Emaitzak: 8
2008 | ||
Curriculum berriaren arabera, literaturari ikasleen gaitasun komunikatiboak garatzeko zeregina dagokio. Dena dela, hurrengo lerroetan ikusiko dugu Hego Euskal | Herriko curriculumek, oraindik orain, ez dutela guztiz barneratu hezkuntzaren ikuspegi komunikatibo hori. | |
Hego Euskal | Herriko curriculumak oro har aztertuta, esan daiteke eduki teoriko nahiz praktikoz daudela osatuta. Curriculum biak bat datoz, hala8 Nafarroako Gobernua, 2002: 78 | |
Horren arabera, obren lanketek eta interpretazioek testuarekin gozaraztea ez ezik, ikaslearen sorkuntza ere motibatu behar dute. Horrez gain, Hego Euskal | Herriko curriculumetan baino gehiago azpimarratzen da sorkuntzaren garrantzia, eta ebaluazio irizpideetan jasotzen da sorkuntza ere baloratu egin behar dela. Kontuan hartuta bai EAEko curriculuma bai Nafarroakoa Errege dekretu horretan oinarritu direla, ez da erraz ulertzen zergatik kendu dioten euskal curriculumek idazketa literarioari garrantzia. | |
Bestalde, aurreko atalean ikusi dugu Hego Euskal | Herriko curriculumetan helburu gisa jasotzen direla ikasleen artean irakurketa sustatzea eta haiek irakurtzera zaletzea; horretarako, ikasleek bizpahiru liburu irakurtzen dituzte ikasturtean zehar. Irakurketa horietan erkidego batetik bestera dagoen alde aipagarriena honakoa da: | |
Hego Euskal | Herriko curriculumek zehazten duten moduan, ikasgelako eremuan euskal literaturako lan esanguratsuak interpretatzen dira, lanak sortu diren garaia, egilea eta dagokien ingurune sozial, historiko eta estetikoak erlazionatuz eta kanpoko literaturekiko loturak eginez. | |
Hego Euskal | Herriko curriculumek Batxilergoko EHL irakasgairako proposatzen dituzten helburuen artean honakoa dago: ikasleen irakurtzeko zaletasuna sustatzea. | |
Testu iruzkinak egiteko irakurtzen diren testu zatietan, narrazioa eta poesia lantzen dira. Irakurketa libreari dagokionez, oso gutxitan agintzen zaie narrazioa ez den beste ezer (Hego Euskal | Herriko curriculumetan Espainiakoan ez bezalaez da jasotzen askotariko generoak irakurtzearen garrantzia). | |
Ondorio gisa esan daiteke Hego Euskal | Herriko curriculumek gabezia nabarmenak dituztela literaturaren alorrean. Dena dela, curriculumei dagokien legea soilik aldatuta ezer gutxi hobetuko da literatur irakaskuntzaren egoera. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
herri | 8 (0,05) |
Lehen forma
Herriko | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Labayru | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
herri curriculum | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
herri curriculum baino | 1 (0,01) |
herri curriculum batxilergo | 1 (0,01) |
herri curriculum Espainia | 1 (0,01) |
herri curriculum gabezia | 1 (0,01) |
herri curriculum helburu | 1 (0,01) |
herri curriculum oro | 1 (0,01) |
herri curriculum zehaztu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |