Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2010
‎Auto berri bat edo etxetresna elektriko bat erosi aurretik, komeni da aztertzea ea berritu daitezkeen denbora gehiagoz aprobetxatzeko. Beste objektu batzuk hainbat modutan berrerabiltzen dira: latak boligrafoetarako edo beste elementu batzuetarako ontzi bihurtzen dira, eta koroa tapoiak, jolasteko xafla klasikoetan.
2013
‎Ohearen gaineko apalategiek ez dute gehiegi kargatuta egon behar, baizik eta atseden eta distentsio atmosferarekin Apalategietan liburuak jar daitezke, baina komeni da espazioa apaingarriekin eta argazkiekin konbinatzea, efektua gainkargatu ez dadin. Beste objektuen artean ezkutatuta dauden audio ekipoaren bozgorailuak ere han joan daitezke. Horman sartutako apalak irtenbide praktiko eta ekonomiko bat dira, logelako espazioa ahalik eta gehien aprobetxatzeko.
‎Garbi egon behar dute objektu guztiek, ganibetak, elikagaiak prestatzeko erabiltzen diren zapiak edo ebakitzeko taulak erabiliz. Beste objektu batzuei ere erreparatu behar zaie, adibidez, elikagaiak biltegiratzen diren ontziei eta flaskoei, adibidez, gatza edo azukrea, zeinak aldian aldian garbitu behar baitira. Sukaldeko tresnak ongi zainduz gero, elikagaiak hobeto eta seguruago manipulatzen dira.
2014
‎Lantza jasotzen du eta bere sutzarra egiten du. Beste objektu garrantzitsuak batetik bestera doaz, eraztuna lehenik, objektu zirkulatorio borobil nagusia da. Rhinetik Alberichengana, Alberichengandik Wotanengana, Wotanengandik Fasoltengana, Fasoltengandik Siegfriedengana, Siegfriedengandik Brunnhilderengana, Brunnhilderengandik Siegfriedengana, azkenean Siegfriedengandik Brunnhilderengana, eta Brunnhilderengandik Rhineko neskengana.
2015
‎Erlazio nekagarria zen, baina. Beste objektu beneragarriek aski zuten beneratuak izatearekin; gizonek, emakumeek, Jainkoak, belaunikarazi egiten zintuzten; baina forma hark, nahiz zumitzezko mahai baten gaineko tulipa zuri baten eitea eduki, amaigabeko gatazkara zirikatzen zintuen, ziur galduko zenuen borroka batera deitzen zizun.
2016
‎• Beste objektu bat har ezazu, zoaz doi bat urrunago... lasterrago...
‎• Beste objektu bat (zuk) har.
‎◦ Beste objektu batzuk proposatzea.
‎▶ Beste objektu malgu batzuk aurtikitzea (adibidez, kautxuzko eraztunak).
2017
‎Era berean, Bestea ez objektua da, ezen nik ezin baitut Bestea ez izan ez badiot Besteari subjektutasuna aitortzen. Bestela esateko, ni ez naizena ez da ez Beste objektua ez ni objektua, baizik eta Beste subjektua. Kontua da nik ezin dudala Bestea ez izan ni subjektu bezala (orduan Bestea objektu hutsa baita niretzat), soilik izan daiteke Bestea ez naizen kontzientzia bezala.
‎Orain erantzun diezaiokegu galderari: Beste objektua definitzen bada, munduarekiko erlazioan, nik ikusten dudana ikusten duen objektu gisa, nire funtsezko erlazioa Beste subjektuarekin lotu ahal izan da Besteak ikusia izateko dudan etengabeko posibilitatearekin. Bestearentzako naizen objektu izateaz jabetzean, eta jabetze horrengatik beragatik, Bestearen subjektu izatearen presentzia atzeman ahal izan dut.
‎Halatan, ‘Besteak ikusia izan’ deitzen dudan erlazio horrek, besteak beste' gizaki’ hitzarekin adierazi ohi den erlazioa izateaz harago, gertakari erreduziezin bat adierazten du, ezin dena deduzitu ez Beste objektuaren esentziatik eta ezta nire subjektu izatearenetik ere. Alderantziz baina, Beste objektuaren kontzeptuak zentzurik izatekotan, jatorrizko erlazio horren aldaketatik eta degradaziotik jasoko du.
‎Halatan, ‘Besteak ikusia izan’ deitzen dudan erlazio horrek, besteak beste' gizaki’ hitzarekin adierazi ohi den erlazioa izateaz harago, gertakari erreduziezin bat adierazten du, ezin dena deduzitu ez Beste objektuaren esentziatik eta ezta nire subjektu izatearenetik ere. Alderantziz baina, Beste objektuaren kontzeptuak zentzurik izatekotan, jatorrizko erlazio horren aldaketatik eta degradaziotik jasoko du. Hitz batean esateko, nik Bestea munduan atzematea izaten agian gizaki bat, beraz, berak ikusia izateko dudan posibilitate etengabeari dagokio, alegia, ni nakusan subjektu batek nik ikusitako objektua ordezkatzeko duen posibilitate etengabeari.
‎Betidanik jakin dugu munduko objektua probablea bakarrik izan zitekeela; hori bere objektuzko izaeratik dator. Probablea da oinezkoa gizon bat izatea; eta nigana biratzen baditu begiak, une horretan begiratua izatearen ziurtasuna sentitu arren, ezin dut eraman ziurtasun hori nire Beste objektuaren esperientziara. Agerrarazten didan bakarra, izan ere, Beste subjektua da, hots, mundua transzenditzen duen presentzia eta nire objektu izatearen baldintza erreala.
‎Agerrarazten didan bakarra, izan ere, Beste subjektua da, hots, mundua transzenditzen duen presentzia eta nire objektu izatearen baldintza erreala. Nolanahi ere, Beste subjektuaren izateaz dudan ziurtasuna ezin zaio egotzi ziurtasun horren abiapuntua izan den Beste objektuari. Eta alderantziz, ezin da gezurtatu Beste subjektua agertzearen ebidentzia Beste objektuaren probabilitatezko izaeratik.
‎Nolanahi ere, Beste subjektuaren izateaz dudan ziurtasuna ezin zaio egotzi ziurtasun horren abiapuntua izan den Beste objektuari. Eta alderantziz, ezin da gezurtatu Beste subjektua agertzearen ebidentzia Beste objektuaren probabilitatezko izaeratik. Areago, begirada agertzen da, erakutsi dugunez, begirada agerian jartzen duen objektuaren suntsipenezko planoan.
‎Marokoko nire lehengusuaren presentzia da zabaltzen uzten didana, transzendentzian, nire eta bere artean munduan kokatzen nauen bide hori, eta ‘Marokoko bidea’ dei litekeena. Izan ere, bide hori distantzia hutsa da, batetik, nire ‘ rentzako izateari’ lotuta atzeman nezakeen Beste objektuaren eta, bestetik, distantziarik gabe presente zaidan Beste subjektuaren artean. Horrela, bada, nire munduko objektuetara naramaten bide infinituek eta askotarikoek kokatua naiz, subjektu transzendenteen presentzia zuzenarekin batera.
‎Bestearentzako izatea konstante bat da nire giza errealitatean eta, niri buruz osatzen dudan pentsamendu txikienean ere, bere beharrezkotasun fisikoa nabari dut. Edonora noala, zernahi egiten dudala, Beste objektuarekiko distantziak aldatu besterik ez dut egiten, Bestearenganako bideak hartu besterik ez. Urruntzea, hurbiltzea, objektu Beste jakin bat deskubritzea, hori bariazio enpirikoak egitea besterik ez da nire Bestearentzako izatearen funtsezko gaiaz.
‎Kontua da objektibotasun hori munduan eratzen dela ‘Bestea hor nonbait munduan’ bezala. Beste objektua gauza ziurra da agerpen gisa, eta bat egiten du nire subjektibotasuna berratzematearekin, baina ez da inoiz ziurra Bestea objektu hori den. Eta funtsezko gertakaria ere, nire objektu izatea subjektu batentzat, ebidentzia erreflexiboaren tankerako ebidentzia da; baina ez, ordea, beste gertakari hori non eta ni, une jakin batean eta Beste singular batentzat, nabarmendu egiten naizen mundua atzeko planoan duen' hori' gisa, atzealde horretan itota gelditu ordez.
‎Uler dezakegu orain begiradaren izaera. Begirada orotan, Beste objektu baten agerpena gertatzen da presentzia konkretu eta probable gisa nire eremu pertzeptiboan. Eta Beste horren zenbait jarreraren kausaz, nire ‘begiratua izatea’ atzematen hasten naiz, lotsaz, atsekabeaz, eta abar.
‎Begirada bakoitzak sentiarazten digu konkretuki eta cogitoaren ziurtasun ziurreneangizaki bizidun guztientzat existitzen garela, alegia, kontzientzia (k) badaudela zeinarentzat ni existitzen naizen. Parentesi artean jarri dugu ‘k’, ongi markatzeko begirada horretan presente zaidan Beste subjektua ez dela agertzen pluralezko forman, ez behintzat unitate gisa agertzen dena baino gehiago (salbu eta Beste objektu jakin batekiko erlazio konkretuan). Pluraltasuna, izan ere, objektuei bakarrik dagokie, bere baitarako izate ‘mundugile’ baten agerpenaren bidez dator izatera.
‎Bestea objektutzat agertzen zaidan unetik, bada, bere subjektibotasuna delako objektu horren ezaugarri huts bihurtzen da, degradatu egiten da eta ‘printzipioz ihes egiten didaten propietate objektiboen multzo’ bezala definitzen da. Beste objektuak subjektibotasun bat ‘dauka’ kutxa huts horrek ‘barnealde bat’ daukan bezalaxe. Eta ni, horrela, berreskuratu egiten naiz, ezin baitut izan objektu batentzako objektu.
‎Hitz batean esateko, bi jarrera autentiko daude: lehenengoan, Bestea hartzen dut ni objektutasunera natorreneko subjektutzat eta hori lotsa da; bigarrenean, nire burua hartzen dut Bestea Bestetasunera datorreneko proiektu libretzat eta hori buru estimua da, edo nire askatasunaren baieztapena Beste objektuaren aurrean. Baina harrotasuna, eta hantustea, orekarik gabeko eta asmo txarreko sentimendua da:
‎Baina hori urrezko arrautzen oiloa hiltzea da. Bestea objektu gisa eratzen dudanean, ni irudi gisa eratzen naiz Beste objektuaren barruan. Hantustearen desilusioa hortik dator:
‎atzeman nahi izan dudan irudi horretan, errekuperatzeko eta nire izatean txertatzeko, ez dut nire burua jada errekonozitzen eta Besteari egotzi behar diot, gogo onez edo txarrez, bere ezaugarri subjektiboetako bat bezala. Nire objektutasunetik halabeharrez askatua, bakarrik gelditzen naiz Beste objektuaren aurrean, nire ipseitate kalifikaezinean, izateko dudana baina izan ezin dudana nire funtziotik kanpo.
‎Bat batean agertu zaidan Beste objektu hori ez da abstrakzio objektibo hutsa, bere esanahi bereziekin sortu da nire aurrean. Ez da bakarrik objektu bat askatasuna transzendentzia transzenditu modura ezaugarritzat duena.
‎Bera ‘haserre’ ere badago, eta ‘pozik’ eta ‘arretatsu’, ‘jatorra’ eta ‘uzkurra’ da, ‘berekoia’, ‘asaldatua’ eta abar. Izan ere, ni neu eratzen naizenarekin batera egiten dut Beste objektua munduaren barruan existitzea. Bere transzendentzia aitortzen diot, baina ez transzenditzen duen transzendentzia bezala, baizik eta transzendentzia transzenditu bezala.
‎ni engaiatua existitzen naiz beti eta modu horretan bakarrik hartzen dut izatea (ren) kontzientzia. Era berean, Beste objektua soilik hartzen dut bere transzendentziaren gainditze konkretu eta engaiatu bat bezala. Baina alderantziz ere, Bestearen engaiamendua, berau bere izateko modua, nire transzendentziak transzenditua delarik, engaiamendu erreal bezala agertzen zait, sustraitze bat bezala.
‎Ordea, nik ezin dut zehaztu antolamendu sintetiko hori, mundua bera ere zehaztu ezin dudan bezala nire mundua den heinean. Eta Beste subjektuaren, hots, Bestea bere baitarako denaren, eta Beste objektuaren artean dagoen desberdintasuna ez da osotasunak zatiarekin eta ezkutuak agerikoarekin duenaren modukoa; zeren Beste objektua printzipioz osotasun subjektiboaren hedadura bereko osotasuna baita. Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea.
‎Ordea, nik ezin dut zehaztu antolamendu sintetiko hori, mundua bera ere zehaztu ezin dudan bezala nire mundua den heinean. Eta Beste subjektuaren, hots, Bestea bere baitarako denaren, eta Beste objektuaren artean dagoen desberdintasuna ez da osotasunak zatiarekin eta ezkutuak agerikoarekin duenaren modukoa; zeren Beste objektua printzipioz osotasun subjektiboaren hedadura bereko osotasuna baita. Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea.
‎Ez dago ezkutuko ezer eta, objektuek beste objektu batzuetara igortzen dutenez, etengabe zabal dezaket Besteaz dudan ezagutza bere munduko beste tresnekin dituen erlazioak etengabe zehaztuz; Bestearen ezagutza ideala orduan zera da, munduko isurtzearen zentzua sakonki zehaztea. Beste objektuaren eta Beste subjektuaren arteko desberdintasuna printzipioz zeretik dator, Beste subjektua ezin da inola ere bere horretan ezagutu eta ulertu. Beste subjektuaren ezagutzari buruzko auzirik ez dago eta munduko objektuek ez gaituzte bere subjektibotasunera eramaten; munduko bere objektutasunari bakarrik dagozkio, mundu arteko isurtzearen eta nire ipseitaterantz transzenditzen denzentzua bezala.
‎Eta atzemate hori bat batean gertatzen da: munduaren osotasuna abiapuntu hartuta nator Beste objektuarengana. Haatik, erlazio singularrak bakarrik nabarmenduko dira, mundua atzeko planoan duten formak bezala.
‎Aldatu egin litzateke munduarekiko nire erlazioen osotasun presentea, nik hori agerrarazteko unibertsoa atzeko planoan duen hori esplizitu bat bezala. Era berean, Beste objektuaren haserrea, niri agertzen zaidan bezala bere garrasien bidez, bere ostiko eta keinu mehatxatzaileen bidez, ez da haserre subjektibo eta ezkutu baten zeinua; ez du ezertara igortzen, soilik beste keinu eta beste garrasi batzuetara. Horrek definitzen du Bestea, hori da Bestea.
‎Konduktismoaren ikuspegia alderantzikatu egin behar da, eta aldaketa horrek, gainera, bere horretan utziko du Bestearen objektibotasuna, zeren lehen lehenik objektiboa dena zera baita dei dakioke esanahi, psikologo frantsesek eta ingelesek bezala; intentzio, fenomenologoek bezala; transzendentzia, Heideggerrek bezala; edo forma, gestaltistek bezala, Bestea munduaren antolamendu oso batek bakarrik defini dezakeela eta bera dela antolamendu horren giltza. Hortaz, Bestea definitzeko, mundutik itzultzen banaiz beragana, ez da munduak Bestea ulertaraz diezadakeelako, baizik eta Beste objektua nire munduaren erreferentzia gune autonomo eta mundu arteko bat delako.
‎Halatan, Beste objektua ikustean atzeman dezakegun beldur objektiboa ez da esfigmografoarekin eta estetoskopioarekin ikus edo neur dezakegun etsipenaren seinale fisiologikoen multzoa bezalakoa: beldurra ihesa da, zorabioa da.
‎Osotasun hori agertzen zait Bestearen subjektibotasunari buruzko erreferentziarik gabe. Ezin da inola ere alderatu Beste subjektuaren eta Beste objektuaren arteko erlazioa, esaterako, fisikako objektuaren eta pertzepzioaren objektuaren artean ezarri ohi denarekin. Beste objektua agertzen zait bera den horrengatik, bera berari bakarrik dagokio.
‎Ezin da inola ere alderatu Beste subjektuaren eta Beste objektuaren arteko erlazioa, esaterako, fisikako objektuaren eta pertzepzioaren objektuaren artean ezarri ohi denarekin. Beste objektua agertzen zait bera den horrengatik, bera berari bakarrik dagokio. Beste objektua agertzen zaidan bezalakoa da, besterik gabe, objektutasunaren mailan, oro har, eta bere objektu izatean; izan ere, pentsaezina da nik berari buruz dukedan zeinahi ezagutza bere subjektibotasunarekin lotzea, begiradaren kasuan bizi dudanarekin, alegia.
‎Beste objektua agertzen zait bera den horrengatik, bera berari bakarrik dagokio. Beste objektua agertzen zaidan bezalakoa da, besterik gabe, objektutasunaren mailan, oro har, eta bere objektu izatean; izan ere, pentsaezina da nik berari buruz dukedan zeinahi ezagutza bere subjektibotasunarekin lotzea, begiradaren kasuan bizi dudanarekin, alegia. Beste objektua objektu hutsa da, baina bera atzemateak zera ulertarazten dit, Besteari buruz nik beti bizi dudala printzipioz beste esperientzia bat, izatearen beste maila batean kokatuz.
‎Beste objektua agertzen zaidan bezalakoa da, besterik gabe, objektutasunaren mailan, oro har, eta bere objektu izatean; izan ere, pentsaezina da nik berari buruz dukedan zeinahi ezagutza bere subjektibotasunarekin lotzea, begiradaren kasuan bizi dudanarekin, alegia. Beste objektua objektu hutsa da, baina bera atzemateak zera ulertarazten dit, Besteari buruz nik beti bizi dudala printzipioz beste esperientzia bat, izatearen beste maila batean kokatuz. Ulerpen hori osatzen dute, alde batetik, nire iragan esperientziaren jakintza enpirikoak hain zuzen ere, eta ikusi dugunez, 21 esperientzia horren iragan absolutua dena (helezina eta izateko dudana); eta, beste alde batetik, Besteari buruzko dialektikaren jabetze inplizituak:
‎Baina nahiz eta momentuz beragandik libratu eta ihes egin, bere inguruan gelditzen da bera Beste bihurtzeko posibilitate etengabea. Edozein kasutan, posibilitate hori, traba eta eragozpen modura sumatzen dudana eta Beste objektuaren aurrean dudan jarreraren bereizgarria dena, zorrozki adieraztearren, pentsaezina da: lehenik, nik ezin dudalako posibilitaterik kontzebitu nire posibilitatea ez denik, ezta transzendentziarik atzeman ere ezpada hori transzendituz, hau da, transzendentzia transzenditutzat hartuz; bigarrenik, sumatutako posibilitate hori ez delako Beste objektuaren posibilitatea:
‎Edozein kasutan, posibilitate hori, traba eta eragozpen modura sumatzen dudana eta Beste objektuaren aurrean dudan jarreraren bereizgarria dena, zorrozki adieraztearren, pentsaezina da: lehenik, nik ezin dudalako posibilitaterik kontzebitu nire posibilitatea ez denik, ezta transzendentziarik atzeman ere ezpada hori transzendituz, hau da, transzendentzia transzenditutzat hartuz; bigarrenik, sumatutako posibilitate hori ez delako Beste objektuaren posibilitatea: Beste objektuaren posibilitateak posibilitate hilak dira eta Bestearen beste aspektu objektibo batzuetara igortzen dute.
‎lehenik, nik ezin dudalako posibilitaterik kontzebitu nire posibilitatea ez denik, ezta transzendentziarik atzeman ere ezpada hori transzendituz, hau da, transzendentzia transzenditutzat hartuz; bigarrenik, sumatutako posibilitate hori ez delako Beste objektuaren posibilitatea: Beste objektuaren posibilitateak posibilitate hilak dira eta Bestearen beste aspektu objektibo batzuetara igortzen dute. Nire burua objektutzat hartzeko dudan berezko posibilitatea Beste subjektuaren posibilitatea denez, niretzat orduan ez da inoren posibilitatea:
‎Nire burua objektutzat hartzeko dudan berezko posibilitatea Beste subjektuaren posibilitatea denez, niretzat orduan ez da inoren posibilitatea: Beste subjektu bat sortzeko posibilitate absolutua da eta bere burua sorburu duenaatzeko planoan Beste objektuaren erabateko ezereztapena22 duena eta nik berarentzako objektibotasuna dela bitarte jasoko dudana.
‎Halatan, Beste objektua tresna lehergarria da eta tentuz maneiatzen dut, bere inguruan etengabeko posibilitatea sentitzen baitut leherraraz dezaten eta leherketa horrekin bat batean bizi dezadan munduaren ihesa nigandik kanpo eta nire izatearen alienazioa. Horregatik, nire ardura konstantea Bestea bere objektibotasunean edukitzea da eta, beraz, Beste objektuarekin dudan harremana batik bat abileziaz eratu ohi da berak objektu izaten jarrai dezan.
‎Halatan, Beste objektua tresna lehergarria da eta tentuz maneiatzen dut, bere inguruan etengabeko posibilitatea sentitzen baitut leherraraz dezaten eta leherketa horrekin bat batean bizi dezadan munduaren ihesa nigandik kanpo eta nire izatearen alienazioa. Horregatik, nire ardura konstantea Bestea bere objektibotasunean edukitzea da eta, beraz, Beste objektuarekin dudan harremana batik bat abileziaz eratu ohi da berak objektu izaten jarrai dezan. Baina nahikoa da Bestearen begirada bat amarru horiek guztiak bertan behera desegiteko eta berriz ere Bestearen antzaldatzea sentitzeko.
‎Sartrerentzat, Beste objektu gizaki izaten agertzeko probabilitateak Besteak eten gabe ikusia izateko posibilitatera igortzen du. Bestea begiratzen didana da," presente egiten zaidana berak begiratzen didalarik eta ez begiratua delarik". 75 Baina bere existentzia ez dago presentzia fisikoari lotuta, ezta objektu gizaki edo objektu begi bati ere.
‎Hortaz, nire Egoa Bestearentzat naiz, Bestearenganantz isurtzen den mundu baten erdian. Baina, arestian, barne hemorragia deitu ahal izan diogu nire mundua Beste objektuarenganantz isurtzeari; orduan, hain zuzen, odolustea tinkatuta eta lokalizatuta zegoen, Beste hori nire munduko objektu gisa finkatzen bainuen, eta mundu hori bere aldetik husten zen. Horregatik, odol tantarik ez zen galtzen, dena errekuperatzen, zedarritzen eta lokalizatzen zen, nik barnera ezin nezakeen izate batean baldin bazen ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia