2008
|
|
AHT martxan jartzeko Jaurlaritzaren aurreikuspena.
|
Euskal
Y a martxan jartzeko 2013 urtea aipatzea «arrazoizko epea» dela esan zuen Nuria Lopez de Gereñu Eusko Jaurlaritzako Garraio eta Herri Lan sailburuak maiatzean. Lehenago 2010eko muga jarri zuten.
|
|
Azaldu zutenez, Zaragoza (Aragoi, Espainia) eta Castejon (Nafarroa) arteko zatiaren kudeaketa Espainiako Gobernuaren esku geratuko zen, eta Castejon eta Iruñea artekoa, Nafarroako Gobernuaren esku. Egun, proiektua etenda dago, finantzaketa akordiorik ez dagoelako.Nafarroako korridorea eta
|
Euskal
Y a non lotuko dituzten ez dute zehaztu oraindik. «Horrek Estatuaren, Eusko Jaurlaritzaren eta Nafarroako Gobernuaren arteko akordioa eskatzen du», adierazi zuen Magdalena Alvarezek, Espainiako Gobernuko Sustapen ministroak.
|
|
AHT abiadura handiko trenaren ibilbidea egiten ari diren enpresei babesa eman zien atzo Eusko Jaurlaritzako lehendakari Juan Jose Ibarretxek,
|
Euskal
Y a egiteko Ordizia Itsasondoko zatiaren lanetara hurbilduta. Ez da gutxiagorako, lehendakariaren hitzetan, «herri honen etorkizunaren zati bat» haien esku baitago.
|
2009
|
|
Espainiako Gobernuak azalpenak eskatu dizkio Frantziakoari, Iparraldeko abiadura handiko trenaren (AHT) proiektua geldiarazteagatik. Michelle Alliot Marie Frantziako Barne ministroak Hendaia Baiona (Lapurdi) tarteari buruzko ikerketak bertan behera uzteko agindu zuen joan den astean, eta, ondorioz,
|
Euskal
Y a Iparraldeko eta Europako tren azkarrarekiko loturarik gabe geratuko da. Hori dela eta, Espainiako Plangintza eta Azpiegituretarako estatu idazkari Victor Morlanek gutuna igorri dio Frantziako Garraio estatu idazkari Dominique Bussereauri, erabakiari buruzko informazioa eskatuz.
|
|
Haren hitzetan,, lotsagarria? da Frantziako eskuinak egitasmoa ingurumen arrazoiengatik geldiarazi duenean ere jeltzaleek eta sozialistek
|
Euskal
Y a defendatzen jarraitzea.
|
2012
|
|
«AHTarekin duen konpromisoa» betetzeko eskatu zion atzo Eusko Jaurlaritzako lehendakari Patxi Lopezek Espainiako Gobernuari, lanen lehen harria jartzeko ekitaldian. «Lortu behar dugu
|
Euskal
Y a 2016rako amaituta egotea», defendatu zuen Lopezek. AHTaren Hernialde Zizurkil zatiak 5,8 kilometro ditu.
|
2013
|
|
Egungo trenbidea egokitzeko aurrekontua bi milioi euro ingurukoa litzateke, kilometro bakoitzeko; abiadura handiko trenarentzat, berriz, 11 milioi eurokoa litzateke aurrekontua. Lanak gelditu AHT Gelditu Elkarlana taldeko kideek argi dute abiadura handiko trenaren obrek ezin dutela aurrera jarraitu, eta Nafarroako lanak bertan behera uzteko eskatu dute, bai eta
|
Euskal
Y a egiteko obrak ere. Gobernua lan horiei eusteko zer arrazoi duen galdetu dute taldeko kideek.
|
2014
|
|
Madrilek azpiegituran aurrera egiten joateko albiste bakanak, hain zuzen ere, EAJren edo Eusko Jaurlaritzaren galderen eta eskakizunen ostean egiten dituela salatu du, eta gaiaren inguruan duen «seriotasun faltaren» seinale agerikoa dela hori.
|
Euskal
Y a egiteko erabaki sendoagoak behar direla ohartarazi du: «Bergarako lotuneak bost zati izango ditu; guztiek dute berebiziko garrantzia, eta berehalakoan lizitatu behar dira obrak».
|
|
BECek 30 milioi euro galtzen ditu urtero, eta, horiek ordaintzeko, diru publikoa baliatu behar izaten da; beste errepide berri batzuek ere, hala nola Supersurrek edo Artxandako tunelek, aurrez uste baino erabilera txikiagoa izan dute azkenean, jendearen erdiak baino gutxiagok erabili izaki?. Eta oraindik ikuskizun dago gure lurraldean sekula egindako elefante zuririk handien ez ote den bihurtuko
|
Euskal
Y a, gure lurraldean sekula egin den azpiegiturarik handiena. (Erredakzioan itzulia)
|