Emaitzak: 6
2008 | ||
Kontzeptuen sinplifikazioa da helduengandik gazteengana gertatu den eboluzioa: termino zehatzetariko | asko zentzu orokorragoa duen hitza hartzera pasatu dira. Esate baterako,, forunculo, divieso? | |
2012 | ||
A. PEREZ. Mikel Etxaburuk kontatzen zigun haiek 80ko hamarkada horretan egiten zituzten gauza | asko zentzurik gabekoak iruditzen zitzaizkiela, baina gerora, logika hartu dutela eta horrek ere gaurko gazteongan izan duela eragina. Beraz, gaurko gazteok egin eta egingo ditugun gauza asko zentzu gabeak badira ere, etorkizunean logika hartuko dutela. | |
Mikel Etxaburuk kontatzen zigun haiek 80ko hamarkada horretan egiten zituzten gauza asko zentzurik gabekoak iruditzen zitzaizkiela, baina gerora, logika hartu dutela eta horrek ere gaurko gazteongan izan duela eragina. Beraz, gaurko gazteok egin eta egingo ditugun gauza | asko zentzu gabeak badira ere, etorkizunean logika hartuko dutela. Ildo honetan, unean uneko perspektibarekin gauza batzuk kontraste handikoak direla irudi lezake baina aldaketa horiek esentzia mantenduz gero, helburuak mantentzen badira, logika hartuko dute etorkizunean. | |
2018 | ||
Mito edo fikzioan kokatzea, ordea, ez litzateke hain agerikoa. Izan ere, Pavelek berak kontatzen duenez, genero epikoan koka daitezkeen kontakizun heroiko | asko zentzu mitikoan irakurri izan dira historikoki (eta ez fikzionalki), hots, bertako entitateei existentzia erreala aitortuz: " Podemos razonablemente dar por sentado que el publico del texto En busca del Santo Grial tomaba a sus personajes legendarios como si hubieran existido realmente" (Pavel, 1997: | |
2021 | ||
Hala ere, gutxi | asko zentzua zeukan zerbait esateko gauza izan zen: | |
Ikasleei dagokienez, alde batetik, beraietariko bakoitzak darama prozesuaren hasieratik bukaerara arte espediente pertsonal bat zeinetan azaltzen den prozesuaren nondik norakoa —askotan Schrodingeren katua bezala bukatzeko, aurreko kapituluan esan bezala—; beste alde batetik, datu pedagogikoez gain, tutore eta irakasleek erabilgarriak izan daitezkeen beste datu asko jasotzen dituzte; nortzuk diren beren lagunak, zer egiten duten aisialdian, gurasoak banandurik dauden, etab. Are gehiago, korronte pedagogiko postmodernoren batek irakaslearen lana behaketa eta datu bilketa hutsera murrizten du, zaintza burokratiko batera. Aparteko datu | asko zentzu pedagogikoan erabilgarriak izan daitezkeen arren, askotan bestelako interes batzuetarako dira erabiliak. Azkenik, gurasoek ere une oro jasotzen dute KITen bidez beren kimuen inguruko informazio guztia (jarrera, lana, etxerako lanak...). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
asko | 6 (0,04) |
Lehen forma
asko | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Argia | 2 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
asko zentzu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
asko zentzu eduki | 1 (0,01) |
asko zentzu gabe | 1 (0,01) |
asko zentzu iruditu | 1 (0,01) |
asko zentzu mitiko | 1 (0,01) |
asko zentzu orokor | 1 (0,01) |
asko zentzu pedagogiko | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |