Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2002
‎Jainko andia aren begira zegon, aren zai. Ta hamaika bide okerrekoz ibili ondoren, Giovani Papini, Berri Oneko mendirantz abiatu zan, ta egundoko liburu gartsu ta giartsu idatzi ere: " Kristo-ren kondaira".
2005
‎Mundu honetan nola ibili jakiteko bere papertxoa eman digu Egileak: hori da Jesusen Berri Ona. Ez ote daki, guk baino hobeki, zer den ongi eta zer ez guretzat?
‎Eliza aldatuz doan mendeari jarraiki behar zaio; zaldizelako zaldaria emateko partez, zaldia aspaldi ahantzirik beribilez doazen jendeei, gaur beribilek behar duten erregaia eskainiz. Erranen didazue egia egia dela eta Jesusen Berri Ona ez dela aldatzen. Baina mendea eta gizona aldatzen baitira eta aldatzen den bizi horretan sartu behar baitu Berri Onak! 1
‎Erranen didazue egia egia dela eta Jesusen Berri Ona ez dela aldatzen. Baina mendea eta gizona aldatzen baitira eta aldatzen den bizi horretan sartu behar baitu Berri Onak! 1
‎Zer behar du hogeita batgarren mendeko gizonak? Jesusen Berri Onak hori ematen ahal dio. Horra, errepostua eman behar diogun galdea.
‎Ezagutzen duzue Jesusen Berri Ona bere osotasunean hartu duen norbait. Joan XXIII.a eta Joan Paulo II.a XX. mendeko bigarren partean, edo frantsesei errepublika onartzea eskatzeko," Au milieu des sollicitudes" entziklika idatzi zuen Leon XIII.a, Pio X.a bere syllabus edo Estadoa eta Eliza bereiztearen kondenatzeko" Vehementer nos" entziklikarekin, Ebanjelio beretik ari zirela hain garbi ote liteke?
‎Bizkitartean batzuek ala besteek egia erran dute. Jesusen Berri Onean oinarritu egia... Beren garaiari zoakion egia.
‎Ez ote gintezke beste aldaketa batzuen egiteko behar gorrian? Ez ote dugu beste mende bateko Elizaren kultura mota bat eta Jesusen Berri Ona, biak bat direla uste sobera aise. Nork erran ote zuen:
‎Zer eragin izan dezake Elizak, intelektualik gabe, intelektualen munduan, ikusi bezala, zenbaiten arabera, apezpikuak Erromako magnetofonoak baizik ez direlarik? 175 Jesusen Berri Ona gaurko gizartean inkarnatzen lagunduko gaituzten intelektualik gabe, fundamantalismora kondenatuak gara.176
‎Mendeak iraun ondoan, Mesopotamia, Egipto edo Greziako zibilizazio miresgarriak, larrazkeneko haize zirimolak orbela bezain errazki eramanak izan diren bezala. Aldiz, bi mila urteren buruan beti hor dago Jesusen Berri Ona, erroak gero eta barnago. Eihartzeko partez, gure haitzak gero eta hedadura handiagoa hartzen ari du gaur egun oraino.
‎Hain zuzen, urtean behin elizan sartzen eta, urte oroz Jesusen Berri Oneko pasarte bera entzuten dute. Zortzi aldiz" zoriontsu zuek..." (Mt 5,1).
‎" Haren manamenduak ez dira dorpeak." (Jn 5,3) Jesusek ez gaitu beldurrarekin ibilarazten, ez ifernukoarekin, ez beste batekin, baina amodioarekin. Maitasuna da Berri Oneko ardatza, lege nagusia. Hori da biziko bidean behar dugun erregaia.
‎Beti, aspaldiko Jondoni Petri eta Pauloz mintzo eta Katiximako haur batek galdetu dit behin: " Zergatik ez da orai ikusten horrelakorik?" Bai badira gaur egun ere Berri Onaren lekukoak begiak idekitzen baldin baditugu. Nihaurek ezagutzen dut Afrikako misionest euskaldun bat, oren laurden bat etzanik atxiki zuten, harma punta garunean.
‎Zenbat herrialde, ONG guziak joanak direlarik, misionestak han gelditzen baitira, apez ala serora. Eta zenbat horrelako, miserian direnen amodioz, Jesusi jarraikiz, Berri Onak zerbait onik ekar dezakeela gizonaren bizian eta segeretu hori ezin atxikiz berentzat, herritik urrun joanak! Ez urte bat edo bi" kooperazio", bainan bizi guzia.
‎Ez bakarrik haurren katekesia, baina helduena ere bai. Hots, gauzak denek ulertzeko gisan errateko, apezpikuek erraten digute beren ustez Jesusen Berri Ona nola hedatu, intelektualki bederen. Berenaz, girixtinoen biziaren lekukotasuna baita fedearen zabaltzeko bide bakarra.
‎Sinesteak zoriona ekartzen digula agertzen baldin badugu, etorriko dira besteak ere, uliak eztira bezala. Sinesteak deus onik ez digula ekartzen iduri baldin badugu, alferretan Berri Onaren zabaltzeko teknika modernoenekin egin tresna guziak. Alferretan, aditu hoberenen aholkuei jarraikiz egin apezpiku eta aita sainduen predikuak.
‎politikoki bere ikusmoldekoak ez ziren abertzaleen kontra, gutun bat idatzi zuen 1910ean. Ez Jesusen Berri Onaz!
‎Ni baino sinesgarriago den René Rémond batek azpimarratzen du Elizak bere orokortasunaren muña hertsiki lotua duela Jesusen Berri Ona mintzaira, leinu eta kultura guzietan zabaltzeari. Orokortasunaren molde hori Elizak munduari ekarri dizkion" asmakizunetan" ematen du.291 Mende erdi bat lehenago, Karl Rhaner kontzilioko aleman teologoak ez zuen besterik erraten:
‎Euskaldun batek ez du erranen ene etxea, ene ama, ene haurrak, ene pentzea, ene herria... bainan gure etxea, gure ama, gure haurrak, gure pentsea, gure herria... Jabetasunaz ebanjelioari biziki hurbil den ikusmoldea.295 Eta gisa bereko beste zenbat hurbilketa ez liteke Berri Ona eta euskararen artean. Baliatzen du hori Elizak?
‎Biltzar Handietako Esker Onezko Otoitzean erraten dugu: " Zure semeak ekarri digun Berri Onaren bidez, herrialde eta mintzaira guzietarik gizonak bildu dituzu." Baketzearen bigarrenean: " Ekar ditzazu gizon guziak ere edozein herri, leinu, hizkuntza eta kulturetakoak".
‎Hemen, Jesusen Berri Onaren berri badakite gutiz gehienek. Bidetik baztertzen badira, gaizki doazela senditzen dute.
‎Geoffroy Robinson Sydneyko apezpikuak erraten zuen bortxaketa horietaz: " Jesusen Berri Ona Ozeanian zabaltzeko daukagun trabarik handiena da." 197
‎Ez! Elizak, edo zuzenago mintzatzeko, Elizak zabaldu behar duen Jesusen Berri Onak, erakusten digula saindutasunerako bidea. " Zuek guziz onak izan zaitezte, zeruko aita guziz ona den bezala." (Mt 5,48) Hori erranez Testamentu Zaharra beretzeaz besterik ez zuen egiten Jesusek:
‎munduko lehena izatea ekonomia aldetik, ahal bezainbat urrezko medela ekartzea joko olinpikoetarik, atorra horiarekin bururatzea Frantziako itzulia... Berri Onak ematen digun ametsa, ahal bezain onak izatea, mundu hau ahal bezain ona izan dadien. Gure urrezko medeladunak:
‎Ebanjelioa irakurtu dutenak ohartu daitezke Jesusen erran honi: " Ni gatik eta Berri Ona gatik, etxea, edo anaiak, arreba, aita, ama, haurrak, lurrak uzten dituenak ehunetan gehiago ukanen du, orain, mundu honetan berean: etxe eta anai, arreba, ama, haur eta lur, pertsekuzionekin batean.
‎Hil eta, betiereko zoriona emanen dizut zeruan". Molde horretako predikuek deus ikustekorik ez dute Jesusen Berri Onarekin. Behin ere huts egin gabe, bere zorigaitzetik libratu ditu beharrean zirenak.
2009
‎Txindorra ere txori estimatua da. Berri ona ei dakar beti txindorrak. Etxeko portalera, bentana ondora eta inoiz etxe barrura ere sartzen ei da txindorra.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia