2010
|
|
Hala ere, hiru administrazioei (Araba ez dute ebaluatu) AAA rating a mantentzea erabaki du Moody' sek, euskal erakundeek autonomia fiskal handia dutelako,
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluaren eta administrazio ezberdinen arteko elkartasuna mekanismoen bidez.
|
|
Euskadira begira, zenbait neurri ere proposatu dituzte: krisiari aurre egiteko Erakunde arteko Batzordea berehala deitzea,
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseilua berehala deitzea, Jaurlaritzaren zorpetzeari muga jartzea, inbertsio publikoa mantentzeko bermea, jarduera ekonomikoa eta enplegua bultzatzeko edo Lopez Legebiltzarrean agertzea, egoeraren berri emateko.
|
|
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluak aurrekontuan jasotakoa baino 425 milioi euro gehiago izango ditu 2010 honetan, aurreikuspenen arabera. Bestalde, 2011n 12.500 milioi bilduko ditu,% 5,9 gehiago.
|
|
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseilua, Eusko Jaurlaritzako eta foru aldundietako ordezkariak biltzen dituen erakundea, hiru orduz bildu da gaur 2010 eta 2011 urteetako diru bilketaren aurreikuspena onartzeko.
|
|
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluak ez dio krisiari aurre egiteko neurri fiskalei buruzko eztabaidari heldu, baina Zerga Kideketarako Sailean aztertuko dutela jakinarazi dute.
|
2014
|
|
Jaurlaritza, diputazio eta udalen artean. Udalen aldarrikapen historikoetako bat izan da
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluan hitza eta botoa izatea. EAJko eta PPko diputazioek, baina, ez dute inoiz begi onez ikusi hori, eta helegiteak jarri dituzte hori proposatu duten lege egitasmoen aurka.
|
2016
|
|
Sail hori izan da, hastapenetik, adostasunerako trabarik handiena. Alabaina, EH Bilduk eta PSEk galdegiten dute udalei hitza eta boza ematea
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluan. EAJk eta PPk, ordea, ez dute sekula ontsa ikusi bide hori.
|
2022
|
|
Guztira, 60 milioi euro pasatxo jasoko dituzte UFFFtik Urola Kosta eskualdeko udalek aurten, aurreikusitakoa baino ia 1,9 milioi euro gehiago.
|
Herri
dirubideen Euskal Kontseiluak ostiralean egindako batzarrean adostu zuen diru bilketa aurreikuspenak eguneratzea, eta atzo, astelehena, elkartu zen Gipuzkoako Finantza Kontseilua hainbat udal ordezkariri eguneratze horren berri emateko.
|
|
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluak erabaki zuen Espainiako Estatuak eratutako COVID funtsetik eratorritako diru ekarpen horiek lurralde historikoen artean proportzionalki banatzea. Guztira, 188 milioi euro ziren lurraldeei bideratu zirenak; eta, horietatik, Ekarpenen Legean ezarritako koefizienteak oinarri hartuta, 62,9 milioi euro Gipuzkoari dagozkio.
|
2023
|
|
Horien adibidea da: ...o finantzarioen argitan, eta Autonomia Estatutuak berak jasotzen duen erregulazioa aintzat hartuz, komenigarria ez ezik beharrezkoa ere bada tokiko finantzaketaren alorreko zenbait printzipio eta arau jasotzea, betiere espresuki aitortuta EAEko lurralde historikoek beren esparru instituzionaletan eskumen inportanteak dituztela esparru material horretan, baina argi adieraziz eskumenok, aldi berean,
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluari esleitzen zaion egiteko ezin garrantzitsuagoan uztartu behar direla, bai alor horretan, bai eremu ekonomiko finantzarioarekin eta aurrekontu egonkortasunarekin eta finantza jasangarritasunarekin loturiko beste alor batzuetan". Gogora dezagun ETELk toki erakundeen gaineko finantza zaintzako eskumenak zehazten dituela eta horien funtzio eta ahalmenak indartzen dituela (toki autonomiaren printzipioaren nagusitasuna egon arren):
|
|
a) Ekonomia Itunaren arabera lortzen diren zergen bilketan parte hartzea, Estatuari ordaindu beharreko kupoa eta Autonomia Erkidegoari egin beharreko ekarpenak deskontatu ondoren, eta ekarpenen legeak ezarritakora jotzea horiek zehazteko. b) Gutxieneko bermea, EAEko udalerri guztientzat. Baliabide maila hori ez da inola ere izango araubide erkideko legeria aplikatuz legokiekeena baino txikiagoa. c) Tokiko ordezkariak
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluan sartzea, eskubide osoko kide gisa. d) Lurralde Historiko bakoitzean udalen partaidetza banatzeko foru eskumena aitortzea; ondorioz, lurralde historikoetako foru organoek askatasunez gauzatuko dute eskumen hori. Hala ere, aurreikusten da Herri Dirubideen Euskal Kontseiluak ezarriko duela udalek itundutako tributuetan izango duten gutxieneko partaidetza maila, bai eta banaketa hori egiteko irizpideak ere.
|
|
Baliabide maila hori ez da inola ere izango araubide erkideko legeria aplikatuz legokiekeena baino txikiagoa. c) Tokiko ordezkariak Herri Dirubideen Euskal Kontseiluan sartzea, eskubide osoko kide gisa. d) Lurralde Historiko bakoitzean udalen partaidetza banatzeko foru eskumena aitortzea; ondorioz, lurralde historikoetako foru organoek askatasunez gauzatuko dute eskumen hori. Hala ere, aurreikusten da
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluak ezarriko duela udalek itundutako tributuetan izango duten gutxieneko partaidetza maila, bai eta banaketa hori egiteko irizpideak ere.
|
|
Lehen esan dudan bezala, gai hori ez dago berariaz jasota eskumena gaitzen duen ezein arautan. Hala ere, LHLren bigarren xedapen gehigarriaren 3 zenbakiak, gai horri dagokionez, xedatzen du, EAEko hiru administrazio mailetako ogasunak modu eraginkorrean artikulatzeko, horiek eta haien organismo eta erakundeek,
|
Herri
Dirubideen Euskal Kontseiluak zehaztutako moduan, Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde erkideek aurrekontu prozeduraren eta kontabilitate publikoaren arloan erabiltzen dituztenen irizpide homogeneoak aplikatuko dituztela. ENDEMAÑO AROSTEGUIren iritziz xedapen horrek, inplizituki, esan nahi du legegile autonomikoak eskumena duela toki erakundeen aurrekontu araubideari buruzko alderdiak arautzeko; izan ere, araubide horren arauketa oso laburra da307.
|