2002
|
|
Hipotesi horiek modu kontzientean egin ditzakete; baina, kasu askotan, inkontzientean egiten dituzte.
|
Modu
batean zein bestean, hizkuntza berriarenforma batzuk ekoizten dituzte (egokiak eta desegokiak). Hipotesi horiek egiaztatzeko ala baztertzeko, hizkuntza erabili behar dute.
|
2006
|
|
Gaur egun ere, gizarte eta kultura guztiek erabiltzen dituzte euren mitoak, iragan desiratua miresteko modu bat bezala, baina baita egoera hori eredutzat hartu eta berreskuratzeko asmoekin ere.
|
Modu
batean zein bestean, identitate kolektiboa lortzeko22 erabiltzen dira, harrotasuna pizteko talde horretako kideak legez.23
|
2007
|
|
|
Modu
batera zein bestera, onddoa pinudian zabaltzen denean, adar punta lehorrak agertzen dira han eta hemen; basozainentzat sintoma hori alarma bihurtzen da.
|
2009
|
|
Aurrerago, bi aukera zabaldu zitzaizkion Domingori, hegazkintza zibilean edo armadan ikas baitzezakeen pilotutza??
|
Modu
batean zein bestean, nik hitz egingo dut teniente koronelarekin, hark abiazioari lotutako guztiaren berri baitaki, esan zion aitak Domingori?, eta honek ez zuen zalantzarik izan:
|
|
Aurrerago, bi aukera zabaldu zitzaizkion Domingori, hegazkintza zibilean edo armadan ikas baitzezakeen pilotutza –"
|
Modu
batean zein bestean, nik hitz egingo dut teniente koronelarekin, hark abiazioari lotutako guztiaren berri baitaki" esan zion aitak Domingori–, eta honek ez zuen zalantzarik izan:
|
|
|
Modu
batera zein bestera izan, anekdota tonto bategatik aipatzen dugu balizko idazle hura.
|
2012
|
|
Izan ere, baserriak atarteko arkuaren erdi erdian harrizko gurutze bat du.
|
Modu
batera zein bestera, ermita parte da gaur egun eta ederto zaindurik daukate. Barrualdea garbi, umeltasun usain barik.
|
|
Nikaragua (1986), Brasil (1988), Ekuador (1994 eta 1998), Nikaragua (1995), Kolonbia (1991), Mexiko (1992 eta 2001), Guatemala (1992), El Salvador (1992), Paraguay (1992), Peru (1993), Bolivia (1994), Argentina (1994), Bolivia (1994), Venezuela (1994) eta Australian (1992).
|
Modu
batean zein bestean, herri indigenen eskubide kulturalak eta zabalera ezberdineko lurraldearen gaineko eskubideak onartu ziren, baina oso gutxitan onartu ziren estatuaren nazioaniztasuna edota lurraldeen gaineko kontrola edo gobernu autonomoak (Gonzalez, 2007).
|
2013
|
|
Etorkizuna mamuei dagokie, beharbada batek baldintzatzen duen etorkizuna noski, ezinezkoa baita jakitea zer nolako mamuek gauzatuko duten etorkizuna, zer nolako gorputzak har ditzaketen.
|
Modu
batean zein bestean etorri, etorkizuna mamuena da eta, horrenbestez, Derrida-ri jarraituz, ezin da etorkizunik izan mamurik gabe (1998: 30).
|
2014
|
|
Horrexegatik, beldurra, errua edo sexua ase ditzaketen elementuak behar ditu publizitateak irabaziak hazteko.
|
Modu
batean zein bestean, esan bezala, sexuarekin lotutako publizitateak jarraitzen du erangikorrena izaten eta, horrezkero, sexualitatea erabiliena.
|
|
|
Modu
batean zein bestean, gizaki hipermodernoak ez dauka gozamenaren trenera ez igotzeko arrazoi nahikorik sistemaren aburuz —horixe sinestarazten saiatzen da, behintzat— Gozatzen ez duena nahi ez duelako baino ez da, sistemak gozatzeko bitarteko guztiak jartzen baititu. Merkatuak gozatzeko milaka bide eskaintzen ditu.
|
|
Berdin du markako arropa modernoa den, edota teknologia berriekin zerikusia duen edo argazki kameraren bat.
|
Modu
batean zein bestean, beren herritik aldentzeko aukerarik izan ezean, nahigo dute kanpokaldeko herri garatuetako gazteen erara bizitzea, horrek gainontzekoengandik bereizten dituela sinisten dutelarik. Oso erraza du Mendebaldeko bezeroak etekina ateratzea amildegian bizi direnengandik.
|
|
|
Modu
batean zein bestean, Montaigneren mezuak topatuko zuen oztopo handi bat bi mende geroago, Rousseauk eurozentrismoari eginiko kritikarekin eta, bereziki, aiurri nazionalaren nozioaren agerpenarekin. Zentzu honetan esango zuen Humek zentzuduna denak onartu beharra duela nazio bakoitzak bere tradizio multzo propioa duela.
|
|
|
Modu
batean zein bestean, internetek zerikusi handia izan du gizaki malgu edo antzezlearen sorkuntzan, nahi dena nahi den unean eta nahi bezala kontsumitzeko aukera eskaintzen baitu. Kontsumitzaileak ez du zertan aitortu nor den, nahi duen rola bete dezake arazo barik.
|
|
Azkeneko hamarkadetan transexual kirurgikoek zein trabesti heterosexualek nolabaiteko aitorkizuna lortu duten arren —borroka anitz eta gogorren ondorioz—, gainontzeko aukera transgeneriko eta ez kirurgikoak ez dira oraindik onartuak gurean, Mendebaldeko kulturaren jatorrian haien oinarri sendoak topa daitezkeen arren.
|
Modu
batean zein bestean, erlatibismoaren eta aniztasunaren aldarri sendoek ireki dituzte zirrikituak.
|
|
Dionisio zein Baco dibinitateei eskainitako orgia sexualak, hasiera batean behintzat, benetako amodio erritualak ziren arren, denborarekin izaera erlijiosoa galduz joan zen hedonismoan amaituz.
|
Modu
batean zein bestean, greziarrek eta latinoek ederki ere jakin zuten sexualitate oso eta betea garatzearen garrantzia, erotismoak artearen maila lortu zuelarik. Ars eroticari ematen zaio hasiera.
|
|
|
Modu
batean zein bestean, estoikoen, juduen eta ondorengo kristauen agerpenarekin homosexualitatearen zein bestelako" perbertsio" sexualen aurkako morala gailentzen hasten da, orduko ars eroticari amaiera emanez eta konfesioan oinarrituriko garai berriari bidea irekiz.
|
2015
|
|
Egoera berri honetarako gizaki nekazari ogi jaleak ez zuen balio eta gizaki mota berri baten ekoizpenari ekin zitzaion.
|
Modu
batean zein bestean, hauek ere desagertu ziren eta atzetik etorri zen laugarren arraza; azken hau ere brontzezkoa omen zen, baina aurrekoa baino askoz ongile eta bakezaleagoa, jainko hilezkorren eta giza hilkorren arteko seme alabak baitziren. Bosgarrena eta azkena burdinazko arraza zen, ondorengo duingabea.
|
|
|
Modu
batean zein bestean, mesfidantza gehien etorkinek, beste kultura batekoek, txiroek zein bertako izu zabaltzaileek pizten badute ere, arestian esan bezala, egun edozein izan daiteke arriskutsua, denak baikara biktima eta borrero potentzialak. Den denak gara egun aurpegirik gabeko besteak; izan ere, gorputzetan sarrarazten zaigun izuaz gain, gizaki hipermodernoaren maskara jokoan zaila egiten du oso bestearen aurpegia zein izan daitekeen jakitea.
|
|
|
Modu
batean zein bestean, orokorrean hitz egiterik baldin bada, azken balioetan sinesten ez duen indibidualismo hedonista berri bat da egun bizi duguna. Indibidualismo nartzisista, hedonista eta egozentriko berriaren aurrean aurkitzen gara; betiko orainean bizi den eta sinbolismoaren inguruan biraka dabilen homo esteticus a, Maffesoliren hitzetan.
|
|
...harria tontorrean uztea, mina pairatzea baizik—, harria modu mingarri baina onartuan igotzeari ekiten dion bitartean, harria igotzen du modu autonomo eta askean horrela erabaki izan balu bezala, benetan hori egitera behartua izan denean; ez dakielako edo jakin nahi ez duelako, jarraitzen du esfortzatzen beti ere bere egitasmoa lortuko duelakoan —jakin barik sekulan ez duela lortuko—
|
Modu
batean zein bestean, Sisifok, zentzu honetan, mendekotasuna eta itxaropen eza adierazten du.
|
|
Estatu espainoleko emakumeen arteko% 80aren masa korporala normala izanik ere, horren erdiak ez du bere neurriko arroparik aurkitzen —askori dieta egitea bururatzen zaio eta, horretarako, zain dituzte osasunaz arduratzen diren enpresak eta aditu gudarosteak— eta beraien gorputzekin beteezin amaitzen dute dendek agerian dituzten prototipoekin bat ez datorrela ikustean. Inditex, Mango edo El Corte Ingles bezalako inperioek ezarritako edertasun ereduak emakumeen gehiengoa bere gorputza mespretxatzera eramaten du nahitaez eta, logikoa denez, geroz eta handiagoa da beren gorputza aldatzen saiatzen direnen kopurua —egundoko negozioa gimnasio, dietista eta kirurgia plastikoarentzat, besteak beste—
|
Modu
batean zein bestean, gehienetan dendek ezarritako neurrien patroi anomaloek buru trastornoen ugaritzea dakar —era berean, buruaz eta arimaz arduratzen diren klinikek, enpresek eta protokoloek etekina ateratzen dutelarik.
|
|
Gehienetan ahaztu egiten da herrialde horietan etorkinek ekonomiari ematen dioten bultzada, beste gauza on askoren artean.
|
Modu
batean zein bestean, gizarte demokratikoetan atzerritarr (txiro) ek epaile jakin bat dute zain baldin eta gure Tartaro blindatuan sartzerik nahi badute. Jada ahaztu dugu europar guztiak atzerritar baten seme alabak garela!
|
2017
|
|
Hiriko, metropolikoetametropoli alboetakopaisaiek toki lekuen memoriakberpiztendizkigute; paisaiaberagizataldeel< medioarekin elkarrekintzan eraikitako kontzeptua izaki.
|
Modu
batean zein bestean, egunero egunero espazio konkretu batzuetangertatzen da gure bizimodua, haietan edozein motatako aktibitateeta akzioakmartxan jartzen ditugula.Leku espaziohoriek perspektiba antropologiko batetik kontsideratzen baditugu, berauek okupatzeko, maneiatzeko, gureganatzeko zein manipulatzeko dugun abilezian eta haiek habitatzearekinbat sorrarazten ditugun erlazioetan, esangurak, din...
|
|
Artista izan behar du; hirugarren erronka ere aurreko bien ondorio logikoa da, horrenbestez, langileak iraganarekin apurtzen jakin behar baitu etorkizunera begiratu ahal izateko.
|
Modu
batean zein bestean, errealitatea bestelakoa da, egungo gizabanakoen gehiengo bat ez baita perfil hipermoderno horretara hurbildu ere egiten, besteak beste heziketasistemak behar bezala prestatzen ez dituelako baldintza berrietarako. Kontuz, honi guztiari buelta emateko estrategia aspaldi jarri baita martxan, gutariko askoren onespenarekin.
|
|
Irakasleek, ikuskariek eta bestelakoek ez daukate oso argi zer bilatzen den eta nola lortzen den.
|
Modu
batean zein bestean, metodologia honek porrot egin du aspaldi, oraindik ere askok iraultzatzat duten arren. Honetan ere galdurik gabiltza.
|
|
Ildo psikologiko eta pedagogiko mordoa dago, berriz.
|
Modu
batean zein bestean, irakasleak bere desadostasuna agertuko balu, ikasleekin gertatzen ohi den bezala, arazotzat hartua izango litzateke eta neurri zuzentzaileak (zigorra adierazteko eufemismo hipermodernoa) ezarriz gero, arazo bezala agertuko balitz, kanporatua litzateke. Kanporatzea ezinezkoa edo zaila den kasuetan, bere profesionaltasuna eta bokazioa zalantzan jartzen hasten dira zuzendaritza zein bestelako irakasle eta profesional fidelak.
|
2018
|
|
hire burua zuritu nahi al duk orain, Jonane honetaraino arriskatu izanaren erantzunetik?
|
Modu
batera zein bestera, ez al duk neska behin eta berriro hire borondatera erakarri nahi izan, hire alde arrisku guztiak eta latzagoak sufritzeko prest dagoela aitor dezan. Ez al da horixe hik entzun nahi hukeena eta Jonaneri eskatzen ari hatzaiona?
|
2019
|
|
eta une oro musika jartzen zuena.
|
Modu
batean zein bestean, atearen beste aldean musikariarekin tarte batez hitz egiteko aukera emango dio behintzat. Arratsaldeko seiak.
|
2020
|
|
|
Modu
batera zein bestera, ilusioa egin zidan berriak, bai horixe! Are gehiago:
|
2021
|
|
7.2.2.2g ‘Edukia’ erlazio semantikoari dagokionez, hiru modutara uler daiteke ‘zer zerk’, ‘zer non’ eta ‘zer noiz’ Hau da, leku baten, denbora baten edo ‘jabe’ baten edukia adieraz dezake mugatzaileak.
|
Modu
batean zein bestean ere uler daiteke izen jakin bat: bertso bilduma har daiteke ‘bildumak bertsoak ditu’ gisa, nahiz ‘bilduman bertsoak daude’ gisa.
|
2022
|
|
Mugimendu ekologista erradikala da halako gune bat.
|
Modu
batean zein bestean, mugimendu horretan dauden gizonek maskulinitatea berreraikitzeko galdegiteei egin behar diete aurre.
|
2023
|
|
Aldizkariaren ibilbidea errepasatu zuen Escuderok eta, nola ez, Berriketan hilabetero irakurleen eskuetan izateko bidelagun izandakoen laguntza ere eskertu zuen. "
|
Modu
batean zein bestean parte hartu duzuenok, argazkiak ateratzen, idatziak prestatzen, kolaboratzaileak proposatzen, elkarrizketak egiten, publizitatea lotzen, zuen iragarkiak jartzen, maketatzen, pegatak ipintzen, aleak banatzen… ibili zareten guztiok eta, ahaztu gabe, ezinbesteko irakurleok. Den denok izan zarete beharrezko Berriketan en 25 urteotako historian".
|