2000
|
|
|
Esango
nuke Txillardegi garai bateko intelektuala dela, diziplinartekotasunarenarragoa, zientzia zehatzetan hezitako ingeniaria eta gizarte zientzietan hazitakoikertzailea; ondo atondutako burua dela esango zukeen baten batek.
|
|
Dena den, ez da beti izan komunikazioa hizkuntzarenalderdirik nagusiena hizkuntzalarientzat.
|
Esango
nuke, orain amaitzen arizaigun mende honetako hizkuntzalaritza teorikoa deitu duten horretan etahorretarantz bideratu ziren bide estrukturalista funtsezkoenek, hizkuntzarenbeste alderdi batzuk izan dituztela oinarri: egitura, hizkuntzaren sistema formala.
|
|
–
|
Esango
nuke ezetz: –abesten?
|
2003
|
|
–
|
Esango
dute progresuaren aurka gaudela, euren progresuaren aurka?. (E5)
|
|
M. Orbe.
|
Esango
nuke orain gaudela, hain zuzen ghettoan; beraz, irtetzen saiatu behar gara. Baina nik uste, gure kulturak ghettoan jarrai ez dezan, ez dela aski euskal kulturaren eskubideak edo eta eszelentziak aldarrikatzea; itxuratu behar dugu, eta azkar gainera, gure kultura eta hizkuntza,.
|
2006
|
|
Diskurtso distiratsuak entzuten dira han hemen, besterik da praxia.
|
Esango
nuke Weber-ek nolabait ohartarazi gintuela horretaz: etikaz mozorrotutako utilitarismo gordinaz hitz egin zigun; beste modu batera esanda:
|
2007
|
|
|
Esango
nuke, publizitate etxeek izugarrizko arazoak izaten dituztela, salbuespenak salbuespen, publizitatetik komunikaziorako bidea egiteko, eta oso zaila gertatzen zaiela, momentu batean diskurtso komunikatibo bat egiteko gai den laguntzabilatzea. Publizitate zein komunikazio enpresak ohartu dira, bada, ahuldadeaz, eta, batetik, eskarmentuko kazetariak hartzen ari dira eta, bestetik, tankera honetako proiektuak dituztenean, erakundearen baitan kokatzen saiatzen dira, barrutiklan egin ahal izan dezaten.
|
|
|
Esango
genuke nork eta zertan osagarriak luzeegiak direla, eta nekeztu egiten dutela irakurketa. Has gaitezen zertan osagarritik:
|
2008
|
|
Gure ustez, Eibarko armagintzaren, boom, aren hasiera, 1820 urteko hamarkada honetan kokatu behar dugu.
|
Esango
genuke pistoiaren asmakuntzak gremioen ekoizpen sistema klasikoa hausten lagundu zuela, armak nork bere kabuz muntatzea erraztu zuen neurrian, tailer jabeen autonomia eta ekimenerako grina areagotu zituelako. Prozesu hau indartu egin zen hurrengo urteetan, eta I. Karlistaldirako gremioen sistema guztiz deuseztuta zegoen.
|
|
|
Esango
–
|
2009
|
|
|
Esango
nuke lehenbizikoz dihardugula behar besteko giza baliabideekin eta baliabide teknikoekin lanean eta euskarak aurrea hartu diola gaztelerari munduan ematen ari diren esperientziak geureganatzeko orduan. Orain arte hau ez zen horrela gertatzen.
|
2011
|
|
Ez da deskribapen hutsa.
|
Esango
genuke hiztegi proposamen bat ere badagoela bertan, eta euskaldun askoren artean nahiko arinki erabiltzen diren terminoak (murgilketa, irakaskuntza elebiduna, ama hizkuntzaren irakaskuntza?) zehaztasun eta ñabardura garrantzitsuekin eskaintzen zaizkigu. Bosgarren eta azkeneko atalak immigrazioa, hizkuntza gutxituak, eta eskola ditu aztergai.
|
2014
|
|
Ikertzailea izatea etajakintsua izatea ia uztartu ezinak dira.
|
Esango
nuke ikertzaile purua ezjakina izaterakondenatua dagoela. Gehiago:
|
|
maskulinitatetik feminitaterantz?
|
Esango
nuke nolabaitekoanbiguotasuna ordezka dezakeela, bertsolari osatua bilakatuz, bere konplexutasun, bere paradoxa, bere aukera eta ñabardura guztiekin, mugaz gain, ekinez, betibertsolari.
|
|
|
Esango
genuke muturreko irudi horiek sinesgarritasuna eta narrazioaren indarragaltzea dakartela. (ZI) n narratzaile nagusia emakume bortxatuaren psikiatra da. (ZE) n, berriz, narratzaile nagusia puzzle gisara tratu txarrak deskubritzen eta osatzenari den kazetaria dugu, eleberriaren azken aldera arte ez dakigu, gainera, oso ondonor den erasotuaren identitatea eta, are gutxiago, nor den eraso egilea.
|
|
|
Esango
genuke, beraz, erreprodukziotik banatzen dutela gizakiek espeziea bisekziotan. A priori eta epistemologikoki bi sekzio horiek oso aratzak ez diren arren (esaterako intersexualitatea aipatzen du bere testuan), helburutasun bati jarraikierreprodukzioaren talaiatik atzera begira, funtsatzen da diferentziazio sexuala, banatzen da bi taldetan gizateria.
|
2019
|
|
Euskal kultura tradizionalaren erreferente zirenhainbat adierazpen bidegurutzean aurkitu dira XX. mendearen azken laurdenean, eta mundutradizional hura galtzen zihoan eran, adierazpen horien funtzioak ere patu bera zuen, baldin etatestuinguru berrirako jauzia egiten ez bazuen.
|
Esango
nuke trikitiaren munduari belaunaldiberriek eman zioten aire berriaren erakusle izan zela hiru ediziotan jarraian trikitiarekinosatutako taldeek ezin izana Korrikako abestia, eta bestalde, jarraikortasun bat adierazten duhain urrun ikusten diren bi mundu kontrajarri horien artean, alegia, tradizioa (iragana) etamodernitatea (oraina). Horri lotuta, del Vallek 4 edizioko hasieran egin zen antzerkia ekarridezadan.
|