2000
|
|
Horretarako herrialde garatuen irtenbide bakarra, adituek diotenez, etorkinen uholde handi bati ateak zabaltzea izango da.
|
Espainiako
Estatuaren kasuan, epe horretan 8 milioi biztanleren galera izango da, eta neurri handi batean biztanleria aktiboari dagokion galera hori orekatzeko 12 milioi langile berri dira; langile berri horiek etorkinak izango dira.
|
2001
|
|
Oinarri horretatik abiatzen dira energia nuklearraren aldekoak.
|
Espainiako
Estatuaren kasuan, bertako erakunderik esanguratsuena Foro de la Industria Nuclear Española (Foro Nuclear) delakoa da. Energia nuklearraren aldekoek duten jarrera adierazteko, foroko zuzendari nagusi Santiago San Antoniok egindako azterketa berriak erabiliko ditugu.
|
2002
|
|
Era berean, beheratze handia proposatu du bazka onduen eta arrozen laguntzetan, eta hektareako 100 euroko ordaina soilik aurreikusi du fruitu lehorretan.
|
Espainiako
Estatuaren kasuan, urteko 500 milioi euro gutxiagoko sarrera etor daiteke proposamen horren arabera.
|
2004
|
|
Euskal Herriaren kasuan, adibidez, Bilboko Burtsak inoiz izandako markarik altuenarekin lortu duela saioari bukaera ematea.
|
Espainiako
Estatuaren kasuan, aldiz, Madrilgo Burtsaren Indize Orokorrak inoiz izandako emaitzarik onenekin amaitzen duenean lanaldia esan ohi da gehieneko historikoa izan duela.
|
2007
|
|
Eguzki euskal mugimenduak energia nuklearra ez dela errentagarria azpimarratu du, zentral nuklearren jabe diren enpresa pribatuentzat baino ez direla errentagarriak, hondakinen kudeaketak duen kostua kanporatzen dutelako. Gaineratu du
|
Espainiako
Estatuaren kasuan etekinak neurrigabeak eta pribatuak Endesarenak, Iberdrolarenak… diren bitartean, kostuak aurrekontu publikoaren kontura izaten direla. " Hondakin erradiaktiboen aseguru eta kudeaketa kostu guztiak beraien gain hartzera behartuz gero, enpresa pribatu bakar batek ere ez luke zentral nuklear bat irekiko".
|
2010
|
|
Bat baino gehiago dira zor publikoaren formak.
|
Espainiako
Estatuaren kasuan Altxorraren letrak, Altxorraren Obligazioak eta Bonoak. Baina ez dira horiek bakarrik zor publikoak hartzen dituen formak.
|
|
Adibidez, Europakoa bezalako presio fiskala Hego Euskal Herrian aplikatuko balitz, 5.300 milioi euro bilduko lirateke urtero EAEn eta 1.300 Nafarroan. ELAk egin berri duen azterketak hala dio, eta,
|
Espainiako
Estatuaren kasuan, diru biltzea beste 90.000 milioi gehiagokoa izango zela gaineratzen du. Modu horretan Espainiako Estatuaren defizit publikoa gainditu egingo litzateke, murrizketa antisozialak ezartzeko beharrik gabe.
|
2015
|
|
Desberdintasunen igoera aparta ematen ari da Europar Batasuneko hegoaldean, batik bat 2008an krisi ekonomikoa lehertu eta bertan errezeta ekonomiko ortodoxoak indarrean ipintzen hasi zirenetik. Erreskateen ordainetan ezarritako austeritate politiken ondorioz herrialdeok aspaldian ezagutu gabeko zentzugabekeria sozialak ezagutzen dituzte egun.
|
Espainiako
Estatuaren kasua da aipagarrienetarikoa, izan ere, bertan eman da EBko desberdintasunen igoerarik handiena krisiaren testuinguruan, eta gaur egun 28 estatuen artean bigarrena da errenta desberdintasunen tarteari dagokionean, Letoniaren atzean eta Grezia, Portugal eta Irlandaren aurretik. Desberdintasunak neurtzeko erabiltzen den Gini koefizientea igo da Estatuan 2006ko 0,313 izatetik 2013ko 0,350era, eta garai horretan bertako biztanleriaren %20 aberatsena eta %20 txiroenaren arteko errentaren tartea 6,3 bider handiagoa izateraino heldu da, horretan ere Espainiako Estatua" txapelduna" da EBko herrialdeetan, Eurostaten arabera.
|
2016
|
|
zazpi bilioi euro ezkutatzen dituzte bertan.
|
Espainiako
Estatuaren kasuan, paradisu fiskaletan inbertituriko kapitala %2.000 igo da azken urteetan.
|
2021
|
|
Krisialdi energetiko honetan, enpresa elektrikoak eta gobernuko agintariak egin dituzte herritarrek erantzule nagusi.
|
Espainiako
Estatuaren kasuan arduradun politikoek ezer gutxi egin dezakete 1997ko liberalizazioaren ostean, egiturazko erabaki potoloak hartu ezean behintzat. Eta enpresa elektriko nagusiak euren boterearekin jolasean hasten direnean neurri sinbolikoak baino ez dituzte hartzen, esaterako, isurien gaineko isunak handitzea eta kontsumitzaile txikien zergak murriztea.
|
2023
|
|
|
Espainiako
Estatuaren kasuan, gainera, badirudi pozik egon behar dugula manifestatzen uzten digutelako, Europako beste herrialde batzuetan gertatzen dena ikusita.
|