Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Honek ez du esan nahi, noski, egilearentzat literaturak berehalako funtziorik ez duenik, eta halaxe azpimarratu nahi izan zuen Saizarbitoriakberak Ene Jesus (1976) nobelari egin zion epilogoan. Bere aburuz, ezer bainolehen, literaturak sentsibilitateak hezten ditu, eta zentzu honetan, bizitzari buruzkoikuspuntu berria da testuan azaleratzen zaiguna. Arazoa, segur aski, nobelariberezkoa zaion errealitatearen irakurketa literarioan legoke.
2002
‎Bestalde, EHUko errektore Manuel Monterok, bere karguz jabetu zenean, helburu bera azpimarratu zuen Ajuria Enea Jauregian, EAEko lehendakariaren aurrean, egin zuen agerraldian4 Bere aburuz, EHUk euskal gizarteari «konponbideakeskaini behar dizkio» eta honako hau gaineratu zuen kazetari guztien aurrean: «UPVk ahalegin guztiak egin behar ditu gizarte honek exijitzen dion mailarenparean egoteko». Ez hori bakarrik.
‎Zergatik aukeratu ditu egileak? Bere aburuz, XIV.eta XV. mendeetan Nafarroako erresumaren egitura militarrak bilakatzen badira, prozesu hori ulertzeko, aipatu den garaiko feudalismoaren krisialdian kokatu beharra dago. Gizarte osoaren krisi horrek nobleziaren errentak ahuldu eta jaitsarazizituen.
Bere aburuz, alarmismo hutsa baino ez da gaur egungo gizartearen joera zalantzan jartzeko saio oro. Gil Calvo ziur dago arriskuak historia sozialean izan dituen berezitasun berberak mantentzen dituela.
2004
‎sindikatuek kooperatibenbarnean gertatzen den autoesplotazioa salatu ohi dute. Bere aburuz, sindikatuek ezdute inolako eskubiderik kooperatiben barneko arazoen inguruan eztabaidan aritzeko32.
2009
‎Are gehiago, Castañon Rodriguez-en irudiko, euskal kazetaritzaren historian izan diren kirol argitalpenek berebiziko garrantzia izan zutenfenomeno honen garapenean. Bere aburuz (1993: 70), nabaria da kirol kazetaritzaneuskal estiloak utzi duen arrastoa.
‎27) «iturrien kazetaritza» kontzeptua zabaldu zuen. Bere aburuz, komunikazio prozesua gehiago hurbiltzen da egitura honetara:
2011
‎Amaitzeko, Graham Murdoch en ideiarekiko nire adostasuna erakutsi nahikonuke. Bere aburuz, «irrati publikoa erakunde independente gisa hartzeari utzi behardiogu, eta ekimen publiko eta zibilen sare berri baten nodo nagusi gisa hartu behardugu. Izan ere, ekimen horiek kulturagune berri eta komun baterako oinarria osatzendute; konexio eta harreman berriak sortzen laguntzen duen ondasun digital komunbat»4 Interneten eta web 2.0ren erabilerak beste audientzia batzuengana heltzekoaukera ematen dio zerbitzu publikoari; besteak beste, haur eta gazteengana heltzekoaukera.
‎Lehen eztabaida taldea Gasteizen egin zen; bestea Bilbon. Lehenengoa osatzeko zorizko lagina erabili zen10 Bigarrena 240 guraso elkarte batzen dituen BIGE Bizkaiko Gurasoen Elkarteko zuzendaritzaren bitartez osatu zen11 Horrezaz gain, EHIGE Euskal Herriko Gurasoen Elkarteko zuzendaritzan hainbat urte eman dituen eta gai hauetan aditua den Ane Eizagirre elkarrizketatu zuen ikerketa taldeak12 Bere aburua bereziki interesatzen zitzaigun EHIGE aitzindari izan delako ikus entzunezko alfabetizazioaren garrantziaz gurasoak ohartarazten.
2012
‎Corntassel ek (2003) identifikazioak sortu dituen arazo eta kategoriak aztertu ditu. Bere aburuz, akademian eta gobernuek sustaturikoak daude, aditu, erakunde indigenek eta GKEek sorturikoak eta, aldiz, nazioarteko erakunde berezituek sustaturikoak daude.
2019
‎Hamaika dira, beraz, feedback negatiboatransmititzeko moduak; hala ere, Saxtonek (2000) argibide eskaeren inguruko apustua egiten du, gehien erabiliak eta eraginkorrenak direla defendatzen baitu. Bere aburuz, feedback negatiboahelarazteko estrategien artean argibide eskariak dira tresnarik fidagarrienak eta indartsuenak. Hemenargibide eskaeren inguruko adibide bat (Saxton, 2000: 228).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia