Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Egindako bikoteen azterketa eginik, ondorengo hipotesia formulatzen dugu, beraz, puntu honi dagokionez: behin seme alabak jaiota, bikoteko harreman hizkuntza aldatzea, seme alabak jaio aurretik baino askoz zailagoa da. Besteak beste, behin jaiota lehentasunak beste batzuk direlako eta energia asko haiei bideratu behar izaten zaielako, eta pentsatzekoa da une horretan 3 gakoan aipatutako intentsitatea edo dedikazioa gaiari ematea oso oso zaila izango dela gehienetan.
2011
‎Adibidez Bilboko Udalaren euskararen aldeko politiken azterketatik. Sakoneko egituren azaleratzea, nola edo hala hiriaren imaginarioaren oinarri ezkutuak liratekeenen azaleratzea, Del Vallek aitortu bezala, askoz zailagoa da, azalerazten ditugun une berean sakoneko izateari uzten baitiote.
2012
‎Gure eskoletan erabilera indize batzuk lortuta daudenean aurrera egitea askoz zailago bihurtzen da eta horretan jarduteko ahalegin, estrategia eta bitarteko bereziak behar izaten ditugu. lakideekin egunean zehar euskara erdararen erabilera neurtzen dugu, Mintzagrama deritzon galdetegiaren bidez (Isasi et al., 2009). hona hemen emaitzen bi adibide:
‎Gure eskoletan erabilera indize batzuk lortuta daudenean aurrera egitea askoz zailago bihurtzen da eta horretan jarduteko ahalegin, estrategia eta bitarteko bereziak behar izaten ditugu. Aurrerago esan denez, Arratiako ikastetxeei dagokie euskalkiaren inguruko jardunak, Berbategie proiektuaren inguruan egin direnak eta egingo direnen modukoak, Begitu aldizkariarekin elkarlanean egiten direnen parekoak edota AK37 estilokoak antolatzea eta egitea.
2016
‎Arnasguneak soziolinguistikoki egonkortzea, zurkaiztea eta litekeen neurrian zabaltzea ez da batere lan erraza, arras eginkizun delikatua baizik. Kontua da hortik kanpora indarberritze sendorik bideratzea askoz zailagoa dela. Indar guztia edo indar gehiena espazio soziofuntzional berriak sortzen eta espazio geofisiko" galduak" berreskuratzen jartzea ez da hortaz arrazoizkoa, zer mantendu (eta, hartatik abiatuz, zer garatu eta zer zabaldu) badagoenean eta mantentze lan hori egunetik egunera premiazkoago bihurtzen ari denean.
2018
‎• Interbentzio eta plangintza publikotik harago, hiztunek erabaki behar dutenean hizkuntza eremu hurbilean erabiliko duten ala ez, hor esku hartzea (plangintza) askoz zailagoa da eta behetik gora etortzea ezinbestekoa: erakunde publikoek lagundu dute baina jendearen desiotik ez badator aldaketa hori oso zaila izango da.
‎Hiztunek erabaki behar dutenean hizkuntza eremu hurbilean erabiliko duten ala ez, askoz zailagoa da eta behetik gora etortzea ezinbestekoa: erakunde publikoek lagundu dute baina jendearen desiotik ez badator aldaketa hori oso zaila izango da.
2019
‎nagusitasun moldaera argia izan behar du mintzajardun horrek, orain arte izan duen bezala. horrekin batera, belaunez belaun proiektatu behar da nagusitasun hori: 35 urteko proiekzioaz ari gara hizketan, ez haurrei (jaio ondoko lehen urteetan soilik) etxean euskaraz (ere) egite hutsaz. askoz zailagoa da lehena (35 urtealdiko lorpena), azkena (etxeko mahai ingurukoa) baino. euskaraz egiten segitu behar dute, orain eta gero, bertako biztanleek. hala egin behar dute etxean eta kalean, lagunartean eta ohiko gizartebizitzan. euskarazko mintzajardun arruntak nagusi izaten segitu behar du bertan. Irakurrizkoan eta idatzizkoan aurrera jarraitzeak ere mesede egingo du:
‎Jarraipenbide horri sendo eusteak lehentasun argia du, ahuldutako hizkuntza bizirik gordetzeko eta, hortik abiatuz, ahuldutako hiztun elkartea bere osoan indarberritzeko. gune horiek dira, hainbat adituren ustean (ikus aurrerago S. altube36 eta J. Fishman), ahuldutako hizkuntza indarberritzeko saio arrakastatsu ororen abiaburu nagusia eta sostengu gotorrena. Ingurumen horiek galtzen badira, askoz zailagoa da handik aurrerako biziberritze saioa.
‎Ingurumen horiek galtzen badira, askoz zailagoa da handik aurrerako biziberritzesaioa.
‎Beste zenbait elementurekin batean (ez haien aurretik eta ez haien ondoan) lehentasun osokoa da eta, beraz, lehentasunezko trataera zor zaio. arnasguneei, eguneroko euskal jarduna nagusi deneko ingurumen geoterritorialei, bizirik eutsi behar zaie kosta ala kosta. Bizirik eutsi eta, kikek argi dioenez, plano geofisikoan zein soziofuntzionalean zabaldu. hori gabe askoz zailagoa izango da euskarari XXI. mendean bizirik eustea; are zailago indarberritzea eta, guztietan zailenik, eguneroko mintzabide arrunt gisa galdurik dagoen ingurumenetan euskara berpiztea, espezialistek revernacularization diotena4 Bizirik dagoenari bizirik eustea, errazagoa izateaz gainera, etekin hobekoa da askoz. Funtsezkoa da, horregatik arnasguneen lehentasuna begien bistan izatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia