Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2015
‎gure Jainko onak begietako ezkatak kendu nahi dizkio eta ikus eta uler dezala egiten dion mesedearen zertxobait, era bitxi batean bada ere; eta egoitza hartan sartua dagoela, adimenezko ikuskariaz, egiaren irudipen antzera, Hirutasun guztiz Santua agertzen zaio aurrean, hiru pertsonak, lehenengo haren espiritura argitasun handi handiko hodei baten eran datorren su hartzearekin, eta pertsona desberdin hauek, eta arimari ematen zaion berri-emate miragarri baten bidez, bene benetan ulertzen du hiru pertsonak substantzia bat eta ahalmen bat eta jakite bat eta Jainko bakarra direla; horrela, fedez sinesten duguna, han arimak ikustez ulertzen duela esan dezakegu, gorputzeko begien ikustez izan ez arren, irudizko ikuskaria ez delako. Hemen komunikatzen zaizkio hiru Pertsonak , eta hitz egiten diote, eta Jaunak esandakotzat Ebanjelioak dakartzan hitz haiek aditzera ematen dizkiote: Bera eta Aita eta Espiritu Santua etorriko direla Jauna maite duen eta haren aginduak betetzen dituen arimarekin bizi izatera.
‎2 Ezjakinak garenoi Hirutasun guztiz Santuaren hiru Pertsonak –pintatua ikusten dugunez. Pertsona bakarrean etortzen zaizkigu burura, gorputz bakar batean hiru aurpegi pintatzen direnean gertatzen den antzera; eta horrela, hainbesteraino izutzen gaitu, non ezinezkoa baitirudi eta ez baita izango inor hori pentsatzen ausartuko denik, adimena nahasi egiten delako eta egia honetaz duda mudak izango ote dituen beldur delako eta irabazi handi bat galtzen duelako.
‎Krea ote dezake inurri bat Semeak Aita gabe? Ez, ahalmen bakarra dutelako, eta baita Espiritu Santuak ere; beraz, Jainko bakar ahalguztiduna da, eta hiru Pertsonak Maiestate bakarra dira. Maite ote dezake norbaitek Aita, Semea eta Espiritu Santua maitatu gabe?
‎Ez, esentzia bat bera delako, eta bat dagoen lekuan hirurak daude, ezin zatituzkoak direlako. Nola ikusten dugu, bada, hiru Pertsonak bereizirik daudela, eta nola hartu zuen giza haragia Semeak eta ez Aitak ezta Espiritu Santuak ere?
‎San Agustinen egunean Jauna hartu berri nintzela, ez nuke esaten jakingo nola izan zen?, baina aditzera eman zitzaidan, eta ia ikustera ere bai (baina adimeneko gauza izan zen, eta laster batean igaro zen) nola Hirutasun guztiz Santuaren Hiru Pertsonak , nik neure ariman zizelkatuak ditudanak, izate bakarra diren. Pintura bitxi batez eta argi hain klaruaz aditzera emanik, fedez soilik sinesteak egiten duenaz oso bestelako eragina egin du.
‎Behin, ariman izan ohi dudan hiru Pertsonen presentziaz nengoela, hain argi biziaz zen, non Jainko bizi eta egiazkoa han zegoenik ezin baitzen zalantzan jarri, eta aditzera ematen zitzaizkidan han, gero esaten jakingo ez ditudan gauzak. Gauza haien artean, nola giza haragia hartu zuen Semearen Pertsonak eta ez besteek. Diodanez, ez dut jakingo honetaz ezer esaten, batzuk arimaren ezkutuan gertatzen baitira, pertsona bat, lo edo erdi lo dagoela, hitz egiten dena ulertzen duelakoan dagoenean bezala.
‎21 Argi ikusten dut Pertsonak desberdinak direla, atzo ikusten nituenez, berorrek Probintzialarekin hitz egiten zuenean bezala, salbu ez dudala ezer ikusten, ezta entzun ere, dagoeneko berorri esan diodanez; baina ziurtasun bitxi batez da, arimako begiek ikusten ez badute ere, eta presentzia hura falta denean, falta dela sumatzen da. Nola den nik ez dakit, baina ongi dakit ez dela irudipena; izan ere, gero berriro hura agerrarazteko ahaleginetan neure burua desegin arren, ezin dut, probak egin baditut ere; eta honela da hemen doan guztia, nik uler dezakedanez.
‎Ulertu nituen bai Jaunak esaten dituen hitz haiek: Jainkoaren hiru Pertsonak egongo direla grazian dagoen arimarekin, esan dudan bezala neure barnean ikusten nituelako.
‎Hasieran esan nuen hiru Pertsonen presentzia hau oso ohikoa izan dut neure ariman gaur arte, eta san Pauloren Oroipen eguna da gaur?, eta ni beti Jesu Kristo soilik gogoan izatera egina nengoenez gero, hiru Pertsonak ikusteko nolabaiteko oztopoa nuela zirudien, Jainkoa bakarra zela konturatzen banaiz ere, eta ni horretaz pentsatzen nengoela, esan dit gaur Jaunak: oker nenbilela arimako gauzak gorputzekoak balira bezala irudikatzean; kontura nendila oso desberdinak zirela, eta arima gai zela biziki gozatzeko.
‎oker nenbilela arimako gauzak gorputzekoak balira bezala irudikatzean; kontura nendila oso desberdinak zirela, eta arima gai zela biziki gozatzeko. Belaki bat urez blaitzen eta asetzen denean bezala irudikatu zitzaidan; halaxe iruditzen zitzaidan neure arima, jainkotasun hartaz asebetetzen baitzen eta nolabait bere baitan gozatzen baitzuen eta hiru Pertsonak edukitzen.
‎–Ez saiatu Ni zeure barruan itxirik edukitzen, zu zeu nire barruan ixten baizik?. Iruditzen zitzaidan neure arimaren barrutik, han baitzeuden eta ikusten bainituen hiru Pertsonak –sorkari guztiekin harremanetan zeudela, nirekin egotea horretarako beharrezkoa izan gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia