2004
|
|
Beraz, ez da beharrezkoa Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren bulegoetara joatea tramiterik egitera. Zirkulazio Araudiaren aldaketa honekin, Anesdor
|
Bi
Gurpilen Sektoreko Enpresen Elkarte Nazionalak biltzen duen bi gurpilen sektoreko patronalaren aldarrikapen zahar bati erantzuten zaio. Arduradunak harremanetan daude Trafiko Zuzendaritza Nagusiarekin, ziklomotorrak gidatzeko eta bidaiariak garraiatzeko adina aldatzeko proiektuari dagokionez.
|
2005
|
|
Atal honetan, kaskoaren erabilera ez da derrigorrezkoa eredu guztietan.
|
Bi
Gurpilen Sektoreko Enpresen Elkarte Nazionalak (Anesdor) adierazi duenez, 50 zentimetro kubiko baino gutxiagoko “quads” ak eta “ibilgailu berezi” gisa katalogatu eta matrikulatutakoak ez dira nahitaezkoak segurtasun neurri hori, nahiz eta agintariek erabiltzea gomendatzen duten. Yamahak, Espainian “quads” gehien saltzen duen markak, kaskoa jartzea, argiak piztuta edukitzea, ingurumena eta zirkulazio kodea errespetatzea gomendatzen du.
|
2006
|
|
Azken urteotan, ordea, ez da ohikoa pedalak dituen ziklomotorra ikustea, ia denak scooter motakoak dira eta beren legezko abiadura gainditzen dute ihes hodian daramaten “topea” kenduz. Bestalde, ANESDOR
|
Bi
Gurpilen Sektoreko Enpresen Elkarte Nazionalak ez du proposamen hori bide segurtasunerako neurritzat hartzen. Adierazi duenez, ziklomotorreko ezbehar kopuruak behera egin du etengabe azken urteotan (%5, 74 hildako eta %18, 57 zauritu larri).
|
2007
|
|
|
Bi
Gurpilen Sektoreko Enpresen Elkarte Nazionalak (Anesdor) gaur jakinarazi dituen datuen arabera, motozikleten matrikulazioak moteldu egin ziren iaz. Hala ere, beste errekor bat erregistratu zuten eta 2005ean erregistratutako maximo historikoa gainditu zuten, 205.626 unitate merkaturatu zirenean.
|
|
Motor istripuak murrizteko plana Gutxienez 267 motorzale hil dira aurten zirkulazio istripuan, aurreko urteko aldi berean baino %27 gehiago.
|
Bi
gurpilen sektorean ezbehar kopuru handia murrizteko, Trafiko Zuzendaritza Nagusiak neurri pakete berezi bat prestatu du. Horien artean nabarmentzekoa da esperientziarik gabeko pilotuei 24 urte baino lehen zilindrada handiko motorrak gidatzea eragoztea.
|
2008
|
|
Izan ere, erosotasunari erosketarako erabili behar den kopurua gehitu behar zaio, automobila erosteko behar dena baino nabarmen txikiagoa. Baina motor bat erosteko izan ditzakeen zailtasunak kontuan hartuta, salmentak apirilera arte izan duen jaitsiera nabarmenaren arabera, %14 jaitsi dira, Anesdor
|
Bi
Gurpilen Sektoreko Enpresen Elkarte Nazionalaren arabera, finantza erakundeek erabaki dute kredituak handitzea eta orain motozikletak finantzatzeko erabiltzea. Funtsean, automobil bat erosteko erabiltzen direnen parekoak dira, eta horietatik bereizten dira normalean finantzatu beharreko gehieneko zenbatekoa txikiagoa dela, nahiz eta antzeko interes tasak aplikatzen diren, %7tik %13ra bitartekoak.
|