Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 219

2000
‎Gaur egun euskal idazle batek abenturazko eleberri bat idazten badu, seguru asko ez du egingo norbaitek horren falta azaldu eta gure literatura normalizatu nahi duelako: gogoak emanda egingo du, barruak horixe eskatzen ziolako, abenturazko kontakizun bat egin nahi edo behar zuelako, eta kitto.
2001
‎Goizaldeko bostak gutxi gorabehera, trafiko gutxi edo eskasa ibiltzen den inguru batean. Beste inor pasa eta laguntzen geratzeko aukera asko ez zegoela, alegia.
‎Nire kasuan behintzat horrela da. Denbora asko ez dela gertatutakoaz oroitzea baino ez daukat horretaz ohartzeko.
‎Tren geltokian Mesie Ezmonsieur ikusi zuten, bere maletekin euripean, betaurrekoak bustita, bere gabardina beilegia ilunduta, Bilborako trenaren zain. Goio eta Juan Bautista bestaldeko galtzadatik pasatu ziren eta berak, betaurrekoen kristalak ur tantaz tapatuta, seguru asko ez zituen ikusi.
‎‘Gutxi direnez gero, gainera, geroago eta zailagoa dute itsasoan elkartzea. Arrak eta emeak, batak bestea bilatuko duen arren, seguru asko ez dute egundo topo eginen eta itsasoaren zabalera infinitu horretan bakar bakarrik hilko dira... ’
2003
‎Matiasek grabadora amatatu zuen plikt. Despedida etorri zen orduan eta eskerrak eta hiru lau musu eta agurrak eta Ez dizut edateko ezer atera eta Trankil, Orain aterako dizut nahi baduzu, Ez eskerrik asko ez, Eskerrik asko, Hurrengora arte, Agur, Agur, Agur, Agur.
2004
‎Irudipena dut, iskanbila horretan guztian, herri ekimenak seguru asko ez zuela beti asmatuko. Ez zuela horretarako behar den gaitasun zuhurtziarik erakutsiko.
‎Hori horrela balitz ere, ordea, aski larria dela deritzogu inolako gaitasun komunikatiborik bermatzen ez duen eredua indarrean mantentzeari. Iruzurra da, alde batetik, guraso asko ez direlako jabetzen heziera elebidunaren baldintza batzuk zorrotz bete ezean ez dagoela zereginik hizkuntza diglosikoa ikaslearen hizkuntza trebetasunetan txertatzeko ahaleginean. Hori bezain gogorra da, bestetik, edo are gogorragoa nire ustean, beste arrazoi hau.
‎Eta ene ustea oraingoan behinik behin uste hutsa baino zerbait gehiago dela iritzita nago. Unibertso horretan dabilen euskaldungoaren azpi-multzoa 30.000 ingurukoa bide zen asko ez dela: –Euskal ekoizpen idatziaren kontsumitzaile finkoen gunea txikia da (liburuak, aldizkariak eta Euskaldunon Egunkaria irakurtzen dutenak); aztertzen ari garen populazioaren %4 Euskarazko ekoizpen idatziaren kontsumo altu samarra egiten duen gune periferikoa eransten badiogu, euskarazko produktu desberdinen ohiko irakurleak 20 urte bitarteko euskaldunen %14ra igoko lirateke.
2005
‎Baina noizbait kontu hauek aipatu dizkiet Arranoko lagunei. Seguru asko ez dakite. Axola ote?
2006
‎Izerdi asko ez dut ixurtzen larreko pendizan,
‎Zer esan, bada? Hauek denak ibilbide arrazista nabarmentxoak ez baldin badira, filosofo ez arrazista baten kezka eta (buruta) penak ere asko ez diruditela, esan genezakeen gutxiena da.
‎Unamuno-ren testuetan, tirandura asko ez ezik, kontraesanak ere ugari daude, haren arrazoiketak ad hoc izan ohi dira eta (Ortega ez da oso diferentea puntu honetan). H. d., zer nahi duen, ez du izaten kontraesanik, ezpada nola arrazoitzen duen, nahi duena.
‎ideia liberalak, frantsesak ote? Baina liberal asko ez al da politikoki antifrantsesa izan. Klasizismoa frantsesa ote, eta erromantizismoa espainol jatorra?
‎Asko eta asko ez dira sekula irteten zulo horretatik. Makina bat ezagutu ditut, betiko pitzatuta geratu direnak.
2008
‎Ez dakit zergatik kontatzen dizudan hau guztia. Seguru asko ez dizu batere ardura, baina, tira, esanda dago.
‎Denbora asko ez zen pasa, beldurtuak ziruditen katuek marraka errukitsuak zabaldu zituztenean zaborrontzien inguruetan, apurtutako poltsetan maiseatzen jarraituz.
‎Urrundu egin zitzaion txakurra Freddy Greeni, muturra lur mugan zuela usnatuz, buztana tente, urduri. Denbora asko ez zen pasa, berrogeiren bat metro aurrerago, txakurra berriro aiumaka sumatu zuenean.
‎Edonoren ahotan dabiltza gisa honetako juzguak: . Gogoan al duzue nola geunden orain urte asko ez dela??,. Hemen ez zegoen deusik?,. Basamortu gorrian bizi ginen euskal kutsuko gauzetan?.
‎–Nor da euskalduna? izeneko kazetaritza lan batean Jose Mari Pastorrek irizpide ildo hau jorratu du denbora asko ez dela.
2009
‎eta kartzelaratu asko egon zen, fusilatuak ere bai. Kartzelaratu asko ez zen sekula itzuli, ez bizirik behintzat.
‎Bitoriano gozoa, oso lakarra izan da. Baina haren sakaskeria asko ez zen bere uzkurtasun eta bat bateko ezintasunaren atzaparkadak baino. Orbelaundik berea ez zen mundu batera aldaturiko haur ikaratia beti bere barruan, oso sentibera, insegurua beti, ezusteko edozein zirkinek larri xifritzen zuen.
‎Koda moduko, ez luke izan behar? txiki horretan zeharka adierazten dena da, gaurko jainkogabetasun asko ez dela aukera bat kontzientziakoa, inkontzientziakoa soil baino; h. d., askoren bizia, erosotasunean eta konfortean korronteak eraman gaitzan uztea dela (fededunak fedegabearen berdin berdin praktika dezakeen jainkogabetasuna, hori; hots, fedegabetasuna berdin bizitzaren zentzuaren erabakigabetasuna, utzikeria). Ateismoaren arrazoia desinteresa soilik denean, ordea, nekez izan liteke hura inorentzat interesgarria.
‎Nolabait heriotzaren nagusi bilakatzeko gizakiaren saioak dira denak. Baina heriotzak seguru asko ez dauka zergatik bizi proiektuaren azken logiko bat izan, nola eta ez den bizitzaren diseinuaren parte itxura horixe edukitzea, aldez aurretik. Heriotza ez dago zergatik proiektatu, bizitzaren proiektuan zergatik barnehartu.
‎Hemen Unamuno, Baroja, Basterra, etc., gomutatzen baditugu, da, berriro esateko: Gandiagaren meritua, gauza asko ez izatean ere egon da. Hori ere Gandiagaren hautu esentzialetan sartzen da.
‎Caro Baroja, gorroto etniko? espainol tradizionalez mintzo da(, porque en España existen unos odios étnicos de los que no se quiere hablar por pudibundez, por táctica o por principios?) 9; gorroto eta mespretxu batzuk, gutxienez XVI. mendeaz gero topikoak 10. Baina batez ere XIX. mendeaz mintzo da, eta liberalismo espainol batez, liberalismotik asko ez daukana, agian besterik ez alderdi politikoaren kapa baino, motxegia barneko espiritu inperial zahar bat eta pentsamendu berri bat jakobinoa ezkutatzeko. Espiritu bat eta pentsamendu bat beti espainolista fanatikoa (puntarengoak liberalismo espainolean militarrak dira, ez intelektualak, ezta politikoak ere), berdin berdina agertzen dena behin eta berriro eskuinean zein ezkerrean, XIX. mendearen erdialdeko liberalengan bezalakoxea mende buruko sozialistengan; eta gero ere, darrai Caro Barojak,, cosas parecidas en cuanto a la lengua, la incivilización, etcétera [euskaldunenak], se repitieron de 1936 a 1939 y no en boca de radicales, sino de gentes de extrema derecha?
‎Elizarena baino hobea ote da Estatuaren historia? Ez da batere polita Eliza Inkisizioarekin Estatuaren lan zikinak egiten ikustea, honek oraindik gizartearen kontrolerako bere bitarteko eta poliziarik aski ez zuenean, irakurtzen eta idazten zekitenak ere asko ez zeuzkalako. Orain baditu behar beste polizia eta kartzela eta idazle, Elizaren laguntzarik gabe.
‎Hilabetez baino luzeago kaleetan dabiltzan gaztetxoek ia denek prostituzio lana egiten dute, batzuek sarriago besteek bakanago. Mutikoek, gehienek diote homosexual ez direla, lan horretan badihardute ere; asko ez dira konturatzen hiesa harrapatzeko duten arriskuaz.
‎Bere azken pentsamenduak zuretzako, zure ama eta amumarentzako izan ziren. Gauza asko ez nekizkien arren, ondo ezagutzen nuen agurea. Bere familiaren historia zuretzako eta biontzako kontatzea, damu naiz, maite zaituztet eta barkatu esateko modua zela uste dut.
‎tokia egiteko asmoz: toki abegikor bat, minezko minen aringarri, izeba Ernestinak kristautzat baitzuen bere burua, azken batean; hura, baina, kristau errituzale asko ez bezala, ez zen su festetan galtzen, maisuak argi eta garbi irakatsi baitzuen ezen gizonarentzat zela larunbata eta ez larunbatarentzat gizona, eskuzabaltasunak erabakitzen zuelakoan, ororen buruan, zer zen eta zer ez zen larunbata, noiz zen eta noiz ez zen larunbat: itxura guztien gainetik, hurkoa maitatu beharra zegoela, alegia, nork bere burua adina, zenbat eta hurkoa behartsuago, orduan eta gehiago.
‎halaxe funtzionatzen baitzuen, antza, gorputzen artean arimaren distantzia, unibertsoaren mutur batetik besterainoko distantzia bezain luzea izan zitekeena, baita atomorik tixikienaren diametroa bezain laburra ere, aldi berean? ezarriz; hura ez zen, horrenbestez, ziur asko ez, suzko maitasun bat, erraiak erretzen zizkiona, beste zerbait baizik, misterioaren esperantzak edo Miryamen absentzia presentzia bihurtuak eragiten ziona:
‎Baina, informazio asko ez ezik, argitu gabeko galdera ugari ere gorde ditu karpetak. Galderok ihes egiten zuten batzuetan, eta gero itzuli egiten ziren.
‎Jesukristoren nortasunaren enigma asko ez da behar bezala deskiribildu, ilunpean datza oraindik.
‎Benjamin Mariarekin hasi eta gauzatutako harremanak ez zituen Domingok era hartan gauzatuko, izebaren konplizitaterik gabe, bistan da; konplizitate hark, baina, izaera eskuzabal bat zuen aurrebaldintza, izebak guztiz betetzen zuena; halakoa zuen honek, izan ere, izaeraren moldea, begirada errukitsu batek hustua –nitasunaren aztarna ia oroz hustua–, zoritxarrak jotako besteen bestetasunari –Benjamin Mariaren minezko minari, kasu– tokia egiteko asmoz: toki abegikor bat, minezko minen aringarri, izeba Ernestinak kristautzat baitzuen bere burua, azken batean; hura, baina, kristau errituzale asko ez bezala, ez zen su festetan galtzen, maisuak argi eta garbi irakatsi baitzuen ezen gizonarentzat zela larunbata eta ez larunbatarentzat gizona, eskuzabaltasunak erabakitzen zuelakoan, ororen buruan, zer zen eta zer ez zen larunbata, noiz zen eta noiz ez zen larunbat: itxura guztien gainetik, hurkoa maitatu beharra zegoela, alegia, nork bere burua adina, zenbat eta hurkoa behartsuago, orduan eta gehiago.
2010
‎Ongi gogoratzen naiz elkarrizketa hartaz, tuberkulosia harrapatu gabea artean?, amaren aldekoa bainintzen garai hartan erabat; izan ere, ni ume bat nintzen, hamaika urte bete berri zituena, eta ez nuen ulertzen nola har zitekeen begiek ikustea eta belarriek entzutea miraritzat, baldin eta miraria, benetakoa? harrigarriaren adierazpidea bazen behintzat; pixa egitea eta kaka egitea ere miraritzat ote zituen, bada, izebak?; nik entzundako mirari guztiak, baina, arrosa usainean bilduak zetozen!; ikusten ez zutèn begiek ikusten zutenek baino gehiago ikusteari dagokionez, berriz, ez zitzaidan buruan sartzen, ez asko ez gutxi; itsuak itsu-mutilak baino gehiago ikusten ote zuen, hortaz?; kostatu zitzaidan izebaren ikuspuntua neureganatzea!; badut, baina, izebaren beste esaldi bat, haren ikuspuntua osatzera etor daitekeena; amak ez baitzuen artean etsi, eta berriro tentatu baitzuen izeba, azken ahaleginean: –Nik ikusi nituen Limpiasko miraria ikusi zutenen begiak, eta begi haiek ez zuten gezurrik esaten, ez horixe!
‎Eta jakitea eskura izan dezakedala noiznahi sufrimendu mugagabeari muga bat jarriko dion pozoia; eta hilda gero, sufrituko ez dugun promesa? beste promesa asko ez bezala bete betean konplituko dena, ezerezak ez baitu sufritzen.
‎–Zuetan bekaturik gabe dagoenak jaurti diezaiola lehen harria?. Beste asko ez bezala, pasarte biribila iruditzen zait niri ere, eta horri buruz ez daukat gehiagorik esateko?
‎Ergatiboaz orain aipatu dutena, egungo haurrek eta euskaldun berriek ere akatsak egiten dituztela, patetikoa da hizkuntzalaritzaz pixka bat dakien edonorentzat. Hizkuntzalari batentzat garrantzitsua da jakitea, III. mendean ergatiboa izan bazen ere, seguru asko ez zela k hori izango, ga baizik. Hizkuntzalaritzaren ikuspegitik, k ez delako hutsetik sortzen.
‎Isilik eta geldo, etxekoandrea leihoari begirik kendu gabe eta Karmen bizi itxaropena ematen zion kristala garbi eta garden zaintzen. Baziren bost urte Mertxek ez zuela kanporako pausorik ematen eta Karmenek ere asko ez, derrigorrezko zereginen batek behartuta ez bazen. Ez zen atsegina galdetzen zuten bakanei zain jarraitzen zuela esan beharra, leihoan, zain.
‎...ekeen begiek ikustea eta belarriek entzutea miraritzat, baldin eta miraria —benetakoa— harrigarriaren adierazpidea bazen behintzat; pixa egitea eta kaka egitea ere miraritzat ote zituen, bada, izebak?; nik entzundako mirari guztiak, baina, arrosa usainean bilduak zetozen!; ikusten ez zutèn begiek ikusten zutenek baino gehiago ikusteari dagokionez, berriz, ez zitzaidan buruan sartzen, ez asko ez gutxi; itsuak itsu-mutilak baino gehiago ikusten ote zuen, hortaz?; kostatu zitzaidan izebaren ikuspuntua neureganatzea!; badut, baina, izebaren beste esaldi bat, haren ikuspuntua osatzera etor daitekeena; amak ez baitzuen artean etsi, eta berriro tentatu baitzuen izeba, azken ahaleginean: " Nik ikusi nituen Limpiasko miraria ikusi zutenen begiak, eta begi haiek ez zuten gezurrik esaten, ez horixe!
‎" Zuetan bekaturik gabe dagoenak jaurti diezaiola lehen harria". Beste asko ez bezala, pasarte biribila iruditzen zait niri ere, eta horri buruz ez daukat gehiagorik esateko...
‎txakurra, xakea, igandeetako martinia, Amanda... Eta jakitea eskura izan dezakedala noiznahi sufrimendu mugagabeari muga bat jarriko dion pozoia; eta hilda gero, sufrituko ez dugun promesa... beste promesa asko ez bezala bete betean konplituko dena, ezerezak ez baitu sufritzen.
2011
‎harea lehen planoan, harkaiztzar batzuk ezker eskuin, eta harkaitzok biltzen dituen ostertzeko marra fina urrunean?, pertsona irudi beltzak nonahi... tankera horretako gaiak erabili ohi zituen marrazkiotan, ni haiekin bizi nintzela behintzat. Amak ekarritako irudietan ikusi dudanez, aldiz, azken aldera umetako eta gaztetako leku denborak hartzen zituen gaitzat maizago, eta sasoi horretakoetan sarri azaltzen dira bere jaiotetxearen inguru niretzat ezezagunak, bi pagoak, haiexek ezagutzen nituen, baina beste asko ez?, umeak jolasean, neu izan naitekeen neskatxa bat amaren besotik helduta, herriko plaza jaietan, jendeak dantzan diharduela, festan parte hartzen duenarenetik baino, bazterretik begira dagoenaren ikuspegitik marraztua?, eta halakoak. Orain, betiko joan delarik, haren bizibidea marrazkion bidez zedarri litekeela iruditzen zait, haiei begira jartzen naizen bakoitzean.
‎Aise eman hidan eskua, kateen beldur hintzen horrek, nik hala eskatuta, hori ere halaxe dun?, gauaren luzeak unaturik lotarako prestatu ginenean. Eskua emango didan, konturatzen al haiz ez degula berriz sekula horrela egoterik izango, nik etsian, Segurutik ez, hik auskalo nola, jakin nahi niken nik adinako sastakoa hartu ote huen bai soila behar zuen seguru asko ez latz hura botatakoan?. Ez dakin, noski, baina loak hartu eta ordubetera edo esnatu nintzenean, eguna argitzen hasia zinan ordurako, ilusioa itzaltzen?, hire eskuak hantxe ziraunan libre artean, mugen gainetik eskainia nire ohe gainean, neurea baitzen, goizaldeko, edo bihotzeko?
‎Emakumeak barre egiten du. Aurrean duena seguru asko ez da bere senarra izango, baina ondo antzekoa da gauza askotan. Zer egin behar du hain antzekoak diren bi gizonekin?
‎–Egongo gara? batekin alde egin zuen, baina nik banekien seguru asko ez genuela gehiago elkar ikusiko.
‎Liraina da, gorputz osoa urdindu eta ubeldu zaion arren. Seguru asko ez da egia ezer hil duenik, ez ezer hil nahi izan duenik, ene oroitzapenak ere amets dira agian. Neu naiz agian Maggieren hilzoria eragiten ari dena.
‎Amari ondo iruditu zitzaion, amen semeekiko duda mudan, eta poztu egin zen etxera ekarri nuenean, Maggiek neska finaren eta zintzoaren planta baitzuen. Ezteiak ez genituen arranditsuak egin, ez genuen adiskide asko ez Maggiek ez nik, eta ezkontza ondorengo bidaiarik ere ez genuen egin. Rum karrikako etxean geratu ginen, bigarren solairu hartan, amarekin.
‎Ala bake ebanjelikoa bakarrik kontsideratu behar da bakea? Bake ebanjelikoa ideal bat izan daiteke, ez guztiena gainera, eta seguru asko ez dira idealak gaur gaurkoz planteatu beharra dauzkagunak; agian ez dugu zilegi horiek desio izatea ere, edo guztiengandik hori itxarotea.
‎Hau PSEren gobernuarekin gertatzen da, baina lehen ere berdina zen: PNV agintean egon den hamarkada luzeetan jende asko eta asko ez zen inoiz telebistan agertzen, albiste asko eta asko ezkutatzen ziren. Alderdi bakoitzak herri zati bat, berea, agertzen du, bestea ezkutatuz, ezabatuz, arbuiatuz.
‎Negoziazioak mehatxupean egon ziren etengabe indarkeria ekintzak eta hilketak gertatzen zirelako. Egitura formalengatik, oinarrizko arauengatik eta Hegoafrikako jendearen eta nazioarteko komunitatearen erantzukizun nabariarengatik ez balitz izan, ziur asko ez zuten arrakastarik izango.
‎Seguru asko ez zuen bizimodu erraza eraman lur gune estu hartan, eta hasierako hilabete gogorretan zer egin zuen jakitea ezinezkoa da. Agian, bizirauteko zerbait landatuko zuen, baina ez dut gure susmagarria tipulak eta patatak egiteko lurra gorritzen ikusten.
‎Lantokiko lagun batek( asko ez, baina lagun bat edo beste bai baitzuen Juankruzek lantokian) esan zion:
‎Ezinezko maitasun eta sentimenduek nork bere burua suntsitzera daramatzate pertsonaiak (Historias del Kronen, 27 ordu), edo barru barruan gorde eta erreprimitzera (Obaba, Silencio roto), beti borborka, noiz eztanda egingo zain. Secretos del corazón en, sentimenduei eustea garaiaren isla dela dio zuzendariak, frankismoan jokaera asko ez baitzeuden onartuak. –Ezin zen maitalerik izan ezkontzatik kanpo, sexu harremanak bekatu ziren?
‎Baina agian iritsia zen lehenago; agian urte berrian geunden eta asko ez ziren oraindik ohartu. Larunbatean, lagun uholde bat elkarrekin oinez gindoazela Bilboko kaleetatik, jendeak elkarri begietara begiratzen ziola iruditu zitzaidan.
‎Horretan ados gaude. Bat batean ez nekien Lurren zer zen benetakoa, zenbait gauza identifika bainitzakeen, Daxeko bainuetxera eginiko irteera adibidez, baina beste kontu asko ez.
‎Baina lagun asko ez ditu pertsona ona denak, ez naiz ausartzen pertsona ona izanik lagun asko izan daitezkeen edo ez epaitzera (pertsona ona zer den definitzera eramango nindukeena, gainera), talde batek etsaitasunezko adostasun asko eskatzen du gehienetan, injustiziak koadrilatik kanpo egitean datza kontua, kanpokoa inoiz ez da barrukoa bezain garrantzitsua: hori ez dena, traizioa da.
‎Bainujantziak tira egiten dit aluaren bi aldeetan, jarri dut ondo, ez dakit denbora nola kalkulatu dudan hain gaizki, iluntzen ari du. Hartzen ez badiot ni gabe erabakiko du zer egin eta ez dut aitzakia asko ez azaltzeko. Ezin dut aquaparkera nirekin ekarri.
‎Izan ere, Errusiak duela 60 urte okupatu zuenean, Estonian errusiar populazioa% 3koa besterik ez zen, eta, egun,% 30eraino ere iristen da. Gure helburu nagusia da errusiarrak integratzea, estoniar identitatea beren identitate ere bihur dadila, kasu honetan hizkuntzaren bidez. Batez ere, non bizi diren eta zein diren jakinaraztea, asko ez baitira estoniar sentitzen? .
‎Legez, albaniarrok berdinak gara herritar gisa. Tamalez, estatuak ez du betetzen; agiri garrantzitsu asko ez daude albanieraz, eta jendeak ezin du beti albanieraz komunikatu Estaturakein?. Berria,.
‎Hara zer nolako ondorioak dituen, besteak beste, elebitasun auziari datxekionez: . Desagertzeko zorian dauden hizkuntza asko eta asko ez lirateke dauden ataka malapartatuan aurkituko hizkuntza hegemonikoan bizi diren hiztun gehienen jokabidea den bezalakoa ez balitz. Azken hauen ustez, hizkuntz egoerarik normalena eta desiragarriena elebakartasuna da, elebakartasunean bizitzea dute xede; hori eta horrenbestez, galtzeko arriskuan dauden hizkuntzetako hiztunak erabaki egin behar du zer egin.
‎Ez zitzaien sami hizkuntzan mintzatzen uzten. Oraindik asko ez dela, 60ko hamarkadan, Finnmark en gobernuak, Norvegiaren ipar iparraldeko eskualdean, hizkuntzarekin bukatu nahi izan zuen. Sami hizkuntzan hitz egiten aditzen bazizuten, zokoratua zinen?.
‎Zer arraio ote den hori dabilkit buruan azkenean. Egun asko ez da espainiar pentsaera garbiko jende batekin ordu batzuk pasatu nituela. (?) Zer dela-eta eutsi nahi diozue hain identitate txikiari?
2012
‎Esan nahi izan nion, presa asko ez zutela izan handik agertzeko eta, beraz, egun hartan ere zertxobait gehiago itxoiteak ez ziola kalterik egingo. Esan diezaiokezu mesedez gaur ezin naizela atera eta hurrengo bisita egunean etortzeko?
‎Egia da jende asko ez dela konturatzen egoa daukanik, egoa dela uste duelako. Hain itsatsia dago egoa gure baitara, gure nortasunarekin identifikatzeraino, non bizitzako gertaera gogor samar batek eragindako zirrikitu bat irekitzen ez bada oso zaila baita norbera horretaz ohartzea.
‎Nik beti egin ditut gauzak, alderantziz, jendeak erotuta ez nengoela pentsa zezan. Frogatu behar izan dut urte askotan banekiela zertan nenbilen, eta nire joera antisozial asko ez zirela kapritxo huts, ezta ere jendearen aurkako eraso, errepikapenean higatutako bizimodu antzu baten salaketa baizik.
‎–Partiduko inbertitzaileekin bildu naiz gaur. Badakizu, horietako asko ez daudela azken erabakiekin ados. Bilera luze baten ostean aho batez erabaki dugu lider berri bat behar dugula Milango alkategai izateko.
‎Adiskideengandik jaso ditudan komentarioak ohi baino apal eta urriagoak izan dira: zirkunstantzia normaletan asko ez baziren, berez, jende gutxik egiten dio euskal literaturari kasu, nire ingurunean?, oraingoan ezin bestelakorik espero. Are gutxiago kanpoko munduarekiko nire harremanak minimora murriztu eta lanean baja eskatu dudanetik.
‎–Segur asko ez nuke asmatuko?
‎Ala bake ebanjelikoa bakarrik kontsideratu behar da bakea? Bake ebanjelikoa ideal bat izan daiteke, ez guztiena gainera, eta seguru asko ez dira idealak gaur gaurkoz planteatu beharra dauzkagunak; agian ez dugu zilegi horiek desio izatea ere, edo guztiengandik hori itxarotea.
‎Gaur egun dena ETA den moduan, eta ez zara hiritarra ETA kondenatzen ez duzun artean, lehenago dena zen heresia, turkoa, protestantea, eta urte asko ez duela dena komunismoa zen, eta antiespainola edo antiamerikarra zinen komunismoa kondenatzen ez bazenuen. Bizi bizirik jarraitzen du, ikus daitekeenez, kontzientziak inbaditzeko Estatuaren tradizioak.
‎1706ko abuztuaren 5ean abiatu ginen, eta San Jurgi gotorlekura 61 1707ko apirilaren 11n iritsi, non hiru aste eman genituen ontzilariak indarberritzeko, haietako asko gaixo baitzeuden. Handik Tonkinera joan ginen, non denboraldi batez egotea erabaki zuen kapitainak, erosi nahi zituen gauza asko ez baitzeuden prest, eta ezin zuen espero izan zenbait hilabetez emango zizkiotenik ere. Beraz, izango zituen gastuetariko batzuk ordaintzeko asmoz, balandra bat erosi zuen; tonkindarrek inguruko irletan saldu ohi zituzten salgaiez bete eta, hamalau gizon bertaratuz, balandraren buru izendatu ninduen, tratuak egiteko ahalmena emanez, hark bere arazoen izapideak Tonkinen egiten zituen bitartean.
