskalgintzaren esparruan zentrala da arnasguneak bizirik gordetzea eta, ahal delarik, barrura indartuz kanpora zabaltzea. maiz entzuna dugu honelakorik:
‎Oso garrantzitsua da faktore kultural hau ezagutzea eta neurtzea gure berrikuntza prozesua eta, batez ere, bere elementu estrategikoak, sakonago ulertzeko eta etorkizunari begira proiektatu ahal izateko. Berrikuntza estrategiko eta espezializazio adimendunik arrakastatsuenak nazioarte mailan (Finlandia, Baviera, Quebec, Estonia, etab), beren kultur dimentsioa gehitzeko gai izan direnak dira. hau guztiarekin azaldu nahi duguna zera da, herrialde guztiek antzeko egoerei egiten diegula aurre, baina, modu desberdinean erantzuten diegula. Gauza berak ikusten ditugu, baina ez ditugu berdin interpretatzen.
2022
‎Jakina da egungo euskaldun gehienek ez dutela hika egiten, izan ohitura faltagatik, izan ez dutelako ezagutzen. Motibo ugari daude hutsune horren atzean, baina kapitulu honetan azaldu nahi dugu, batetik, hitanoaren ospe txarra nolabait iraultzen hasi ote den pentsatzeko zantzuak ere azaleratu direla; eta, bestetik, hitanoa erabiltzeko zailtasun bakarra ez dela aditz paradigma goitik behera menderatu beharra. Azkenik, eskolak bete dezakeen papera eta azkenaldian eskolatik at garatutako proposamenak aurkeztuko ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia