Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2021
‎Ulermen gaitasunari buruz esaten zen moduan, sorkuntzan ere nork bere buruaz duen irudia eta konfiantza indartzea garrantzitsutzat jotzen du DGIR1 ek. Ez hori soilik; literatura sortzearen inguruan partekatzen den iritzia eta balioespena modu batekoa edo bestekoa izatea funtsezkoa den moduan, horrek norbere buruarekiko pertzepzioan ere nola eragiten duen baldintzatzailea izango da nerabe batek sortzen duen edo ez erabaki behar duenean. Horrezaz gain, eredu errealak eskaini behar zaizkiela dio LIR2 k, euskal literaturan edo inguru hurbilean egon daitezkeen erreferentziazko sortzaileak hurbilduz, baina sortzaile ere diren eta identifikagarritasunean traktore izan daitezkeen berdinkideei ikusgarritasuna emanez.
‎Ikasleak izan ohi dira irakasleen profilaz zeresana duten agenteak, euren gaitasunek, ezagutzek nahiz gabeziek inpaktu zuzena dutelako ikas prozesuan, modu batean zein bestean. Ez horretan soilik, irakasteko moduetan arreta handia jartzen dutela eta haientzat garrantzitsua dela agerian uzten dute haien adierazpenek:
‎Izan ere, argi adierazten dute motibazioa ez dela berezko ezaugarri edo konstante bat, baizik eta gora beherak dituen eta elikatu behar den lanbidearen baldintza. Ez hori soilik; ikasleen motibazioan faktore desberdin askok parte hartzen duten moduan, irakasleenarenean ere arlo pertsonalari zein hezkuntza sistemari dagozkien elementu baldintzatzaile ugari daude.
‎Azken honetan nahiz Meyer-en eta Coyleren (2017) lanean, orobat, Content and Language Integrated Learning (CLIL) markoa osatzeko beharraz ere ari dira. batetik, jakintza arloari dagozkion prozedura, gaitasun eta estrategien automatizaziora, eta, bestetik, edukiaren ezagutza kontzeptualaren jabekuntzara iritsiko litzatekeelako. Ez hori soilik; Meyer eta besteen (2018: 239) arabera," Ikaskuntza sakonagoa gertatzen da" ikasleak kontzienteki aukeratzen duenean lehendik dituen ezagutza berriak integratzea", eta berekin dakarrenean" kontzeptuen txertaketa substantiboak eta ez arbitrarioak egitea egitura kognitiboan" (Novak 2002, 549 or.), eta, azkenik, ezagutza eta trebetasun transferigarriak garatzea e...
‎Orain dela 50 bat urte euskal literaturarekiko nolabaiteko" sakralizazioa" zegoela aitortu du sasoi horretako gazteen artean, eta euskal literaturak nahiz euskal kulturak gizartean zuten garrantziaz ohartarazi du. Ez hori soilik;" literaturak kulturaren baitan zuen zentralitatea" nabarmena zela dio elkarrizketatuak. Baina, hori guztia aldatuz joan dela onartu du; izan ere, literatura pisu soziala galduz joan dela uste du NE1 ek, baita euskal kulturan zuen zentralitate hori ere, edo gutxienez, ezin duela berdin aldarrikatu.
‎Simetriak eta afektuak harreman positiboak eta orekatuagoak eraikitzen laguntzen dutela frogatzen dute ikerketek (Zandvliet eta besteak, 2014; Glaso eta besteak, 2017), literaturaren didaktikak hain beharrezkoak dituen hezkuntza testuinguru beroak, solidarioak eta konfiantzazkoak eraikitze aldera. Ez hori soilik; irakaskuntza praktika horizontalagoek horizontal teaching practices ikasleen arteko elkarrekintza eta jarrera kooperatiboa sustatzen eta handitzen dutela frogatzen dute ikerketek (Choi eta besteak, 2021: 2). Horrelako testuinguru batek literatur praktikek, literatur tertuliek, beste hainbaten artean, behar duten" berdintasunezko elkarrizketa" dialogo igualitario bermatzen laguntzen du (Billelabeitia eta González, 2010: 51):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia