Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Me Ti jakitunakdiosku, bidaiaz lasaitzeko, lekua ezagutzeko, ogiaz, gaztaz eta ardoaz gozatzeko gauzaez zen pertsonaz zalantzak zituela, eta beldur zela gauza izan ote zitekeen klaseartekoborroka ulertzeko. Jakin behar dugu haiek (nor) direla beren gisakoekin eta besteekin, haiek (nor) direla beren eremuarekin, haiek beren baitako direla. Beren baitatik etaberen baitarako eserita egoten ikasi ere ikasi behar dutela, dituzten mamu eta beldurrekin, nahikari eta bakardadearekin.
2002
Jakin bear dozu, garagarrillaren 31 garrenean, zer ikusiko gogoetan alderdi galdu ta betiko urrundutako onetara etorria naz. Iru egunez Laodikea, n gelditu, beste iru Apamea, n eta beste orrenbeste Sinade, n.
2007
‎Ezindiozu kazetari bati egunkarira arratsaldeko zazpietan deitu albiste bat sartzekoeskatuz. Jakin behar duzu ordu horretan eromen batean dabilela, bere orria ixtekoez dakit zer egiaztatu nahian; hedabide bakoitzak bere tempoak dauzka. Normalena izaten da goizean hastea, eta komunikabideei zure planteamendua goizezegitea, kazetariei lana errazteko.
‎Enpresa bezala, gure helburuetako bat hauxe da: jendeak ikustea bere enpresa nolakoa den, eta kanpora begira, enpresaz harroegotea. Jakin behar dute enpresak zeintzuk helburu dituen, zer egiten ari den, agian, parte hartzen dutelako horretan baina ez direla kontziente... Batzuetan, gerta daiteke kaleko edonork ezagutzea enpresako hainbat gauza eta barruandagoenak ez...
‎Diskurtsoaren hiper errealaren eta bizimodu arruntaren artean ditugu antzezpen bizigarriak eta ludikoak. Jakin behar dugu ospakizun eta simulakro horiekbiziaren alderdi diren neurrian, ez direla bizia bera baino benetakoagoa den ezer; hiper errealismoaren inozokeria da hori. Eta era berean, kritika inozoa dela gauregun holako simulakro eta simulazioei, benetakotasuna?
Jakin behar dute bideratzen ikasleen oldarkortasuna; izan ere, oldarkortasunagarapen indibiduala eta soziala bultzatzen dituen indarra da.
‎ere azaltzen da, baina Nafarroako gobernuak dirutza honen erreserba egiten zuen Madrilek eskumenen bat transferitzen zuenean finantzatzeko, eskumenak ez baitzuten inposatzen orduko Kupo txikiagoa ordaintzea, Euskal Autonomia Erkidegoan edo orain Nafarroan ematen den moduan. Jakin beharra dago 1986, 1987 eta 1988an Nafarroara 635 langile transferitu zituela Madrilek eta eskumenen balioa 1000 milioikoa kontsidera daitekeela, eta ez da islatzen denbo raldi hartako Kupoan.
2009
‎Izan ere, Euskal Herrian lanean ari den kazetari politikoakZuzenbideko ezagutzak izatea nahitaezkoa du, gertaera nagusietako asko beharbezala ulertzeko eta, gero, azaltzeko. Jakin behar da Auzitegi Nagusia, AuzitegiNazionala, Auzitegi Gorena edota Auzitegi Konstituzionala bereizten. Jakin beharda fiskalaren, akusazio partikularraren eta akusazio popularraren zereginakbereizten.
‎Eta honek, gehienetan, ez duzerikusirik bertsio ofizialekin. Jakin behar genuke honezkero jendeak hegan egitenduen herri honetan.
2012
‎Kasurik hoberenean, denek onartudute erreferendumaren emaitza, baina horrek ez du bermatzen denek helburukolektibo bera partekatzea. Jakin behar da erreferenduma galdu dutenek zelakogogoz helduko dioten egoera berriari, baina baita ea irabazi dutenek beste taldeaonartzen duten ere. Halako mesfidantzak gertatu dira Euskal Herrian, eta datuzehatzik ez badugu ere, hurbilpen bat egin genezake.
‎Euskal Curriculumak izan duen ibilbideaezagutzea ezinbestekoa da, eta baita ere, lehen eta orain eskoletan irakasten denariburuzko gogoeta kritikoa egitea. Jakin behar da nondik gatozen eta zer garen, norajoan gura dugun jakiteko. Beharrezkoa da oinarrizko formakuntzan ezagutzea, norberaren identitatearen eraikuntzan inguruneko faktore estrukturalek (botereak, curriculumak, kulturak, hizkuntzak...) duten eragina batetik, eta bestetik, EuskalHerriko hezkuntzaren une historiko nagusiak, ibilbide horren konplexuaren zergatieta ondorioak ulertu ahal izateko.
‎Euskal Curriculumak izan duen ibilbideaezagutzea ezinbestekoa da, eta baita ere, lehen eta orain eskoletan irakasten denariburuzko gogoeta kritikoa egitea. Jakin behar da nondik gatozen eta zer garen, norajoan gura dugun jakiteko. Beharrezkoa da oinarrizko formakuntzan ezagutzea, norberaren identitatearen eraikuntzan inguruneko faktore estrukturalek (botereak, curriculumak, kulturak, hizkuntzak...) duten eragina batetik, eta bestetik, EuskalHerriko hezkuntzaren une historiko nagusiak, ibilbide horren konplexuaren zergatieta ondorioak ulertu ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia