2007
|
|
Hori zehazteko orduan, Julen Gabiriak zenbait ezaugarri eman zituen, zoritxarrez aspaldi honetan berritu ez den bere blogean (www.eibar.org/blogak/gabiria):
|
Sortu
ahala jendearen aurrean publikatzea, osotasun bat daukan obra publikatzea izan nobela, poesia, itzulpena..., testuaren tripak erakustea eta egileak testu horri buruzko argibideak ematea. Horiek jarri zituen Gabiriak bloga literario izateko baldintza gisa.
|
2008
|
|
–
|
Sortu
ahala egindako diskurtsoa, hartzearekin batera egina.
|
2010
|
|
Europar Batasunaren barruan aldaketa oso garrantzitsua gertatzen ari da.
|
Sortu
ahala egiten ari dira, itun berriak eta europar konstituziorik egin gabe, baina aldaketak oso garrantzitsuak dira. Batez ere, aldaketa euroa erabiltzen duten hamaseientzat da, Eurogunearentzat.
|
2011
|
|
Hiruretan Euskal Herriko proiektu digitalen ezaugarriak eta sarean aurki daitezkeen digitalizatutako funts garrantzitsuenak aztertu ditugu.
|
Sortu
ahala proiektuen bertuteak eta edukiak azpimarratu ditugu. Horrez gain, 2007koan(" Liburutegi digitalak", Jakin 160, 2007, 11), liburutegi digitalari buruzko gogoeta eta Europako liburutegi digitalek egindako lehendabiziko urratsak deskribatzeari eman genion lehentasuna.
|
2017
|
|
eremu publikoan balekoa ez den hizkuntza, estatus baxukoa delako edo, zokoratzen badugu, gero eta gutxiago ikusi eta adituko dugu eta gero eta gehiago pentsatuko dugu inork gutxik hitz egiten duela hizkuntza hura. ezaguna da prozesu hori hemengo bazterretan. kontrara ere zerbait egin daiteke.
|
Sortu
ahal dugu, adibidez, erabilgarritasun eta erabilera irudirik, inpresiorik, pertzepziorik..., eta, batez ere, balioetsi ahal ditugu erabilera ezkutuak, apalak, txikiak, eta horrela buelta eman baztertze eta desagertze prozesuari. horrenbestez, eta bourdieuren terminoak (1982) erabilita: hiztunek badakite zein den hizkuntza eremuan dauden joko eta lehiak eta zein diren hizkuntza merkatuan dauden balioak eta kapitalak. badakite edo, badute ideiaren bat, badute horri buruzko sentierarik. eta, halaber, jakin dezakete haiek balioesten dutena beste merkatu batean purtzileria dela, eta egoera horiek guztiak aldakorrak direla. euskal herriko herri askotan ez dugu galdetu behar zein den egoera edo errealitate soziolinguistikoa. herrira ailegatzerakoan iragartzen digute" hemen euskaraz bizi gara" edo" hemen euskaraz bizi nahi dugu". taberna, denda edo administrazio publikoen bulego askotan ere iragarriko digute zein den, gutxi asko, hango egoera soziolinguistikoa. deskripzioak eta preskripzioak dira, euskaraz egiteko aukera ageriko horiek atzean dute araua:
|
|
3.1.1
|
Sortu
ahaleko atomizazioa
|
2018
|
|
Honi dagokionez, Mendigatxaren inguruan ematen diren ohar biografiko laburretan (horietako asko Auñamendi Entziklopedian Bernardo Estornes Lasak idatzitakoan baitaude oinarrituta) Bidankozeko eskolan oinarrizko ikasketak besterik ez zituela egin esan ohi da, baina, egia esan, Marianoren haurtzaroaz zein gaztaroaz ezer gutxi eman dezakegu ziurtzat.
|
Sortu
ahal zaigun lehenengo zalantza gerra eta gerraosteko garai haietan eskolaren beraren funtzionamenduaren inguruan dugu. Bada, dirudienez, Bidankozek, eskola zerbitzuari eusteaz gain, 1787tik 1841era15 maisu berbera izateko zortea izan zuen, Pascual Ramon Nicolao ibili baitzen lanbide horretan.
|