2008
|
|
|
Esan
beharrik ez dago tasa hauek batez besteko ohiturak islatuko dituztela. Baina, herritarren artean ohiturak ez dira inondik inora homogeneoak.
|
|
Egunkariak euskaraz irakurtzeko ohitura zehatz mehatz neurtu nahiko bagenu, berez, egunkari elebidun horien irakurleen kasuan, galdetu egin genieke bertan argitaratzen diren euskarazko eta erdarazko albisteak irakurtzeko duten ohiturari buruz.
|
Esan
beharrik ez dago, baina, horrek izugarri zailduko lukeela gure lana, eta elkarrizketatuen pazientzia agortzeko arriskua ere ez litzakeela nolanahikoa. Informazioa horrela biltzeak eta prozesatzeak zer lan eskerga eragingo lukeen ikusita eta elkarrizketatuei zer enbarazu sortuko geniekeen jakinda, ez zuela merezi erabaki genuen.
|
2009
|
|
Izan ere haien bitartez egiten baitugu besteekiko identifikazioa.
|
Esan
beharrik ez dago informazioaren jendartean bereziki gogoangarria dela fenomeno hau: ikurrak nonahi zabaltzen direlarik, identifikaziorako aukerak ere zabaldu egiten dira.
|
2011
|
|
187 eX/ 44/ 1) eleaniztasun horren osagarri nagusi eta bereziki bultzatu beharrekoak hizkuntza gutxituak direlako. gerturago etorriz, beharrezko ikusten dugu baita ere hizkuntza aniztasunaren auzia, ekologia eta biologia aniztasunarena bezala, edozein norbanakoren nahiz erakunderen helburu eta interesgune bihurtzeko ahalegina. euskararen biziberritze ahaleginekin batera, aspalditik ohartu gara munduko beste hizkuntza gutxituekin solidaritate harremanak indartu beharra, batzuen eta besteen ahaleginak, lorpenak, ekimenak konpartituz helburu onartuagoa, zabalduagoa, eskuragarriagoa egingo denaren esperantzarekin lan egitea askoz aberasgarriagoa da; eta emankorragoa ere bai seguruenik. euskararen/ hizkuntza gutxituen normalizazio eremuetan lortutakoek beste hizkuntza gutxituentzat ere eredugarri izan lukete, bereziki gertuago daudenentzat: komunikabideetan, giza zerbitzuetan,
|
Esan
beharrik ez dago, gizakia gai dela bi, hiru eta hizkuntza gehiago komunikatzeko moduan ikasteko, txiki txikitatik ere bai, eta bi, hiru edo gehiago jakiteak ez duela esan nahi bakarra dakienak baino okerrago hitz egingo duenik.
|
2012
|
|
homogeneizatze lan hori egiteko metodozko proposamena aurkeztu eta datuak berriz kalkulatzea, bi eragiketa estatistiko horiek era bateratuan irakurtzeko betiere.
|
Esan
beharrik ez dago proposamen ireki, hobegarri eta behinbehineko gisa aurkezten dugula honako hau.
|
|
haurren erabilerak (%19, 2 euskaraz) bikoiztu egiten du 65 urtetik gorako herritarrena (%9, 7).
|
Esan
beharrik ez dago adinaren araberako hurrenkera hori dela komenigarriena berreskuratu nahi den hizkuntza baten ikuspuntutik. Horixe Euskal Herria bere osoan hartuta lortutako argazkia, nahiz eta hainbat eremutan (Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan, bereziki) egoera bestelakoa izan.
|
2014
|
|
BEko kideek astean ordu bete edo bi pasatzen dituzte, gutxi gora behera, BEn.
|
Esan
beharrik ez da, IEHko testuinguruan BE dela eskolaz kanpoko aisialdi eskaintza antolatuan hasi eta buka euskaraz gara litekeen jarduera bakarra ez bada, bakarrenetakoa (Coyos & Baxok 2010).
|
|
BEko kideek astean ordu bete edo bi pasatzen dituzte, gutxi gora behera, BEn.
|
Esan
beharrik ez da, IEHko testuinguruan BE dela eskolaz kanpoko aisialdi eskaintza antolatuan hasi eta buka euskaraz gara litekeen jarduera bakarra ez bada, bakarrenetakoa (Coyos & Baxok 2010). Baina BE denbora tarte horretan euskaraz hitz egin ahal izateko espazio bat baino gehiago da:
|
2016
|
|
|
Esan
beharrik ez dago multzo beraren bi mutur horiek egoera ezberdinak aurkezten dizkigutela erabilerarako zoruari dagokionez. Erdal elebidunen adibidearekin egin bezala, sailkapeneko edozein multzotarako defini genezake barne zabaltasun handi hori.
|
2020
|
|
|
Esan
beharrik ez dago, horrelako aldaketak gertatzen direnean egokiena azkar egokitzea izaten dela eta horrek, besteak beste, formakuntza eskatzen du. Profesionalak tresna berriak sortzen eta erabiltzen trebatu behar dira eta trebakuntza hori ahalik eta azkarren abiatu behar da.
|
2023
|
|
gurasoak, edo oro har, helduak dira hizkuntza haurrei transmititzen dietenak eta haurrak, berriz, helduek transmititutako horren jasotzaile huts eta pasiboak lirateke.
|
Esan
beharrik ez dago ikuspegi horren arabera gurasoak edo helduak euskaraz jakin behar duela, baldin eta haurrei euskara" transmitituko" badie. Ikuspegi horren bidez azaldu izan da bai familiako hizkuntza transmisioa eta baita ere eskolakoa.
|