Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2009
‎Aralarrek Jaurlaritzari idatziz bidalitako galdera sortan, horietako batean galdetu zuten hain proiektu handia Durango erdian kokatzea egokia ote den, 396 aparkaleku bakarrik aurreikusi dituztela kontuan hartuta; Jaurlaritzako Etxebizitza, Herri Lan eta Garraio Sailak emandako erantzuna honako hau izan da: “EuskoTrenen eta Euskal Trenbide Sarearen egoitzak hor kokatzeko aukerari buruz, gaur egun bizi dugun egoera ekonomiko zaila kontuan izanda, erabaki bat hartu baino lehenago horri buruzko gogoeta egiten gabiltza”.EAJk osatutako Gobernu Taldeak obrak egiten jarraitzeko eskatuko dio Jaurlaritzari. Durangoko garapen ekonomiko eta turistikorako egitasmo hori “oso garrantzitsua” dela deritze.
‎Durangoko garapen ekonomiko eta turistikorako egitasmo hori “oso garrantzitsua” dela deritze. ...atea eta, ondorioz, atzeratu edo luzatu behar izatea”, diote, “baina ez genuke ulertuko egitasmoa ez gauzatzea”.Horrez gainera, trena lurperatzeko egitasmoa orain hiru legegintzaldi sortu zela gogoratu dute, eta Durangoko Udala “hasieratik inplikatu” zela durangarren “bizi kalitatea hobe egingo” zuelakoan.Lurperatze lanak aurreraProiektua kudeatzeko ardura daukan Euskal Trenbide Saretik jakinarazi dutenez, proiektua geratzea erabakitzen badute ere, “lur gaineko eraikinari edo zatiari bakarrik eragingo dio”. Beraz, “trena lurperatzeko proiektuari ez lioke eragingo; ezta lur azpitik aurreikusita dagoen tren geltokiari eta galeria komertzialari ere”.Zaha Hadiden proiektua 2004an aukeratu zuen.
‎Lurmen enpresak, ondorioz, hiru salaketa ditu, une honetan, lurraldeko auzitegian: Diputazioak jarritakoa, batetik; eta EuskoTren eta Euskal Trenbide Sarea enpresek jarritakoak, bestetik. Azken bi horiek, iruzurragatik.
2010
‎Alternatiba eta Bideragarritasun Azterketa egiteko agindua eman dio Euskal Trenbide Sareari (ETS) Eusko Jaurlaritzako Garraio Sailak, Bilbo eta Castro Udiales (Kantabria) trenez lotzea aztertzeko.
‎Arriolarekin batera parte hartu dute ekitaldian Jose Antonio Santano Irungo alkateak eta Euskal Trenbide Sarea (ETS) erakundekudeatzaileko eta Eusko Trenbideak operadoreko zuzendaritza taldeetako zenbait kidek.
‎Eusko Jaurkaritzak, Euskal Trenbide Sarearen bidez, honela banatu du dirua: 6 milioi euro Antzuola Ezkio Itsaso tartearentzat, 68 hilabeteko epearekin, eta 2.900.000 euro Tolosa Hernialde tartearentzat 31 hilabeteko epearekin.
2011
‎Aipaturiko lan horien lehen harria jartzeko ekitaldiak agerian uzten du Euskal Y-a pausoak ari dela ematen Gipuzkoa ipar mendebaldean, Donostiatik eta Frantziako mugatik hurbilen dagoen zatian, izan ere, orain arteko lan guztiak Tolosaldean, Goierrin eta Deba Goienean egin baitira. Ekitaldiaren buru Iñaki Arriola Eusko Jaurlaritzako Etxebizitza, Herri Lan eta Garraio Sailburua eta Estatuko Gobernuak Euskadin duen Ordezkaria, Mikel Cabieces, izan dira. Haiekin batera bertan egon dira Andoaingo alkatea, Estanis Amutxastegi eta Euskal Trenbide Sareko zuzendaritza taldeko kideak eta zati horretako lanen esleipena duten enpresetako ordezkariak. Une honetan hamaika dira jada burutzen ari diren zatiak: Bergara Antzuola, Antzuola Ezkio Itsaso Mendebaldea, Ezkio Beasain, Beasain Mendebaldea, Beasain Ekialdea, Ordizia Itsasondo, Legorreta, Tolosa, Tolosa Hernialde eta aipatu ditugun Andoain Urnieta eta Urnieta Hernani.
2012
‎2012ko ekitaldirako, Eusko Jaurlaritzak, Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoaren bitartez, 12,9 milioi euroko aurrekontua onartu du, eta 2013an beste 14,3 milioi bideratuko dira. Hala ere, aurreikuspenen arabera, partida horiek, ETS ren eta EuskoTrenen aurrekontuan jasotako beste partida batzuekin osatuko dira.
‎Zuloaren inguruan hesia jarri dute Udaltzaingoak, Suhiltzaileek eta udal langileek eta, Udalak zuloa zerk eragin duen ez dakien arren, erortzearen arrazoiak aztertzen jarraitzen duela eman du jakitera.Uribarriko bizilagunek egiaztatu ahal izan dutenez, 10 metro inguruko sakonera du zuloak eta umeek jolastu ohi duten landa batean dago eta handik hurbil Bilbobus geltoki bat dago. Korrika egiten duten hainbat lagunek ere handik igarotzen dira maiz.Hasiera batean Metroko lanek eragina zela uste bazen ere, Jaurlaritzak ziurtatu du hiriarteko trenaren hirugarren linea egiteko lanek ez dutela zerikusirik izan, hori da behintzat Euskal Trenbide Sareko arduradunek diotena.Nolanahi ere, arazoa konpontzeko ardura zeini dagokion erabakitzen duten bitartean horrelako zulo gehiago sortzeko arriskua dagoela ohartarazi dute Uribarriko bizilagunek eta kezkatuta daude handik gertu dauden etxebizitzetan kalteak eragin ditzakeela uste baitute. Iturria: Branka
2013
‎Ingurumen Sailaren mendeko Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoak, Bilbo Donostia trenbidea Elgoibarko zatian optimizatzeko lanaren barruan, trenbidea bikoizteko eta hobetzeko hainbat aukera aztertu zituen trenbide bidezko garraio zerbitzuaren eskaintza hobea eman ahal izateko. Horrela bada, Toletxegaineko geralekuaren inguruan bi bideak lotzeko gaineko pasabide bat eraikitzea planteatu zen, lehengo azpiko pasabidetik hurbil.
2014
‎Honela dio mozioak: 1 Usurbilgo Udalak, Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen eta Lurralde Politika Sailari dei egiten dio, herrian dauden 8 tren pasaguneak eta nasen arteko pasabidea ezabatzeko. Gure herria Gipuzkoan dagoen tren pasagune gehien duen herria delako eta Euskal Autonomi Erkidegoan bigarrena izanik Euskal trenbide sarean.2 Usurbilgo Udalak, Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen eta Lurralde Politika Sailari, Euskal Trenbide Sareari (ETS) eta Eusko Legebiltzarrari akordio honen berri emango dio.
2017
‎Astegunetan, zazpi minutu eta erdiko maiztasunaz dabil, eta hamabi minutu behar ditu ibilbidea osatzeko. Euskal Trenbide Sarearen arabera, 71.000 biztanleri ematen die zerbitzua, eta, irailean zabaldutako datuen arabera, eguneko 16.000 bidaiari ditu.
Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoak argi berdea eman dio gaur hobekuntza lan horren lizitazioari. Lanaren oinarrizko aurrekontua 456.000 eurokoa da, eta egiteko epealdia zazpi hilabetekoa.
2018
‎Udalak Eusko Jaurlaritzarekin eta ETS Euskal Trenbide Sarearekin tren geltokia berritzeko proiektuaren hitzarmena adostu du duela gutxi, eta albiste honek" zalantza handiak" sortzen dizkiola adierazi du EH Bilduk. Izan ere, Zarauztik igarotzen den trenbidearen inguruko azterketa informatiboa egiteko hitzarmena sinatu zuen udalak ETSrekin 2009an; azterketaren kostua 2 milioi eurokoa zen, eta udalak kopuruaren laurden bat ordaintzea adostu zuten.
‎Bada, ARGIAko irakurleek hainbat sail eta azpi sail publikotatik ez zuten batere informaziorik jaso, tartean hauek: Euskadiko Kirol Portuak, Euskal Trenbide Sarea, Ihobe, Ingurumen Saila, IVAP, Ogasuna, Osalan, SPRI, Turismo saila edota Uraren agentzia.
‎Lan hau 2017ko irailean Donostiako Arkitektura Goi Eskola Teknikoan Burdinbide Ondare Arkitektonikoaren berrerabilpenerako jarraibideak izenburupean aurkezturiko nazioarteko tesiaren atal baten laburpena da. Ikerketa Euskal Herriko Unibertsitateak (EHU), Euskal Trenbideak Sarea (ETS) eta Burdinbidearen Euskal Museoa (Eusko Tren) enpresen arteko hitzarmen baten babesean garatua izan da, Euskal Autonomia Erkidegoko erabilerarik gabe geraturiko burdinbideak berrerabiltzeko aukerak eta prozesu horretarako beharrezko hastapen jarraibideak zehazteko helburuz gauzatua.
Euskal Trenbide Sarea: hastapenak eta bilakaera
‎1927an Euskal Trenbide Sarearen eraikuntza, salbuespenen batekin, orok har bukatutzat eman daiteke. Garai horretan euskal burdinbideek 825 km-ko luzera zeukaten batez beste, zabalera metrikoko 515 km-rekin eta iberiar zabalera handiko 310 km-rekin hurrenez hurren (Olaizola, 2002: 107).
‎4 Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoaren eta Azpeitiko Udalaren eta Zestoako Udalaren arteko Lankidetza hitzarmena, Lasaoko geltokiaren inguruan Urola trazatu zaharreko oinezkoen bidea egiteko lanak finantzatzeko eta egikaritzeko.
2019
‎Hots, obrak geldituz gero, Euskal Trenbide Sareak dirua eskatu ziezaiokeela Durangoko Udalari. " Guk dioguna da, galdeketa egin bitartean obrek aurrera egiten badute, gero eta gehiago ordaindu zaiola Euskal Trenbide Sareari". Gainera, Uriguenaren aburuz, enpresa publiko bat izanik eta jakinik Jaurlaritzan eta Durangoko Udalean alderdi bera dagoela agintean, negoziaketa bat egon liteke bi aldeen artean.
2020
‎Alkate izateaz gain, beste kargu publiko batzuk bete ditu Eusko Alderdi Jeltzalearen bitartez: Biltzarkidea Arabako Batzar Nagusietan (1995), Eusko Legebiltzarreko kidea(), Garraio eta Herri Lanetako sailburuordea(), Euskal Trenbide Sareko idazkari nagusia() eta Garraioetako sailburuordea(). Gaur egun Azpiegitura eta Garraioko sailburuordea da.
2021
‎Bertan, 1.100 euroko kalte ordainak eskaintzen zizkieten, baldin eta etorkizunean kalte ordain gehiago ez eskatzeko konpromisoa hartzen bazuten. Gutun horiek sinatzeko bizilagunei" presio" egiten ari direla salatu du EH Bilduk, eta" babesgabe" utzi dituela; sinatuz gero bailiekete metroa eraikitzen ari den enpresari, Metro Benta Berriri ABEEri, edo ETS Euskal Trenbide Sareari, kalte ordain gehiago eskatu. Hori" salagarria" dela uste du Donostiako EH Bilduk; eta, hain zuzen, horrexetarako, eta kaltetuei beren babesa adierazteko, kontzentraziora deitu dute iganderako, Antiguako Bentaberri plazan.
‎Horietan, 1.100 euroko kalte ordaina jasotzeko proposamena egiten diete, obrek etxean eragin dizkieten kalteengatik. Akordioa onartuz gero, etorkizunean ABEE Metro Benta Berriri eta Euskal Trenbide Sareari ezer gehiago ez erreklamatzeko exijitzen diete bizilagun horiei.
‎Lurrazalean agerturiko zuloek ez ezik, Donostiako metroaren obrako langileen baldintzek ere zeresana eman dute Mirakontxa Easo tartea eraikitzeko lehen fasean. Izan ere, azken bi urteetan, ELA sindikatuak istripu larriak, gehiegizko lanaldiak, ordaindu gabeko orduak eta segurtasun falta salatu ditu, besteak beste, ETS Euskal Trenbide Sarearen titulartasuneko obran.
Euskal Trenbide Sarea une honetan idazten ari den informazio azterlanaren aurrerapena da oraingoa. Lanok amaitu ostean, azterlana behin behinean onartuko da, jendaurreko informazioaren izapidea gauzatu bitartean.
‎Mitxelenan bizi direnei obrek nola eragingo zieten inork ez ziela azaldu salatu dute auzotarrek, eta obra Euskal Trenbide Sarearen esku dagoenez, udalak ez diela ez informaziorik, ezta bestelako laguntzarik ere eman. Horren aurrean isilik ez direla geratuko garbi dute Mitxelenako bizilagunek, eta obrak geldiarazteko mobilizazioak egingo dituzte.Hasteko, trenbide bikoitza geldiarazteko sinadura bilketa egingo dute, horretarako hainbat bide baliatuta.
‎Ildo horretatik, alderdi jeltzaleak" elkarrekin lan egiteko" deia egin die alderdi guztiei," herritarrei durangarren beharrei erantzungo dieten eta inplikatutako erakundeen adostasuna lor dezaketen proiektuak aurkezteko eta lehenbailehen gauzatu ahal izateko". Beraz, EAJren iritziz," garrantzitsuena orain hasiko da eta galdutako denbora berreskuratu behar dugu; Euskal Trenbidea Sarearekin eseri behar da jokalekua lehenbailehen zehazteko, durangar guztiak ilusionatuko dituen eta alde guztientzat onuragarria izango den proiektu bat negoziatu eta adostu ahal izateko", adierazi du Durangoko Alderdi Jeltzaleak.
2022
‎Biltzarrean izan dira Iñigo Urkullu lehendakaria, Beatriz Artolazabal Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako sailburua, Izaskun Landaida Emakundeko zuzendaria, sail desberdinak eta, lehenbiziko aldiz, erakunde autonomo eta publiko hauek: IVAP, Eustat, Habe, Osalan, Osakidetza, Euskal Trenbide Sarea, Lanbide, EITB, Polizia eta Larrialdietarako Euskal Akademia eta Garapen Lankidetzarako Euskal Agentzia.
‎Metro Bilbaoren L5 linea eraiki eta finantzatzeko Eusko Jaurlaritzaren Ogasun eta Garraio sailak, Euskal Trenbide Sarea (ETS) erakunde publikoaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren arteko hitzarmena sinatzeari baimena eman dio. Sinatua den hitzarmen horrek dionaz, Euskal Trenbide Sareak linea egiteko behar diren azterketa eta proiektu teknikoak idatziko ditu, bereziki bideragarritasun ekonomikoari eta ingurumen inpaktuaren ebaluazioari buruzkoak.
‎Garraio Sailaren mendeko den erakunde publikoak egungo sarea eraikiko du (6, 3km), Galdakaoraino helduko den linea berriak, 5 geltoki ukanen ditu. Euskal Trenbide Sarea arduratuko da obraren zuzendaritzaz eta ikuskapenaz.
‎Jaurlaritzak lanen %65 finantzatu ditu, eta aldundiak eta udalak, berriz, %35 erdi bana. Eusko Jaurlaritzaren esku dagoen Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoa ari da tranbia Salbururaino eramateko lanak egiten. Luzapen hori Florida kalean egingo da, eta, horretarako, astelehenetik aurrera moztu egingo dute bide horren eta Jose Lejarreta kalearen arteko elkargunea.
‎Julian Padiernak, Renfek Gipuzkoan duen buruak, Euskal Trenbide Sareari egotzi dio etenaren erantzukizuna, ez dituelakoan errailak garaiz eman. Argudiatu du ez zegoela autobusik ordezko zerbitzua martxan jartzeko.
‎Euskotren Eta Euskal Trenbide Sarea
2023
‎2018tik Bizkaiko enpresa horren zuzendaria (linkedin profilaren arabera) Sabin Anuzita Pomposo da, Bilboko alkate Iñaki Azkunaren bi legealditan EAJko zinegotzi izandakoa eta, Ahoztarrek adierazi bezala, EAJren 65 ate birakarien kasuetako bat. Enpresa horren bezeroen artean daude Bilboko Portu Agintaritza, Euskal Trenbide Sarea, Bilbao Exhibition Center, Bizkaiko Garraio Partzuergoa, Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoa eta Eusko Jaurlaritza bera.
‎Tranbiaren adar berria inauguratu duten egun berean, Euskal Trenbide Sareko (ETS) langileek elkarretaratzea egin dute Salburuko geltokian, ELAk eta LABek deituta. Bi sindikatuek gehiengoa dute enpresa batzordean, eta salatu dute ETSko langileek hitzarmenik gabe jarraitzen dutela.
‎DIEGO, Mikel; ETXANIZ, Jose Angel" Txato"; OLAIZOLA, Juanjo eta beste/ Berriotxoa, Joseba Andoni. Euskal Trenbide Sarea. Bilbo.
‎Udalak tren geltoki zaharraren orubea erabili ahal izateko akordioa lortu du Euskal Trenbide Sarearekin. Horri eskerrak, 7.800 metro karratuko eremua baliatu du bertan atrakzioak egoteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia