Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 139

2000
‎Adibidetzat aipatzen du 65 orrialdeko" Ulysses Itacara heltzea" izenekoan galderen errepetizioak persuasio indar handia. Edo " Sustraiak han dituenak" izenekoan" nekez uzten du..." eta ezezko esaldien errepikapenak musikalitatea, tonu patxadatsua eta erabakitua ematen diote.
‎Auzia beste bat da hemen, nik uste; hain zuzen ere, idazkuntzatik bizi nahi duen euskal idazleak non eta zelan erabili behar duen bere talentua. Edo beste modu batera esanda, Canok eta bestek erakusten duten bokazio sendoak zein etorkizun duen hedabideetatik kanpo geratuz gero. (Jakin 107)
‎Gure zain izoztuen barruan odolak gatzatu gabe dirauela, bizirik, bero, ero". Edo Joyce: Azpeitia Dublin da, erdi lo beti.
‎izan ere, narratzaile autodiegetikoa dena une batean narratzaile estradiegetikoaren lekua betetzen saiatzen baita. Edo maila estradiegetiko eta intradiegetikoaren aldizkatzea ere izan liteke.
2001
‎Besteak beste, E. Morinen L´Homme et la mort, P. Ariés en L´homme devant la mort, L´homme et sa destinéé, Terentini ren Il senso della morte, Davis-en Pictures of death, Gayralen Prophylaxie du suicide,... etab. Bestetik, literaturan gai hau ukitu dutenak: Paveseren Il mestiere di vivere, Hernandez-en Los pasos perdidos (gerrako paisaiez); Camus eta Sartreri buruzko erreferentziak (heriotzaren aurrean gizakiek duten pasibotasunaz), etab. Edo , musi16 Genette, G.: Palimpsestos.
‎Sorterritik Deserrira. Edo hobeto esanda, hautatu den herritik, eta esaldiak badu logika puntua bere adierazpidean, deserriko landetara.
2002
‎Arrieta, M. A. Mintegi, M. Erzilla...), baina badira bere lehen lana eleberriaren arloan kaleratu duten idazle gazteak ere. Azken hauen artean, Ixiar Rozas (1972) eta Unai Elorriaga (1973) nabarmendu nahiko genituzke, lehenengoaren Edo zu, edo ni (Erein, 2000) eta bigarrenaren SPrako tranbia (Elkar, 2001) eleberriei guztiz aipagarriak baiteritzegu.
‎Rozasena da, halaber, gazteentzako Auskalo Sailean argitara emandako Yako (Erein, 2001) narrazioa, gehiegi maitatzen duen neska baten bidaia iniziatikoa kontatzen duena. Bere lehenengo eleberriak Edo zu edo ni izenburu iradokitzailea du. Egitura nahiz estilo sendoan garatutako lana dugu.
‎Más leve que el viento, Absalón, Ed. Vosa, 1993], 1990eko Kritika Sariaren irabazlea; Juan Luis Zabalaren (1963) eleberrigintza; Ramon Saizarbitoriak 1990eko hamarkadan argitaratutako eleberriak; Yolanda Arrietaren Jostorratza eta haria (1998), edo azken urteotan kaleratu diren zenbait eleberri psikologiko, hala nola, Jokin Muñozen Joan zaretenean (1997); Th.. Bernhardi omenaldia egin nahi dion Manu Erzillaren Ez (1999); Lourdes Oñederraren Eta sugeak emakumeari esan zion (1999) saritua; eta Ixiar Rozasen Edo zu, edo ni (2000). Segidan, aipatutako eleberriotatik batzuk komentatuko ditugu. a.1) Joxe Austin Arrieta (1949)
‎GARIXUMA. Edo Berrogeikarua. Aldi onetan gagozana ondo dakixue guztijok, nik eztot uste ba laico (lau iko ala lau katu?) edo dalakorik lerro oneik irakurten daguanik.
‎Ongi da. eta eidea baten muinkide dena, eidea osoaren ala eideen alde baten kutsudun othe da? Edo ta, era bi haietaz landa, hirugarren kutsukidetasunen bat ba othe da izan?
‎Par. Bainan, neholaz ere, atalak osoaren atal baitira bethiere, bata osoa denez, mugatua izanen da. Edo , atalak osoaren baithan ez othe dira, agian?
‎Eta Sagustan... sasoi baten lentoien lekua. Edo Zaldu, Kurutzemendi, Saturraran, Arno, Getariako sagua.
‎Abertzaliak bere elia maite biar dau. Edo ta ezta abertzale osua. " Euzkerea eztakijan abertzalia, euzkeldun egingo da.
Edo ta euzkerea berpiztuko dogu, edo ta barruko ixatia galduko dogu euzkeldun semiok.
‎IKITANESEN KANTAK. Edo beintzat antzekuenak, bai badira, aspaldion gortu alian entzuten doguzanak. Orrelan jarraitu ezkero" azkatasun eguzkija" laster guk amatau be egingo dogu, amatau be, eta ara be ikusi be egin barik.
‎Asmoz illunak izatea bada batzuen akatsa. Edo asmorik ez izatea... Edonok daki Saizarbitoriak euskal idazle GUZTIAK pikotara bota zituana.
‎Inoiz josten edo plantxan, eta enparauetan trikota edo paixea egiten eban. Edo leihotik kalera begira egon.
2003
‎gizon dalako ta beste barik. Edo , beste berba eder honegaitik: anaia dogulako.
‎geroko batasuna, ez ete dogu lehengo idazleetan? Edo , behinik behin, batasunerako biderik egokiena ez ete dogu hauxe: geure dialektua ondo ikasi, ta besteena be, gitxienez, ondo ulertu?
‎16 Evaristo Bustintza Kirikiño: Edo geuk edo iñok ez. Euskerearen alde Sarrera eta hautapena:
Edo beste honenak:
‎Baina, zer jazoten da gehienetan, zoritxarrez? Edo liburu egokirik ez (asko ta asko, agortuta dagoz, eta beste asko, laguntasun barik behintzat, ilun eta latz egiten jakuz irakurteko); edo, salgai egon arren, ikasle askok dirurik ez erosteko, ta, sarritan, asti handirik be ez oso osorik irakurteko. Horretarakoxe egin dot Antologia hau:
‎Berba egitea gustetan jat. Gainera neure ideiak argiago ikusten dodaz beste bategaz hitz egiten dodanean. Edo batek daki, agian berba lodien atzetik barruan hutsik sentitzen nazala ezkutau gura dot.
‎Goitik, honen goitik, ez dakit gauzak oker ikusten ez ote diren. Edo agian hori pentsatzea nahiago ote dut. Baina behin egin nuena orain ezin alda nezake.
‎Ba, zerk edo zerk ni barik hasi zariela dinost... Edo baten bat budista da eta meditazinoa egiteko intsentsua piztu dau
‎Idak Unaxen ezkaratza txukuntzen ziharduen. Edo hobeto esanda, pote bat hemen, bestea han, edalontzi hau goian, hura behean, gauzak lekuz aldatzen, ganorazko zerbait egingo balu bezala. Hartan zegoela, giltzen hotsa sumatu zuen atearen bestaldean, eta nebaren ahotsa etengabeko solasean.
‎Hau bai ez zuela espero... Edo hobeto pentsatuta, zergatik ez, Bibiot izanda?
‎Berriro ume izutua zeukan aurrean. Edo agian ez. Ez zen beharrezkoa umea izatea egoera haren aurrean negar egiteko.
‎Baina hil behar badot, halan izango al da, zure ondoan hil gura neuke. Edo zu sufritzen barriro ikusi baino lehenago.
‎Agian berton egingo genuke. Edo hobeto, amaren ohean...
‎Ez ote zen buruan zerabilena? Edo beraren irudimenak berriro ere urrunegi joan nahi ote zuen. Baina telefono hotsa etorri zen hausnarketok etetera, ikaraldiak bihotza ia bertan gelditzen ziola.
‎Zu zaitut beti jagole eta gidaria. Edo honela izan behar zuen behintzat, arratsaldean, ama joanda gero, dena berak, ez, biek aurreko egunean Unaxek adierazitakoa adierazita, ez zegoen okertzerik honela esanda nahi zuten bezala gertatuz gero. Egun batez irratitik entzuten zen Π L.T.ren" Bihar" abestiari izena aldatu zitzaion, gertakizunak gaur iritsiko ziren eta...
2004
‎sena haundi, buruhausteak haundi? Edo beste hau: jakintza asko, atsekabea ere ugari?
Edo Atanasia.
‎16 Evaristo Bustintza Kirikiño: Edo geuk edo iñok ez. Euskerearen alde Sarrera eta hautapena:
2005
‎" Zure ernamuinak horrelako estakurua badu. Edo ilaur egiten duzu, edo haurra zure gain izanen duzu bizi guzian, laguntzarik gabe."
‎Nork ez die komunionea emanen ezkondu aintzin elgarrekin bizi diren bi gazteei edo bereizi eta beste norbaitekin ezkondu direnei? Edo oraino musikariei, baizik eta gazteak bekatuaren bidean ematen dituztela. Nihaurk ehortzia dut Donibane Garazin Beñat Arrozagarai; Fauxtin Bentaberri orkestrakoa.
‎Zer eskandalua ez liteke Aita Sainduak apezpiku izendatzen balu pedofilia dela eta auzitan den apez bat, baizik eta ez dela oraino kondenatua! Edo presondegitik ateraia berri den beste bat, baizik eta bere penitentzia egina duela!
‎Haurra nintzelarik behi susara erematen genion Gattutegi ko zezen hark egiten zuen bezala, ikusi behi guziak gainkatzea ote liteke amodioa? Edo nire auzoko labri zakur kotzoak bezala, bidean kurutzatu ohara guziak gainkatzea?
‎Dena den, hona zer idazten duten: " Giristinoen elkarteko hiru lan nagusiak eukaristian oinarritzen dira." 132 Edo : " Zinezko ebanjelizatzearen iturria eta gailurra bezala emana da Bazkoko eukaristia." 133 Edo oraino:
‎" Giristinoen elkarteko hiru lan nagusiak eukaristian oinarritzen dira." 132 Edo: " Zinezko ebanjelizatzearen iturria eta gailurra bezala emana da Bazkoko eukaristia." 133 Edo oraino: " Bazko gaua apez batek du zuzentzen, eta haren bidez zauku heldu Jainkoaren hitza." 134
‎Artetik errateko, hor ere nahi duenak nahi duena egiten du. Edo ahal duena. Gure diozesan ez dut behin ere apezen arteko
‎Bideko kodea errespetatzea ez duela balio erranen ote duzu, kodea errespetatzen dutenei ere istripuak gertatzen zaizkielakotz? Edo kodea ez errespetatuz, ez delakotz beti istripurik?
‎Bakoitzak nahi duena egiten du. Edo ahal duena, jasaten dituen presioen arabera.
‎Hautua oso sinplea da. Edo 1968an Parisko metroan irakurtu nuen lema gure egiten dugu: " debekatzea debekatua da", hots, bakoitzak nahi duena egiten du, denak haizu, eta ez da sekulan aski polizia, aski juje, aski presondegi izanen.
Edo bestela Jesusen kode hori onartzen dugu. Badakit.
‎16 Evaristo Bustintza Kirikiño: Edo geuk edo iñok ez. Euskerearen alde Sarrera eta hautapena:
‎Lehen zenbat jende ez zen elizan ibiltzen auzoaren erranaren gatik. Edo ifernuaren beldurrez: mezaren huts egitea ifernuko suaz pagatzen baitzen!
‎Noiz ikusi da horrelakorik orain arte gure Euskal Herrian? Edo arrunt mentsak dira, edo fedea badute, eta ez entrebalekoa gaurko egoeran lotzeko lan horri! Federik ez dela erraten dutenak itsuak dira, nonbaiteko kantziler badira ere.
‎Hala nola apostoluek haurrak bortizki urrundu nahi dituztelarik. " Hori ikustearekin Jesus sumindu zen." (Mk 10,14) Edo eskua eiharra zuen gizon hura larunbatarekin etortzen zaiolarik sendatua izateko: inguruan zeuzkan farisauei" hasarrez behatu zien" (Mk 3,5).
‎Gaur egun nork egin litzazke bere Jondoni Paulok efesoarrei emazteaz erraten zituenak: " Emazteak izan daitezela beren senarraren menpeko, senarra emaztearen buru baita." (Ef 5,22) Edo : " Ez doakio emazteari biltzarrean mintzatzea." (Ko 14,35) Gaur egun Pauloren garaietakoak ez bezalako eliza biltzarretan irakurtzen dute!
‎Ezetz diozuet! (...) Edo Siloeko dorreak erortzean lehertu dituen hemezortzi haiek, beste jerusalemdarrak baino hobendunago zirela uste duzue. Ezetz diozuet!" (Lk 13,2) Sortzez itsu zenaz eztabaida bera zen:
‎Ez ote zien Jondoni Paulok berak idatzia Erromako girixtinoei (10,12): " Ez da diferentziarik judu eta greziarren artean." Edo Kolozokoei (3,11): " Ez da gehiago ez judu, ez greziarrik, ez esklabo, ez librerik." Ez ote zuketen erran behar juduentzat egin lege on hori girixtinoentzat ere bali zela?
2007
‎historialariarena eta eleberrigilearena, zientzia eta fikzioa. Edo osterantzean, zientzia eta fikzioaren nahasketa bat egin, baina bi era guztiz desberdinetan kontatuta. Hizkuntza bera ere, nonbait, eztabaidagunea izan da:
‎Pinguinoak harro harro pasetan dira zure aurretik, kulunka, bilin bolo, baina harro. Edo , sikeran, horren antza hartu deutsegu. Uretara sartzeko etxun eta laban egiten dabe.
‎Ahaztu egiten jatzuz, benetakoak ez balira lez. Edo jakin arren, asago ikusten doguz.
2008
‎Karamelu nahi dozu? Edo , praketan kaka eindozu?) Ezetz esan ezkero, karameloa erakutsi eta Ez dozu nahi, e. Baietz erantzun ezkero, jakina:
Edo beste honeek:
Edo kopla zaharren arrastoko beste hau:
Edo Mundutik Milloira. Izan be... sorlekutik abiatuta itxaropenez beterik mendien beste aldera joan zan bidaiariak ondo ulertu dau sorlekua bera dala orain mendien beste aldean geratu jakon altxor preziatua.
Edo
‎Berbarik ez dabe eitxen baina negar bai. Edo guk entenditzen ez dogun beste berbeta bat erabiliko dabe igual. Txorixek be zenbat kontu esaten daben, guk ezer ulertu ez arren!
‎16 Ebaristo Bustintza Kirikiño: Edo geuk edo iñok ez. Euskerearen alde
Edo adar joten jarritako koplatxoa (Jesus Mari Errekanekoak kantetan ebala esango neuke):
‎Markinako karmeldarrak gehienetan, baina Arantzazukoak eta jesuitaren bat be bai, igual. Edo kanpoko abaderen bat.
2009
Edo Bereterretxeren kantorea balada ezagunaren hasierako estrofa:
‎Esaterako, zama handiak eroan behar zituztenean, bai plazan saltzeko zein errotara eroateko, guztiz ohikoa izaten zen auzoko batek besteari astoa uztea. Edo egun berezi batean aparteko garraiorik edo beharrik egin behar bazen, auzoko idi uztarridunek idirik gabekoei laguntzen zieten. Batez ere une gaitzetan, gerra sasoian eta, sufrimenduen aringarri itzela izan ei zen auzokoen arteko laguntasuna.
‎Orduko denboretan ez baitzegoen familia plangintzarik gaur ulertzen den eran, behintzat, izaten ziren familiak, euren ondasun urriekin jagon ezin zuten beste seme alaba ekartzen zutenak, eta halakoetan ohitura zen sein jaioberria elizako ateetan uztea. Edo ostean, Bilbora eroaten zituzten, urire. Ezkontzaz kanpo ekarritako umeen kasuan ere, gauza bera egiten zen:
‎Ez ei da sasoi ona ezetariko beharrik egiteko; eta bereziki txarra inauste eta ereite lanetarako. Edo horrela zen orain bizpahiru hamarkadara arte. Orduan hasi ziren eukaliptoak sartzen, ur bizietan egiten den behar bakarra.
‎Pluralean diogu, ermandadeak, Jataben bertan bat baino gehiago egon direlako. Edo hobeto esanda, jatabearrak suaren aurkako ermandade batean baino gehiagotan eratuta egon izan direlako.
‎Esaterako, Andrakako erromeriatik etxera bueltan zetorrela, sorginek bahitu eta bere burua Landatxuetan aurkitu zuen gizonaren kasua aitatu digute. Edo eta etxerako bidean abade bat segika zeukala, goizeko seietan bere burua Butroiko presan topatu zuen lagunaren kasua. Butroiko gazteluaren atzeko Margaltza mendian agertzen ei ziren sarri, Gatikatik Jatabera gauez joan eta inork zergatik ez dakiela bidean galtzen zirenak.
‎Promesaren bat bete barik hiltzen zirenak, arima moduan agertzen zitzaien biziei. Edo uste hori egon izan da, sikiera, gure lekukoen eta euren aurrekoen artean. Senitartekoei irteten ei zitzaizkien arimak, euren aldeko mezak atera zitzaten.
‎Etxean bazkaltzen zutenek, ordurako familia zeukatenek, portaleko iretan egiten zuten siesta. Edo hori izaten zen ohitura zaharra. Lekukoen arabera, aita izaten zen ohiturari eusten ziona, baina ira artean kapar asko zegoela eta amaitu ei zen ekandua.
‎Ataunetakoa izan ohi zen soinularia. Edo hori da, sikiera, lekukoek maitasun handiz gogoratzen dutena. Zahar eta gazte, armako du nahaste izaten ei zen bere ohiko esaldia.
‎Horretara, ardiak etxean jetzi egiten dituzte, Jatara igotzen ibili barik. Edo igo behar baldin bazuten ere, egun apur batzuk baino ez ziren izaten. San Juanetatik gutxira ardiak jezteari uzten zaio eta.
‎Umeen mahaitik nagusienera igarotzeko ez du ematen arau zehatzik zegoenik. Edo ez behintzat azken mendeetako egitura sozialaren barruan. Baina jaunartzea egitea edo fraka luzeak ipintzea kontuan hartzeko aldaketak ziren.
‎Ez zen etxeetan egiten, okinak ekartzen zuen. Edo hobeto esanda, okinak Jatabera ekartzen zuen ogia eta bertan herriko gazte bi ibiltzen ziren astoz ogia banatzen. Asteintzako bidegurutzera heltzen zirenean batek Gatikarantz egiten zuen eta besteak Billelabasorantz.
‎Beraz, atari edo portalea hego ekialdera begira egoten da gehienetan. Edo behintzat, norabide bi horiek osatzen duten angeluaren barruan.
‎Adibiderako, aipa ditzagun Mungiako Markaida auzoko Arene eta Gortezarre etxeak, elizaz Jatabe direnak. Edo eta lurrez Jatabe izanda elizaz Lemoiz diren Goieta, Basordaportu edo Marutxeaga auzoko etxeak.
‎Eta gaurkoz, besterik ez. Edo hobeto esateko, bai: on degizula nire irudimenak horniduriko ipuinok.
‎Ostikadaka atea apurtu? Edo , eta eskilaren bat nonondik zuzenduta, teilatutik kortara sartu. Gogorakizun biok etorri jataazan burura...
‎Eta ea, gero, zeuek izan zarien lapurtxuok? Edo , beharbada, neu. Holakorik balitz, horraitino!...
‎Baina gure Errufino ez zan, antza, eretxi bardinekoa. Edo ... beharbada bai! Bai, demontres!
‎Ala lapurren bat? Edo , beharbada, garbitokiko arimaren batzuk?...
‎16 Ebaristo Bustintza Kirikiño: Edo geuk edo iñok ez. Euskerearen alde
2011
Edo Pascale Casanovarenak:
‎Era berean, itzulpena literatur baliabideak jasotzeko modua da, adibidez, testu unibertsalak hizkuntza menderatu eta literatura lander batera ekartzea. Edo kapital literario zentralaren aberastasun iturria zein literatur unibertsoko zentroan dauden lanak zabaltzeko bidea.
‎Aulan illuntasunien, da aulan seoser deko... Edo noberak artun itxurie edo... Olantxe kargias, olantxe makurrien, argidxau de illunau".
‎Gorpua garbitu eta janztea andrazkoen zeregina izaten zan gehienetan. Edo etxeko edo auzoko andraren bat egoten zan usadioz ardura hori hartzen ebana. Etxe moltso bakotxean pertsona bakar batek garbitzen ebazan gorpuak.
‎Basora orduan marti inguruan? Edo beluau iguel, aprillen... Eta gero urridxen aaridxe edo eukitxe (n) saun umetuteko, da ordun buelta asko yakitten, errebañue an badau edo...
‎Azken galdera: " Baieztau egin gura dozu ala zuzendu edo kendu egin gura dozu?" Edo ez naz gogoratzen beste honetara jarrita egoan: " Barriro be egingo zeunke?" Itaun honi be danok, aho batez:
‎Zelako antzerki irakaslea ete nintzan, ba? Edo zelakoa ete zan Landibarko Blanki Ibarzabal?
‎Jose Lasuen izan balitz be...! Edo Felix Gallastegi. Honek, berak zuzenean edo bere zuzendaritzapean, guk baimena pozik emoten geuntsala, orduan bere parrokia izan ez arren, bere herrikoak ziralako, preminea euken baseleiza danak konpondu eta egoki itxi ebazan urte batzuetan zehar.
2012
‎Gure soloan sugoirik ez, ta badago bere erre daitez. Edo beste honako hau: San Juan gabillean, denpora ederrean, zapoak eta sugoiak erre, eta artoak eta gariak gorde.
2013
Edo nola arindu arimaren sufrimenduak bertsoen bidez
‎" San Andresko elurra, neguaren abiadura" urtea negua eta uda, bi urtarotan bakarrik banatzen dituen eguraldi egutegiaren erakusle dugu. Edo beste hau: " San Andres, entremes, goizean azaroa ta arratsean ez".
2015
‎Handik hil batzutara, berriz, hara non El Paísen bere erreportaia ideologikoetarik batetan nik ez esan ez pentsatzen nituen topiko batzu neuk esanak legez irakurri behar ditudan. Edo ez zidan ulertu edo putaseme bat da, pentsatu nuen ernegaturik.
‎Testua, haatik, Iturralderena da, eta horrek aditzera ematen digu ze punturaino izan zuten Potteko kide aktiboenek hainbat elementu komun haien heziketa eta garapen literarioan. Edo beste modu batera esanda, ze garrantzitsua izan zen beren arteko elkarreragina giro literario antzeko samar bat (umore beltza, Borges, itsasoa, ziutatea...) osatzeko, nahiz eta gerora bakoitzak bere bidea egingo zuen. Azkeneko sormenezko testua hiru ipuinek osatzen dute, hirurak Jon Casenavek idatziak.
‎(2004) esango lukeen moduan arte izatetik kultura izatera igarotzea99 Edo are lehenago, Tinianov ek dominantearen teorian (1980) erakutsiko zuen moduan artelanen inguruan, ezaugarri subordinatuak konstruktibo izatera iristea aski gauza normala da artearen esparruan. Aspektu dinamiko hori hartzen dute aintzat teoria sistemikoek, literatur sistema aldagarria delako, eta hala, ez da kontraesankorra Atxaga momentu jakin batean euskal literatur (proto) sistemaren ertzetan kokatu izana eta egun, ordea, erdigunean egotea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia