Emaitzak: 9
2023 | ||
Odei Guirado Irasuegik eta Jone Rua Alkainek idatzi dute" Aisialdia, hezkuntza ez formala, bizipen positiboak eta euskara: | Eman Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza". Artikulua ebaluazio ikerketa zehatz baten emaitza da, hain zuzen, Eman Hegoak Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak 2023ko udaran antolatutako udalekuetan egindako esku hartzearen ingurukoa, euskararen erabileran esku hartze horiek duten eragina neurtzeko. | |
– | Eman Hegoak udalekuetan haurrek bizipen positiboak izan dituzten ezagutzea. | |
Hala ere, ebaluazio ikerketa hau egiteko kontuan hartu den lagina | Eman Hegoak udaleku irekietan ekainaren 26tik uztailaren 14ra parte hartu dutenen artekoa da. Tarte horretan 1340 haur izan dira parte hartzaileak. | |
Eta bestetik familiak. Izan ere, | Eman Hegoak udalekuetan parte hartzen duten familiek euskararen aldeko hautua egin ohi dute eta hori izan ohi da haurra udalekuetara eramateko arrazoi nagusia. Horregatik, hain justu, egunez egun haurrak jaso eta udalekuetako dinamika behatzen dutenez, esanguratsutzat eman dira jasotako erantzunak. | |
Ondorengo grafikoetan | Eman Hegoak udaleku irekietan haurren arteko euskararen erabilerak izandako bilakaera ikus daiteke, eta, ondorioz, baita egitasmoak erabilera horretan izan duen eragina ere. Bertan ikus daiteke udalekuak hasten direnetik horiek amaitzen diren arte euskararen erabilerak bilakaera bat izan duela. | |
| Eman Hegoak udaleku irekietan praxian jarri den aisialdi programaren eta esku hartze pedagogikoaren ebaluazio ikerketatik eratorritako emaitza nagusien eztabaida da jarraian aurkezten duguna. Horretarako, asmoa da azaleratzea behatzaileek eta familiek esku hartzeak euskararen erabileran eta bizipen positiboetan izandako eraginaren gainean helarazitako informazioa, eta, halaber, horrek emandako emaitzak marko teorikoan esandakoekin elkarrizketan jartzea. | |
Hau da, hizkera informala erabili duten edo ez. Egia da | Eman Hegoak udalekuak, hain justu, testuinguru informal batean garatzen direla. Horregatik, testuinguru emozional positibo batean, hizkera informalaren sormenerako aisialdiak eskaintzen dituen esparru zabal eta askeak (Zabaleta 2007) sortu direla pentsatzen dugu, eta, beraz, aukera egon dela hizkera informala garatzeko. | |
Aisialdia, hezkuntza ez formala, bizipen positiboak eta euskara: | Eman Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza. BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 127, 59 Andoain (Gipuzkoa) | |
Aisialdia, hezkuntza ez formala, bizipen positiboak eta euskara: | Eman Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eman | 9 (0,06) |
Lehen forma
Eman | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
eman Hegoa | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
eman Hegoa udaleku | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |