Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2001
‎Senarraren heriotzaren ondoren, bere maisua zen Jaun DoneAmandok aholkaturik, 646 urtean Marchiennes ko monasterioan bildu zen, bertan bere heriotzara arte abadesa izanik (687). Bere istorioari buruzko dokumentu eta iturri garaikideak falta zaizkigu. Dena den, IX. mendean bere ohoretanegindako kantu batzuk gorde dira.
2005
‎Baina dena ez zen hori. Bere istorio ez sinesteko haiek zeuden. Bere ogibide ulergaitz eta pentsaezinak.
Bere istorioa kontatzeari ekin dio hitzen hodian daukan pasabide meharretik nola edo hala: apolitikoak ziren etxean, baina bazuten miliziano zaurituak sendatu izan zituen osaba medikua, horregatik atxilotu zuten, haren klinikako txoferra zelako, hemeretzi urte berak orduan, ireki dute ziegako atea gauean, esan dute bere abizena, irteteko," fusilatzera, badakik", presondegitik atera baino lehen kaperara daramate, han zen presondegiko apeza, Urriza, presoak konfesatzen ari," gu baino izutuago zegoan hura", eta txapelokerrak patioan zain, gauerokoa, jendea Hernaniko hilerrira eraman eta beruna emateko," osaba zegoan kaperan", hark eskatuta deitu omen zioten, azken borondatea ilobarekin hitz egitea," larruzko berokia zeukaan, medikuek dirua ditek", huraxe eman nahi izan zion," negua hotza zatorrek" esan omen zion osabak," eta orduan ikusi nian Aitzol", aurpegi osoa handitua, maspildua, eskuineko begia hutsik," Hidalgo izan duk" esan ahal izan zion osabak ahapetik," Hidalgok saltarazi ziok begia, nire aurrean, hiru gintuan, izutzeko...", haren garrasiak entzunak zirela aste hartan," presondegi osoan entzuten ziren haren lantuak", goiko galeriako ziegetan zeukatela, han zanpatu zutela.
2008
‎Hemendik aurrerakoak, baina, ez ditut nik idatziko, ezpada Enara Fuhanek berak. Bere istorioa baita.
2009
‎Haurtzaroko oroitzapen eta politika eta gizarte gaiekin izandako konpromisoez baliatuz, kulturen arteko borrokez, arraza desberdinen arteko injustizia larriaz, gizabanakotasunaren kontzientzia eta taldearen ondasunen arteko gatazkaz idatzi izan du. Bere istorio eta eleberriak Afrikan garatzen dira eta gehienak berrogeita hamar eta hirurogeiko hamarkadaren hasieran argitaratuak dira. Sutsuki salatu zuen zuriek beltz afrikarrei egindako neurririk gabeko kaltea eta Hego Afrikan garatutako zurien kulturaren antzutasuna. Salaketa hauek ez ziren ondo hartuak izan eta horregatik 1956.etik aurrera Hego Afrika eta Hego Rodesian sartzea galarazi zioten.
2010
‎Inork ere ez du serio hartzen. Bere istorioaz lagunen artean edo etxekoekin hitz egiten duenean, ihes egiten diote. " Hasi da bere kontuekin" kexatuko dira.
2013
‎Lezioa eta erratza Eusebio Ariztegik, adibidez, gogoz errepikatzen dio istorioa galdetzen dion edozeini, neke arrastorik gabe. Bere istorioa da, azken finean, baina ez berea bakarrik. Korala da kontakizuna; herri osoarena.
Bere istorioa esan bitartean Lucas andereñoak irmotasuna ispilatua zuen aurpegian, baina halako gaitzespen zuzena entzuteak koloka jarri zuen une batez aurpegiera hori; alabaina, gutxiago espero ez zuenez, berehala etorri zen neurrira atzera ere, eta, lasaitasunez, hauxe arrapostu zion:
‎David Trueba hunkitzen zaituen zuzendari horietako bat da. Bere istorioei samurtasun berezia darie, eta Vivir es facil con los ojos cerrados luzemetraia komedia bat den arren, bere estiloa oso agerikoa da. Javier Camara aktorea da protagonista nagusia eta nagusi egin den Francesc Colomer (Pa Negre) nagusiago batekin berriro elkartzeko istorio aproposa dugu hau.
2014
‎dela dio berak. Bere istorioa idazteko asmoz, Donostiako kafetegi diskretu batera etorri gara. Bat batean, bi emakumek, beste mahairik libre ez dagoela eta ea gurekin eser daitezkeen galdetzen digute.
‎Hori da hirugarren arrazoia esateko Wagner ezin dela benetako berritzaile gisa kontsideratu desberdintasunen errespetuaren inperatiboari dagokionean; kontrara, azti edo identitatearen prestidigitadore izateaz akusatzen da. Bere istorioa usoaren absentziaren inguruan eraiki ostean, azkenean kapelutik aterako du harrituta eta nerbioengatik leher eginda dagoen publikoaren plazer handirako. Usoari buruz mintzo banaiz da behin baino gehiagotan azaltzen delako Tetralogia n, eta uso bat delako, eta ez zisne bat, Parsifal en amaieran hegan ari dena.
‎Ezkontza ez dute asmatu ez Elizak, ez Napoleonek bere" Code Civil" famatuarekin. Bere historio luzean gizona ohartu da, aita amek haurrak ttikitan laguntzen dituzten bezala, haur horiek lagundu ditzaketela zahartzaroan. Emeki emeki kultura mota guziek lege zorrotzak sortu dituzte ezkontzaz, senar emazte, buraso/ haur, anai/ arreba, iloba/ oseba, amaginarreba/ errena eta besten arteko harremanetaz.
Bere istorioa hobea da.
2015
‎Beren ahotsa altxatzeko baliabiderik eta baliabiderik ez dutenak dira, edo, besterik gabe, hori egin dezaketela ez dakiten emakumeak. Bere istorioa kontatua izateko modukoa da.
Bere istorioa jakin ondoren Pariseko Dantza Zentro Nazionalak beka bat eman zion.
2016
‎Nigandik irribarre bat jaso zuen erantzun bakartzat. Bere istorioak nigan sorturiko erresonantzia ulertuko zuen ez nekien; ez zuela azaltzea merezi erabaki nuen.
‎Gazte joan zen, gazteegi. Bere istorio, barre, komeria, dantza, kantu, pandero eta gainerakoak, berarekin eraman zituen, eta guri memoria utzi zigun. Ez genuen elkarrekin urte asko bizi izan.
2017
‎«Eta ofizialen bat aurkitzerik banu, kargu horretarako aukeratu duen jendea babesteaz pixka pixka bat arduratuko litzatekeena, ni ere han nintzateke honezkero». Bere istorioa errepikatu zuen, zakarki laburtuz, benetako plazera aterako balu bezala bere laido eta ezintasunetik. Sheriffak ez zuen ematen entzuten zionik.
Bere istoriotik Kochi buruzko aipamen oro alboratzen saiatu zen, istripua ikusia zuen lekuko batetaz mintzo zenean. Horrek nahasi samarra bihurtzen zuen istorioa, eta hasiera batean ez nuen ulertu zergatik ematen zion hainbesteko garrantzia hirugarren gizonari.
‎Beno, berdin da non. Bere istorioa harritzekoa da. Pobrea zen, biziki pobrea euskaldun anitz bezala, eta artzain gisa ari zen, baina egun batez bere pentzean petrolioa atzeman zuten eta bat batean aberastu zen!
2018
‎Bere bizitzaren kontakizuna egiten duen liburuan (Diez veces siete, 2014) esaten du hori mila eta bat batailatan zaildutako emakumeak, hasi auzo pobre bateko familia desegituratu bateko neska itsusi samarra izatetik berak dioenez eta munduan zeharreko gatazketan egindako ibilietaraino. Bere istorioa etsaiez zipriztinduta dago han hemenka, baina horren gainetik, lagunez gainezka.Emakumezkook gizonezkoen lagun izaten ikasi nahi izan genuen belaunaldian kokatzen dut neure burua. Ez zen erraza.
Bere istorioa, gaingiroki, kontatzen amaitzen duenean, sukaldera jo du.
‎Bere asmo azalekoen barru barruan nahi du emakumeak bere liburuarekin egitea etxerako bidea. Bere istorioa gordetzen duen liburua eskuetan hartu, eta orriak bata bestearen atzetik pasatu ditu, soilik letra eta hitz solteei begiratu azkar bat ematen.
‎Orduko hartan Cabotek pentsatzen zuena eta egiten zuena memoriaz ikasi nahi zuen, ia bere azalean sartu nahi zuen, bera Serge zela imajinatu. Bere istorioko protagonista izango zenak irentsi zezala nahi zuen. Baina orain distantziatik irakurtzen ditu lerroak.
Bere istorioak entzun behar dituzu.
Bere istorioa, antza, idatzita zegoen.
2019
‎Hemendik aurrerakoak, baina, ez ditut nik idatziko, ezpada Enara Fuhanek berak. Bere istorioa baita.
2020
‎Bereziki Kafka zein marrazkigile ona zen aintzat hartuta. Bere istorioak komiki moduan kontatu nahi izan balitu, egingo zukeen. Kafkari buruz ikasi nuena gainerako narratzaileentzat ere baliagarria zela pentsatu nuen eta adaptazioak marrazteari utzi nion.
2021
Bere istorioa zergatik kontatu nahi zuen galdetuta, isilik egin ditu segundo batzuk Jose Manuel Herrero Tejedorrek (Zizurkil, 1941), baina jarraian, begietara begiratu, eta esan du nahi duela gizarteak jakitea zer gertatu zitzaion berari, eta aldarrikatu nahi duela eskubiderik ez dagoela ume bati halakorik egiteko. “Nirekin jarrera ona izan behar zuten helduek ez zuten eduki, eta oraindik hemen nago.
Bere istorioaren filmak, harrigarria bada ere, seduzitu egin du Montse, baina ez daki nondik atera dugun semeari kartzelan droga berak sartzen dion ideia.
‎txirotasuna, bazterkeria, sakrifizioa. Bere istorioa eta, aldi berean, milioika emakumeren historia litzateke.
2022
‎Paper orri haiek galtzen ahal ziren, baina laburpen batzuk idatzi eta leku askotara bidaliko zituen, monasterio eta jauregietara gehienetan. Bere istorio pertsonala baino gehiago, bizi zuen garaiaren gora-beherak etorkizuneko pertsonek uler zitzaten nahi zuen gizon zaharrak.
‎Ukrainako gerrako irudiak oroitzen ez dituen garaien ispilu dira ezinbestean. Bere istorioa kontatu du, testigantzak ihesean doazen ukrainar horien bizipena ulertzen lagunduko duelakoan.
Bere istorioa kontatzeko zaude hemen; alde ona zein txarra.
2023
‎Gau batez istorio kontalari bat etorri da guri istorioak kondatzera. Bere istorioak irringarriak ziren! Hiru egunak bikainak izan dira eta gainera elurra ukan dugu!
‎Itxi begiak, eta edozein hartu[...]. Bere istorioetako batean sartzen zaretenean, ez da hortik aterako zaituen inor egongo».
‎Yodög arraintxoa. Bere istorioa kontatu du bertan, baita «zer gertatzea» nahiago zuen ere. Geuria.eus komunikabidearen atarian eskuratu daiteke.
Bere istorioa kontatu nahi dut, asmatuta, noski ez dudalako Chichi ezagutu zuen inor aurkitzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia