2023
|
|
Odei Guirado Irasuegik eta Jone Rua Alkainek idatzi dute" Aisialdia, hezkuntza ez formala, bizipen positiboak eta euskara:
|
Eman
Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza". Artikulua ebaluazio ikerketa zehatz baten emaitza da, hain zuzen, Eman Hegoak Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak 2023ko udaran antolatutako udalekuetan egindako esku hartzearen ingurukoa, euskararen erabileran esku hartze horiek duten eragina neurtzeko.
|
|
Eman Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza". Artikulua ebaluazio ikerketa zehatz baten emaitza da, hain zuzen,
|
Eman
Hegoak Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak 2023ko udaran antolatutako udalekuetan egindako esku hartzearen ingurukoa, euskararen erabileran esku hartze horiek duten eragina neurtzeko. Era berean, aztertu nahi izan da zein izan den bertan izan diren haurrengan euskara eta udalekuetako esperientzia ludiko eta positiboen arteko harremana.
|
|
|
Eman
Hegoak egitasmoak, eta, oro har, Zirimolatik bideratzen diren guztiak, hizkuntzaestrategia zehatzekin dinamizatzen dira.
|
|
Aipatutako helburuak lortzeko
|
Eman
Hegoak egitasmoak, eta, oro har, Zirimolatik bideratzen diren guztiak, hizkuntza estrategia zehatzekin dinamizatzen dira. Horregatik, horiek bideratzeko egitasmoan lan egingo duten hezitzaileei eta zuzendariei prestakuntza berezi bat ematen zaie udalekuak hasi aurretik.
|
|
–
|
Eman
Hegoak udalekuetan haurrek bizipen positiboak izan dituzten ezagutzea.
|
|
Hala ere, ebaluazio ikerketa hau egiteko kontuan hartu den lagina
|
Eman
Hegoak udaleku irekietan ekainaren 26tik uztailaren 14ra parte hartu dutenen artekoa da. Tarte horretan 1340 haur izan dira parte hartzaileak.
|
|
– Baloratu 1etik 4ra
|
Eman
Hegoak Udako egonaldiak euskararen erabileran izandako eragina.
|
|
Eta bestetik familiak. Izan ere,
|
Eman
Hegoak udalekuetan parte hartzen duten familiek euskararen aldeko hautua egin ohi dute eta hori izan ohi da haurra udalekuetara eramateko arrazoi nagusia. Horregatik, hain justu, egunez egun haurrak jaso eta udalekuetako dinamika behatzen dutenez, esanguratsutzat eman dira jasotako erantzunak.
|
|
Ondorengo grafikoetan
|
Eman
Hegoak udaleku irekietan haurren arteko euskararen erabilerak izandako bilakaera ikus daiteke, eta, ondorioz, baita egitasmoak erabilera horretan izan duen eragina ere. Bertan ikus daiteke udalekuak hasten direnetik horiek amaitzen diren arte euskararen erabilerak bilakaera bat izan duela.
|
|
|
Eman
Hegoak udaleku irekietan praxian jarri den aisialdi programaren eta esku hartze pedagogikoaren ebaluazio ikerketatik eratorritako emaitza nagusien eztabaida da jarraian aurkezten duguna. Horretarako, asmoa da azaleratzea behatzaileek eta familiek esku hartzeak euskararen erabileran eta bizipen positiboetan izandako eraginaren gainean helarazitako informazioa, eta, halaber, horrek emandako emaitzak marko teorikoan esandakoekin elkarrizketan jartzea.
|
|
Ildo beretik, Aldabe eta Lertxundik (2023) hizkuntzaren aferan derrigortasunetik erakargarritasunera jauzi egiteko aukera zabaltzen duela diote. Bada, ideia horiekin bat eginez,
|
Eman
Hegoak egitasmoaren helburu nagusiak dira, arestian azaldu dugun bezala, aisialditik eta hezkuntza ez formalak eskaintzen dituen baliabide pedagogikoekin, euskararen erabileran eragitea eta udalekuak haurrentzat bizipen positiboa izatea.
|
|
Hau da, hizkera informala erabili duten edo ez. Egia da
|
Eman
Hegoak udalekuak, hain justu, testuinguru informal batean garatzen direla. Horregatik, testuinguru emozional positibo batean, hizkera informalaren sormenerako aisialdiak eskaintzen dituen esparru zabal eta askeak (Zabaleta 2007) sortu direla pentsatzen dugu, eta, beraz, aukera egon dela hizkera informala garatzeko.
|
|
Izan ere, hobetzekoak hobetzeke, ebaluatu ahal izateko emaitzak eskuratu ditugu.
|
Eman
Hegoak egitasmoan parte hartzen duten haurrek ongi pasa dutela ikusi dugu. Oro har, udalekuetan izandako esperientziatik bizipen positibo bat daramatela haiekin, eta hori guztia, euskaratik eta euskaraz gauzatu dela.
|
|
Oro har, udalekuetan izandako esperientziatik bizipen positibo bat daramatela haiekin, eta hori guztia, euskaratik eta euskaraz gauzatu dela. Hau da,
|
Eman
Hegoak egitasmoak, udarako egunetan, haurren eta euskararen babesgunea izatea lortu duela esan dezakegu.
|
|
Lan honen xede nagusia izan da
|
Eman
Hegoak egitasmoari, indarguneak azpimarratzeaz gain, hutsuneetatik hobekuntza proposamenak luzatzea. Horrela, honako hauek dira, emaitzak marko teorikoarekin eztabaidan jarri ostean, ateratako ondorioetatik egiten ditugun hobekuntza proposamenak:
|
|
Aisialdia, hezkuntza ez formala, bizipen positiboak eta euskara:
|
Eman
Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza. BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 127, 59 Andoain (Gipuzkoa)
|
|
Aisialdia, hezkuntza ez formala, bizipen positiboak eta euskara:
|
Eman
Hegoak udaleku irekien ebaluazio ikerkuntza
|
|
Laburpena.
|
Eman
Hegoak Zirimola Ikastolen Aisialdi Taldeak udaran antolatzen dituen udaleku irekien egitasmoa da. Ebaluazio ikerketa honetan 2023ko udaran antolatutako udalekuetan, aisialdi esku hartzeak izandako eragina, eta, ondorioz, euskararen erabilerak izandako bilakaera aztertu da.
|
|
2020an abiatu zen egitasmoa da
|
Eman
Hegoak: goizean zehar udaleku irekien formatuan 4 orduko aisialdi programa batekin garatzen dena.
|
|
|
Eman
Hegoak egitasmoa, Euskal Herriko ikastola ezberdinetan, ekaina eta uztaila bitarte garatzen diren goizeko udaleku irekiak dira eta HH eta LHko haurrei zuzenduta dago.
|
|
|
Eman
Hegoak egitasmoa, Euskal Herriko ikastola ezberdinetan, ekaina eta uztaila bitarte garatzen diren goizeko udaleku irekiak dira eta HH eta LHko haurrei (3 urte bitarteko haurrak) zuzenduta dago. Programazioa adin tarte bakoitzari egokitzen zaio eta aisialdi euskalduna, inklusiboa, eta hezitzailea eskaintzeko, aste bakoitzeko interesgune jakin bat duen jarduera multzoa proposatzen du.
|