2000
|
|
Me Ti jakitunakdiosku, bidaiaz lasaitzeko, lekua ezagutzeko, ogiaz, gaztaz eta ardoaz gozatzeko gauzaez zen pertsonaz zalantzak zituela, eta beldur zela gauza izan ote zitekeen klaseartekoborroka ulertzeko.
|
Jakin
behar dugu haiek (nor) direla beren gisakoekin eta besteekin, haiek (nor) direla beren eremuarekin, haiek beren baitako direla. Beren baitatik etaberen baitarako eserita egoten ikasi ere ikasi behar dutela, dituzten mamu eta beldurrekin, nahikari eta bakardadearekin.
|
2002
|
|
|
Jakin
bear dozu, garagarrillaren 31 garrenean, zer ikusiko gogoetan alderdi galdu ta betiko urrundutako onetara etorria naz. Iru egunez Laodikea, n gelditu, beste iru Apamea, n eta beste orrenbeste Sinade, n.
|
2007
|
|
Ezindiozu kazetari bati egunkarira arratsaldeko zazpietan deitu albiste bat sartzekoeskatuz.
|
Jakin
behar duzu ordu horretan eromen batean dabilela, bere orria ixtekoez dakit zer egiaztatu nahian; hedabide bakoitzak bere tempoak dauzka. Normalena izaten da goizean hastea, eta komunikabideei zure planteamendua goizezegitea, kazetariei lana errazteko.
|
|
Enpresa bezala, gure helburuetako bat hauxe da: jendeak ikustea bere enpresa nolakoa den, eta kanpora begira, enpresaz harroegotea.
|
Jakin
behar dute enpresak zeintzuk helburu dituen, zer egiten ari den, agian, parte hartzen dutelako horretan baina ez direla kontziente... Batzuetan, gerta daiteke kaleko edonork ezagutzea enpresako hainbat gauza eta barruandagoenak ez...
|
|
Diskurtsoaren hiper errealaren eta bizimodu arruntaren artean ditugu antzezpen bizigarriak eta ludikoak.
|
Jakin
behar dugu ospakizun eta simulakro horiekbiziaren alderdi diren neurrian, ez direla bizia bera baino benetakoagoa den ezer; hiper errealismoaren inozokeria da hori. Eta era berean, kritika inozoa dela gauregun holako simulakro eta simulazioei, benetakotasuna?
|
|
|
Jakin
behar dute bideratzen ikasleen oldarkortasuna; izan ere, oldarkortasunagarapen indibiduala eta soziala bultzatzen dituen indarra da.
|
|
ere azaltzen da, baina Nafarroako gobernuak dirutza honen erreserba egiten zuen Madrilek eskumenen bat transferitzen zuenean finantzatzeko, eskumenak ez baitzuten inposatzen orduko Kupo txikiagoa ordaintzea, Euskal Autonomia Erkidegoan edo orain Nafarroan ematen den moduan.
|
Jakin
beharra dago 1986, 1987 eta 1988an Nafarroara 635 langile transferitu zituela Madrilek eta eskumenen balioa 1000 milioikoa kontsidera daitekeela, eta ez da islatzen denbo raldi hartako Kupoan.
|
2009
|
|
Izan ere, Euskal Herrian lanean ari den kazetari politikoakZuzenbideko ezagutzak izatea nahitaezkoa du, gertaera nagusietako asko beharbezala ulertzeko eta, gero, azaltzeko.
|
Jakin
behar da Auzitegi Nagusia, AuzitegiNazionala, Auzitegi Gorena edota Auzitegi Konstituzionala bereizten. Jakin beharda fiskalaren, akusazio partikularraren eta akusazio popularraren zereginakbereizten.
|
|
Eta honek, gehienetan, ez duzerikusirik bertsio ofizialekin.
|
Jakin
behar genuke honezkero jendeak hegan egitenduen herri honetan.
|
2012
|
|
Kasurik hoberenean, denek onartudute erreferendumaren emaitza, baina horrek ez du bermatzen denek helburukolektibo bera partekatzea.
|
Jakin
behar da erreferenduma galdu dutenek zelakogogoz helduko dioten egoera berriari, baina baita ea irabazi dutenek beste taldeaonartzen duten ere. Halako mesfidantzak gertatu dira Euskal Herrian, eta datuzehatzik ez badugu ere, hurbilpen bat egin genezake.
|
|
Euskal Curriculumak izan duen ibilbideaezagutzea ezinbestekoa da, eta baita ere, lehen eta orain eskoletan irakasten denariburuzko gogoeta kritikoa egitea.
|
Jakin
behar da nondik gatozen eta zer garen, norajoan gura dugun jakiteko. Beharrezkoa da oinarrizko formakuntzan ezagutzea, norberaren identitatearen eraikuntzan inguruneko faktore estrukturalek (botereak, curriculumak, kulturak, hizkuntzak...) duten eragina batetik, eta bestetik, EuskalHerriko hezkuntzaren une historiko nagusiak, ibilbide horren konplexuaren zergatieta ondorioak ulertu ahal izateko.
|
|
Euskal Curriculumak izan duen ibilbideaezagutzea ezinbestekoa da, eta baita ere, lehen eta orain eskoletan irakasten denariburuzko gogoeta kritikoa egitea.
|
Jakin
behar da nondik gatozen eta zer garen, norajoan gura dugun jakiteko. Beharrezkoa da oinarrizko formakuntzan ezagutzea, norberaren identitatearen eraikuntzan inguruneko faktore estrukturalek (botereak, curriculumak, kulturak, hizkuntzak...) duten eragina batetik, eta bestetik, EuskalHerriko hezkuntzaren une historiko nagusiak, ibilbide horren konplexuaren zergatieta ondorioak ulertu ahal izateko.
|