2000
|
|
Ikuspegi aldaketa hau EEBBekin
|
Munduko
Merkataritza Erakundean hitzartu beharreko zerbitzuenmerkataritzaren liberalizaziorako hurrengo negoziazio txandara ere trasladatu da. Horrela, europar identitateari dagokionez lehen mehatxua kolonizazio amerikarra bazen, orain kultur aniztasunaren galeran dagokoska.
|
2003
|
|
Askoren ustez, atzeraezineko urratsa Marrakexen 1995eko urtarrilean gertatuzen, GATTa
|
Munduko
Merkataritza Erakunde bihurtzearekin, hots, gobernuekkomertzio askearen beharrizanei eta mugarik gabeko mundu merkatuaren sorrerarilehentasuna eman zietenean.
|
|
Eta hartan, Seattleko goi bilera ailegatu zen.
|
Munduko
merkataritza are gehiago liberalizatzeazen goi bilera horren xedea. Haatik, honezkero denok sobera ezagun ditugungertaerak tarteko, porrot egin zuen goi bilera hark, mundua bildu baitzen Seattlenprotesta egitera:
|
|
Horrez gain, G taldeak zuzenduriko mundu osorako exekutiboaren egitura honako hau da Dieterichen iritziz: alor ekonomikoa Munduko Bankuaren, Nazioarteko Diru Funtsaren,
|
Munduko
Merkataritza Erakundearen eta Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundearen esku ei dago; alorpolitikoa, Nazio Batuen Erakundearen Segurtasun Kontseiluaren esku; gizarte alorra, alor ideologikoa, Unescoren, Lanaren Nazioarteko Erakundearen, PNUMAreneta NBEren Batzar Nagusiaren esku9; alor militarra, azkenik, NATOren esku dago, denok ere honezkero ondo baino hobeto dakigun moduan10 (justizia a...
|
|
|
Munduko
Merkataritza Erakundean baitan gai hauetan gauzatzen ari dirennegoziazioak modu zuzenean eragiten dute hegoaldeko herrialdeen nekazaritza sektorean, hartutako konpromisoak nahitaez bete behar dituztelako eta MMEakhoriek indarrean jartzeko ahalmena duelako. Horrela esan daiteke gaur egun hegoaldeko herrialdeen aukerak nekazaritza garapena lortzeko eta bere populazioaren elikadura beharrak asetzeko, Mendebaldeko herrialdeek kontrolatzen dituztenarau, erakunde eta enpresen esku daudela neurri handi batean.
|
2007
|
|
Kasu honetan, produktuaren segurtasuna frogatzea herrialdeesportatzailearen betebehar bilakatzen da, frogaren pisua alderantzikatu egitendelarik. Hala eta guztiz ere, hemendik aurrerako arazo nagusia BiosegurtasunariBuruzko Protokoloaren eta
|
Munduko
Merkataritza Erakundearen (MME) itunenarteko harremanean datza. Ikusteke dago bietako zein itun jartzen den bestearenmende; izan ere, azken buruan, Protokoloa hartzeak MMEren arauak urratuko lituzke, hala Ameriketako Estatu Batuak eta Kanada buru dituen sektore bioteknologiko gero eta arrakastatsuago baten oraina eta etorkizuna ezbaian jarriz.
|
2010
|
|
Nekazaritzako ekoizpenak, errannahi baita elikadura, beraz bizitzaren oinarria, ezin dela munduko merkatulibrearen menpe utzi. OMC (MME
|
Munduko
Merkataritza Erakundea) egiturarenlogikaren aurka doan kontzeptua da. Ezin negoziatuzko printzipio bat da.
|
|
Merkataritza globalaren hazkunde bizkor honen atzetik arrazoi ugari daude.Horietatik inportanteena da, liberalizazio uhin hazkorrak ekarri zuen merkataritzariipinitako traba edo oztopoen jaitsiera. Zehazki, GATT merkataritza liberalizatzekoakordio orokorraren eskutik lehenik eta
|
Munduko
Merkataritza Erakundearenetik (MME) ondoren, muga sari edo muga zergen zenbatekoa% 40tik% 6ra jaitsi zeniragan mendeko bigarren zatian (Gilpin, 2001). 1970eko amaieraz geroztikoliberalizazio indartsuak, zeinak desarauketa eta pribatizazioa eragin zuen, nazioekonomiak are gehiago ireki zituen eta inportazioak biderkatu egin ziren.
|
|
Atzerriko inbertsioei buruzko ebazpenak ere nazioarteko enpresaerraldoiei eman beharreko tratua nazio enpresen parekoa izatea eskatzen du. Bestezenbait arlo ahazteke, Uruguaiko Errondaren emaitza nagusia
|
Munduko
Merkataritza Erakundea (MME) sortzeko erabakia izan zen. Sorrera horrekin, merkataritzaren liberalizazio eta desarauketa prozesuak bultzatzeko egitura instituzionalosotua hezurmamitu zen 1995ean.
|
|
munduko merkatua osatugabekoa da. Baiki, lehen GATTek eta orain
|
Munduko
Merkataritza Erakundeak (MME) nazioarteko ondasunen eta zerbitzuen merkatuak liberalizatze bidean urratsgarrantzitsuak egin dituzten arren, oraindik oso urrun dago sektore guztietakomuga sarien eta merkataritza oztopoen erabateko ezabapena. Adibideak ugari dira, zerbitzu sektoreko adarretako liberalizazioan aurrerapauso ahulak edo nekazaritzagaien arloko zailtasunak dira ezagunetarikoak.
|
|
3.6 taula.
|
Munduko
merkataritzaren eskualdekako banaketa, 2007 (esportazio guztiekiko eta esportazioen norakoaren ehunekoak).
|
|
MME:
|
Munduko
Merkataritzari buruzko Txostena, 2008.
|
|
|
Munduko
merkataritza zatitu eta bilateralismoa bultzatzen duten praktika hauekiko osojarrera zorrotza izan du GATTek eta orain MMEk; izan ere, erakunde horrek merkataritzarieginiko murrizketa kuantitatibo oro salatu egiten du.
|
|
GATT, ondasunenmerkataritzaren inguruko akordio orokorra? hitzarmen multilaterala da eta berepartaideen arteko merkataritza harremanak ikuspegi librekanbista aintzat hartuzzuzendu zituen harik eta 1995 urtean
|
Munduko
Merkataritza Erakundea eraiki zenarte. Beraz, NDF edo Mundu Bankua ez bezala, GATT hitzarmen orokorra zen etaez zuen izaera organikorik izan.
|
|
GATTen funtzionamendu era negoziazio txanda edo errondetan gauzatu zen.GATTen garaian zortzi izan ziren txanda guztiak eta azkenekoan, zortzigarreneanalegia, GATTen ordezko merkataritza erakunde berria sortzea erabaki zen:
|
Munduko
Merkataritza Erakundea (MME).
|
|
GATTen 8 erronda aurreikusi baino lau urte beranduago amaitu zen, zenbatalorretan adostasunik ezagatik akordiorik lortu ez zelako. GATTen azken errondarenemaitza inportanteenetariko bat
|
Munduko
Merkataritza Erakundea (MME) eratzeaizan zen. Harrezkero, MME GATTen lekua betetzen ari da berau erabatordezkatuz eta haren filosofia, hastapenak eta ebazpen guztiak bereganatu eginditu.
|
|
3.3.2
|
Munduko
Merkataritza Erakundearen egitura eta funtzioak
|
|
Gaiaren xede nagusia nazioarteko merkataritzaren arloan dagoen erregulazio sistema aztertzea da ere. Nazioarteko arkitekturainstituzionalak eremu honetan duen erakundea,
|
Munduko
Merkataritzaren Erakundeaalegia, analizatzen da. Arloz arloko liberalizazioa sustatzeko dauden oztopoak etaasimetriak ere mahai gainera ekarriko dira.
|
|
|
Munduko
Merkataritza Erakundeak berezko egitura instituzionala du. Horrekeragin zuzena du nazioarteko merkataritzaren oinarrietan eta, oro har, mundukogobernagarritasunaren esparruan.
|
|
Izan ere, MCCA, CARICOM eta MERCOSURen kasuetan, merkataritza libreko eremuaren ostean, atzerapen eta zailtasun asko gaindituta, aduana batasunera besterik ez da ailegatu, haien izenetan adierazten den merkatubateratua etorkizunerako helburu gisa hartu litzatekeelarik. NAFTATLCANi erreparatuta, kasua kontrakoa litzateke, alegia, izenak berak adieraztenduena baino askoz ere urrunago doalako integrazio ekimen hau zenbait alorretan,
|
Munduko
Merkataritza Erakundean onartuta dauden akordioetatik harago joanez, besteak beste, kapitalen liberalizazioari, jabego intelektualaren gaineko eskubideeiedota erosketa publikoei begira, «MME+» deitua izan den arautegi mota bultzatuda.
|
2012
|
|
gero eta gehiago, ekonomiasendoa zuten eta, beren barnera kultur homogeneizazioa oso aurreratuta zutenneurrian? nazio gisa ondo finkatutako eredua zutenetara ere hedatu zen beldurra.Beldur hori gardenki azaleratu zen globalizazioaren eragile nagusietako bat izanden
|
Munduko
Merkataritza Erakundearen inguruko negoziazioetan, 1995ean.Izan ere, NWICOren debatetik hamarkada batera, eta lehen mailako kultur eragilegisa estatuak industria pribatuaren aurrean eraginkortasun handia galdua zuentestuinguru hartan, zenbait estatuk aldarrikatu egin zuten, negoziazioetan, kultursalbuespena: hots, kultur eta komunikazio produktuak merkantzien planeta mailakojariotik salbuesteko eskubidea.
|
|
Hori horrela da
|
Munduko
Merkataritza Erakundeak (MME/ WTO) TRIPS bidez patente sistema globala ezarri nahi duelako. Ondorioz, HIKEren ardatz nagusi bat herri indigenen eskubide, jakinduria eta baliabideen defentsan zentratu da.
|
|
MME.
|
Munduko
Merkataritza Erakundea.
|