2000
|
|
presentzia zein neurritaraino den guztiz garrantzitsua.
|
Gure
adibide zehatz honekin jarraituz, frantsesak irakaskuntzan duen presentziak helburu bati erantzuten diola dio Swaan ek: hizkuntza uniformizazioa lortzea, nazioaren batasuna indartzeko (eraikitzeko esango genuke guk).
|
2001
|
|
Balio horiek kirolean lehendira, baina halaber lantegietan, irakaskuntza guneetan eta familietan, nola ez. Ingurumen ideologiko horretan argi da, bere, gerri nasaiarekin?, bere hilerokoekin, bere amuntzi odoltsuarekin, bere ahultasun susmatuarekin, bere anbizio eskasarekin, emazteak ez duela tokirik.
|
Gure
adibidean halatan, Piarres Lafittek bertsobidezko konpetizio bat deskribatzen digu, Ibarrartek behin emazte koblakaria, mutuaratzen, duela, eta gero berak amore emaiten,, desohoratu baino?
|
2004
|
|
Nolako harremanak daude Nazio estatu totalitario baten eta honen mende dagoen nazionalitate batera haren eremutik datozen eta bere enbor nazionalaren ezpaleko diren etorkinen artean?
|
Gure
adibide zehatzera etorrita: Euskal Herrira etorri diren espainol eta frantsesek zer nolako harremanak izan dituzte eta dauzkate bi Estatu horien nazio politikarekin?
|
2006
|
|
izan ere, alde batera utzi behar ditu bere interesak.
|
Gure
adibidera itzuliz, A k ikuspuntu tinko eta orokorrerako jauzia emango balu, orduan ‘ B k egin duena ederra izan da’ ondorioztatuko luke. Beraz, A k bi sentimendu suma ditzake aldi berean.
|
2007
|
|
|
Gure
adibidean, bizitza da aurkitutakoa eta informazioaren teoria da erantsitako biolentzia, erantsitako ekoizpen semiotiko eta materiala. Bizitzaren informatizazioak jokaleku bat uzten digu, bizitza maneiukor eta moldakor bihurtzenduena:
|
|
Zeharkako eragina zein hirugarren zati baten eragina, berriz, familiako hirugarren kide batek bi ahaideren arteko harremanean izan dezakeen eraginari dagokio.
|
Gure
adibidean, esaterako, aitaren jarrerek ama alaben arteko eragin trukehorretan izan dezaketen eraginari dagokio.
|
|
Izan ere, ta atzizkiak erabilera neutroa dauka; testuinguruak ematen dio modu bateko edo besteko esangura (Euskal Autonomia Erkidegoan, behinik behin).
|
Gure
adibide aztergai horretan argi dago, guk uste, denborazko esangura hutsa daukala.
|
|
Gure seme alabak gu baino solidarioagoak izango dira testamentuekin?
|
Gure
adibidearekin hezten baditugu izango dira. Ondare eta jaraunspen solidarioak ere mundu hobea eta bidezkoagoa izan dezaten laguntzeko modu bat dira.
|
2008
|
|
Erabilpenaren hautua eginez gero sortuko liratekeen euskaldun berriek (b), jakina, gure herria erabilpen grafikoan eskumarantz mugiarazi egingo lukete eta horrek berez lekarke hiztun berri gehiago a’ alegia.
|
Gure
adibide honetan a> a’ denez, erabilpena sustatzeko politiketan inbertitu genituzke ditugun K baliabideak.
|
|
Horren seinalea da nonbait Euskaltzaindiaren (1992) adibidetegia, elkarte arruntez zein berezituez osatu zena.
|
Gure
adibide sortak, honelaxe antolatuko ditugu:
|
|
9
|
Gure
adibide iturririk garrantzitsuena izan diren hedabideak direla eta, Euskal Telebistako Euskara Saileko zuzendaria den Asier Larrinagak aditzera eman digu Lasa> eta> > auzia> (§3.2.f) bezalako elkarte batek denbora epe labur batean erabat ordezkatu duela bere sintaxi baliabide izango litzatekeen Lasa> ren> ETBko lankide honen hitzetan ordea, Athletic Erre... Balio bezate adibide biok berrikuntza honen azken urteotako garapenaren berri izateko eta bai euskal senak honetan duen erraztasunaz ohartzeko ere.
|
|
Komando beraren bidez, difusioa edo broadcast moduan lan egiteko aukera dago, horrela sare lokal baten mutur atzigarriak lortzeko aukera emanez. Horretarako, IP helbideek eskaintzen duten broadcast aukera erabiliko da54
|
Gure
adibideekin jarraituz, hauxe litzateke definitu dugun ethernet sareko difusioaren aukera:
|
|
Fitxategi horren konfigurazio minimoan, Interneteko domeinu lokala zein den adierazten da.
|
Gure
adibidearekin jarraituz, honako hau litzateke eduki minimoa:
|
2009
|
|
Bukaerako else adarrak ez dauka baldintzarik, aurreko bi baldintzek huts egitean aplikatzen den sententzia da, eta beti izango da egiazkoa.
|
Gure
adibidean, aurreko bi baldintzek huts eginez gero, nahi eta nahi ez, bi zenbakiek berdinak izan behar dute.
|
|
Horrek maskararen bit kopuru maximoa ezartzen du.
|
Gure
adibidean azpisare bakoitzean asko jota 100 interfaze egongo balira, 7 bit utzi genituzke interfazea identifikatzeko. Hala, 128 identifikadore izango genituzke, soberan alegia, baina ezin da gutxiago hartu (6 bitekin 64 identifikadore besterik ez genuke lortuko eta).
|
|
Hori oso garrantzitsua da helbide eremuaren kudeaketa eraginkorra lortzeko.
|
Gure
adibidearekin jarraituz, gerta liteke azpisareetako baten 6 sailek oso behar desberdinak edukitzea, eta, nahiz eta horietako batek 400 helbide behar izatea posible izan, 50 helbide nahikoa izatea beste 5 sailetako bakoitzerako. Hala, helbideak xahutzea litzateke 50 helbide behar dituen azpisare bati 512 esleitzea; nahikoa baita interfazeak identifikatzeko 6 bit besterik ez uztea 5 azpisare horietan.
|
|
Beharren arabera (eta inplikatuen adosteko ahalmenaren arabera), proxien hierarkia handitu daiteke.
|
Gure
adibidearen kasuan, probetxugarria izan daiteke herrialde osoko unibertsitate guztietarako beste proxi bat abiatzea.
|
|
Gure programek, bezeroak eta zerbitzariak, zerbitzu bat eskaintzen diote erabiltzaileari.
|
Gure
adibide honetan, zerbitzu hori fitxategiak konputagailu batetik bestera eramatea da.
|
|
Gure Tier2 k horrelako multihomed sare bat badu, besterik ezeko bide gehiago agertuko dira Tier2 ren bideratzaileen tauletan.
|
Gure
adibideko sarean 2 goranzko konexio badaude, 602 bide agertuko dira dagoeneko tauletan.
|
2010
|
|
amandreen ipuinak oso koherenteak izan daitezke, baina horrek ez du behar bezala justifikatzen ipuin horietan kontatzen diren gertakarietan sinestea.
|
Gure
adibidean, Jonen usteak oso koherenteak izan daitezke elkarrekin, baina Jon oker dago. Gordin esanda, errealitate printzipioa galdu duen pertsona bat oso koherentea izan daiteke, hau da, pertsona batek sinesmen erabat zoroak eduki ditzake, sinesmen horiek elkarren artean koherenteak izan arren.
|
|
Hirugarren ereduaren kasuan ere, egiari edo egiaren bideari muzin egiten zaio.
|
Gure
adibidean, Jonen usteen arteko koherentzia Jonek duen ebidentziari eta, ondorioz, egiari gailendu zaie.
|
2011
|
|
Errepresioa bizitzen denean zaila da konponbidean, mahai inguru batean proiektatzea, baina hala da.
|
Gure
adibideak horretarako balio behar du. Blokeo egoerak eta fase gogorrak izanen direla barneratu behar dugu, estatuen estrategia delako.
|
2012
|
|
Beraz, jendearen nolabaiteko aldekotasuna neurtzeko balio digu.
|
Gure
adibideetako 1 eta 2 kasuetan euskaraz dakitela erantzungo lukete, zer nolako euskara darabilten azaltzeke, hori ez baitzaie galdetzen. 3 adibidean, gurasoa euskararen alde agertuko litzateke seme alabak ereduan eskolatzen dituelakoz, baina egunero 24 orduz gaztelaniaz arituta gaztelaniari ematen dion garrantzia ez luke agertuko inkestan, eta hori da seme alabei transmititzen ari diena:
|
|
Karpeta horrek Karpeta berria (Nueva carpeta) izena izango du lehenetsita. Izen hori kendu egin daiteke, eta karpetaren edukia argiago adierazten duen beste bat jarri
|
Gure
adibidean, izen hori kendu eta Lana jarriko dugu. Sistema eragileak edozein hitz jartzen utziko digu.
|
2013
|
|
Baldintza bat gertatzeko beharrezkoa diren informazio zatiak.
|
Gure
adibidean, Facebookeko argazkian etiketatua izatea. Beste tresna batzuetan posta elektronikoaren kasuan adibidez, postaren gaia, gorputza, bidaltzailea...
|
2014
|
|
|
Gure
adibidean, h= 0,65 eginez, balio hau hartuko luke:
|
2015
|
|
GIBEL hitza Euskal Herri osoanerabiltzen zen.
|
Gure
adibideei begiratuz gero, GIBEL osagaia duten toponimo gehienak zaharrak dira, hots, XV. mendekoak. Gainera, GIBEL lehen orain baino gehiago erabiltzen zela erakusten digute guredatuek ere; Larraguibel (1809).
|
2016
|
|
Oinarrizko edo hasierako helbidetik abiatuta, jarraian ageri den taula eraikitzen da, non bit bakoitzaren helbidea adierazita baitago.
|
Gure
adibidean, hau izango da:
|
|
|
Gure
adibiderako, sarrerako datuen hitz bat konfiguratuko dugu:
|
2017
|
|
|
Gure
adibidean, «sotoa» solairuari «trasteleku» erako bi gela erantsi ahal dizkiogu, eta egin ditugun automatizazio proiektuetako dokumentazioa gordetzeko artxibategi gisa baliatu, edota etorkizuneko proiektuetarako materialak eta tresnak biltegiratzeko.
|
|
|
Gure
adibidean, halaber, sakagailu bat eta eragingailu bat gehituko ditugu, argi bat aktibatzeko (ikus 6.83 irudia).
|
|
Lege hauek (Espainiako eta Frantziako konstituzioak) hizkuntza baten beharra eta nagusitasuna bermatzen dituzte, noski, gainerakoen baztergarritasuna agerian utziz.
|
Gure
adibidera itzuliz, Linux programa" legez" guztiek ezagutu beharra duten erdaran aurkitzen bada, zertarako galdu denbora, lana eta ahaleginak inork jakin behar ez duen Euskarara itzuliz. Hizkuntza bakoitzari dagokion legea ez edukitzeak sortzen duen galdera.
|
2018
|
|
Badago erantzunean eragina duen beste faktoreren bat, neurketa baldintzatzen duena, eta faktore hori lotua egon ohi da talde sozial batekin, linguistiko batekin edo kultural batekin.
|
Gure
adibidean bizkaieraren (euskalkiaren) ezagutzarekin lotua.
|
2019
|
|
Baldintza esaldian, orainean edo etorkizunean gaudela adierazteko, euskalkien arabera, aditz nagusian edo motako hizkiak erabiliko ditugu.
|
Gure
adibidean, aditz nagusian ko eta en atzizkiak erabiliko ditugu:
|
|
Geldi aditza adibide hoberena da erran nahi duguna azaltzeko.
|
Gure
adibidean, hiztunak, bere laguna hiltzeko arriskuan dagoela ikusirik, agindua emanen dio:
|
|
aldez aurretik badakigu iraganekoak eta pluralekoak baztertzekoak direla.
|
Gure
adibidea buruan, eta berriro ikerketaren norabidea harturik, zortzi sail horietatik NOR NORK adizkiekin hasiko gara.
|
|
|
Gure
adibidean bezala, honetan, indarrean zegoen 3 pertsonako ZEN adizkiarekin modu berean jokatu zuten; hau da: 3 pertsonaren z marka gainerakotik bereizi:
|
|
|
Gure
adibidekoak dira eta, azalpenik eman gabe, baztertuko ditugu; baina, aipatuz irartizkian r hizkia pluralizatzailea den bitartean i hizkia lotura hizkia baino ez dela; horregatik, gure euskalkietan honelakoak dauzkagu: gara, gera, gira; zara, zera, zira.
|
|
|
Gure
adibidera itzuliz, oinarrizko NOR adizkiekin ikasi duguna hona ekarri... eta oraineko 3 pertsonako DUadizkiarekin hasiko gara:
|
2020
|
|
Eta seme alabak baditugu?
|
Gure
adibideak lan nagusia egingo du, baina, era berean, “lasai bizitzen irakatsi behar diegu, eta bizitza korrika egitea ez dela jakinarazi behar diegu, eta berehala telebista edo musika jartzea”. Eta aktiboenentzat garrantzitsua da, beren adinera egokitutako hizkeraz, erlaxatu, arnasa hartu, beren barne mundua ezagutu… behar dutela ikusaraztea, eta horretarako leku bat izan behar dutela.
|
2021
|
|
Hain zuzen ere, adibide horretan, Koldo eta Jone (Koldo eta Jone bederik, Koldo eta Jone behinik behin) etorri direla adierazten dugu, gainerakoen etortzea zalantzan jartzen dugun bitartean.
|
Gure
adibidearekin segituz, Koldo eta Jone etorri direnen multzokoak direla ari gara esaten, multzo horretako besteak nor izan daitezkeen, baldin badira ere, berdin zaigula.
|
|
Horko tasun eta kor ere ez dira beregainak, beste elementu bati loturik ageriko zaizkigu beti; baina ez dute funtzio gramatikalik adierazten, kategoria lexiko bateko oinarri bati loturik, beste kategoria lexiko bat osatzen dute.
|
Gure
adibideetan, mendi (izena)+ tsu> menditsu (adjektiboa); eder (adjektiboa)+ tasun> edertasun (izena); pasa (aditzoina)+ kor> pasakor (adjektiboa). Eta esanahi lexikoa dutela esan daiteke, ‘nolakotasuna’, ‘ugaritasuna’, ‘joera, erraztasuna’ adiera gehitzen diotela lotzen zaien izenari, adjektiboari edo aditzoinari.
|