2009
|
|
Inoiz ez zuen ahaztu zein izan zen bere sorterria, horrexegatik, bere burua bai euskalduna eta bai frantsesa jotzen zuen (horrek, gainera, ez zion bere baitan inolako aurkakotasunik sorrarazten). Bere euskal identitatearen ikuspegi nagusiak honela
|
azal
ditzakegu: Euskal Erria euskal etxearen sortzaileetariko bat izan zen (Aramendi, B. Urrutia eta beste askorekin batera), are gehiago, euskal etxe horren zutabe nagusitzat hartu genuke.
|
|
Grabaketaren eta taldearen arteko interakzioak esanguratsua izaten jarraitzen du aldagai bientzako. Talde esperimentalak kontrol taldearekiko duen bilakaera diferentziala kontrolatu gabeko beste faktore batzuek
|
azal
dezakete hein batean.
|
|
logikoa da pentsatzea horrek aktibazio eta herstura mailen handitze bat eragin ziela talde esperimentalekoei. Hasierako ezberdintasun horrek talde bien arteko bilakaera ezberdina
|
azal
dezake. Momentuz, maneiatzen ditugun datuekin esan genezake formazio programa eraginkorragoa izan dela hasieratik herstura maila handiagoa zeukaten subjektuen artean.
|
2010
|
|
Ikaskuntza pertzeptiboaren efektua, eta zehazki txandakatu bloke efektua, Eleonor Gibson-en (1969) estimuluen bereizketaren teoriak
|
azal
dezake. Teoria horrek proposatzen du estimuluen aurreko aurre esposizio batek arreta mailan aldaketa bat eragiten duela, estimuluen ezaugarri edo hasiera batean arakatuak ez diren xehetasun ezberdintzaileak hautematea hobetuz.
|
|
Baliteke ikerketan erabilitako estimuluak ezberdintzeko oso zailak izanagatik elkarren artean asoziatzeko zailak izatea ere, zapore berdina direlako kontzentrazio ezberdinarekin. Horrek
|
azal
zezakeen Alonso eta Hall ek (1999) aurkitu zituzten emaitzak ez genituela aurkitu ikerketa honetan. Hori bai, aurkitzea espero genuen kontrako emaitza ere ez zen aurkitu, orokortzearen gutxitzea aldibereko aurre esposizio baten ondoren, bloketako aurre esposizio batekin alderatuz.
|
2012
|
|
gaitasun emozional ezagatik, alegia. Adimen emozionalak
|
azal
dezake zergatik, nahiz eta gaitasun intelektual, hezkuntza maila edo esperientzia berdina izan, pertsona batzuk nabarmendu egiten diren eta zergatik beste batzuk atzean gelditzen diren10.
|
|
Bigarren kapitulu honetan, Martin Ugalde Kultur Parkeari buruz eginiko landa lanaren ondorio nagusiak aurkeztuko dira. Landa lan horren helburu nagusia baloratzea izan da lehen kapituluan abiapuntutzat jo ditugun teoria ekonomikoek zein puntutaraino
|
azal
dezaketen Parkearen errealitatea, esparruan bertan lanean diharduten zenbait pertsonaren esku lagaz teoria horien formulazio nagusien baliozkotasuna auzitan jartzea.
|
|
Aurreko kapituluan, sadomasokismo sexualaren inguruko diskurtso modernoen deskribapenean, eten bat eta bi paradigma, edo diskurtso talde? bereizten genituen bezala, errealitatea eraikin soziala dela pentsatzen dugun neurrian, Mendebaldeko gizarteetako harreman sozialak
|
azal
dezakeen matrize bat eraikiko dugu, tresna analitiko bat; deskripzio preskipzio jokoan, gizartea deskribatzeko bestelako ikuspegi bat?: matrize sadomasokista.
|
2013
|
|
Hain zuzen ere, joera horrek Yonneten teoria berretsiko luke, hots, jokalariak lehenik eta behin taldearen hautemandako nortasuna islatuko lukeela jarraitzaileen begietara. Michael Billigen teoriak ere
|
azal
lezake halaber, hau da, futbol atxikimenduak funtsik gabekoak edo hutsalak diren itxura ematen dutenez, politika hauteskundeetan gauzatu daitezkeen aburu politikoekin irudiz lotura ez duten atxikimenduak gerta daitezkeela. Dena dela, Athleticen eta Realaren euskal jokalarien nagusigoa, liga lehiakorrenen artean kokatutakoa izaki, futbolaren mundu mailako bilakaeraren aurkakoa da, eta euskal identitatearen bereizgarritzat hartu behar da.
|
2014
|
|
Ostera, ikerketako parte hartzaileei 8 segundoko denbora tartea eman zitzaien ale bakoitza zegokion kategoriaren izenarekin erlazionatzeko. Horrek
|
azal
dezake kategoriekiko ahulak ziren aleen elkartze indarraren areagotzea, nahiz eta efektua ez zen tipikotasun altuko aleekin behatutakoa bezain handia izan. Berriagoa den ikerketa batean, Jakab eta Raaijmakers (2009) autoreek itemen indarra aldatu zuten kategoria barnean itemen posizioak manipulatuz (1 eta 2 esperimentuak) edo ikaste fasean egindako aurkezpen kopurua kontuan hartuz (3 esperimentua) eta, lehiaren azalpenaren kontra, item indartsuenek ez zuten azaldu ale ahulek baino eragindako ahanzte gehiagorik.
|
2016
|
|
Are gehiago, arrisku hautemate eta beldurra altuagoak dira krisiaren hasieran Mendebaldean kutsatzeak gertatzean baino. Hori, izurriteak behin eta berriz agertzeak sortutako nekeak edota izurriteekiko betetzen ez diren aurreikuspen izugarriek
|
azal
lezakete, baina nabarmena da osasun krisiei aurre egiteko eran eragin zuzena duela.
|
|
Aurreikuspen horietan sarritan egon ohi den diskurtso alarmista eta izu metaforadunak ezerezean geratzeak gure gizarte igurikapenetan ainguraturik geratu dira eta eragina dute egun bizi ditugun osasun krisietan ere. Horrela, horrek
|
azal
dezake baita ere krisiaren lehenengo uneetan (abuztuan) arrisku hautematea eta beldurra handiagoa izatea, baina hilak aurrera joan ahala herstura maila horiek gutxitzea aurreko izurriteetan jarraituriko jarrera bera errepikatuta.
|
|
Gainera, ebolarekiko sentitzen dugu beldur pertsonal maila ere ez da berebizikoa: gaixotasuna besteekin lotzetik haratago, izurriteekiko gizartean sortutako nekeak edo izurrite hasieretan egoten diren gehiegizko aurreikuspen larriak bete ez izanak
|
azal
dezake hori. Horrek guztiak hein batean gizartean izurriteekiko eta bereziki bertako bilau kontsideratzen diren farmazeutiko, komunikabide eta gobernuekiko haserrea sortzea dakar, eta etorkizunean haserre horrek ondorio larriak izan ditzake izurriteak hautemateko eran.
|
2019
|
|
Ikasturteko lanketari dagokionez, azpimarragarria da urte horretan aurrez ez zutela argudio testuen inguruko lanketarik gelaratu. Sekuentzia Didaktikoaren gelaratzeak
|
azal
zitzakeen ikasleen ondo testuetako garapen aztarnak bildu nahi zirenez, argudio testuen lanketa azken ebaluaziorako uztea erabaki zen.
|
|
Ondorioz, Europarekin identifikazio baxu bat izatea eta gaur egungo krisi humanitarioaren gestio desegoki bat egitea, emozio hauen oinarrian egon daitezke. Emozio horien adierazpenek (pena, lotsa eta kulpa)
|
azal
dezakete nola konpondu egoera integrazio politiken edo balioen hedapenaren sustapenaren bidez.
|
2020
|
|
Jurisprudentziak, haatik, arau hauste tipoei marjina bat eman die, egitate den denak aurreikusi ezin direla defendatuz, bestela arau juridikoek amaierarik gabeko zerrendak barne biltzea genukeelako, eta, hori egin arren, litzateke egitateren bat zigor gabe geratzea ekidin, ez litzaiokeelako egokituko arau tipifikatzaileari19; argi
|
azal
dezakegu hau «txakurraren eta otsoaren parabolarekin»20 Jurisprudentziak eta doktrinak, halere, legegileari zehaztasuna eta zurruntasuna eskatu diote tipoaren oinarrizko elementuen deskribapenean, eta tipoaren deskribapenak erabilitako terminoen ulergarritasuna21, hiritar arruntakontuan hartuta (Gallardo, 2008: 104), baita zehapenaren graduazio maila eta arau haustearen eta zehapenaren arteko korrelazioa ere (Villar Palasí eta Villar Ezcurra, 1993:
|
|
Azken batean, zahartzaroan askotariko arrisku faktoreak elkar daitezke (besteak beste, alarguntzea, sare soziala murriztea, osasun arazoak agertzea, narriadura kognitiboa hastea eta egoitzaratzea), eta horiek berebiziko eragina izan dezakete nahasmendu emozionalen garapenean. Gainera, depresioak eta antsietateak, nahasmendu ezberdinak izan arren, antzeko arrisku faktoreak izan litzakete, eta, horrek, nahasmenduen aldiberekotasuna
|
azal
lezake.
|
|
Gure datuetan ikusi dugunez, gazteak eta bereziki emakumezko gazteak dira hitanoa gutxien erabiltzen dutenak, baina agian gerta liteke oraindik hitanorako muda linguistikoa egin ez izana eta salto hori helduxeagoak direnean egitea. Horrek
|
azal
litzake, neurri batean, bereziki emakumezko gazteen artean ikusitako erabileraehuneko apalak.
|
2021
|
|
Nolabait esatearren, jarrera ilustratua hartuko du bere errealitatean ulertzen ez dituen, alegia, ilunak diren pasarteak ulertzen saiatzeko. Azkenean, gainera, ilustratuek bere garaian nola, Trumanek ere" Jainkoak" errebelatzen duen egiaren aurka egingo du; Christophek berarentzat sortu duen sistema soziala zalantzan jarriko du (zeina, bide batez, Trumanek ezin
|
azal
zitzakeen misterioz beterik zegoen) eta bere arrazoiari jarraiki, benetako askatasuna lortuko du, Jainkoaren edo bere sortzailearen mugetatik haratago.
|
|
25 Azalpen horren baitan
|
azal
dezakegu Ediporen itsutasuna ere. Izan ere, adibidean ikus daiteke egiarako bidean argiaren bi esperientzia daudela:
|
|
Beste batzuek, Arrizabalaga (2015) artean, arrazoi multifaktorialak izan zirela pentsatu litzatekeela diote. Ikertzaile horren ustez, hipotesi bakar batek ezin
|
azal
lezake espezie oso baten desagerpena, baina bai zenbaiten arteko konbinaketak.
|
2022
|
|
Lehenik eta behin, datuen analisi estatistiko deskribatzaileak eta berariaz sortutako aldagai berriaren batez besteko balioak argi
|
azal
lezakete irakasleen eleaniztasunari buruzko usteak, oro har, positiboak direla sarreran azaldutako eleaniztasunaren eredu eta teoria berriekin; hau da, oro har, irakasleek dituzten usteak bat datoz Europako testuinguruan bogan dauden teoria eleaniztun abegikorrekin, batetik, Bihurgune Eleaniztunarekin (The Multilingual Turn) (Conteh eta Meier, 2014; May, 2013) eta, bestetik, Ikuspegi Eleaniztunar... Hain zuzen ere, eleaniztasunaren batez besteko balio altuak adierazten du irakasleen usteak gertuago kokatzen direla eleaniztasunaren teoria berrietatik eredu elebakarretatik baino.
|
|
60). Horrek Belaren tilet batzuk
|
azal
ditzake, baina ez denak.
|
|
Beraz, ni jin niz (ni etorri naiz) [nijinis] ebaki beharrean, ohikoa bihurtu da [nijinisa] ebakitzea. Honela
|
azal
dezakegu 0o>/ C_ ## bilakabidea: deus ez dagoen lekuan [a] bokala gauza liteke kontsonante ostean eta erranaldi bukaeran (erranaldi bukaera adierazi nahi dugu ## ikurren bidez); hala nola hemen hemen [a] eta hortik hortikfa].
|