‎–Gainera, zioen botikariak?, medikuntza lana gure eskualde hauetan ez da oso neketsua; zeren gure kamioen egoerak kabioletaz baliatzeko bidea ematen baitu, eta, gehienetan, nahiko ongi ordaindu ohi da, laborariek ondasunik aski izaki. Medikuntzaren ikuspuntutik, hestemin, marranta, sabeljario eta antzeko kasu arruntez aparte, uzta garaiko helgaitzen bat edo beste izaten dugu noizbehinka, baina, guztitara ere, gauza larririk asko ez, bereziki seinalatzekorik ez, humore hotz ugariak izan ezik, eta hauek, zalantzarik gabe, gure nekazarien etxebizitzetako higiene kondizio tamalgarriek eraginak. A!, borrokatu beharreko aurreritzi frankorekin topo egingo duzu, Bovary jauna; ohiturazko hamaika burugogorkeria ere bai, eta zure zientziaren ahalegin guztiek egunero haien kontra topo egingo dute; zeren oraindik ere bederatziurrenetara, erlikietara, apaizarengana jotzen baita, noski, medikuarengana edo botikariarengana zuzenean etorri baino lehen.
‎Gauza bakoitzak bere taxua dik: asko ez dituk esaten, baina igarri egiten dituk...
2013
‎Urteak pasatu ziren arren, gauza asko ez zirela aldatu pentsatu zuen Antxonek. Eurak gazteak zirenean ere, maiz jartzen zituzten gisako kontrolak, eta orduan ere gazteek orduak eta orduak pasa behar izaten zituzten kieto, polizia armatuek nahi beste, muturrera barrez ari zitzaizkiela jakinda, baina deus egin ezinik.
‎Baietz erantzun zion amak,? asko ez bazarete??. Aitak zehaztu zuen arrazoia:
‎Kimuk, asko ez, baina sakon lo egin izanaren aurpegia altxatu zuen. Urrundik, aspalditik datorren aurpegi horietako bat.
‎Biok lurretik zutitu eta barreiaturik zeuden arropak jasotzen hasi beharrean edalontzia berriro bete eta pentsaturik nuen esaldia errepikatu izan banio, ez zukeen seguru asko ez entzunarena egiterik izango. –Beste bat maite dut?, aitor zezakeen, edo, beste gizon bat dago?
‎–Beharbada ez da sendatzen, baina zenbait arlotan zure alde erabil dezakezu. Napoleonek, hamar zentimetro altuagoa izan balitz, seguru asko ez zukeen Europa konkistatuko, esan nion. Irribarrea itzali gabe jarraitzen zuen.
‎Kirol poltsan mikrofono bat jartzea aski duela gogoratzen diot zalantza itogarri horiek uxatzeko, baina ez du nahi, arrunkeria bat iruditzen zaio. Seguru asko ez du emaztea galdu nahi eta nahiago du sufritzen jarraitu, erantzun diot.
‎–Eta liburutegi handiagoa eduki nahi nuke, zeure mesedetan eta neure ohoretan; baina morroi nagia naiz ni, eta, liburu asko ez dudan arren, soberan dauzkat irakurri ohi dudanerako.
‎–Seguru asko ez dago zertan nabarmendu Wickham jauna hain modu lazgarrian. Zuk zer deritzozu?
‎Gauza bat argi geratu zitzaion Afulayri pairatutako jazarpenaren ostean: jende boteretsua ere bazebilela altxorraren bila, eta seguru asko ez zutela herrialdeko ondarea zaintzeko asmoz egiten, baizik eta beren lukurreriak gidatuta.
2014
‎Orkatila hautsita dauka. Buruan jasotako kolpeagatik ez dute etxera bidali, baina ziur asko ez da ezer izango. Ez dago sintoma kezkagarririk.
‎Horregatik ahalegintzen nintzen bakarrik egoten. Eurekin denbora asko ez pasatzera behartzen nuen neure burua. Haien galderei silaba bakarreko erantzunak ez ematen ere ahalegintzen nintzen.
‎Berriz arrazoiari beha: . Il y a dans la nationalité un côté de sentiment; elle est âme et corps à la fois; un Zollverein n, est pas une patrie? 1591 Tamalez, arima zerbait ezagutzen ari gara( asko ez); gorputza zertan datzan, berriro ere deus ez zaigu adierazten. Dirudienez, egiten diren kontrasteengatik?, nazioaren ezaugarritzat hartu behar dira, hura aberria izatea(, une patrie?), eta jendea hari sentimendu batzuek, interesatuak ez direnek, lotzea1592 Eta, berriz ere, interes ekonomikoak, berak fundamentu aski ez direlako(, suffisent ils??), baztertzen dira nazioaren faktore eratzaile bezala1593.
‎Viena alemanean halaber immigrazio kroaziarra, eslobeniarra, etab., pilatu da. Asko gizarte vienar alemanean asimilatu da, beste asko ez: zein nazionalitatetakoa da aita aleman eta ama kroaziarrekoa, edo guraso eslobeniarren haur elebakar alemana?
