Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
Beste autore batzuk exhaustiboagoak dira David Dary (1970) eta Javier Muñoz (1994), kasurako, hainbat news beat, sektore edo iturritegi aipatuz:
Beste autore batzuek alderantzizko piramidearen eskema aplikatzen dute irrati albisteetan eta honela ikusten dute garapena (de Maeseneer, 1989, 49):
2002
‎Esan beharra dago, iturririk garrantzitsuena egunkariek eskainitakoa izan dela, bertan argitaratutakoa. Era berean, teknologia berriek laguntza handia eman didate datu batzuk egiaztatzeko, Interneten bidez. Beste autore batzuek egindako lana ere oso baliagarria izan da; adibidez, emisora batzuen existentzia ezagutarazteko, oso hedadura eremu txikia dutenak, batez ere.
2007
‎Txanponaren beste aldea pobrezia da. Beste autore batzuek ere, MundukoBankuaren eta NMFren politikak, eta berauek herrialde txiroetan daukateneragina, kritikatu dituzte; baina liburuaren garrantzia herrialde horietan gertatzenden pobrezia mailaren zehaztasunetan datza.
Beste autore batzuek, berriz, oso bestelako ikuspegia aldezten dute. M. Winnek, adibidez, uste du telebistak haurrengan oso eragin kaltegarriak dituela eta, ondorioz, utzarazi egin behar dela (Winn, 1992 in Vila, 1998).
Beste autore batzuk, berriz, ez datoz bat ikuspegi horrekin, eta uste dutehaurrei oraindik bide luzea gelditzen zaiela gogamenaren ulermen heldua lortzeko.Ikuspegi horren aldekoentzat kualitatiboak dira 4 urteko haurren eta helduenezagutzen artean dauden aldeak; hau da, haurrek eta helduek gogamena ulertzekomodu ezberdinak dituztela.
2010
‎Nolanahi ere, garapenaren ekonomiaren hastapenetik, eskola estrukturalistak zentro eta periferia multzoak izendatu zituen. Beste autore batzuek Lehenengoeta Hirugarren Munduaz hitz egin dute, azken hauek herrialde independente berriekzuten indarra azaltzeko (hirugarren botere modura). Hortaz, hasiera batean HirugarrenMunduak eduki zehatza zuen eta nortasun desberdin baten adierazlea ere bazen.1950etik 1970eko hamarkada amaitu arte, antzeko arazo ekonomikoak, MendebaldeEkialdearen arteko gatazkatik at geratzeko gogoa eta sistema ekonomiko globalaberreskuratzeko nahia izan ziren Hirugarren Munduko herrialde gehienek bloke bezalajarduteko motibazio politiko nagusiak.
2011
‎Cleckley ren (1941) arabera, psikopatak ezin izaten ditu bizi emozio positibo eta negatiboak. Beste autore batzuek (Patrick, Zempolich eta Levenston, 1997) diotenez, ordea, emozio negatiboak bizitzeko gaitasunaren falta agertzen du psikopatak, baina emozio atsegingarriak bizitzeko gaitasunen gabeziarik ez du agertzen. Horrela, antisozialak depresio eta barne herstura gutxi agertzen du.
2015
‎Infekzio eredu hau onartuena izan arren azken urteotan ereduazalantzan jartzen duten emaitzak agertzen hasi dira. Beste autore batzuk frogatu dute B.pertussisbakterio intrazelular bezala bizitzeko gaitasuna duela (Ishibashi et al., 2001). Datu honekgarrantzi handia izan dezake giza sistema immuneak bakterioaren kontra duen erantzunaaztertzeko, erantzun hau oso desberdina delako bakterioa extrazelularra edo intrazelularra bada (Higgs et al., 2012).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia