2004
|
|
Ordenagailuen bidezko egoeren simulazio hori ohikoa da mundu osoko hainbat ikerketa zentrotan, baina orain arte ez da hain ondorio zehatzik lortu.
|
Egoeren
simulazioa Beti, Gregory irakasleak zuzendutako eredu teoriko horren arabera, planetako eremu horretako batez besteko tenperatura hiru gradu zentigradutik gora igo ondoren, Groenlandiak estaltzen duen izotz geruzak gero eta okerrera egingo luke, mendietan dauden hondar glaziarrak izan ezik. Kasurik okerrenean tenperaturak gutxienez zortzi gradu zentigradu igoko lirateke urteko batez bestekoaren gainetik – kasko polar artikoa erabat desagertuko litzateke.
|
2005
|
|
|
Egoeren
%32tan tratu txar psikologiko emozionala, %17tan, materiala eta %1etan, sexuala.
|
|
|
Egoeren
behaketa egin.
|
|
komunikatzeko trebetasunik eza, erritu konpultsibo iraunkorrak eta aldaketarekiko erresistentzia.
|
Egoeren
simulazioa Testuinguru horretan kokatzen da Gizarte Gaietako Sailak gaur aurkeztu duen hezkuntza proiektua, pertsona horiei inguruko pertsonekin komunikatzeko zailtasunak gainditzen laguntzea helburu duena. Autistak bere prestakuntzan izan behar dituen egoera ohikoenen simulazio birtuala da.
|
2009
|
|
urteko inkesta batek erakusten duenez (Ezintasun, Autonomia Pertsonal eta Mendekotasun
|
Egoeren
Inkesta da, EDAD), Espainian 3,9 milioi pertsonak daukate ezintasunen bat, motrizitate arlokoa, ikusmenekoa edo entzumenekoa; hau da, herritarren% 8,5ek.
|
|
Gutxienez 39 lagun hil eta beste 95 zauritu dira gaur tren bateko zenbait bagoik errailetik irten eta gero Mosku eta San Petersburgo artean, Errusiako Larrialdi
|
Egoeren
Ministerioak jakitera eman duenez.
|
|
Trenbidean argindarra moztu egin da istripua izan baino lehen eta horrek ezbeharra eragin izan dezakeela azaldu dio Larrialdi
|
Egoeren
Ministerioko bozeramaile batek RIA Novosti albiste agentziari.
|
2014
|
|
Ez zait gauzak aurpegi batekin lotzea gustatzen.
|
Egoeren
ardurak pertsona jakinekin lotzen baditugu pertsona horiek desagertzean afera konpontzen dela sinestera iristen gara. Hori ez da hala.
|
|
Egin ezazue hobetzeko proposamen bat, talde txikitan jarrita. Irakur ezazue lehenik
|
Egoeren
azterketa eta hobekuntza proposamenak testua, proposamen hori egiteko, eta, erabili bertan proposatzen den eredua.
|
2016
|
|
|
Egoeren
dibertsitateari erreparatzen dieten autoreen ustez, egoera bakoitzak lidergo, estilo bat eskatzen du, eta ez dago, beraz, lidergo optimo absoluturik:
|
|
Jokoen hautua igeriketa jarduerari, haurren heinari eta helburuei egokitzea.
|
Egoeren
plantan ezartzea eta kudeatzea (pertsona aditua, jokozaina, laguntzaile onetsia edo ikaslea).
|
2017
|
|
Bilerak antolatzen dira maiztasun jakin batekin.
|
Egoeren
larritasunaren, parte hartzeko gaitasunaren, ingurunearen eta abarren arabera, maiztasuna handiagoa edo txikiagoa izango da. Adibidez, astean behin edo hamabostaldian behin.
|
2019
|
|
|
Egoeren
aniztasunak eta erabileran daragiten faktoreen ugaritasunak dakar, eremu soziolinguistiko berean bizi arren, hiztunen jokaerak desberdinak izatea; izan ere, Gasteizen ia euskaraz bizi diren pertsonak aurki genitzakeen bezala, Tolosan nagusiki gaztelaniaz bizi diren euskaldun osoekin ere egin genezake topo. Badira Tafallan edo Baionan etxean euskara hutsez ari diren familiak, eta Baztanen eta Baigorrin seme alabei erdaraz egiteko inolako erreparorik ez duten guraso euskaldunak.
|
|
2
|
Egoeren
azterketa
|
|
|
Egoeren
simulazioa, irudiak, mugimendua eta berdinen arteko esperientzia trukea izan dira ikasleek hobekien baloratu dituzten ikas jardueren funtsa. Era beran, feedbackak aintzat hartu dira eta horien araberako aldaketak egin dira formazio ekintzaren planteamenduan.
|
2021
|
|
|
Egoeren
eta gorputzen deskribapenak nagusi dira, adibidez, protagonisten eskuen adierazkortasuna: ukabilak itxi, atzamarrak kakotu, edo hatz koskorrekin hotsa atera.
|
2023
|
|
Lan horretan eraginkortasun handiagoz aritzeko, azken ekoizpenetan ekintza komunikatiboaren testuinguruko aldagaiak aintzat hartzeko hautua egin dugu.
|
Egoeren
zenbait ezaugarrik bat egiten du J. P. Bronckarten ikuspegi soziodiskurtsiboarekin, eta Ikastolen Hizkuntz Proiektua liburuan ere aipamen zuzena egin zaio ikuspegi horri (Ikastolen Hizkuntz Proiektua, 73 or.):
|
|
Gizartearen nortasunaren inguruan norbanakoak duen ideiaren desitxuraketa dakar.
|
Egoeren
larritasuna areagotu, gure balioekin eta etikarekin bat datozen edukiei eta muturreko ikuspegiei berezkoa ez duten garrantzia, sostengua (Bots en bidez, askotan) eta presentzia ematen diote gizartean, gure gizarteak berez (ez proportzio horietan behintzat) ez duen izaera eta nortasun baten isla desitxuratua helarazten diolarik norbanako bakoitzari, eta horrek bere errealitatearen pertzepzioan era...
|