‎Grekoen alboan hebrearrei ezagutu ohi zaie antzinatean kontzientzia nazional beren beregikoa (egia da antzinateko beste herrien autokontzientzari buruz jakin ere asko ez dakigula), hots, beste nazioetatik berezia izateko kontzientzia, nazionalismo modernoa karakterizatzen duen hainbat ezaugarrirekin hain zuzen. H. Kohnek idatzi duenez:
‎Prusiaren garaipenaren ondoren, garaipenagatik eskubiderik ez daukala Alsazia eta Lorrena anexatzeko probintzia horien konsentimendua gabe, argudiatu dute alderdi frantsesetik Fustel de Coulanges, Renan, etab.ek. Eta gehienek (Renanek seguru asko ez) nazionalitateen printzipioa konsentimenduaz berdintzen dute. De fakto Frantzia iraultzaileak Venaissin eta Avignon, Savoia, etab., anexatzeko justifikazioa nazionalitateen printzipioan ikusi du, eta hori gauzatze aldera plebiszituak antolatu dira eskualde haien konsentimendua ageriki ziurtatzeko (plebiszitu horien modua eta balioa orain albora lagata).
‎Idazle asko ez da egongo Renanek baino gehiago baiesten duena bere testuetan, intelektualak ez daukala nazionalista izaterik, unibertsala izan behar duela, irekia, kosmopolita, behatzaile objektibo neutrala, etc., eta hori dena bere buruagatik baiesten usuago loriatzen dena. Irakurlearentzat, ordea, Renan baino nazionalistagorik ez dago irakurgai asko.
‎–Arrazoi duzu, esan zuen beste bidazti batek?. Salgai asko ez omen da iritsiko merkatura Asiaren erdialde horretatik, ez Samarkandako alfonbrarik, ez ekialdeko artilerik, gantzik edo xalik.
‎Omsk, zehatz esanda, ez da hiri bakar bat, bi baizik. Batean agintariak eta funtzionarioak besterik ez dira bizi, eta bestean merkatari siberiarrak gehienbat, bertan salerosketa asko ez egin arren, itxuraz, behintzat.
‎Rikardorekin bizitzen jarri berritan egiten zenituen gauza asko ez dituzu egiten orain, ez eta nagusitzean egingo zenituela pentsatzen zenituenak ere. Zeure burua engainatu duzu.
2015
‎Musuzapia atera, eta nire aurpegian ordena pixka bat jartzen saiatu naiz, baina sarean harrapatutako animalia bakartiaren ikara ikusi dut neure begietan, oinazeak zargaldutako eta nahigabeak eta izuak itxuradaldutako aurpegian. Zahartzarorako bidean jauzi bat egin berria duen aurpegia iruditu zait, orain denbora asko ez dela zituen sendotasuna eta liraintasuna betiko galdu balitu bezala. Eta, malkoek eman didaten arinduarekin, tentsioz eta beldurrez hustutako ariman gorrotoaren hazia ernatzen sentitu dut, senar txepel eta nortasungabe baten aspermenetik libratzeko maitaletzat hartu nuen irakasle harenganako herra, gustu fineko kankailu desorekatu hura erakargarri egin zidan mihi jori eta engainagarria labanaz ebakitzeko gogoa sentitzeraino, gure sexu ikerketaren habia bihurtua genuen pisu handi liburuz beteari su emateko gogoa pizteraino.
‎Horren nostalgia sentitzen zuen Elejostek, eta bizirik jarraitu izan balu nolakoa izango ote zen pentsatzen zuen beti, nolakoa izango ote zen aitaren bizitza, eta baita Alberto Elejosterena berarena ere. Aita hil izan ez balitz, seguru asko ez zen zinema zuzendari izatera iritsiko; agian aita bezala soziologoa zatekeen, eta beharbada unibertsitateko departamentu ilun batean igaroko zituzkeen egunak, ikasle aspertuei Durkheim eta Weber esplikatzen.
‎Zer zekien emakumeekin izandako harremanez? Ez zion inoiz aipatu gaztetan izandako beste harremanik, eta amarekin izandakoaz ere ezer asko ez. Behin baino gehiagotan izan zuen aitaren adiskide zaharrekin hitz egiteko tentazioa, etxetik kanpo nolakoa zen jakiteko.
‎Ordu asko ez zela biltegian esnatu zen arte. Bere ohe sofa xaharrean gurutziltzatua.
‎–Eskerrik asko ez. Izena ematea nahi dut, eta oraintxe bertan gainera.
‎Nik ere ezin dut ikusi Sarahren atzamarrak zertan diren. Seguru asko ez zuen zure erreplika espero. Nik ere ez.
‎–Ez kexatu, Hegoaldeko neska asko ez ziren hain zorionekoak izan. Morroi horrek mordoxka bat garbitu omen zuen Braaken.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia