2021
|
|
Ulermen gaitasunari buruz esaten zen moduan, sorkuntzan ere nork bere buruaz duen irudia eta konfiantza indartzea garrantzitsutzat jotzen du DGIR1 ek.
|
Ez
hori soilik; literatura sortzearen inguruan partekatzen den iritzia eta balioespena modu batekoa edo bestekoa izatea funtsezkoa den moduan, horrek norbere buruarekiko pertzepzioan ere nola eragiten duen baldintzatzailea izango da nerabe batek sortzen duen edo ez erabaki behar duenean. Horrezaz gain, eredu errealak eskaini behar zaizkiela dio LIR2 k, euskal literaturan edo inguru hurbilean egon daitezkeen erreferentziazko sortzaileak hurbilduz, baina sortzaile ere diren eta identifikagarritasunean traktore izan daitezkeen berdinkideei ikusgarritasuna emanez.
|
|
Ikasleak izan ohi dira irakasleen profilaz zeresana duten agenteak, euren gaitasunek, ezagutzek nahiz gabeziek inpaktu zuzena dutelako ikas prozesuan, modu batean zein bestean.
|
Ez
horretan soilik, irakasteko moduetan arreta handia jartzen dutela eta haientzat garrantzitsua dela agerian uzten dute haien adierazpenek:
|
|
Izan ere, argi adierazten dute motibazioa ez dela berezko ezaugarri edo konstante bat, baizik eta gora beherak dituen eta elikatu behar den lanbidearen baldintza.
|
Ez
hori soilik; ikasleen motibazioan faktore desberdin askok parte hartzen duten moduan, irakasleenarenean ere arlo pertsonalari zein hezkuntza sistemari dagozkien elementu baldintzatzaile ugari daude.
|
|
Azken honetan nahiz Meyer-en eta Coyleren (2017) lanean, orobat, Content and Language Integrated Learning (CLIL) markoa osatzeko beharraz ere ari dira. batetik, jakintza arloari dagozkion prozedura, gaitasun eta estrategien automatizaziora, eta, bestetik, edukiaren ezagutza kontzeptualaren jabekuntzara iritsiko litzatekeelako.
|
Ez
hori soilik; Meyer eta besteen (2018: 239) arabera," Ikaskuntza sakonagoa gertatzen da" ikasleak kontzienteki aukeratzen duenean lehendik dituen ezagutza berriak integratzea", eta berekin dakarrenean" kontzeptuen txertaketa substantiboak eta ez arbitrarioak egitea egitura kognitiboan" (Novak 2002, 549 or.), eta, azkenik, ezagutza eta trebetasun transferigarriak garatzea e...
|
|
Orain dela 50 bat urte euskal literaturarekiko nolabaiteko" sakralizazioa" zegoela aitortu du sasoi horretako gazteen artean, eta euskal literaturak nahiz euskal kulturak gizartean zuten garrantziaz ohartarazi du.
|
Ez
hori soilik;" literaturak kulturaren baitan zuen zentralitatea" nabarmena zela dio elkarrizketatuak. Baina, hori guztia aldatuz joan dela onartu du; izan ere, literatura pisu soziala galduz joan dela uste du NE1 ek, baita euskal kulturan zuen zentralitate hori ere, edo gutxienez, ezin duela berdin aldarrikatu.
|
|
Simetriak eta afektuak harreman positiboak eta orekatuagoak eraikitzen laguntzen dutela frogatzen dute ikerketek (Zandvliet eta besteak, 2014; Glaso eta besteak, 2017), literaturaren didaktikak hain beharrezkoak dituen hezkuntza testuinguru beroak, solidarioak eta konfiantzazkoak eraikitze aldera.
|
Ez
hori soilik; irakaskuntza praktika horizontalagoek horizontal teaching practices ikasleen arteko elkarrekintza eta jarrera kooperatiboa sustatzen eta handitzen dutela frogatzen dute ikerketek (Choi eta besteak, 2021: 2). Horrelako testuinguru batek literatur praktikek, literatur tertuliek, beste hainbaten artean, behar duten" berdintasunezko elkarrizketa" dialogo igualitario bermatzen laguntzen du (Billelabeitia eta González, 2010: 51):
|