Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Hezkuntza, hedabideak eta administrazioa lekuan lekuan landu beharreko esparru horien lekuko dira. Euskal herrietan umea euskara batuan bakarrik hezi behar ote den, euskara batuaren esparrua ere mugatua den gai batzuetarako, bestetzuetan berbetarako ez eze alfabetatzeko beharra ere ez ote litzatekeen komeni...
‎Haureta gazte literatura dugu, ezbairik gabe, euskal liburugintzan azken urteotan gehien garatu den arloa. Egitasmo horren zereginik behinena Euskal Herriko umeen eta haientzat idatziriko liburuen arteko lotura sendotzea da, hain zuzen ere. Hori gogoan harturik, umeak eta liburuak elkartuko ditugu eta irakurketak euskara lantzeko eskaintzen duen aukeraz baliatuko gara.
2004
‎Euskararen ofizialtasun ezak gure hizkuntza eskubideak zazpi lurraldeetan zapalduak izatea dakar," berdintasun" mingotsez. Funtzionarioek derrigor gureak ez diren hizkuntzak soilik jakin beharra, eskolak berea eskubidez dena Euskal Herriko ume gazteen erdiari ukatzea beste hizkuntza batzuk derrigor ematen dien bitartean, berdin berdin, zanpa zanpa. Eta honela jendarteko funtzio nagusietan.
2005
‎Gure irakasle zenak errana zuen lehenago Euskal Herriko historia eta geografia apur bat behar luketela ikasi Euskal Herriko ume guziek eta atsegi­ nekin jakin du orai jakitate hori etsaminetan ere baliagarri duketela beren ama hizkuntza bezala. Eskerrak igorri ondoan Vichy rat Carcopino jaun minis­ troari, euskarari egin dion fagore handiaren gatik (sic), ikusi behar da nola hobekienik balia eskola orenez landa eskaintzen den asteko ordu eta erdi hura.
2011
‎Lasarte Oriako pailazoentzat urte berezia izango da 2012a, Euskal Herriko umeen artean irriak banatzen hasi zirenetik 25 urte beteko dituzte eta. Baina bitartean, lanean segitzen dute eta aurten ere hainbat produktu kaleratu dituzte," Zazpikoloroa" elkartasuna ardatz duen diska berria," Ongi etorri Pupu eta Lore" ikuskizuna eta beste zenbait bideo jasotzen dituen DVDa, Bonberenea txarangaren CD DVDa eta bost liburu.
‎Oholtza gainean 25 urte beteko dituzte 2012an Pirritx eta Porrotx pailazoek eta Euskadiko Orkestrako musikariekin diskoa grabatuko dute irailean, elkarrekin zuzeneko kontzertuak eskaintzeko asmoa ere badaukate eta bideo bat grabatuko dute Euskal Herriko umeei orkestra zer den erakusteko. Beraien ibilbidea jasoko duen liburua ere prestatzen ari dira, eta Euskal Herriko musika bandekin zuzeneko emanaldiak eskainiko dituzte, bandek musika jo eta pailazoek kanta.
2012
‎Olentzero, gainerako jentilak kobazulo batean sartu eta gero, berria ematera joan zen. Gerora, kristau tradizioak ikazkin bihurtu du Olentzero; Gabonetan, ikatza ekartzen die Euskal Herriko ume gaiztoei, eta opariak, txintxoei.
2013
‎Horiek horrela, hobe oker banengo, baina intuizioak zera diost: gizalege guztien gainetik Madrilgo irakasle kolonizatzaileek Euskal Herriko ume gaiztooi euren legea inposatuko digute, hurbileko administrazio kolaboratzaileen laguntzarekin. Alabaina gizakiok pentsatzen dakigun heinean egiten ere jakingo dugu, eta gura izanez gero gure bidea markatu ahal dugu gobernu handi zein txikietako burukideek diotenari begira ibili barik.
2014
‎Subkontzienteak eraginda egingo eban halakoa, ala berariaz eta nahita egingo eban? Halakoa edo holakoa, Kili kilik maisu-lan handia egin eban Euskal Herriko ume eta gaztetxoen artean. Pertsonaia honetaz lau bat idazlan idatzi ditut aurreko urteetan Karmel aldizkari honetan.
2015
‎1953 urtean, Ipar Euskal Herriko umeen eta gazteen aholkulari jardun zuen. Urte berean, Euskaltzaleen Biltzarraren idazkari hautatu zuten.
2016
‎Konturatzen al gara Euskal Herriko umeek kulturarekin duten ohiko kontaktua eta beraren ondorioz sor daitezkeen gozamena eta atxikimendua erdal kulturaren bidez egi­ten dutela nagusiki. Literaturaren plazera, zinemaren zirrara, telesaio ezin utzizko horiek duten indarra?, alegia, gazte garaia markatzen duten emozioak eta bizipenak euskaraz ez eta beste hizkuntzetan bizi dituztela?
2017
‎Asteartean pailazoak ikusi genituen azokan. Euskal Herriko umeek gehien maite dituzten pailazoak. Ehunka ume eta guraso hurbildu zitzaizkien argazkiak, muxuak eta sinadurak eskatzera.
2018
‎Ez. Herriko erretorearen ardurapean katixima ikastea izan da luzaroan euskaraz alfabetatzeko bidea, eta horrela, Ipar Euskal Herriko ume guztiek bazekiten euskaraz irakurtzen eta idazten hein batean; 1903tik aurrera, ordea, Estatuak debekatu egin zuen irakaskuntza hori. Broussainek katiximaren aldeko ekimen zabal batean hartu zuen parte, baina arrakasta barik.
‎Erro2Ken5! Azkar, zuen beharra dute Euskal Herriko umeek! K NONgenero rolak inposatzera etorri da!
‎Supermarkihulk haserre dago! Horregatik, Euskal Herriko ume guztien amesgaiztoa bilakatuko naiz! Gozokiak kenduko dizkiet!
2020
Euskal Herriko umeen aldeko txalo zaparrada deitu du domekarako OinHerrik
‎—Baldin eta Euskal Herriko umeei liburu zoragarriak jarri izan balitzaizkie aurrean, jarri izan balitzaizkie, gazteei eta helduei, Mikela Elizegiren Pello Errotaren bizitza, Sebastian Salaberriaren Neronek tirako nizkin, Joseba Sarrionandiaren Narrazioak edota Oliver Sacks en Antropologo bat Marten, ez legoke arazorik. Ez da beste sekreturik irakurketa kontuan:
2021
‎Hego Euskal Herriko umeei txertoa jartzen hasiko direla iragarri dute
‎Jausorok, zentzu honetan, berriro asmatzen duela iruditzen zait esaten duenean folklorekeriarako murriztapen horren atzean eduki gabezia dagoela eta, hortaz, euskararen transmisioak ezer gutxirako balio duela baldin eta ez bada eduki kulturalik igortzen. Are gehiago, euskara transmititzeko orduan eduki gabezia baldin badago, ume eta nerabeek bestelako kultura batzuetatik jasoko dituzte behar dituzten eduki kulturalak; izan ere, gaztelera edo frantsesa ikasten duen euskalduna frantses edo espainol bihurtuko ez den modu berean hizkuntz hori ikaste hutsagatik, Euskal Herriko ume eta nerabeak ez dira euskaldun bihurtuko euskara ikaste hutsagatik. Eduki kulturalak behar dituzte.
2022
Euskal Herriko ume eta gazte askorentzat hikako input nagusia Dragoi Bola telesail japoniarra izan zen, bereziki 90eko hamarkadan zehar. Muguruzak eta Bereziartuak (2021) ikusi zuten euskarari ez ezik hitanoari dagokionez ere inpaktu handia izan zuela Dragoi Bolak ikus entzuleen artean, eta hitano estandarra ezagutarazten lagundu zuela.
‎«Han nengoela ez neukan inondik ere idazle itzultzaile profilik, orduan Emauseko iraultzaile txikia baizik ez nintzen. Baina bai pentsatu nuen ondo legokeela Euskal Herriko umeek ezagutu zezaten laponiarren bizitza nolakoa den, zer arazo dituzten guk bezala... Hori eduki nuen gogoan, eta handik hamar urtera atera nuen».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia