Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 69

2008
‎Euskalki edo azpieuskalkia baino gehiago, euskararen presentziaren antzinakotasuna ikertzeko, eskualde interesgarri bat Tudelako eskualdea izango litzateke. Ez nahas, mesedez, Tudela asko baitaude, Nafarroako Erriberakoarekin, baizik eta Artziniega burua zuen artziprestazgoa eta harana. Erdi Aroaren hasieran, Valpuestako elizbarrutikoa izan zen, gero Burgosek irentsi zuena, XVIII. mendean, ondoren Santanderekoa izan zen eskualde hori.
‎Horrela estandar erregionala dialektoko hiztunek nazio mailako estandarra lortzeko egiten duten arrakasta partzialeko ahalegina baino ez litzateke izango. Gai honen inguruko ikerketa asko dago (Berruto 1983, Spitzer 1922 italierarako; alemanerako Hinskens 1992), baina aldaera berrien sorreran ematen diren hizkuntza mekanismoak oso gutxi ezagutzen dira oraindik.
‎Alde batetik, eta eredu estandarrari berari dagokionez, arlorik oinarrizkoenak arautu dira joan den hogeita hamahiru urteotan: aditza, deklinabidea, eta baita beste hainbat gauza ere, baina egindako hori guztiori gorabehera, beste kontu eta kontutxo asko dago oraindik argitzeko eta zehazteko: ahoskera dela, azentua dela?
‎Hitz berriak behar ditugu, beraz, Euskaltzaindiaren' baldintza minimoa' beteko duten hitzak, hain zuzen ere. Azken 25 urteotako hiztegietan proposamen berri asko daude, batzuk Euskaltzaindiak berak eginak, beste batzuk hiztegigileek berek sortuak. Lexikografoak badaki proposamen berriak' fikzio' direla (adibidez,' bizkar zorro'), baina konfiantza du fikziotik errealitatera salto egingo dutela noizbait.
‎Automobilaren alorra bezala, oinarrizko beste alor asko dago langai: janari eda riak, sukaldaritza, jantziak, estetika eta garbitasuna, aisialdia, etxeko elementuak, alt zariak eta apaingarriak, etxetresnak, eskola eta bulego materiala, brikolajea, etab., hau da, alor arruntak, egunerokoak, behar beharrezkoak.
‎eta elkarrekin ikasten dira eskoletan. Era horretako adibide asko daude: litioa sarrera da, baina helioa ez; kadmioa bai, baina titanioa ez; zesioa bai eta banadioa ez; zerioa bai eta neona ez; eta abar.
‎Laburtuz, azken 10 urteetan bateratze saio asko egon da, hemen aipatu dituda nak eta beste asko ere bai. Guztiok aldatu dugu" txipa" edo pentsatzeko modua, eta ulertuz joan gara terminologian" ados jartzea" dela arau nagusia.
‎Egutegi pardeltxo bat uzteko leku egoki asko zegoen, hala ere: abade etxean legez hirugarrendarren batenean, moja komentuetan, auzoko tabernan, eskoletan, liburu dendetan (Moderna, Larrinaga edo Gaubeka Gernikan, Verdes enean Bilbon, etab.). Banakuntza honek bere arduradun edo langile nagusiak izan ditu:
‎Gauzak nola mugitu izan ziren jakiteko pare bat ohar bederen egin beharra dago hemen. Gaur egun bitxia gertatuko zaigu, baina, Garate-k gogo rarazi duenez, gerraondo hartan baserri eta herrisketako jende heldu asko zegoen gerrateko larrialdietan. Arantzazurako promesa, egindakorik, eta kontzientzia lasaitzeko promesa hura bete beharra zuenik (frontetik itzuliak, preso ohiak, etxean estu eta larri egondakoak, etab.).
asko zegoen, besteak beste R. M. Azkue, Julio Urkixo edo Pierre Lhande.
‎Dena da aitzakia literatura egiteko: « Argindar instalazio zahar asko dagoelako edo ez dakit zergatik, baina suteak ugari dira. Narrazio eta ipuinei amaiera emateko era egokia izan daitezke suteak» (Ibid.
‎(a). Nunberebaita asko dago/ enetako> dolorerik? (36r),, uste gutxien dozun orduan enegaz> bearko dozu?
‎Horrelakoetan, hortaz, pinudia> dio gunean, pinu multzoa, > pinuak? ditugu gogoan, ez, pinuak dauden (pinu asko dagoen) lekua?. Era berean,, pagadia bota eta haritza aldatu nahi dut?
‎VI.8.> Gauza asko dago, nolanahi ere, alor honetan aztertu eta argitzeko. Azterketa horien pizgarri izan nahi luke, lehenik eta behin, Jean Haritschelhar adiskidearen aldeko esku erakutsi xume honek.
‎Azkenik, argi eta garbi utzi nahi du Euskaltzaindiak, bere garaian harturiko erabakiak eta egindako gomendio jakinak salbu, oraindik urrats asko dagoela euskara batua burutzeko eta inork ez duela euskara batua omen delako baten monopoliorik. Beraz, idazleak eta irakasleak bere eskuko dira tradizio ongi ezagutu baten ildotik, pedagogiazko eta literatur adierazpeneko premien arabera, nork bere euskal sen hoberenaren argitan jokatzeko, euskararen funtsezko oinarri batu horrekiko leialtasunean.
2009
‎Ez orain eta ez gero jeltzaleak ez datoz bat sabindar talde horren jarrera gogorrekin. Akademia baten premia aldarrikatzen duen jeltzale asko dago, eta zehazki Akademia honetan parte hartu eta laguntzeko prest ere bai. Akademian lehen orduko kide dira Eleizalde, Olabide, Agerre eta Eguskitza jeltzaleak.
‎Batzorde txikia, baina eraginkorra. Pausoak eman dira, webgunea hobetu egin dugu, oraindik gauza asko daude hobetzeko, baina horren beharra barruratu dugu Euskaltzaindian. Behar beharrezkoa dugu teknologia berrien mundua.
‎Tratamendu automatiko hori ez da %100 akatsik gabea, beraz hizkuntzalariek berrikusi eta zuzendu egin dute makinak egindakoa. Urrunago begiratuz, berriz, gauza asko daude egiteko, bereziki corpus hori etengabe eguneratzea eta, hizkuntzaren isla zehatza eskain dezan, gai eta generoen arteko oreka lortzea.
‎Herri aginteek, Aldundiek, sortu zuten euskara ikertu eta babesteko. Euskararen unibertsoan talde eta elkarte asko egon daitezke, asko egon dira eta daude orain, baina ezaugarri propioak ditu Euskaltzaindiak sortze egunetik. Estatus berezi hori aldarrikatu beharrean ikusi du bere burua behin baino gehiagotan kondairan zehar.
‎Herri aginteek, Aldundiek, sortu zuten euskara ikertu eta babesteko. Euskararen unibertsoan talde eta elkarte asko egon daitezke, asko egon dira eta daude orain, baina ezaugarri propioak ditu Euskaltzaindiak sortze egunetik. Estatus berezi hori aldarrikatu beharrean ikusi du bere burua behin baino gehiagotan kondairan zehar.
2010
‎Aldiz, Jose Antonio anaiaren ikasketei buruz datu asko dago. Oñatiko Sancti> Unibertsitateko erretoreak 1778 urtean luzatu zituen dokumentuetan Jose Antonioren gradu akademiko eta ahalmen hauek baietsi zituen:
‎teologia eta morala, eskolastika, zuzenbide kanonikoa, euskal gaiak, literatura, idazle klasikoak, erretorika liburuak, sermoiak. Kontsulta liburutik ere asko dago. Biblioteka horren ispilu edo, Agirreren sermoietan zitak eta aipuak, 4 kapituluan ikusiko dugu, ugari dira, ugari direnez.
‎25 platiketatik 11 dira B motakoak. Baina azalpenezkoak diren Plat> testuetan ere asko dago erregulaziotik, paragrafo paralelo asko eta disforia. Ikus konbinatoria ondoko taulan.
‎prezeptuak, Sakramentuak, Aginduak, dotrinaren esentziak, aitzakiarik gabe jakin behar direnak. Horretatik asko dago, dudarik gabe. Baina analisi sakonago batek diosku hizketa egintza mota horiek testuaren fase eta une jakinetan agertzen direla soilik.
‎OBLIGAZIOaren modalitate hau, gogora ekar bedi hizketa egintzak potentziatzeaz eta ahultzeaz esan duguna (cf. supra 3.1.2.2) litzateke BETEBEHARRAREN bertsio gogorragoa, point a potentziaturik lukeena, eta alderantziz. OBLIGAZIOaren modalitate hau ere horniturik asko dago.
‎Kasuistika asko dago. Ondokoak, esaterako, zentsuratzen du edukia, aipuari erotismo kutsua kenduz (Unica est columba mea:
‎Goiko zenbaki horiek ez dute, beraz, inor liluratu behar: asko dago oraindik egiteko, euskarazko irakaskuntzak kalitate osoko mailari eutsiko badio. EGA edo HE2tik gorako hizkuntza prestaerak horrexegatik du, besteak beste, hain arrakasta zabala.
‎Asko egin da, dudarik gabe, EEN legeak 30 artikuluan agindutakoaren bidetik. Baina asko dago egiteko: geure burua argitzea eta errepertorio linguistikoen izaeraz eta garrantziaz jabetzea, hori dugu lehen eginkizuna.
‎Irakasle (edo irakasle nahi) erdaldunen kontrakoa da EEN legearen aplikazioz egin dena: , euskaldunak primatzen ditu eta erdaldunak baztertzen, nahiz eta azken hauen artean irakaskuntzarako espresuki apartak dituen profesional asko egon. Euskara bultzatu beharraren beharraz, taliban linguistiko bihurturik dago euskaltzale zenbait.
‎Beste zenbait lekutan baino eragin txikiagoa badu ere gurean, oraingoz, bere pisua nabaria da eta erantzun zentzuzkoa zor zaio. Hor ere asko dago egiteko, orain arteko saioak oinarri hartuz. Amezketako neska mutilen hezkuntza elebiduna eta Colombiatik, Txinatik edo Nigeriatik etorri berriena ezin dira gela berera sartuz bakarrik konpondu.
‎Alde handia dago, iturri batetik bestera. Motibo asko dago, bigarren iturriko emaitzak puztuak daudela uste izateko. Hiritarrak ez zeuden ohituak, itxuraz, horrelako galderei erantzuten:
‎Hiru ekonomia sektoreetan kategoria sozio profesional ezberdin asko daude. Interesgarri litzateke ikustea zein lanbideetan kokatzen diren AEKko ikasleak.
‎Oinarrizko taula honetan ageri da, 8 hizkuntza definituen jakitea gehi definituak ez diren hizkuntzena konbinatuz, gaitasun linguistiko asko daudela: orotara 57 gaitasun ezberdin.
‎300 ikasleren lagin bat hartuz, ohargarri da gehienik aurkitzen diren langileak harreman asko dauden eremuetan daudela: bertako ikasle gehiago bulegoetan, salerospenetan eta industrian, aldiz etorkin gehiago hezkuntzan eta, araberan, osasunean eta ofizialetan.
‎Ikastolen mugimenduan ere asko espero zen Carlos Garaikoetxea buru zuen euskal gobernu hartatik. Garaikotxearekin hasita, ikastoletako guraso izandako edota ikastolekin harremana zuten asko zeuden Jaurlaritzako kideen artean: Inaxio Oliveri, Javier Retegi, Pedro Miguel Etxenike, Karmele Altzueta, Imanol Larrañaga, Xabier Agirre?
‎Gasteizko Armentia ikastolak izan ezik, Araia eta Errioxa eskualdeetako ikastolek baino ez zioten eutsi ikastolaren proiektuari. Joseba Aginagalde arrazoitu du 1993an baliabide gutxiko ikastola txiki asko zeudela herrialdean. –Publiko bihurtzearen alde agertu zirenek ez zuten baliabide ekonomikorik?.
‎bezalakoak entzuten ziren etengabe. Eta sentimendu asko zegoenez, herri askotan haustura sozialak gertatu ziren, eta familia arteko hausturak ere gertatu ziren?.
2012
‎Postmodernismoaren ezaugarri nagusi gisa definitu dugun pluraltasunak galarazi egingo digu, beste behin ere, itzulpenaren teoria postmoderno guztiak halako izenburu baten azpian biltzea. Postmodernismo mota asko dauden bezala, itzulpenaren epistemologia postmodernoa islatzen duten teoriak ere oso ugariak dira, eta ezinezkoa izango zaigu, beraz, teoria horiek banan banan zerrendatu eta modu egituratu eta itxian deskribatzea. Lan honen azken helburua Joseba Sarrionandiaren itzulpenak eta itzulpenari buruz egiten duen gogoeta aztertzea denez, iurretarraren itzulpen filosofia deskribatzeko baliagarrien izango zaizkigun teoriak azaltzera mugatuko gara atal honetan, gure helburuarekin zuzeneko lotura ez duten teoria postmodernoak alde batera utziz edo doi doi aipatuz.
‎Bernardo Atxagak oso ondo itzuli ditu bere gauzak espainierara. Horretan, erreferentzia diren idazle asko dago munduan, Vladimir Nabokov, Samuel Beckett, Álvaro Cunqueiro eta halakoak, Gabriel Arestik ere oso ondo idatzi zuen bere poesiaren espainierazko bertsioa.
‎Adibide asko daude liburu askotan azken urte hauetan. Badago joko literarioa (ludikoa+ sinbolikoa).
‎Dirudienez, mintzagai dugun garai honetan, ikasi gabeko edo eskola handirik gabeko euskaldun asko zegoen; hau da, euskaraz irakurtzen trebatu gabeko jendea. Ikus dezagun Santiago Carrerok, berriketan?
2014
‎Funtsean, ez da hainbeste aldatu Arestirena zenik ja kin gabe Arestirena ere bazen kasete hura entzutearen poderioz poeta hura bere dnAn sartua zeukan umearen ezjakintasuna. Mondegreen> asko dago oraindik, kantuetan eta kantuetatik kan po. Geure kasa benetan ulertu gabe murduskatzen dugun hitz gehiegi. zaila da ulertzea, adibidez, nolatan izan daitekeen eus karaz lehenaldiko hitz bat, arestian?. niretzat, Arestian beti izan go da bihar.
2016
‎Ez du hala ere erabat Ameriketara joateko joera hori kondenatu nahi. Bai aldiz azpimarratu tranpa asko daudela bidean eta ahula denak defentsa gutxi duela, egoera lazgarritan eror daitekeela. Haatik, Beñaten hitzetan sorterriaren grazia goraipatuz bukatzen du antzerkia.
‎Antzerkia ez baita testua bakarrik, ez baita testuaren hizkuntza, beste hizkuntza eta kode asko daude antzerki batean eta horrek ulermena laguntzen du. Hori baliatu behar da hizkuntzaren zaintzeko, hedatzeko.
‎Antzerkiaren aztertzeko adar asko daude. Hemen begiratuko ditugunak gaur egun baliatzen direnak dira.
‎Ikusleak zentzua eman behar dio ikusten duenari. Gehienetan metafora izaten da gehien gustatzen zaiona, honek ulermenaren zorroztasunari dei egiten dio, eta horretaz asko dago Larzabalen antzerkietan, metaforaz josiak dira antzerkiak. Irudien baliatzea gustukoa zuen Larzabalek, publikoarekiko zuen errespetua eta iritzi altua ere erakusten digu.
‎Antzerki mugimendua zabaldu zen. Izendatze hori egokia dirudi garai hartako elkartzeko eta partekatzeko eremuak baitziren antzerki taldeak eta asko zeuden, abantzu Lapurdiko eta Nafarroa Behereko herri guzietan. Ordura arte, irri egiteko taularatzeetan aritu baldin baziren, gazteek ez zituzten gogoetarako antzerkiak landu.
‎Baita taularatze lan baten ondotik heldu zaion mezua ere, une berezi batean bai antzezleentzat, bai ikuslearentzat, espazio berezian eta pertsona eta pertsonaia diferenteen bitartez. Parametro asko daude antzerkiaren eta publikoaren arteko harreman horren ulertzeko. Ondorioz, ikusgarriaren oihartzuna ez da autorearen esku gelditzen.
‎Horrez gain, antzerkilarientzat testua luzea denez, dohain berezi bat eskatzen zitzaien publikoaren arreta gordetzeko. Kontuan hartzeko alderdi asko zeuden profesionala ez zen antzerkigintza batentzat.
2019
‎«Araba, euskaraz bidea egiten» jardunaldiaren aurkezpenean adierazi bezala, «mendeetan atzerakada izan ondoren, azken hamarkadetan nabarmen hobera egin du euskararen egoerak Araban». Autokonplazentziak alde batera utzita ere, uste dugu egiatik asko dagoela adierazpen horren atzean. Aldaketa horren dimentsioak aztertzea izan da jardunaldiaren helburua, eta horretan partea hartzera gonbidatu gaituzte.
‎Izan ere, Araban, oraindik ere, %62, 4 erdaldun elebakarrak dira (Gasteizen, %63, 8); eta, gazteen artean ere, ezagutza­mailan sekulako aurrerakada izan badugu ere, Bigarren Hezkuntzan ia­ia %43k A ereduan ikasten dute, batez ere Lanbide Heziketan, eta ereduan %20k. Horren harira gogoratu behar da eredu mota asko daudela eta, askotan, A eredu indartua besterik ez dela. Gauzak horrela, garbi dago etorkizunean gaur egungo gazteek ere izango dutela euskaltegion beharra.
‎Eskatzen du arriskatzea, interes orokorrari ere begiratzea. Eskatzen du laguntza eta sustengu instituzionala, asko dagoelako jokoan: hedabideak diren hizkuntzaren erresonantzia kutxak benetan aktiboak eta eraginkorrak izatea.
2021
‎Bigarren adibidean, dena den elementuak birformulakizunaren garrantzia apaltzen du: asko ikasi da, baina oraindik gauza asko dago ezagutzeko; dena ez dagoela konponduta azpimarratzen du.
‎Euskal Herrian bertan baditugu bi herri Getaria izenekoak, bat Iparraldean eta bestea Hegoaldean. Era horretako kasu asko dago: Durango bat bada Bizkaian, eta beste bat Estatu Batuetan; Euskal Herrian bada Bizkaia bat, baina baita Filipinetan ere.
‎Durango bat bada Bizkaian, eta beste bat Estatu Batuetan; Euskal Herrian bada Bizkaia bat, baina baita Filipinetan ere. Eta Andoni asko dago munduan. Baina ez dute izen horiek kanpotik identifikatzeko moduko kategoriarik osatzen:
‎Baina gauza bera gertatzen da errege (literatura klasikoan bederen, nahiz artikuludun adibideak ere ez diren falta), amabitxi, aita, aitatxo, ama, amatxo, osaba eta abarrekin. Munduan errege, aitatxo eta amabitxi asko dago, eta alde horretatik izen arruntak dira; baina erreferentzia bakarra eta zuzena adierazi nahian erabiltzen direnean, determinatzailerik gabe erabiltzen ditugu: amabitxi Begoña.
‎4.3.2b Euskaltzaindiaren Hiztegiko definizioak hartzen baditugu, pentsa dezakegu ‘tokia’ edo ‘lekua’ adierazten duela di atzizkiak: lizardi ‘lizar asko dagoen tokia’, mahasti ‘mahatsondoak landaturik dauden saila’, pinudi ‘pinuz landaturiko lekua’ eta abar. Egia da ez dela erraza bi adiera horien artean bereiztea, ‘multzoa’, ‘saila’ batetik, eta sail horrek hartzen duen lekua, bestetik.
‎XlX. mendearen amaieran aurki daitezke duda mudazko erabilera batzuk, markatzaile berri horren sortzeko bidean daudenak. Hortik aurrera adibide asko daude, Gipuzkoakoak eta Bizkaikoak ia guztiak.
‎Nolanahi ere, euskararen kasuan oraindik lan asko dago eginkizun diskurtso markatzaileen azterketaren arloan. Gaztelaniari buruzko ikerketetan, esaterako, ia ez dago partikula bat bera ere azterketa monografikoren bat ez duenik (Vázquez Veiga 2011).
‎Gaztelaniari buruzko ikerketetan, esaterako, ia ez dago partikula bat bera ere azterketa monografikoren bat ez duenik (Vázquez Veiga 2011). Euskaraz, berriz, diskurtso markatzaile asko daude oraindik deskribatu gabe (Alberdi 2014b: 11).
‎esatea aski bailitzateke. Baina bazar batean aurkitzen bagara adibidez, zeinetan liburuak eta buztinezko ontziak eta kobrezko bitxiak eta horrelako asko dauden, liburu izena dugu ezabatu, entzuleak zuzen ulertzea nahi badugu behintzat.
‎Zure etxe inguruan ikusi nituen edo Zure etxe gaineko apartamentua alokatu nahi dut lasai asko esan eta idazten ditugu, nahiz etxe jakin batez, ‘zure etxeaz’ ari garen. Baina berdin esan al daiteke Frantziako muga inguruan tabako denda asko dago. Ala egokiago da Frantziako mugaren inguruan tabako denda asko dago?
‎Baina berdin esan al daiteke Frantziako muga inguruan tabako denda asko dago? Ala egokiago da Frantziako mugaren inguruan tabako denda asko dago. Gaurko hedabideetan badira lehen adibidearen egiturakoak:
‎Kuantifikazio adierazpenak ez dira erreferentzia adierazpenak. Azken hauetan, Euskadi, gure txakurra edo agurtu duzun andrea bezalakoetan, alegia, aldaezintasuna adierazten da (txakur asko eta andre asko egonik ere munduan), kuantifikazioetan ez bezala, hauetan aldakortasun puntu bat baita nagusi. Baina kuantifikatzaileen kontu hau zenbatzaileetatik urrunago doa.
‎Azkuek bere hiztegian() dio ezin dela asko hitza erabili pasioei, isurkariei, gasei... ezarririk. Ezin dela, hortaz, beldur asko, egarri asko, ke asko, ur asko dago itsasoan... erabili, eta horien ordez beldur handia, egarri handia, ke handia, ur handia dago itsasoan... erabili behar dela. Eta egia da tradizioko testuetan batez ere holakoak ageri direla:
2023
‎Hori da Margarita Nafarroakoa, garaiko autoreen ar tean saihetsezina. Errealitate horrek frogatzen du literaturan ere emazteek lan itzela egin zutela eta lan horiek aztertzeko eta plazatzeko asko dagoela egiteko oraindik.
‎437). Idatzi asko daude eta ho rrek frogatzen du gaia oso garaikidea zela. Luzaz, gizon idazleen ahotsa bakarra izan zen, Pizkundearen hasierarekin, emazteen idatziak loratu ziren, horiek hasi ziren gizonen idatzien ondoan jartzen.
‎T. Kuroiwa, X. Eleroux eta D. Smith ikerlariek ere, talde lana, idatziaren tokia, antolaketaren funtzioa aztertzen dute eta antzerkiaren aurrerapausoak konplexuak izan zirela esplikatu eta gauza asko dagoela aurkitzeko, aztertzeko azaltzen digute4.
‎Bi ikerlari horiek eskuizkribuetatik abiatzen baitziren, inprimategiak erreleboa hartu baitzuen ikerketarako lanabes asko utziz, haien lan eremua bihurtuz. Informazio asko dago biltzeko kopiatutako 5 M. BOUHAIK GIRONES, V. DOMINGUEZ. Genèse et constitution du savoir académique sur le théâtre médiéval. https://www.academia.edu/2041225/ Introduction_ genèse_ et_ constitution_ du_ savoir_ académique sur le théâtre médiéval_ avec_ Véronique_ Dominguez_ teatro testu horien inguruan, testu idatzietatik abiatuz antzerkiaren historia zehazteko informazioa biltzeko aukera dagoela uste dute ikerlariek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia