2023
|
|
37 Izenari eutsi diogu, nahiz eta, Zigor Kodea 2012an aldatu zenetik, jurisprudentziaren eta doktrinaren zati baten aburuz, egokiagoa da ez zilegi penala salbuesteko klausulari buruz hitz egitea," absolbitzeko desenkusari" buruz baino.
|
Besteak
beste, horixe da Auzitegi Gorenaren jarrera (ikusi maiatzaren 29ko 877/ 2018 epaia, 1528/ 2017 errek.). artikuluak diona" zorra aitortu eta ordaintzea" eta 7/ 2012 Lege Organikoaren zioen azalpenak ere), hots, kuota ordaindu behar da baita berandutze interesak eta errekarguak ere. Gero ikusiko dugunez, erregularizazioaren kontzeptu hau TFAOen barruan ere sartu da, Ogasun publikoaren aurkako delituaren zantzuak egonda Administrazioaren jarduketei begira.
|
|
TFAOek jokabide batzuk jaso dituzte Tributu administrazioaren jarduketei jarki, haiek oztopatu, aitzakiak jarri edo haiek egitea ukatzeko jokabidetzat hartuz, baina ez dute zerrenda itxirik eman.
|
Besteak
beste, honako jokabide hauek dira: a) Dokumentuen, txostenen, aurrekarien, liburuen, erregistroen, fitxategien, fakturen eta egiaztagirien azterketa ez erraztea, ez eta kontabilitate nagusi zein osagarriko idazpenen, programa eta artxibo informatikoen, sistema eragile zein kontroleko sistemen eta tributuetarako garrantzizkoa den beste edozein daturena ere. b) Behar bezala jakinarazitako errekerimenduren bati ez erantzutea. c) Zehaztutako leku eta epean ez agertzea, bidezko arrazoiren bat frogatzen ez bada. d) Tributu administrazioko funtzionarioei finka edo lokaletan sartzen edo bertan egoten bidegabe ez uztea, ez eta tributu betebeharrekin lotutako lokal, makina, instalazio eta ustiategiak ikuskatzen ere. e) Tributu administrazioko funtzionarioak derrigortzea. f) Zerga bilketako organoek egindako enbargo eginbideak ez betetzea edo oker betetzea.
|
|
Administrazio horrek bere proposamena besteari helaraziko dio, jakin beharreko aurrekariak erantsita, eta lau hilabeteko epea emango dio egoitza aldaketari buruz duen iritzia azaltzeko eta ondoreak zein egunetatik sortuko diren adierazteko.
|
Besteak
proposamenari baietza ematen badio, Administrazio eskudunak zergadunari jakinaraziko dio. Bi Administrazioak ados jartzen ez badira ere, Administrazioen arteko desadostasuna dagoela jasoko da eta Arbitraje batzordeak konpondu du.
|
|
|
Besteak
beste ikus daitezke 2003ko ekainaren 16ko (3054/ 2001 db. errek. zk.)
|
|
|
Besteak
beste, hori nabarmendu dute 2007ko urriaren 2ko (3656/ 2005 db. errek. zk.) AGEk, 4 Salakoak eta 2008ko martxoaren 4ko (1310/ 2007 db. errek. zk.) AGEk, 4 Salakoak.
|
|
© Hitzarmen Kolektiboen Aholku Batzorde Nazionala.
|
Besteak
beste, hurrengo eginkizunak ditu: kontsultak ebatzi behar ditu, nahiz eta bere ebazpenak lotesleak ez izan, hitzarmen kolektiboen esparru funtzionalaren inguruan; irizpena eman behar du, Administrazioak indarrean dagoen hitzarmen kolektibo baten xedapenak enpresaeta langile talde bati edo jarduera sektore edo azpisektore bati hedatzen dizkienean; eta negoziazio kolektiboaren inguruko behaketaz arduratu behar da (negoziazio kolektiboaren gaineko informazioa, ikerketa, dokumentazioa eta zabalkundea).
|
|
Legearen zioen azalpenean esaten denari jarraituz, legeak" eskumenak argitu nahi ditu, segurtasun juridikoa emateaz gain udalaren egiteko instituzionala indartzeko, eta finantzaketa egokia emateko, toki erakundeek finantza jasangarritasuna ziurtatu dezaten eta, hartara, herritarrei zerbitzuak egoki emango zaizkiela berma dadin". Ikuspuntu horrekin, deigarria da ETELren barnean Euskadiko legegileak finantza zaintzaren esparruan egin duen hausnarketa lasaia lurralde historikoei eskumena aitortuz617
|
Besteak
beste, GALDEANO LARIZGOITIAk eta ZURUTUZA MUJIKAk horrela diote: " ETELen aurretik, toki erakundeen zorpetze, aurrekontueta kontabilitate araubidea arautzea lurralde historikoetako foru organoen eskumena zen.
|