2007
|
|
Telebista eta
|
Ikus
entzunezko Edukien Behatokiak (OCTA) urtero egiten duen txostenaren arabera, kateek arratsaldero ematen dituzten magazinak eta telerrealtasun programak dira haurrak babesteko ordutegia urratzeko gune nagusia. Ondoren, goizeko albistegi batzuk eta marrazki bizidunen serieak.
|
2008
|
|
Zineak, dokumentalek edo marrazki bizidunek bikoizketa gaitasun desberdinak behar dituzte, baina oinarri komun bat dago.
|
Ikus
entzunezko eduki mota bakoitzak gaitasun desberdinak behar ditu, nahiz eta bikoiztaile guztiek oinarri bera izan. Dokumentaletako adituek, adibidez, arreta berezia jartzen dute isiluneen erritmoan.
|
2009
|
|
|
Ikus
entzunezko edukia formatu digitalean gorde eta banatzen denetik, ekoizleek DRM (Digital Rights Management) izeneko sistemak txertatu izan dizkiete. Egile eskubideen kudeaketarako sistema digital izen ponposoaren atzean, funtsean, kopiatzearen aurkako sistemak besterik ez daude.
|
|
Bat aipatutakoaren adibiderik onenetatik Mefeedian dago.
|
Ikus
entzunezko edukiak biltzen ditu, musika, bideo-jokoak, telesailak edo filmak, kanal bateraino Erabiltzaileak eduki horiek hainbat iturritatik heldu dira, hala nola CNN, MSNBC, Fox edo The New York Times.’ Honen arabera: edukiak 15.000 jatorritik gorakoak dira desberdinak, besteak beste, Hulu, ABC katea edo Archive.org.
|
2010
|
|
Gaitasun ideologikoen ebaluazio honetan ikusi dugu ezen oso maila xehe eta ahuleko arrazoibideak darabiltzatela Euskal Herriko eskola gazteek.
|
Ikus
entzunezkoen eduki sinbolikoetan aurkitu litezkeen berniz konnotatzaileak antzemateko eta deskribatzeko unean, ahul dabiltza, oso. Jokoan dauden hogeita bost puntu horietatik, inork ez du erdia ere bere egin.
|
|
|
Ikus
entzunezko edukiekin lotuta, oinati.batura.mobi
|
2011
|
|
|
Ikus
entzunezko edukia on line zerbitzuetan zuzenean kontsumitzeko joera nagusitzen bada eta edukia gure ordenagailuetan gorde gabe erabiltzera ohitzen bagara, enpresek berriz ere erabaki eta mugatuko dute erabiltzaileok ia mugagabea bihurtu dugun eskaintza.
|
|
|
Ikus
entzunezko edukietan ideia eta balio ezkutuak daudela uste dute, bereziki formazioa jaso duten gazteek.
|
2015
|
|
(5)
|
Ikus
entzunezko edukiak sortu eta partekatzen badituzte, zein motako edukiak dira gero internetenpartekatzen dituztenak?
|
|
(4)
|
Ikus
entzunezko edukiak Interneten partekatzen badituzte, zein motako edukiak dira sareanpartekatzen dituztenak?
|
|
|
Ikus
entzunezko edukiak kontsumitzea eguneroko zeregina da gehienontzat, denbora luzez aritzeko moduko erakargarritasuna daukate eta, gainera, horretarako aukeran dauden pantailak ugaritu dira. Kontsumo portaeran gertatzen ari diren aldaketa horiek agerian uzten dute «telebista ikuste»aren esangura soziala etengabean aldatzen ari dela.
|
|
|
Ikus
entzunezko edukiak programatzera eta bideratzera dedikatzen diren profesional horiengan arreta jarriko dugu. Telebistarako soilik lan egin izan dutenean programazio taula eraikitzen zutenak eta, gaur gaurkoz, transmedia programatzaileak izendatzen ditugunak, multimediatasuna, narratiba konplexuak eta interaktibitatea jorratzen dituztenak.
|
|
the last creative act in television» (Ellis, 2000) artikuluaren alegoriari segida emanez, adreiluzko eraikinak egitetik, «hiri plangintzara» pasa dira programazio sailetako profesionalak.
|
Ikus
entzunezko edukiek emisioaren erreferentzia tenporala galdu eta horrekin jatorrizko eskuadraren marka ahazteko arriskua ere badaukate. Hori dela-eta, programatzaileen ardura izango da kontsumitzaile berri horien ibilbidea («user journey») zein den aztertzea, kanal, plataforma eta dispositibo desberdinen erabilera kuantifikatzea eta ikus entzulearen nahi eta desioetan sakontzea.
|
2017
|
|
Askok diote errua dela sorpresarekiko dugun gaitasuna galtzen ari garela.
|
Ikus
entzunezko edukiak geroz eta gehiago, geroz azkarrago kontsumitzen ditugun mundu honetan, segundoro era guztietako irudi bortitzak irensten ditugulako batik bat. Gauza gutxik sortzen dutela harridura gaur egun, eta are gutxiago beldurra, jakina.
|
|
Internet bidez kontsumitutako bideoen jatorria eta generoa.
|
Ikus
entzunezko edukiak deskargatzeko maiztasuna.
|
|
|
Ikus
entzunezko edukien gainean iritzia ematea sarean, dela, atsegin dut, bezalako botoiak klikatuz, dela iruzkinak eginez.Interneten partekatutako edukien jatorria eta generoa, eta partekatze horien maiztasuna.
|
|
|
Ikus
entzunezko edukien gaineko iritzia eman
|
|
|
Ikus
entzunezko edukiak partekatu
|
|
|
Ikus
entzunezko edukiekiko jarduerak mailakatzerakoan, hiru maila orokor sortu ditugu aurrez beste hainbat autorek egin bezala (Hart, 2008; Napoli, 2010; Bolin, 2012; Green eta Patel, 2013, eta Ballano et al., 2014), lausoak baitira jarduera batzuen artean egon daitezkeen desberdintasunak, bai behintzat berauek eskatzen duten jarrera aktiboari dagokionez, eta horrek zail egiten du mailakatze zehatzago... Hori da, adibidez,, atsegin dut?
|
2018
|
|
Euskarazko edukien gabezia bizi dutelako, alegia. Hala ere, ikerketa honen arabera, euskarazko
|
Ikus
entzunezko edukiak kontsumitzearen aldeko jarrera irmoa erakusten dute lurraldeko eskualde gehienetan.
|
2020
|
|
Ezin da gertatu ikus entzunezkoen eskaintza areagotzera doan honetan ditugun ikus entzunezko hedabideek beren presentzia galtzea.
|
Ikus
entzunezko edukiak hedatzeko modu sendo eta erakargarria bermatu behar dugu.
|
|
13
|
Ikus
entzunezko edukietarako (katalogokoak edo zuzenekoak) sarbidea eskaintzen duten zerbitzuak, nahierara eskatzen direnak. Banaketa banda zabalaren bidez egiten da (finkoa edo mugikorra).
|
|
Netflix, Filmin, Prime Video, Rakuten TV, HBO…
|
Ikus
entzunezko edukiak ikusteko streaming plataforma nagusien onena eta txarrena xehatuko ditugu.
|
2021
|
|
8 eta 12 urte bitarteko gazteentzat, bi edo hiru ordu eta laurdeneko tailerra izanen da, liburutegi bakoitzak aukeratzen duenaren arabera.
|
Ikus
entzunezko edukiekin eta hausnarketa eta prozesu artistikoen bitartez, hezkuntza eskuratzeko moduei buruz jardunen dira, munduko hainbat herrialdeetako adibideak ezagutuz. Eskualdeko liburutegietan:
|
2023
|
|
EITBren Primeran plataformaren aurkezpen bideoa erakusteko probestu zuen lehenengo tartea Iparragirrek. "
|
Ikus
entzunezko edukirik ez duen herri batek ez dauka kontakizunik", dio proiektuaren leloak. Bat egin zuten ideia horrekin besteek.
|
|
“Ahal gehiago bagenitu, egingo genuke gehiago.
|
Ikus
entzunezko eduki baten sortzeak lan anitz eskatzen du; beraz, hautuak egitera behartuak gara”.
|