Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Hasteko, hilabete besterik pasa ez denean, nabari da dagoeneko jendea bidaiatzeko beldur dela, batetik bestera joan eta gauza eta jende berria ezagutzeko beldur; nabari da, halaber, askatasun zibilen defentsa gero eta zailagoabihu rtzen ari dela, segurtasunaren aitzakian; nabari da oso zaila dela, xehetasun eta txikikeriatan ez bada behintzat, guztien gainetik gailentzen ari den pentsamendu bakarr aren kontrako ahotsek behar bezalako oihartzuna jasotzea. Eta horrek, noski, ez gaitu Akademiaren garaietara itzuliko, ez gaitu Nafarroako Gorterik ilustratuenaren garaietara eramango, ezta Florentziako Berpizkundeko giro oparoraere.
2003
‎Gehixeago zehaztearren, nire iritziz aipatu beharradago New Yorkeko Zientzien Akademia —New York Academy of Sciences— hedatzen ari den pentsamendu ildoa, eta zehatzago esatearren, Akademiaren Urteliburuetan, 925 liburukian, agertutako lan multzoa. Honatx hemen:
2004
‎Elementu hauek guztiek irudiaren irakurketa kritiko bat lantzera behartzen gaituzte. Ohiko gramatika beharrezkoa da komunikaziorako, baina irudiarena funtsezkoa da nonahitik hedatzen ari den pentsamendu bakarraren kontra borrokatzeko.
2006
‎646 Ohar bedi, hemen Aranzadi 1911n kritikatzen ari den pentsamendu hau, arraza hauta buruzagiarena gizartearen eratzailea, Ortega-k 1922an (España invertebrada) teoriko arrazista frantsesengandik bereganatu eta Espainiaren historiarako garatu duena dela.
2007
‎Gehixeago zehaztearren, nire iritziz azpimarratu beharra dago New YorkekoZientzien Akademia. New York Academy of Sciences? hedatzen ari den pentsamendu-ildoa, etazehatzago esatearren, aurreko oin-oharrean aipatu dugun Akademiaren urtekarien 925 liburukianagertutako lan multzoa:. Ethics and Anthropology. Facing Future Issues in Human Biology, Globalism, and Cultural Property?.
2015
‎Azken etapan, berriz, (2013-2014 ikasturtean) ikasleen ahozko ekoizpenak aztertzeaz gain, irakaslearen praktikei eta horren gainean egiten duen hausnarketari behatu zaio. Aztertu nahi izan da Sekuentzia Didaktikoak gelan baliatzeak irakaslearengan sortzen duen motibazio maila, gelako elkarrekintzaz egiten duen gogoeta, ahozko hizkuntzaren irakaskuntzaz eraikitzen ari den pentsamendua... Ikaslearen komunikazio gaitasunetan ez ezik, irakaslearen pentsatzeko eta egiteko moduei jarri diegu arreta.
2020
‎Arizmendiarrieta, Azurmendi eta olatu kooperatibo berrietan gabiltzanon pentsamendua sortzeko ildoa da hau. Praktikatik eta autoeraketatik ari den pentsamendua garatu behar dugu, horrek ere indartuko baitu kooperatibismoaren bide eraldatzailea. Helburu horrekin ikertu zuen Azurmendik Mondragon esperientziaren praktika, eta pentsamendu bihurtu.
2023
‎Betaurreko moreak jarrita, beste errealitate mapa bat agerian gelditzen da, Matrix filmean antzera, begien parean eta errealitateari gainjarrita. Egiten eta pentsatzen dugunaren gain eragiten ari den pentsamendu-egitura ikusarazten da, eta azpian eta alboetan gelditzen dena ere bai, hala nola egoera horien ondorio mingarriak eta ondoeza. Kaleko eserlekua edo etxeko leihoak nolakoak izango diren erabakitzean, jabetza moreak kontuan hartutako egoerak eta aspektuak biderkatzen ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia