Emaitzak: 6
2010 | ||
...argi dago zeregin konplexua dela euskararen errealitatearen hautematea eta irudikapena gidatzen dituzten egitura kognitiboak, horien osagaiak zein egiturak eta eraginak komunikazio teorien bitartez ezagutzea, eta, hortaz, lan horri ezin zaio modu sinplean ekin. nahaste borraste itxura duen eremu horretan ipar gabi bat izateko, arestian azaldu ditugun agenda setting, priming eta framing kontzeptuek | asko lagun diezagukete. | |
2011 | ||
Azpimarratu nahi nuke Mikel zalbidek bere artikuluan egiten duen proposamena, Clearing Hause eraikitzeko ideia, alegia.6 etxe horretan euskararen inguruan burutzen diren lan guztiak bilduko lirateke, eta baita beste hizkuntza gutxituetakoak ere. Mota honetako zentro batek, eta ez liburutegiak, | asko lagundu diezaieke, bai ikertzaileei, bai teknikariei egiten ari diren lanak zabaltzen. hantxe bildu daitezke udalek egindakoa, prentsak eta aldizkari espezializatuek argitaratutakoa... Lanen arteko erkaketak sustatzeko ere, edota hizkuntza desberdinen biziberritze prozesuen inguruko lan konparatuak egiteko oso baliagarria litzateke. | |
2014 | ||
Herriko sortzaileen katalogo bat eratzeak ere | asko lagundu lezake artistak ikusgai jartzen: direktorio moduko bat9, nola sortzen duten erakusten duten piezak, etab. | |
Herri identitatea lantzeak | asko lagundu lezake nork bere herria hobeto ezagutu eta maitatzeko ere. Halaxe esan zuen J.M. Hiribarrenek XIX. mendean ere: | |
2015 | ||
Argi dago, eremu batzuk eragiteko eta planifikatzeko errazagoak direla eta beste batzuetan zailagoa izango dela eragitea, kalea kasu. Ikuspegi horretatik, ikuspegi komunitarioarekin jokatzeak | asko lagundu diezaguke gure interbentzioak efikazago eta efizienteagoak izaten (Ander egg, 1987). Horretarako, komunitateko elkarte zein agente desberdinen elkar harremana garrantzitsua izango da. | |
2019 | ||
Fenomeno orokorra da: ...ntza gutxituetako arnasguneen egoera aldatzen eta ikuspegi soziolinguistikotik, eskuarki, okertzenjoan da azken mendeetan, zenbait kasu eta esparrutan hobekuntzak gertatu badira ere. horregatik iruditzen zait garrantzitsua XXI. mende hasierako arnasguneen ezaugarri soziolinguistikoak, demografikoak, sozialak eta ekonomikoak ondo ikertu eta finkatzea, tipologizazio gaurkotu, osatu eta orokor batek, | asko lagundu dezakeelako bideratuko diren politiken helburuak eta lehentasunak zehazterakoan. aipatu berri ditugun faktore guzti horiek eragin zuzena dute, baita orexan, hoztan edo aulestin ere. eta herri batzuk, beste batzuk baino egoera hobean egon arren, arnasgune guztiak" erasandako" arnasguneak direla esan genezake (hortik kanpo geratzen diren herri txiki urriak, erasanak izateko guztiz... |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
asko | 6 (0,04) |
Lehen forma
asko | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
asko lagundu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
asko lagundu ezan | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |