Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 115

2003
Joan Paulo II.ak esana da, Unesco erakundearen egoitzan, Parisen (1980.VI.02). Beraz, bertan aita santuak azpimarratzen du kulturak bakoitzarengan duen alderdia.
2005
‎Ezagutzen duzue Jesusen Berri Ona bere osotasunean hartu duen norbait? Joan XXIII.a eta Joan Paulo II.a XX. mendeko bigarren partean, edo frantsesei errepublika onartzea eskatzeko," Au milieu des sollicitudes" entziklika idatzi zuen Leon XIII.a, Pio X.a bere syllabus edo Estadoa eta Eliza bereiztearen kondenatzeko" Vehementer nos" entziklikarekin, Ebanjelio beretik ari zirela hain garbi ote liteke. Nork lepora liezaioke gaur egun Estado bati Elizaren oinarrizko lege hau ez errespetatzea:
‎Europan gara ala ez? Ez ote da hain zuzen Madrilen mintzatu goraki Joan Paulo II.a Europaren alde 2003an, maiatzeko 4an azkenik. Zer dira bada Elizaren mugakeria horiek Bidasoako bi aldeetan?
‎Sainduago eta gehiago baizik ez dira ohartzen nolako mugak eta ahuleziak dituzten. Joka nezake apez guti kofesatzen dela Joan Paulo II.a Aita Saindua baino usuago eta kartsutasun gehiagorekin.
‎Aho batez, baietz erran zidaten denek. Gero, hean Joan Paulo II.ak bekaturik egiten ote duen. Aho batez:
‎Oroit zarete nola ukatu zuen Jesus hiru aldiz, judu etsaien eskutan zen gau hartan (Mk 14,66). Begiak hetsirik asma ezazue gaur egun, telebistan galdestatua litekeen batez, Joan Paulo II.ak erraten diola PPDAri zortzietako berri sailean: " Jesus!
‎Konturatuko zinen oraingo kardinal gehienak Joan Paulo II.ak izendatutakoak direla. Ez da harritzekoa Ratzinger aukeratu izana Aita Santutarako.
2006
‎Zutik geratu da minutu batez, zalaparta baretu zain. Ni orduan ez nintzen konturatu Ernie Benedict zela, Ipar Amerikako Natibo Eskola Ibiltariaren sortzailea, Zuzenbidean honoris causa doktore Trentoko Unibertsitatean eta behin, zerupean egin zen meza jendetsu batean Joan Paulo II.a aita sainduari arrano luma eskaini zion gizona. Ez nau harritzen McGill unibertsitateko auditorioak hura ez ikaratzea.
‎Eta tortura ezabatzaileari buruz azken gogoeta bat: infernurik ez baldin badago (infernua ez dela leku bat esan zuen Joan Paulo II.a aita santuak), azken justiziaren itxaropenik ere ez legoke. Eta, nere iritziz, torturatzaileek, eraileek, ezerezean galtzea baino zerbait okerragoa lukete.
2007
‎Dokumentu horretan amerindioak pagano salbaiak direla adierazten da, eta hori ez zitekeen inondik ere iraingarria izan basoko paganismoa ez baita hiriko monoteismoa baino gutxiago, alderantziz agian ez balute aitzakia hartu lurraren kentzeko beren jabe zilegiei, bulak Mundu berria nola banatu behar zen eta konkistatzaile bakoitzari zer zati egokitzen zitzaion finkatu baitzuen. Eta finkatzen du oraindik ere, ukatu gabe dago eta.Jadanik egina zioten eskaera Joan Paulo II.a zenari 1992an," Deskubrimendu" aren V. mendeurrena kari aldarrikatu zituztelarik Herri autoktonoen jende eskubideak Genevako Nazio Batuen Erakundean; eta geroztik ere behin baino gehiagotan salatu dute deskubrimenduaren printzipioa, herrien arteko bakearen, harmoniaren eta justiziaren kontra zuzen jotzen duelako, lurren lapurreta eta amerindioen genozidioaren justifikatzeko b...
‎Are gehiago, bere benetakoizaerari hurbiltzen zaio». Joan Paulo II.ak esana da, UNESCO erakundearenegoitzan, Parisen, 1980ko ekainaren 2an. Eliza katolikoko buruak kulturakbakoitzarengan duen aldea azpimarratzen du.
2008
‎90 min. 1988 urtea. Joan Paulo II.a aita santua Uruguaiko Melo herria bisitatzera joatekoa da. 50.000 pertsona inguru aita santua ikustera joango dira.
2009
‎Ikus entzule kopuru hori Ronald Reagen presidente ohi estatubatuarraren (2004) eta Galesko Diana printzesaren (1997) hiletek soilik gainditu zuten. Esaterako, Joan Paulo II.a aita santuaren hileta 8,0 milioi pertsonak ikusi zuten. 
‎–oihu egin zuen?. Ez erran Joan Paulo II.arekin izan zinela!
‎1992 urteko urriaren 31ra arte (Galileoren heriotzaren 350 urteurrenera arte) itxaron zuen Elizak Galileo birgaitzeko. Joan Paulo II. ak garaiko teologoen akatsak kritikatu zituen. Hala ere, ebazpen horren arabera, Galileok ez omen zuen bere heliozentrismoa demostratzeko argudio zientifikorik, eta Elizari obedientzia zor zion.
‎Hala ere, ebazpen horren arabera, Galileok ez omen zuen bere heliozentrismoa demostratzeko argudio zientifikorik, eta Elizari obedientzia zor zion. Horregatik Joan Paulo II. ak ez zuen tribunala gaitzetsi, ezta egun Aita Santu eta 1990an kardinal zen Joseph Ratzingerrek ere: Garai hartan Eliza leialagoa izan zen arrazoiarekin Galileo bera baino; prozesua bidezkoa izan zen.
‎Guk, geure elizbarrutietako kristau elkarteekin batera,, oroimenaren garbiketaren? ( Joan Paulo II.a, Incarnationis mysterium Bulda, 11) ekintza burutu nahi dugu. Joan Paulo II.ak gure garairako emandako argibideei jarraituz egin nahi dugu hori, hau da,, etorkizunerako bidean geure urratsak?
‎(Joan Paulo II.a, Incarnationis mysterium Bulda, 11) ekintza burutu nahi dugu. Joan Paulo II.ak gure garairako emandako argibideei jarraituz egin nahi dugu hori, hau da,, etorkizunerako bidean geure urratsak, sendotuz,, geure burua apalago eginez eta Ebanjelioarekiko geure atxikipenean arreta handiagoa jarriz?
‎sendotuz,, geure burua apalago eginez eta Ebanjelioarekiko geure atxikipenean arreta handiagoa jarriz? ( Joan Paulo II.a, Novo millennio ineunte Gutun Apostolikoa, 6).
‎–Kristoren Gorputz mistikoan batzuk eta besteok batzen gaituen loturagatik badakigu, geure aurrekoen hutsegite eta erruen zama daramagula, nahiz eta erantzukizun pertsonalik izan ez eta Jainkoaren epaia saihestu ez, bera baita bihotzak ezagutzen dituen bakarra? ( Joan Paulo II.a, Incarnationis mysterium Bulda, 11). Barkamena eskatzean, Elizak, lehenik eta behin, biziaren eta bakearen iturri den Jainkoari zuzentzen dio bere eskaria.
‎Sen onekoa da planeten mugimenduen jarraipena egiten duenari, hau da, astronomoari, planeten gaineko hitza ematea, edo bizitza ikerketa objektutzat duenari, hau da, biologoari, hari buruzko hitza ematea. Hala, 1996 urtean, Joan Paulo II.a() aita santuak ere ontzat ematen du Darwinen teoria. Esan daiteke, bada, sen ona (lan honetan erabiltzen ari garen zentzuan) pixkana pixkanaka nagusitzen ari dela zenbait esparrutan.
‎erlijioari balioak, eta zientziari mundu materiala. Joan Paulo II.a ere osagarritasunaren tesi horren alde agertzen zaigu, neurri batean. Joan Paulo II.ak defendatzen du zientziaren objektua materia dela, eta erlijioarena, ordea, arima.
‎Joan Paulo II.a ere osagarritasunaren tesi horren alde agertzen zaigu, neurri batean. Joan Paulo II.ak defendatzen du zientziaren objektua materia dela, eta erlijioarena, ordea, arima.
2010
‎Beharbada betidanik gertatu da hala, baina gu nabarmen ikusi eta nozitzen ari gara [Vatikanoko] II. Kontzilioaz geroztik; izan zen ametserako garai bat. Baina Joan Paulo II.a aita saindu egin zutenetik, 1979an, 30 urte daramatzagu kontrako bidean. II. Kontzilioak ametsarazi zigun irekitasun hari uko egin, eta berriro gauzak lotzen eta zurruntzen joan dira.
Joan Paulo II.a zenak hasitako inboluzio prozesua Hego Euskal Herriko eliza katolikora heldu da indarrez. Bilbo eta Donostiako gotzain berrien izendapenekin, Vatikanoak, Madrilen laguntzaz, sektore atzerakoiena jarri du agintean.
‎Alabaina, boterea hartu zuenetik, 1978an, Joan Paulo II.a Aita Santuak kontzilioa edukiz husteari ekin zion. Prozesuak segitzen du, orain Benedikto XVI.a buru duela, eta azken urtean euskal elizan izandako gertakariak horren isla dira.
‎Goikoetxearen iritziz, norbaitek erabaki du II. kontzilioaren filosofiari jarraitzeak hustu egiten duela Eliza," deskafeinatu", nolabait. " Joan Paulo II.a Erromara ailegatzeaz batera, analisi hori egin zuten: kontzilioak gure nortasuna galarazten digu.
‎Lehengoan, hala ere, J. Filomendi jakintsuak gutun bat idatzi zidan, zuri orain jakinaraziko dizudana, merezi du eta; izan ere, gure mundua badoa, gero eta aldaketa ausartagoak behar genituenean, Elizak Erdi Arorako bidea hartu du Joan Paulo II.aren izendapenarekin, Espiritu Santua ere greban ote dagoen??, bokazioak gero eta murritzagoak?; bada, gure gizonak, fraide izateari uztekotan da, eta ederki ulertzen diot erabakia, aspaldiko kezka du, Europan betiko nagusitu ez ote den ateismoa, eta, ildo horretatik, honako mezu hau helarazi zidan:
Joan Paulo II.a, Koperniko eta txakurrak
Joan Paulo II.aren omenezko estatua jarri behar du Lezkairun Iruñeko UPNko udal aginte taldeak, PP izan ezik, oposizioko alderdi guztiak kontra egon arren. Pasahitza saioan NaBaiko zinegotzi Itziar Gomez, ANVko Mikel Gastesi, Diario de Noticias egunkariko Ivan Gimenez, Nabarreria taldeko Jon Orzaiz eta Pablo Joxe Aristorena kazetari eta teologoarekin mintzatu gara ekimen polemiko honetaz. [audio http://euskalerriairratia.files.wordpress.com/2010/ 02/ jonepaulo.mp3] DeskargatuUPNtik diotenez, 2016an Europako kultur hiriburu izate aldera, estatuarekin Torunekin harremana estutu nahi dute, han ere badute-eta Karol Wojtylaren estatua bat.
‎Nola liteke oraindik ez jakitea zenbat egia bilakatu diren gezur eta garai bateko zenbat heresia diren orain edonoren irizpide? Eta, bestela, Joan Paulo II.ak zergatik eskatu zuen hainbeste aldiz barkamena aspaldiko gaitzespen zigorrengatik. Nola liteke XXI. mende honetan, informazio azeleratu eta globalizatuaren garai honetan, horretaraino setatzea egiaren jabe izaten eta iritzien adierazpena debekatzen, okerreko iritziak direla uste izanda ere?
‎Lehengoan, hala ere, J. Filomendi jakintsuak gutun bat idatzi zidan, zuri orain jakinaraziko dizudana, merezi du eta; izan ere, gure mundua badoa —gero eta aldaketa ausartagoak behar genituenean, Elizak Erdi Arorako bidea hartu du Joan Paulo II.aren izendapenarekin, Espiritu Santua ere greban ote dagoen... —, bokazioak gero eta murritzagoak...; bada, gure gizonak —fraide izateari uztekotan da, eta ederki ulertzen diot erabakia— aspaldiko kezka du, Europan betiko nagusitu ez ote den ateismoa, eta, ildo horretatik, honako mezu hau helarazi zidan: "(...) Europan ezarri den eredu morala honako hau da gutxi gorabehera, Gabino:
‎Eta bere kanonizazio prozesua aurrera baldin badoa ere, oztopo handiak jasan behar izan ditu. Eta ez dago isiltzerik Joan Paulo II.ak berak egindakoa ere. 1993 urtean El Salvadorrera joan zenean, bisitaldi luze bat egin zuen.
‎Alegia, 1989an egin zena, jesuiten Unibertsitatean. Joan Paulo II.aren bidaia hartarako eginiko egitarauan, ez zuten jarri bisitaldirik jesuiten unibertsitatera. Baina, horratik, bere hitzaldiren batean, aipamenen bat egingo zuela uste genuen.
‎Ez zen horrelakorik gertatu. Honetan, ez zuten asmatu ez Joan Paulo II.ak ez bere kolaboratzaileek
‎Eta horrekin batera, zergatik edo nola gertatu zen Sobiet Batasuneko komunismoaren porrota? Horretan zer ikusirik izan al zuen Joan Paulo II.ak?
‎Arrazoi horien artean, zenbaiten iritziz, Joan Paulo II.ak zerikusi handia izan zuen. Ez dago dudarik, Karlo Wojtyla poloniarra Aita Santu aukeratu izana, lurrikara handia izan zela Sobiet Batasunean eta bere inguruko nazio komunista guzietan.
‎Ez dago dudarik, Karlo Wojtyla poloniarra Aita Santu aukeratu izana, lurrikara handia izan zela Sobiet Batasunean eta bere inguruko nazio komunista guzietan. Bere aldetik, Joan Paulo II.ak ahalegin guztiak egin zituen komunismoa kolokan jartzeko, lehenengo Polonian, gero Errusian eta baita Europa ekialdeko nazioetan ere; bide batez, eta Europa osorako, ekialdetik mendebaldera, nazio elkarte zabal bat eraikitzea izan zen bere asmorik handienetakoa. Aita Santu aukeratu 1978an eta handik zortzi hilabetera, 1979ko ekainean, Poloniara egin zuen zortzi eguneko bisitaldi luze bat.
‎Hitz horietan ez da itxaropen arrastorik azaltzen. Paloma Gomez Borrero kazetariak, urte haietan Poloniari buruz Joan Paulo II.ak esandako batzuk adierazten ditu bere liburu batean. Hona hitzez hitz:
‎Hala ere, Joan Paulo II.aren presentzia bera ere esanahi eta eragin handikoa izan zen eta ez Poloniarako bakarrik baizik baita inguruko nazio komunistentzat ere. Bestalde, badirudi urte haietan, Solidarnosk Poloniako sindikatuari, ez hitzez bakarrik, baita diruz ere laguntza handia eman ziola, nahiz eta gero ofizialki Vatikanoak ukatu.
‎Berlingo horma 1989an erori eta berehala Joan Paulo II.a, komunista izandako nazioetara joaten hasi zen bisitan. Eta neronek ere ikusi nuen, benetan harrera handia egiten zioten beti herri horiek, berak ere komunismoaren esperientzia zeukala ikusirik eta bera ere, Europa ekialdeko hainbat herrien antzera, eslaviarra zela.
‎gutxienez bi belaunaldi pasatu zirela Errusiak bere bide berriak urratzen asmatu arte. Europan komunista izandako naziorik gehienak bisitatu zituen Joan Paulo II.ak; ni, kazetari lanean, Armenia, Bulgaria eta Errumaniara egin zituen bisitaldietan izan nintzen. Eta denetan oso ilun ikusten zen etorkizuna.
‎Bazegoen kezka, zenbait naziok atzera egingo ote zuten berriz ere komunismo aldera. Joan Paulo II.ak, lehen esan bezala, ez zuen maite mendebaldeko nazioen materialismoa, ateismoa eta kontsumismoa. Eta komunista izandakoei behin eta berriz erakusten zizkien alderdi txar horiek, aurrez idatzi dudan bezala, mendebaldeko nazioak eredu hartu ez zitzaten ahalegin guztiak eginez.
‎Asko dira Joan Paulo II.a neurririk gabe goraipatu dutenak beti arrazoi izan zuelakoan, bai politikan eta baita beste hainbat alorretan ere. Bestalde, sarritan esan ohi da, beharbada munduan onenetakoa dela Vatikanoaren diplomazia.
‎Esan beharra dago, hala ere, nazioarteko politikan beti ez duela asmatu. Berez, askok zalantza zuten Joan Paulo II.ak ba ote zeukan ala ez politika plangintzarik. Italian, honetaz, liburuxka interesgarria atera zuen 1994an, Carlo Cardia, Pisako Unibertsitateko irakasleak.
‎Nazio Batuek azkenean zirt edo zart egitea erabaki zuten eta baita onartu ere militar indarra erabiltzea, Kuwait askatu, Iraki merezi zuen jipoia eman eta mendebaldeko nazioen artean lehengo ordena jartzeko berriro. Joan Paulo II.ak ez zuen horrela ikusi, naiz eta orduan NBEak berak erasoaldia onartu. Hori, bere ustez, benetako gerra deklarazioa zen eta segur aski hori ez zen Kuwaiten arazoa ongi askatzeko behar zen moduko irtenbidea.
‎Hori, bere ustez, benetako gerra deklarazioa zen eta segur aski hori ez zen Kuwaiten arazoa ongi askatzeko behar zen moduko irtenbidea. Horrela, Joan Paulo II.a bera bakarrik gelditu zen NBE eta mendebaldeko nazioen erasoaldia salatzen.
‎Gehienetan, Argentinan bereziki, handiak dira elizaren aurka esaten direnak, isilik egon zelako edo eta, okerrago oraindik militar diktadore haiekin kolaboratu zuelako. Joan Paulo II.ak berak, Hego Ameriketako hainbat bisitalditan ez zituen behar adina salatu orduko diktadore haien ekintzak. Bestalde, egia da Joan Paulo II.a giza eskubideen alde azaldu zela beti, eta justizia eta bakearen alde bereziki.
‎Joan Paulo II.ak berak, Hego Ameriketako hainbat bisitalditan ez zituen behar adina salatu orduko diktadore haien ekintzak. Bestalde, egia da Joan Paulo II.a giza eskubideen alde azaldu zela beti, eta justizia eta bakearen alde bereziki. Esan daiteke, hogeigarren mendeko gidari edo politikarien artean ez dela, segur aski, beste inor izan hainbeste saiatu denik.
‎Irtenbiderik ere ez zen ageri. Baina, merezi du kontuan hartzea zer nolako urteak igaro zituen Joan Paulo II.ak mutil eta gazte zelarik Polonian. Munduak ezagutu dituen indarkeriarik handienak jasan zituen bai Hitlerren armadakoen aldetik eta baita komunismoaren aldetik ere.
‎Romero tiroz hil eta handik urte batzuetara, 1996an, Joan Paulo II.a joan zen bisitan El Salvadorrera. Badakit ondo, Romero gotzainaren hilobia katedralean ikusi nahi zuela eta bertan otoitz egin nahi zuela.
‎Baina bisitaldiaren antolatzaileen artean, horren oso kontrakoak ziren batzuk. Azkenean, Joan Paulo II.ak argi eta garbi adierazi zuen beretzat ezinbestekoa zela Romeroren hilobia ikustera joatea. Eta hala egin zuen.
‎Beraz, ez zen posible denak ados egotea horretan. Giscard D. Estaing bera, batzordeko lehendakaria, Vatikanora joan eta hitz aspertua izan zuen Joan Paulo II.arekin. Vatikanoak esaldi hau jarri nahi zuen itun horren hasieran:
‎Bere bizitzan Aita Santu bezala Joan Paulo II.ak 104 bidaia egin zituen munduan zehar. Kubara 1988an egin zuena izan zen aipagarrienetako bat.
‎" Que Cuba se abra al mundo y que el mundo se abra a Cuba". Bidaia hasi aurretik, Time aldizkarian, ezagunenetakoa munduan dudarik gabe, Joan Paulo II.a eta Fidel Castro jarri zituen bere azalean argazki muntaia eginez, azpian honela idatzirik: " Mende honetako azken bi liderrak".
‎Gizon azkarra, oso estimatua zen beste hainbat gotzain, apaiz edo erlijioso euskaldunen antzera. Bost egun iraun zuen Joan Paulo II.aren bisitaldiak Kuban zehar, punta batetik bestera. Castroren gobernuak ez zuen inolako oztoporik jarri eta kazetariok ere erraztasunik handienak aurkitu genituen gure lana egiteko.
‎Ikusgarria eta esanahi handikoa batez ere, azken eguneko ospakizuna: La Habanako enparantzarik handien eta ezagunenean, Plaza de la Revolución deituan, eman zuen Joan Paulo II.ak meza nagusia. Han ageri ziren, alde batetik Jesusen Bihotzaren irudi handi bat, etxe oso bat goitik bera estaliz.
Joan Paulo II.aren bisitaldia amaitu ondoren, Aita Santuak bere bisitaldian egindako hitzaldiak atera zituzten liburuxka batean gotzainek. Horrela, bisitaldia bukatu ondoren kristau guztiei eman zieten liburu hori, dotrina bezala.
‎Beste zenbait kazetari eta herritarren artean, Fidel Castroren argazkilari ofiziala ezagutu nuen eta hitz aspertu luze bat izan nuen berarekin. Gero, Erromara etorri zen eta berak, Joan Paulo II.aren bisitaldiari buruz ateratako argazki bilduma bat eman zidan, bere sinadura eta guzti. Haren izena Alberto Korda zen.
‎Baina giroa hobetzen zihoala, horra zer gertatu zen 2000ko urriko lehen egunean. Egun horretan, Joan Paulo II.ak, San Pedro plazan, Txinako 120 martiri santutu edo kanonizatu zituen. Martiri hauek aspaldikoak ziren berez, ez komunismopean hildakoak, aurretik baizik.
‎Oso zabalduta zegoen iritzi bat, Joan Paulo II.ari buruz bereziki: beste inor ez bezala saiatu zela sozial arazoetan honako hauek aldarrikatzen bereziki:
Joan Paulo II.a eta mendebaldeko nazio aurreratuek ez zuten beti harreman onik izan. Italian, Carlo Cardia Pisako Unibertsitateko maisuak honela dio bere liburu batean:
Joan Paulo II.ak eginiko bidaien artean, nire ustez, Israelera 2000 urtean egin zuena izan zen onenetakoa. Hori bera esan daiteke Benedikto Hamaseigarrenak 2009 urteko maiatzean egin duenari buruz ere.
‎Gogoratzekoa da baita ere Joan Paulo II.ak Erromako judutarren sinagogara egin zuen bisitaldia 1986an. Edo baita Siriako Damaskon 2001ko maiatzean egin zuena hango mezkitara.
Joan Paulo II.ak ez zuen lortu Errusian sartzerik. Moskun, Alejo II.a zen patriarka eta hark ez zuen nahi horrelako bisitarik.
‎Baina handiena Italiako Asisen gertatu zen, 1986ko urriaren 27an. Historian lehenengo aldiz, mundu osoko erlijio guztietako gidaririk handienak, Joan Paulo II.ak deituta bildu ziren anaitasun giroan, eta munduko bakearen alde otoitz egiteko. Vatikanoan guztiak ez zeuden ados, beldur baitziren, nonbait, erlijio guztiak berdinak edo antzekoak bezala azalduko zirela horrela, eliza katolikoak bere aitzindaritza galduz horrela.
‎Aita Santuaren ustez, Darwinen teoria tradizioaren, zientziaren eta arrazoimenaren kontrakoa da. XX. mendearen bukaeran, 1996 urtean, Joan Paulo II.a aita santuak() ontzat ematen du Darwinen teoria edo, bederen, teoria hori hipotesi hutsa baino gehiago dela onartzen du.
‎Hala eta guztiz ere, mundua nolakoa den aztertzeari dagokionez, fededunek ez dute etsi. Joan Paulo II.arekin batera, beste esparru bat aukeratu dute gotorleku berria eraikitzeko: " gorputzaz, zientziari kasu egingo diogu, baina arima gure esparrua da".
‎Gotorleku garrantzitsu horretaz hurrengo atalean mintzatuko gara. Arimak ez materiazkotzat hartuz gero, Joan Paulo II.ak eta Ayalak bat egin zezaketen: arimak zientziatik at (edo zentzu komunetik at) geratuko lirateke, ez baitira materiazkoak.
‎Eliza Katolikoak maiz izan ditu hizpide bekatua, infernua, purgatorioa eta deabrua bezalako gaiak. Joan Paulo II.a aita santuak gai horien inguruko kontzeptu tradizionalak gainditzeko egindako ahaleginen ondotik, hura ordezkatu duen Benedikto XVI.ak infernua existitzen dela eta ez dagoela hutsik ziurtatu du. " Salbazioa ez da berehalakoa, eta ez da guztientzat izango".
‎Ayalaren tesiaren arabera, erlijioari balioen erresuma dagokio; ez zientziari. Joan Paulo II.ak uste du zientziak ez duela zeresanik arimen gainean. Bi gai horiek hurrengo orrialdeetan aztertuko ditugu.
‎Bi gai horiek hurrengo orrialdeetan aztertuko ditugu. Dena den, aurrera dezakegu ez gaudela ados ez Ayalarekin ez Joan Paulo II.arekin ere.
‎Euskarri espiritualean kokatuko ditu erlijioak bere kontzeptu nagusiak, dela Jainkoa, dela kontzientzia, dela hilezkortasuna, dela... Hortaz, ez da harritzekoa Joan Paulo II.ak arimaren auzia erlijioaren erdigunean kokatzea. Arimarik gabe, zertan geratzen da erlijioaren diskurtsoa?
‎Zailtasunak zailtasun, Joan Paulo II.aren iritziaren aurka, arimaren monopolioa ez da erlijioarena. Hori garbi dago, gure ustez.
‎Dena dela, zera esan daiteke: Ayalaren eta Joan Paulo II.aren iritzien aurka, erlijioak ez du laguntza handirik ematen langintza horretan. Etika kontuetan, Jainkoa aipatzeak ez du ezer konpontzen, erlijioa ez baita etikaren edo moralaren funtsa.
2011
‎Bestetik, Joan Paulo II.a zena santutzeko bidean jarri dutela izan da maiatzeko lehen egunetako beste berri potoloetako bat. Aurrekoaren kasuan bezala, kutsu erlijiosoaren gainetik ikuskizuna gailendu da.
‎Gainera 1989 JMJn bizi izandako esperientzia sakonak berreskuratu ditut. Larreako 55 gaztekin Kompostelan izan nintzan Joan Paulo II.aren deiari erantzunez. Han bizi izan genduzan gauza ederrak hor barnean diraue oraindino.
‎Usainen bat, alga ustelena? Hondarraren ukimen umela, Joan Paulo II.a aita santuak lurra musukatzeko zuen ohitura geratuko zitzaion zahar etxeko korridoreetan gauez eta biluzik ihes egin eta erizainek besotik helduta bere gelara itzularazten zutelarik Lazkano? " Hau bai kristau sinestuna", pentsatuko zuten agian dibertiturik osasun zaindariek, Diego zaharra lurra musukatzen ikustean, jabetu gabe beste zerbait oso ezberdina ari zela musukatzen, beste norbaiten larruan, Bidarteko hondartza batean, Soto lagunaren omenez.
‎Hizketa alaian doaz pagoen itzal eskuzabalaren artetik, goroldioaren heze puntua presente, biderik pikoenari ekin aitzin. Joan Paulo II.a aita santua Loiolan izan zen neguan, ez zen beste konturik ibili irrati eta egunkarietan, ederra kalaka. Zeberio ez dago Aita Santuaren bisita haren guztiz kontra, bakea lortzeko mezuren bat ekarri zuelakoan.
‎Tennessee Williamsen heriotzaren urtea da, Desio New Orleansko auzo baten izena da. Bere arbasoek gaizki egindakoak zuzendu dituenik ere bada, berandu, bai, baina bada zerbait –ez esperantzarik gal, inkisizioaren peko sorgin garaikide kiskaltzen hasi berriok, eutsi! –; maiatzaren 9a da eta Joan Paulo II.ak, doan lekura doala makurtu eta lurra musukatzen duen Aita Santuak, duela bi urte Mehmet Ali Agca sikario turkiarrak zerbitzu sekretu bulgariarren eta KGBren enkarguz ia ia hil zuen berberak, Galileo Galileiren kontrako kondena erretiratu du, palazzoko kontuak, jakina da, piano piano, baina azkenean lontano; Aspaldian espero zaitudalako ez nago sekula bakarrik, izan zitekeen Galileok e...
2012
‎Esperientzia bitxia, hamabost egunen aldearekin bi bider Vaticanon egotearen parekoa: Joan Paulo II.a Aita Santuaren hileta elizkizunetan eta haren ondorengoa, Benedikto XVI.a hautatu zutenean. Ez dut ahaztuko Ipar Irlandara egindako bidaia ere, Ian Paisley eta Martin McGuinnessekin izandako bilera eta elkarrekin dugun argazkia.
‎Oñatiko Ganbara abesbatzak eta Josu Elberdin konpositore eta musikari pasaitarrak kontzertua egin zuten atzo Arantzazuko santutegian. Joan Paulo II.a aita santuaren omenez Elberdinek berak egindako meza estreinatu zuten emanaldian, bildutako jendearen gozagarri.
‎Izan ere, Arantzazuko saioan estreinatu zuen musikari eta konpositore pasaitarrak Missa Ioannes Paulus II meza, Joan Paulo II.a aita santuari eskainitako obra" koloretsua, argitsua eta alaia", autorearen beraren hitzetan.
2013
‎Tradizioak dio Erromako gotzainak ohean hiltzen direla, edo hil egiten dituztela; baina ez diotela sekula uko egiten karguari. Eztabaida bera piztu zen aurreko aita santuarekin, Joan Paulo II.arekin, haren osasun txarra zela medio. Poloniarra gaizki zegoen osasunez, oso gaizki, baina kosta ahala kosta eutsi nahi zion karguari, hil zen arte.
‎Maiatzak 1: Joan Paulo II.a santu izendatu zuen.
‎Azken bi aita santuak europarrak izan dira: poloniarra Joan Paulo II.a eta alemana Benedikto XVI.a; beraz, baliteke latinoamerikarrek beren aukera izatea.
‎12:10. 2005ko apirilaren 19an Joan Paulo II.a hil ostean, Joseph Ratzinger aita santu izendatu zuten.
‎2005ko apirilaren 19an, Joan Paulo II.a hil ostean, Joseph Ratzinger aita santu izendatu zuten.
‎Bost gertakari, bost irudi datozkio gogora beti, beste ezeren gainetik: Ardanza jauna lehendakari izendatu zutenekoa (nork esan behar zuen); Gorbatxov Sobietar Batasuneko presidente izendatu zutenekoa (nork pentsatu behar zuen); Joan Paulo II.aren laugarren entziklika, Slavorum Apostoli izenekoa (Versusek oso osorik irakurri zuena); Oiz mendian jausi zen Boeing 727a, zeinean ehun eta berrogeita zortzi pertsona hil baitziren; eta, bukatzeko, Bangladesh birrindu zuen zikloi tropikala, zeinak, gutxi gorabehera, hamar mila hildako eragin baitzituen. Bost gertakari horiek, behin eta berriro.
‎Halere, batzuek( Joan Paulo II.a izeneko batek, esaterako) arimaren auziaren atea zientziari eta pentsamendu naturalistari ixten diete: erlijioa baino ezin da igaro ate horretatik.
2015
‎1950eko hamarkadan sartu zen Jorge Bergoglio Jesusen Lagundian, 20 urte pasatxo zituela; Argentina jaioterrian, jesuiten buru izan zen 1970eko urteetan.Joan Paulo II.aren bisitaFrantziskok Urkulluren gonbidapena onartuko balu, baina, ez litzateke izango Loiola bisitatzen lehen aita santua: Joan Paulo II.a 1982ko azaroan izan zen Azpeitiko santutegian; 200.000 pertsona inguruk egin zioten harrera. Nafarroara ere joan zen bidaia hartan, Xabierko gaztelura, San Frantzisko Xabierkoaren jarraitzaile baitzen.
‎Nik bai, ni batzuetan aritzen naiz gai horiei bueltaka. Badakizu Joan Paulo II.a Aita Santuak Eliza katolikoaren aspaldiko dogma bat aldatu zuela?
‎Jakina, hor kontuan izan behar da Eliza Katolikoak, historikoki, botere gune gisa, jokatu duen papera, bereziki ebangelizatzearen ondorioz. Elizak traizio egin zien bere benetako izaerari eta eginbeharrari, eta Joan Paulo II.a Aita Santu zenak barkamena eskatu behar izan zuen egindakoengatik?. Gainera, poetak oroitarazi du Kubako egile intelektuala, Martí, kristaua zela, eta horrek ere eragina izan behar duela, ezinbestez, bere, izaera humanistan?.
2016
‎Baita eskertzekoa da Jaungoikoari nire bizitzan ezagutu izan dodazan Aita Santu guztiak ere: Pio XII.a, Joan XXIII.a santua, Paulo VI.a dohatsua, Joan Paulo I.a, Joan Paulo II.a santua eta Benedikto XVI.a.
‎Santuak modan bide dira hartzara, gorantza legokeen burtsako balio berria bailitzan, eta Erromako eliza katoliko apostolikoaren nagusia jo eta su ari da azken boladan santu berriak izendatzen, orain artekoak gutxi bailituen. Ez gara gu inor Joan Paulo II.ak doneturiko guztiak ongi ala gaizki aukeratuta dauden esateko, horretan ez baikara iaioak, eta gurea ez den beste etxe bateko kontuak baitira. Alta, eta honakoxea baldin bada geroantzean nagusituko den joera, hemendik gutxira santutuen zerrendetan euskal literaturaren izar distirantak diren zenbait izen aisa erants litezke, hil orenean santurrina baitzerien; eta huraxe baliagarria baldin bada beren euskal lanak inoiz baino ozenago plazara ateratzeko, geure poza ez dugu inolaz ere ezkutatuko.
2017
Joan Paulo II.a Aita Santuak artzapezpiku katoliko ohiaren errenuntzia onartu zuen atzo, aitortu ondoren, aitorpen dramatiko baten bidez, abusuak egin zituzten apaizak kentzeko legearen porrotak elizari ikaragarrizko kaltea egin diola.
‎Garbi dago ez geundela prest halako larrialdi baterako, eta, bereziki herrialde batzuetan, lehen erreakzioak baldarrak edo eskasak izan zirela. Horregatik, nire ustez, mugarria izan zen 2001ean Joan Paulo II.ak, oraindik Aita Santua zela, Vatikanoak delitu hauek aztertzeko prozedura kanonikoa erreformatzeko izan zuen determinazioa; harrezkero, Vatikanoaren esanetara jarri beharra du gotzain orok horrelako delituren baten berri izanik egiantzekoa iruditzen zaion bakoitzean. Ondoren, bide horretan sakondu dute Benedikto XVI.ak eta Frantzisko Aita Santuak, bereziki preskripzioaren epeak luzatuz, kasu jakinetan preskripzioa bera indargabetzeko atea irekiz, zigorrak prozedura administratiboaren bidez ere ezartzea ahalbidetuz, eta honetan guztian zabarkeriaz jokatzen duten gotzainak zigorrez mehatxatuz.
‎–Jende askok ezagutzen zuen [sexu abusuen] egoera. Baina, batez ere, gotzainek eta Erromako gobernu zentraleko zenbait gunek ezagutzen zuten. Fedearen Doktrinarako Kongregazio ahalguztidunak, bereziki?, eta baita Aita Santuek ere( Joan Paulo II.ak eta Benedikto XVI.ak). Orokorrean hitz eginda, aktiboki egin zuten lana horiek guztiek dena ezkutuan gera zedin?.
Joan Paulo II.a Aita Santua zipriztintzera ere heldu ziren kritikak, esaterako. Eta izen abizen ezagunak ditu, gainera, orbanak kasu honetan:
‎deitzen zieten Mexikon?, zehaztu du kazetariak. Eta, hain justu ere, botere ekonomiko hori eta Joan Paulo II.aren adiskidetasuna izan ziren urte luzez Macielen babesa. Marcial Maciel Degollado (Cotija de la Paz, Mexiko, 1920 Naples, AEB, 2008).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia