Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 60

2000
‎Gerratearekin, Mugimendu Nazionalaren eta Franco-ren eliz politikan buruhaustehandietako bat Euskal Herriko Elizarena izan zen. Lehenengo orduetatik, lurraldezgerra lubakiaren alde bietan, eta politikoki, menpekotasun zibil militar kontrajarrietanbanatuta egokitu ziren herritar eta eliztarrak, eta Diozesia.
‎Eliza katoliko unibertsalaren hizkuntz arauak jasorik, saiatu zen hainbat elizgizon1920ko hamarkadan Euskal Herriko Elizari pentsamendu euskarri bat eraikitzen, gerora frantziskotarren artean B. Gandiagak egingo zuenari aurrea hartuz (Urrutia1923, Intxaurrondo 1926, Gandiaga 1960). Bestalde, Gotzaindegi tik ere finkatu zireneliz lanerako hizkuntz irizpideak, hain zuzen monarkiazale garbia zen ZakariasMartinez Gotzainak gidaturik (Martmez 1924).
‎Euria hasten badu, berriz, aterpe zabala dugu eliz atariko teilatupe irekian. Ateak itxita izan arren, teilatupe irekiak eta arkupeak behintzat abegikorrak izaten dituzte Euskal Herriko elizek horrelako kasuetarako.
2002
‎Esan bezala, Elizaren eta Estatuaren arteko harremanak ez ziren errazak izan, eta negoziazio eta tira-bira asko egon ziren bi erakundeen artean, irratien inguruan ere bai. Arazoak areagotu egin ziren Euskal Herriko elizaren kasuan, ezaugarri propioak zirela eta. Euskal elizaren zati handia lerro nazionalistetan kokatuta zegoen, eta bat baino gehiago izan ziren frankistek atxilotu zituzten apaizak, erregimenaren aurkakoak zirelako akusaziopean.
2003
‎· Ipar Euskal Herriko eleizetan, meza nagusi ostean, beti Angelus abesten da.
‎himnoak ez ote zuen jada La Marseillaise odoltsua ordezkatua? Euskal Herriko elizetako ateetan ez ote ziguten Domingo Soubelet kalonjearen euskarazko Pétain Marexala eskaintzen urririk?
2005
‎Bost ehun bat 26 erresumatara edo Espainia hegoaldera igorriak erbestera. Mateo Mugica apezpikua bera bere diozesatik botaia, batere ez zelarik abertzalea.283 Kanbon bizi zela idatzi zuen 1945ean bere gutun famatua Imperativos de mi consciencia284 Euskal Herriko Eliza eta apezak xuritzeko jasan zituzten kalumnien kontra.
‎Aldiz bai euskara bezain xumeak ziren elamdar eta panfiliarra. Eta Euskal Herriko Elizak, hemengo grezierari, frantsesari ematen dio lehentasuna. Laket litzaidake jakitea zenbat apez euskaldunek ematen duten Apostoluen Egintzak liburuko pasarte horretaz interpretazio hori!
2006
‎Beldur naiz, beste tokietan ere gertatzen ari delako, sinismen klasikoaren eta Eliz bizitzaren hutsuneak ez ote dituzten talde eta mugimendu fundamentalistek bete nahiko. Erromako Elizak uste dut aukera bat baino gehiago galdu duela bere barne egiturak berriztatzeko, eta Euskal Herriko Eliza ere gelditasun horretan trabatua geratu ote den nago.
‎Ez duzu abusatuko. Pederastia kasuak Euskal Herriko elizan. BARANDIARAN AMILLANO, Alberto; ASTIZ MARTINEZ, Iñigo; RUBIO ITURRIA, Miren.
‎Ez duzu abusatuko. Pederastia kasuak Euskal Herriko elizan [Interneteko artxiboa. ePub]. BARANDIARAN AMILLANO, Alberto; ASTIZ MARTINEZ, Iñigo; RUBIO ITURRIA, Miren.
2007
‎Jadanik azaldu dugun bezala, 1871n Frantzian III. Errepublika ezarri zutenean Euskal Herriko Elizak tokiko handikiekin bat egin zuen Errepublikari aurre egiteko. Horrekin batera, orduko hainbat intelektualek Elizaren tresna bihurtu zuten Historiogra, a, kriatautasunaren ideologia babestearren.
