Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 53

2001
Lan honetan ez al duzu nekrofilia puntu bat azaltzen?
‎Lan hau burutzerakoan kontuan izan ditut Aizpea Azkorbebeitia ikerlariak egindako zenbait ohar, testuan aipatuko denez. Lan honek ez zuen aurrera egingo Asier Astigarragaren iradokizunak bidean izan ez baziren, berarekin egindako elkarrizketek biribiltasun berezia eman diote nire hainbat iritziri, bera barik liburu hau ez litzateke dena izango.
Lan hau ez luzatzeagatik, nahiago izan dut hemen aipatutako liburu eta artikuluen argitalpen
‎4 Lan honetan ez da zuzenean kontuan hartu bestelako ikusmirarik, bainahorrek ez du esan nahi hartu behar ez direnik. Alderantziz, literaturaorokorrean esaten dena euskal testuingururako ere baliagarria bada, etaprintzipioz hala izango dela pentsatu beharrean izanda?, gutxienez honakobeste bi ikusmirak ere derrigorrezkoak izan daitezke:
‎Bisilloa egiteko erabiltzen den oihala oso arina denez, behealdean tolestura bat egiten da, pisua eman eta lerro bertikal zuzenak mantentzen laguntzeko. Lan honek ez du arreta handiagorik eskatzen, diseinuak aipatutako marra edo marra bertikalak barne hartzen dituenean izan ezik: kasu honetan, hartu beharreko neurriak hartu behar dira marrak bat etor daitezen bikoizketa jositakoan.
‎(Errua, zer da errua?) Zer azterturik eta aldaturik badagoela etxe bueltan ere. Lan hau ez da hooligan baten lana: txalo etxekoei eta txistu kanpokoei.
2002
Lan honetan ez da hautu metodologiko bakarra aldarrikatzen. Aintzat hartzenda denok ez dugula berdin ikasten, eta hainbat jardunbide metodologikoek eginahal dutela ekarpen esanguratsurik gaitasunaren garapenerako prozesuan.
2003
‎1 Lan honek ez dino noizkoa dan, baina, beronen bibliografiak erakusten deuskunez, urteen artekoa da. Derioko Seminarioan bere ikasleei emondako gaien txostena dira hurrengo orrialdeok.
2004
‎Nola berreskuratu mekanismo kolektiboak? Lan honetan ez dut sakontasunez behintzat gizartearen makroegiturei buruzko eztabaida landuko, nahiz eta jakin badakidan puntu honetan datzala euskararen normalizazioa abiatzeko gakorik garrantzitsuenetarikoa?. 322
‎teoriaren sortzailea da. Lan hau ez da fundazionaia. bainabertan zicntziarcn. teknologiarcn cta gizartearen arteko harrcmanak berrikusten dira oso argi eta eracrakargarrian. Arestian aipatutako itun sozial bcrri horren erakusle da proposatzen duen, koiektibo, nozioa.
2005
‎Horixe izango da gure xedea. Lan honetan ez dugu herri ipuina jorratuko, ezta ahozko eta idatzizko ipuingintzen arteko aldeez eztabaidatuko ere, are gutxiago, aipatuko dugun arren, ezta izan litekeen euskal ipuin literario osoaren azterketa egingo ere. Ipuin modernora mugatuko gara, erabat jakitun izanda aurreko bestelako gertaera narratiboetan iragan eta sorrera duena, horratx zaharberrituarena.
2006
‎16 Argudio hau, besteak beste, Moorek salatzen duen falazia naturalistarekin lotu izan da. Lan honetan ez dugu aztertuko lotura hori. Falazia naturalistari buruz, ik. Moore (1903), 1 kap., 10 atala.
2007
‎Horrez gain, eta ene irudiko larriago, ez dago ahobatekotasunik euskal nazioko mugak zehazterakoan. Lan honetan ez naiz luzaz Ipar Euskal Herriaz mintzatuko, aber  tzaleetan abertzaleenak ere konturatzen direlako haren hiru herrialdeen eta Hego Euskal Herriaren arteko batasuna oso epe luzerako dela eta prozesu hori Europaren batasunari berari lotua dagoela. Euskal nazioaren drama saminena hauxe da:
2008
‎(Hasperena, eta kolpea karpetarekin mahaian) Erotu egingo naiz! Lan hau ez da niretzat!
Lan honetan ez dugu Hegelen sistema osoa kontuan hartu, gure helburu metodologikotik ihes egiten baitu, Fenomenologia ri buruzko alderdi batzuk besterik ez ditugu laburbilduko.
2009
‎Gurin errearen usainaz aserik zegoen, arrautzen zirtez nazkaturik eta hirugihar xerrak plastikozkoak balira bezala bihurritzen ziren txapa gainean. ? Lan honetan ez naiz sukaldari ona bihurtuko, alajaina! Beharrik ere ez.
‎KEVIN. Lan honek ez du atsedenik!
‎Horretan ez dago neurririk. Lan hau ez da soziologia. Soziologian edo soziometrian zenbakiak behar dira, baina etnografian herrian sustraituta dauden lekukoen testigantzak behar dira.
2010
‎JULENE. Ez da plan txarra. Lan hau ez banu, zurekin joango nintzateke?
‎(Oharra: Lan honetan ez dugu jorratuko interesgarria izan daitekeen gogoeta bide bat: erlijioa fikzio gisa.
‎Denok jotzen dugu sinesmen horietara modu batean edo bestean. Lan honetan ez da zalantzan jarri, erlijioari dagokionez, James/ Wittgenstein ikuspegia zentzuzkoa eta interesgarria izan daitekeenik.
2011
‎Bi aste barru izanen dugu auzibide diziplinarioaren berrikustea, baina nire abokatua ez da oso baikorra. Lan honetan ez da adiskide askorik egiten. Eta nik behar baino etsai gehiago egin nituen, antza.
2012
‎Hala eta guztiz ere, ez genuke nahi hemen proposatutakoak Sarrionandiaren itzulpengintza interpretatzeko modu bakar eta itxitzat ulertzerik, episteme postmodernoak eta Sarrionandiak berak defendatzen duten testuaren irekitasun eta mugikortasunaren aurka egitea bailitzateke. Lan hau ez da Iurretako itzultzaile handiaren testuei emandako erantzun posible bat baino, eta irekita gelditzen da irakurleen interpretazio edo erantzun berrietara; erantzun baino gehiago, beraz, galdera izan nahi luke: –ez egia ez gezurra, baizik eta aidean utzitako gogoeta?
2013
Lan honetan ez da zalantzan jarri ez erlijioaren eginkizun hori ez erlijioaren garrantzia. Zalantzan jarri dira erlijioak bereganatu nahi izan dituen bestelako" eskuduntzak".
2015
‎Honakoa eransten amaitzen zuten: " Lan honetarako ez da eskatzen D titulorik, guapoa izatea nahikoa da".
‎Lau gizarajori utzia da egiteko hau. Lan hau ez dugu oraindik aintzakotzat hartu. Gure aldizkariak ez dira bizi, bixi baizik.
2016
‎Horrela ikusten ditu pastoral komikoak, bi inauteri pastoralak aipatzen dizkigu, Phantzart eta Baküs. Lan honetan ez gara urrunago joanen, Inaki Mozos en lanak aipatzen ditugu soilik herri teatroaren aberastasunaren erakusteko, baina gure ikerketaren lerroa bestelakoa da, ez doa Zuberoan landutako antzerki anitz horien ildotik, mugarrien emateko beharra aurkitzen dugu ere. Irri antzerkiarekin bukatzeko toberak ditugu, Patri Urkizuk asto lasterrekin lotzen ditu, beste izendatze bat dela alegia:
‎Bakarkako lana da. Lan hau ez da eskola orduetan egingo. Ikasle bakoitzak erabakiko du lana aurkezteko euskarria.
‎Horregatik aspaldiko argazkiak ere agertzen dira. Lan hau ez litzatekeen posible izango, Portu Zaharreko auzokideen laguntzarik gabe”.
2017
‎Azken urte hauetan, estatus ahula duten hizkuntzentzat baitezpadakoa den normalizazioaren beharrezko den azterketarengatik, Euskaltzaindiak egitasmo bat garatu du euskararen> historia> sozialaz. Lan hau ez da nahasi behar hizkuntzaren gramatika historiko batekin, aztertzen baititu euskal gizartearen aldaketa historikoen eta hizkuntzan duten balizko eraginen ar teko loturak, hala nola, konparazione, Berpizkunde denboran, Frantziako
Lan honek ez du ikertu Eskualduna zergatik ote zen hain frantses. Baina 1914an Euskal Herriaren batasun instituzionalari buruz eman zuen bere iritzia zinez interesgarria da.
2018
‎Metaanalisi zabal batek haurdunaldian amen tabako kontsumoak 3 urteetan gainpisua edukitzeko arrisku erlatiboa 1,47an ezarri zuen. Lan honetan ez dira horrelako emaitzarik errepikatzen (17). Lagin honetan% 10ek erretzen zuen haurdunaldian eta portzentaje hori, laginaren tamainarekin lotuta, izan daiteke arrazoia.
‎Elena Martínez de Madina euskaltzain urgazle eta Onomastika batzordekideak eginiko ikerlana, Arabako hiriburuaz gainera, Gasteizko beste 64 herriak ikergai dituen egitasmo zabal baten zati da. ? Lan honetan ez da toponimo bilketa soilik aurkezten adierazi du euskaltzain urgazleak, baita onomastika ikerketa baten hipotesiak eta ondorioak ere. Izan ere, leku izen normatibizatuak proposatzen dira, hala nola izen bakoitzaren etimologia, batzuetan ziurra, beste batzuetan ez hainbeste.
Lan hau ez nukeen burutuko honako oralekuei esker izan ez balitz:
Lan hau ez dela egiturena bezain arriskutsua.
2019
‎Beraz, hitanoa indartzeko arrazoiak eta bultzatzeko gogoa egon badago, borondatea, konpromisoa, elkarlana, ekimenak, proposamenak eta baliabideak behar dira, ordea. Lan honetan ez dugu jorratu hitanoa nola berreskuratu eta indartu daitekeen, baina bidea irekita dago.
Lan honetan ez dugu sekuentzia didaktiko osoaren garapena aurkeztuko; aitzitik, sekuentziaren hasieran Lekaroz Elizondo BHI ikastetxeko ikasleek1egindako aurretestuak izango ditugu aztergai, horietatik alderdi irakasgarri batzuk atera eta ondo testuetako izenburu eta sarrerekin alderatzeko.
Lan hau ez da edonorentzat.
2020
Lan honetan ez naiz sartuko joera horien xehetasunak aztertzen. Bakarrik adierazi nahi dudana da Madrilen hizkuntzak ez duela determinatzen hautesle batek ezker/ eskuin bozkatzea.
2021
‎2 Lan honetarako ez dugu kontuan hartuko gaur egungo hizkuntzalaritzan ontzat hartzen den analisi bat, Marantz ek (1984) eta Kratzer ek (1996) proposatutakoa hain zuzen, non esaten den subjektua ez dela aditzaren argumentua, baizik eta bestelako funtzio buru batek gaineratutakoa.
‎Hola erabiltzen dugu esapide hau: Gizon jakintsuegiak ez ditugu behar; Garestiegia da hau zuretzat; Lan hau ez da txukunegia; Berritsuegia da langile ona izateko. Hain zuzen, azken adibide honek erakusten duen bezala, sarritan egidun adjektiboak tzeko formako osagai bat eraman ohi du:
‎Nahiago dugu aurrena eskaerak egitea eta gero jakinaraztea. Lan honetan ez dira izaten bidelagun asko, eta aurkariari ez zaio pista askorik eman behar.
‎sexua, maitasuna, lagunak, gurasoekiko harremana, sare sozialak, internet... Lan honek ez ditu nerabeak umeak balira bezala tratatzen eta ez dauka leziorik emateko bokaziorik. Bestalde, gazte zein nerabeentzat erakargarria izan daitekeen estetika indartsu bat islatzen du oholtza gainean.
‎" Tiroak poliziak arriskuan ez zeudenean(" gatillo facil"). Lan honetan ez dira kontuan hartzen polizia taldeekin liskarrean hildako talde armatuetako kideen heriotzak, baina bai" istilu faltsuetan" hil zituzten militanteak, hau da, bizkarretik edo armagabetuta zeudela tirokatuta izan zirenak edo errenditu eta gero bertan exekutatuak+. 21
‎objektu izenekin (harria bota/ tirar una piedra), masa izenekin (asfaltoa bota/ echar asfalto), eta komunikazio jardueretako izenekin (errieta bota/ echar una bronca). Lan honetan ez gara arituko inongo diakronia edo diasistema ikuspegitik eta ez dugu aztertuko aurrean aipatu horiek noiz eta noraino sartu diren kanpotik euskal hizkuntzara:
Lan hau ez da ez erraza, ez entzutetsua, ez ondo ordaindua.
2022
‎" Lan honek ez ditu De Beauvoirren ideiak laburbiltzen bakarrik", erantsi du;" horiek izandako garapena aztertzean dago lanaren ekarpena" erran du editoreak.
‎Gizonek ez dute espartingile izan nahi, eta nagusiek ez dute gizonik nahi lantegietan", erraten dit Michellek. " Lan honek ez du prestigiorik, gaizki ordaindua izan da beti. Soldata mailarik ttipienak ditu, lehen bezala orain ere".
Lan hau ez da ezer bilketa talde on bat gabe.
2023
‎Ea balio duen politikariek pilak jartzeko, baita hedabideek ere, eta datu horiek hobeto erabil ditzazuen. Lan honek ez du zerikusirik kolore politiko batekin edo bestearekin. Webgunean ez dut iritzirik ematen diruaren banaketari buruz, hori ez dagokit niri.
‎Kalitateari lotutako prozesu guztiak ere nire errektoreordezkaritzatik egiten dira. Lan hau ez dut nik bakarrik egiten, noski. Administrari bat eta arlo bakoitzean bost bat pertsona egoten dira.
Lan hau ez zen ordaintzen, udala hamaiketako edariaz arduratzen zen bakarrik. Normalean hirugarren batentzat lan egitea tripa truk izaten zen, esan nahi baita, bazkaria zela lan saria; aldiz, udalarentzat egindako lanean janaria ere etxeko kontu zen, Araitz (N) ibarreko esaera zaharrak mingoski adierazten duen bezala:
‎Horretarako etxe guztiek egur kopuru bat behar zuten eta udalak herri basotik kitorik esleitzen zien zuhaitz sorta bana, zenbait ibarretan epaitza (N) deitzen dena egiteko. Lan hau ez zen nolanahi egiten, adituak zeuden mozteko ziren zuhaitzak markatzeko, ustiapen iraunkorraren politika sendoa eramanez. Honen adibidea Gipuzkoan Orde nanzas izeneko arauetan, 1397 urtean, gogorki zigortuak dira basoen gehiegizko ustiaketak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia