2000
|
|
Erkenntnis.
|
Egun
oraindik filosofiaren alorrean existitzen den ospe handiko aldizkari hau, Vienako Zirkuluaren eta enpirismo logikoaren publizitate organo bihurtu zen. Gainera, Neurathen ekimen gaitasun beti trebea ez zen atzean geratu eta, handik gutxira, 1933an, Einheitswissenschaft [Zientzia bateratua] saila argitaratzen hasi zen.
|
2008
|
|
|
Egun
oraindik erraz eskura ditzake edonork lurrak Brasilen. Primerako lurrak dira; emankorrak:
|
2009
|
|
Gure elikaduraren historiaren jakitegian eta mandioan aparteko apala dute lekadunek.
|
Egun
oraindik ere apal horretan ditugun baba handi, baba ttiki beltz eta zuri eta ilarrekin batera goragoko lurperatzaile horien leketako aleek ere makina bat puzker eta putz sortuko zuten milaka urtetan. Ehunka gutxi batzuk besterik ez daramatzate apal horretan babarrunek, ustel egiten duen gure ustean geureenak badira ere.
|
|
7 Diego de Ahedoren testamentuak ikastegia eta alboko parrokiaren birmoldaketa egiteko dirua ematen zuen.
|
Egun
oraindik «Gramatikoen etxea» deitzen zaio eraikuntza hau egon zen tokiari.
|
|
|
Egun
oraindik hainbat galdera sortzen dira gai honi buruz, eta batzuetan estutasunez bizi ere bai: noiz eskatu behar diot bikotekideari egiteko?
|
2010
|
|
|
Egun
oraindik ere indarrean dagoen Euskararen Legeak, beraz, erabat neurtzen eta mugatzen zuen euskararen normalizazioa Nafarroan. Eta, horregatik, Euskararen Legeak kontrako jarrera handia eragin zuen Nafarroako gizartean; lege haren edukia salatu zuten ahots askok, Nafarroako Ikastolen Elkarteak barne.
|
2012
|
|
|
Egun
oraindik euskal nazioa asmakizun edota errealitate historiko den eztabaidatzenden garai hauetan, betiere euskal historia errepasatzen da, datuak alde batera edotabestera makurraraziz1 Alabaina, eztabaidaren beraren historia ez da egiten eta, beraz, eztabaidaren genealogia bat egin gabe, eztabaidak aurrera segitzen du, itsu itsuan, aurrekoak berriro ere errepikatuz. Izan ere, bere sorreran, euskal nazioaren historiaeta eztabaida gauza bera dira, momentu berean sortzen dira:
|
|
Nietzsche-ri erreferentziarik egiten ez badioere, Foucault-en eredu kritikoa Nietzsche den heinean, Butler-en kritika nietzschearradela esan litzateke azken batean, eta Nietzsche txit misoginoa, dena den, queer teorien alde egongo litzatekeela seguru asko.
|
Egun
oraindik, queer ikasketenfundazioa Butler-en liburu nietzschearra dugu, non, ironikoki, «queer» hitzak ezduen garrantzi teoriko edota analitikorik. Butler-ek kritika zabal bat egiten baduere (Freud eta Levi Straussenetik Kristeva eta Wittig artekoa), haren tesi foucaultnietzschearrak performance/ performantzia kontzeptuaren inguruan zentratzendira, eta identitatearen performantziaren analisi eta defentsa filosofikoa da Butleren lanaren funtsa.
|
2014
|
|
|
Egun
oraindik ez dakit.
|
2015
|
|
Berea zen egia bakarra eta hori amaitzea benetan beharrezkoa zen.
|
Egun
oraindik agenda markatzeko indar handia du eta laster horri helduko diogu. Ezin gaitu eskuin muturreko egunkari batek horrenbeste baldintzatu.
|
|
Nikolas Ormaetxea, Orixe, ironia handiz oroitzen zen «Uharteko jaun mera»z, Gurseko kontzentrazio esparruan egindako egonaldi behartua zela medio.
|
Egun
oraindik euskaldun asko oroitzen dira txapela hain harro zeraman euskal faxistaz.
|
2018
|
|
|
Egun
oraindik hizkuntza antropologia eta antropologia feministaren arteko zubia egiteke dago.
|
|
Tailugilea zen Francisco, eta tailer bat zeukan parrokiaren ondoan.
|
Egun
oraindik ere herrian ezagunak diren hainbat kontu egin zituen hark bere garaian: parrokiaren ondoko haitzuloa, hilerriko kapera, agintarientzat gordeta parrokian lehen lerroan dauden bankuak, berak zuzendu zuen Urolako trena...
|
2020
|
|
Bai, Endikaren lagunen inguruan neukan iritzia ez zen lar ona, ezta egun daukadana ere.
|
Egun
oraindik, Endikarekin ezkontzear nagoela, bere lagunek, edo hobe esanda lagun mediatikoek, asko gogaitzen naute. Nagia ematen dit haiekin elkartzeko planak dauzkagunean.
|
2021
|
|
Presoek 1980ko hamarkadan hasitako erresistentzia kanpainak gaur egun arte iraun du.
|
Egun
oraindik bakartzearen, torturaren eta giza eskubideen aurkako erresistentzia gune nagusia dira espetxeak. Baina AKPren gobernua ez da ohartzen horretaz:
|
|
Axularrek dantza bekatutzat hartu zuen, Añibarrok desonesqueriaren adigarritzat, eta Aita Donostiak patriarkatua arriskuan ikusi zuen, autoritate zibil, politiko eta militarrek ere geraraz ezin zezaketen dantza zela eta.
|
Egun
oraindik gizonen pare dantza egin nahi eta ezinean dabiltzan emakumeei ez die grazia handiegirik egingo agian, baina testigantza horiek gogorarazten digute gauzak aldatu egin daitezkeela, ditzakegula, eta, zorionez, tradizio batzuek ez dirautela betirako.
|