2009
‎Horren aurrean, 1850eko hamarkadatik aurrera, Ipar Euskal Herriko Elizaren elizbarrutiko agintariek Amerikara euskal etorkinentzako misiolariak bidaltzeko erabakia hartu zuten, bertan (Argentinan eta Uruguain, batik bat) euskaldunen aldeko eliza praktikak eta instituzioak sor zitzaten. Horrela, 1852tik aurrera Baionako apezpikuak bidalita, Migel Garikoitz apaiz baxenabartarrak sortutako Betharrameko Jesusen Bihotz Sakratuko kongregazioko lehen misiolariak Buenos Airesera heldu zirenetik, Hego Amerikako eskualde haietan euskaldunen «laguntza espiritualaz» arduratu ziren:
2010
‎Espainian errestaurazio programa bat egin nahi izan du. Errestaurazio programa oso proiektu zehatza asmatu du, baita ere, Euskal Herriko Elizarekiko. Eta amaitu dute, itxi dute euren egitasmoa:
‎Joan Paulo II.a zenak hasitako inboluzio prozesua Hego Euskal Herriko eliza katolikora heldu da indarrez. Bilbo eta Donostiako gotzain berrien izendapenekin, Vatikanoak, Madrilen laguntzaz, sektore atzerakoiena jarri du agintean.
Euskal Herriko Elizak ez ezik gure gizarte zibilak ere ez zuen aintzakotzat hartu euskarak kultur garapenerako behar zuen babes instituzionalaren premia. Egon ote zen halakoren kontzientziarik?
2011
‎Abade gaztea oraindino, odola bor bor, ametsak ugari, gure herriaren izatea eta kultura galzorian, gure Euskal Herriko Eleizan aginpidea ebenak, neurri batean behintzat, horri laguntzen, gu Eleizeak beste era batera jokatu behar ebalakoan... eta horra non agertzen dan abade lagun bat egoera horri aurre egiteko balio eikean eskutitz bat izenpetzeko eskabidea eginez. Gotzainei zuzendutakoa zan.
‎Beldur naiz, beste tokietan ere gertatzen ari delako, sinesmen klasikoaren eta Eliz bizitzaren hutsuneak ez ote dituzten talde eta mugimendu fundamentalistek bete nahiko. Erromako Elizak uste dut aukera bat baino gehiago galdu duela bere barne egiturak berriztatzeko, eta Euskal Herriko Eliza ere gelditasun horretan trabatua geratu ote den nago.
2012
‎Kondenak Estatu politikako estrategiaren zentzuan baliagarria izan behar dizu, bestela ez du ezertarako balio. Euskal Herriko Elizak ez dakit zenbat ehunka bider gaitzetsi omen du bortxakeria, Deustuko ikertzaile gazte batek berriki ikusarazi digunez. Baina prentsa eta politiko espainolisten aldetik bortxakeria ez gaitzetsi izatea leporatzen zaio eta leporatzen jarraituko zaio betiere.
2013
‎Ez gara edozein astekariz ari, XX. mende hasieran eta gerla garaian Ipar Euskal Herrian gehien zabaldua zen agerkaria baitzen, geroago erakutsiko dugun bezala. Lan honen bitartez, garai hartako Ipar Euskal Herriko euskal elizak eta haren klase politikoak Frantziarekin nolako harremana garatu zuten azalduko dugu, Eskualduna garai hartako Ipar Euskal Herriko elizaren eta eskuineko politikarien hurbileko astekaria baitzen. Hots, Ipar Euskal Herriko euskaldunak frantsesteko bidean, eragile haien boza izan zen Eskualduna k izan zuen papera aztertzen du lan honek.
2014
‎Azkenean Villasantek arazo guztia razionalismoan etzatea ez da bestegatik aipagarria, hori Eliza katolikoaren jokaera tradizionala (izan) delako baino, ez Villasanteren bere beregikoa; eta, beraz, Euskal Herriko elizan ere bera izan delako kleroaren eta fededun jendearen konbentzimendu tradizional irmoa. Ebanjelioen ikerketa historiko kritikoa likidatzeko aski zen hori razionalismora bihurtzea, razionalismoa adostezintzat emana baitzegoen besterik gabe fedeagaz (errebelazioagaz) 18 Aukeratu beharra zegoen errebelazioaren eta razionalismoaren (filosofia modernoaren) artean, eta gure herrian gehien gehiengoaren aukera fedearena zen.
Euskal Herriko Elizan goi hierarkia osatu zutenek, batzuek, badute hemen biografiarik, bereziki ugariak dira Iruñeko diozesian goi karguak izan zituztenak, Bikario Jeneralak, Erakunde diozesitar ezberdinen arduradunak, kalonjeak, etab.
‎XIX XX, mendeek gorabehara sozio-politiko larriak ezagutu zituzten Euskal Herriko Elizan, zenbait gerra zibilekin, borroka ideologiko ezin gaindituekin, erbestealdi eta diktadurekin. XX. mendeko aldarte gaiztoenak ispilatuta ageri dira hiztegi honetako biografietan, eta zehazkiago azkeneko Gerra Zibil eta beraren gerraondokoan.
‎Eta, the last but not the least, Munilla, Espainiako kontserbatzaileena Donostiarat. Tsunami batek hondatuko ote du Euskal Herriko Eliza?
‎Oraiko martxan hortara goazi, tiroa bezain zuzen. Euskal Herriko eliza leher egiten ari da, ixil ixila, bainan leher egiten.
‎Omiasaindu ondoko Bulletin Diocesain astekarian, apezpikuak dio" Lehenik bere nortsuna atxiki" (D’abord garder son identite) titulupean: " Hori garbiki erran du beti Euskal Herriko Elizak, apezpikuek besteak beste". Hitz horiek larri larria emanak dira, zein garantzitsuak diren erakusteko bezala.
‎Honetan Euskal Herriko Eliza errotik Euskaldun dela erranen duzue. Serorak aipatu ditut.
‎Hola segituz, hemendik eta zenbait urteren buruan, Afrikan gaindi ibili du Baionako apezpikuak apez eta serora bila, orai apezpiku beltzak hemen ibiltzen diren bezala. Eta hori ez Euskaldunen faltaz bainan Elizaren faltaz, funtsgabekeriaz hiltzerat utzi dutelakotz Euskal Herriko Eliza.
‎Azken bi urte hauetan badirudi lur ikara batek inarrosi duela Euskal Herriko Eliza: hiru apezpiku berri izan ditugu, Bilbo, Donosti eta Baionan, lehen biak Euskaldunak, hirugarrena ez.
‎Bainan Iruñakoari doakionaz, ez da gauza berria izan, aurrekoa ere hala baitzen. Norat eramanen dute Euskal Herriko Eliza. Horra kezka handia.
‎Norat eraman dugu guk, Euskal Herriko artaldea mende erdi batez? Tradizionalistak ote dira Euskal Herriko Elizaren arazoa?
‎Etxea sutan eta sorropiletandauden loreak ureztatzeko moldeak eztabadatzen! Beldur gara ez ote den Euskal Herriko Eliza, Europakoarekin desagertuko, duela dotzena bat mende Ipar Afrikakoa egin zen bezala. Mementoan ez dugu ikusten nolaz izan litekeen bestela.
‎20 urtez Madrilgo kardinale, Espainiako elizaren buru botere guziak eskutan, egon den Rouco Varela erretiratu egin da eta haren ordez Aita Sainduak Carlos Osoro izendatu du. Rouco Valera izan zen 20 urtez Euskal Herriko elizarekin tirabirak
2015
‎Bertsularien Lagunak Elkarteko kide eta Euskal Herriko Eliza Kantarien Batasuneko sortzaile (1969) izan zen.
‎Lan hau Alexandre Aguerre ren gidaritzapean egina izan da, lankide zituela Aita Ignace eta Marcel Etchehandy, Belokeko beneditarrak, Euskal Herriko Eliz Koralen Batzordea, bai eta Jean Marie Eyharts eta Thomas Ospital organistak. Hauek osatu eta hobetu dute Liturgi Organisten Formakuntza Taldeak argitaratu zuen lan ederra.
‎KANTA JAUNARI, Euskal Herriko Eliz Koralen Batzordearen aspaldiko ametsa zen bilduma hau parropietako organistei eskaintzea. BIBLIA elkarteak lan honen diruztatzea bere gain hartu duelakotz argitaratu ahal izan dugu.
Euskal Herriko Elizaren sinesgarritasuna jokoan gogoetaldiaz, bost axola. Hemen berean agertu zen.
‎, Sokorri Katoliko eta bertze elkarteeri esker, bihotz oneko girixtino apez eta laiko guzieri esker, izan sindikalista, laborari, langile, arrantzale edo bertze, euskal militante eta bertze... Jende horietarik gehienek eliza utzi dutela badakigu, badira azken mohikano batzu ez dutenak etsitzen, hor direnak Euskal Herriko Eliza solidario eta ideki baten gazteeri transmititu nahian. Apezpiku Jauna ez gaitutzu batere laguntzen!
‎Apezpiku Jauna ez gaitutzu batere laguntzen! Hartu duzun bideak Euskal Herriko elizaren geroa iluntzen du (Ustegabeko hitz jokoa!) gehiago oraino.
‎Ez baitzituen ahantziak, ez Pan Pin aldizkaria ez eta euskaltzain urgazlegoa, 1969an kartsuki bultzatu zituen Euskal Herriko eliz kantoreak, HERRIA astekariari betidanik atxikia, luzaz partaide izan zen" Jainkoa, bizia, jendea" sailean. 1995ean sustatu zuen Lapurdi Irratia, bai sortzean eta geroztik molde jarraikian.
2016
‎Bera elizgizona da eta euskal artaldean kokatzen du haren burua. Eta hori galdetzen dio Euskal Herriko Elizari artalde horren zaintzea eta haren eskubideen zaintzea.
‎Etienne Decrept Etxemaite Baionan sortu zen 1868.eko azaroaren lehenengo egunean. Parisko dekorazio arteetako ikastetxean jardun ostean, aitarekin lan egin zuen margolari Ipar Euskal Herriko eliza aunitzetan dekoratzaile lanetan, baita Bearnekoetan ere. 1912.eko irailaren 28an Donapaleun egin zen Euskaltzaleen Biltzarreko batzarrean lehendakari aukeratu zuten, eta zeregin hartan iraun zuen zortzi bat urte, harik eta 1920.eko irailaren 30ean Uztaritzen eginiko bileran arta horrezaz askatu zuten arte.
‎Aipatzen direnak baino eliza gehiago ere jotzen dira jentilen obratzat. Izan ere, berez ia Euskal Herriko eliza guztiak lirateke jentilek eraikitakoak, jentilek egindakotzat jo ohi direlako kontalariaren ikuspuntutik bere inguruko gizakien ahalmenaz haratagokoak diren lan handi guztiak. Tamaina ikusgarriko edozein lan, beraz, jentilek buruturikotzat jo ohi da, berdin eliz bat, trikuharri bat edo harlauza handiz egindako galtzada bat.
‎Zinez Ipar Euskal Herriko Elizaren bizitasuna agertzen da Kontzilioa aitzin, artean eta ondoan, Elizaren berri emaiten segitzen du Herria astekariak Erromako V. Sinodoa arte (1977) eta berantago 1990a arte Hiriart Urruty apezaren artikulu mamitsuekin!
Euskal Herriko Elizaz
‎Serge Harismendy k hitzaldia hasi aitzin oroitarazi duen bezala, deneri ongi etorria eginik antolatzaileen izenean, emazte gazte hori berezitua da arte edo edergintzan eta baditu gaitzeko ikerketa baliosak akulatuak. Mintzatu da beraz Ipar Euskal Herriko eliza eta kapera erromanikoetaz. Azpimarratu dauku eraikin horietarik nehork uste baino gehiago izan dela eta badela oraino ere.
2017
‎Berantago Euskal Herriko elizak bisitatu ditut. Barneko isiltasun sakona, lasaitasuna, errautsaren, argizagi edo ezko hotzaren eta intsentsuaren usainak gustatu zaizkit.
‎Eta liburu honek frogatzen duena da Euskal Herriko eliza ez dela salbuespena. Onartu ditu bere kulpak publikoki, bai, baina apenas gehiago.
‎Alberto Barandiaranek, Iñigo Astizek eta Miren Rubiok, eskarmendu handiko kazetariak hirurak, ezkutuan zegoena argira atera dute, Euskal Herriko elizan izandako pederastia kasuei buruzko erreportaje zabal honetan. Beraiek ezagutarazitako gertaerak dira batzuetan, azkenaldian zabaldutakoak besteetan.
‎Kanta Jaunari 2017 Bazterretan udaberria iragartzeko kukua alaiki hasiko delarik doinua jotzen, Donibane Lohizuneko brandek kartsuki bezain airoski joko dute martxoaren 19an igande goizeko eukaristiarako deia. Xuberotik 2016ean MaulenLapurdira joanen dira Euskal Herriko Elizako abesbatzak, eta hauetan Azkaingoa, hain zuzen aurten San Josepe bestakari. Urte multxoa bazuen ez zela Donibaneko eliza ederrean egun hori ospatu, 1993an bildu baitzen azken aldikoz.
Euskal Herriko Elizaz gogoetaldia iragan zen susmatu bezala. Ederki bainan oihartzun handirik gabe.
2018
‎Oraindik ez du aspaldi Euskal Herriko elizetan" hodeiaren (ortziaren) bedeinkazioa" egiten zuela apezak udako igandeetako meza ostean, maiatzaren 3tik irailaren 14 arte, hau da Gurutzetik Gurutzera, soroetan edo artaldeetan ekaitzak kalte egiten duen garaian. Apezak, estola jantzita, elizako atera urteten zuen, beti sakristauak edo beretterrak lagundurik, eta ur bedeinkatuaz eta hisopoaz hodeia bedeinkatzen zuen.
‎1989 Jantza Euskal Herriko elizetan, Kultura eta Fedea.
2019
‎Gero azaldu zidaten zergatia...Euskal Herrian, tradizioz edo ohituraz, elizetan kantaldiak eman izan dira, 70eko hamarkadatik aitzina behintzat. ...a horrekin bat egitearren edo, Donibaneko abesbatzak udako kontzertuetan euskal kantari ugari gonbidatu izan du berrogei urteotan denon plazerarentzat, eta, bide batez, kanpotik zetorren turistari tokiko bertako kulturari hurbiltzeko parada eskaini dio, euskaraz aurkezturik, hemen kultura bat bizirik dagoela ohartzeko beharbada, piper gorriaz eta hondartzaz gain besterik ere badagoela, alegia.Ipar Euskal Herriko elizetan kantatzen ikusi ditudan artisten zerrenda etorri zait gogora: Benito, Mikel Laboa, eta azken urteotan Mikel Markezetik Patxi Saizera, Kalakan eta beste hainbeste talde eta bakarlari entzuteko parada ukan dugu.Duela gutxi Lertxundik Sud Ouest egunkariari emaniko elkarrizketan aipatu du nola hasi zen duela berrogei bat urte elizetan kantatzen.Kazetariak galdetu diolarik «Zer oroitzapen duzu Iparraldeko kontzertuez?», Benitok honela erantzun dio:
‎In business caritas.Donibaneko elizaren ospea omen da (pentsa ezazue, Luis XIV.a han ezkondu baitzen...) eta monumentuaren dotorezia neurriak zorroztea justifikatzen dutena. Halere, ez da ahantzi behar Ipar Euskal Herriko elizak, hau da, eraikinak herriaren edo estatuaren jabetza direla, eta ez elizarenak. Ondorioz, konponketak edo behar direnean, denon zergekin ordaintzen dira, eta horretan sinestun ala heretiko izateak garrantzirik ez du... Tratu okerragorik izan zitekeen elizarentzat 1907ko hitzarmenaren bitartez adostu zenekoa, non zehaztua baita erabilera bertako erretoreak duela erabakitzen, eta berak baizik ez.
2021
‎Bazakien jadanik akitua zinela eta zuretako bozkario bat zela zure semearekin lanean aritzea. Berri hori ez zinuen errexki onartu; bainan denborarekin ikusi zinuen arrazoin zuela eta zenbait aldiz, amarekin joaiten zinen haren kantuak entzuterat, Euskal Herriko eliza batzuetarat.
2022
‎Ongi ezagutu eta estimatu duen Roland Moreau apezari hartu dio titulua, aitzinsolasean esplikatzen duen bezala. Roland Moreau zenak 1964an agertu zuen La religion des basques liburu gotorra, Ipar Euskal Herriko Elizaren azterketa eginez. Mixel Oronosek ere Ipar Euskal Herriko Elizari ematen dio behakoa, haatik gaurko Elizari, behako zorrotza, ohi duen bezala, itzuli mitzulika arizan gabe, Elizaren dogma bihurrieri lepoa moztuz.
‎Roland Moreau zenak 1964an agertu zuen La religion des basques liburu gotorra, Ipar Euskal Herriko Elizaren azterketa eginez. Mixel Oronosek ere Ipar Euskal Herriko Elizari ematen dio behakoa, haatik gaurko Elizari, behako zorrotza, ohi duen bezala, itzuli mitzulika arizan gabe, Elizaren dogma bihurrieri lepoa moztuz. Nehor ez da harrituko ere irakurtzearekin Baionako diozesako oraingo apezpikua eta haren morroiak ahoan bilorik gabe jorratzen dituela.
‎Nahi luke bidaiariak halako apaiz jenderik Euskal Herriko elizetan. Nahi lukete euskal mitinlari sutsuenek halako abilezia, jendea liluratu, limurtu, seduzitu, suhartzeko...
2023
‎Alez ale, banaka banaka, elizgizonen, eskola erlijiosoetako irakasleen eta mojen sexu abusuak jasan dituzten askok izua eta lotsa astindu dituzte, eta erasotzaileak seinalatu. Duela hamar urte, Gaztelueta ikastetxeko (Leioa, Bizkaia) salaketa azaldu zenean, zazpi pederastia kasuren berri zegoen Euskal Herriko Elizaren altzoan; orain, 90 erasotzaile ezagutzen dira, eta 177 biktima, gutxienez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia