Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 387

2000
‎Dan. Bera ez ezik, furgoneta berean New Yorketik San Frantziskora joatekoak garen gainerako bidailagunok ere hantxe ezagutu genuen elkar (falta den hamahirugarrena Bostoneraino ez omen zaigu elkartuko) eta, kasualitatez, hegazkinean nire alboan etorri zen mutil adeitsu eta, nola esango nuke, erakargarria, Karmelo, bidaia hau bera egitekoa da. Eta, ez dut ukatuko, pozten naiz.
2001
‎Tasiok ez du ezer erantzun, nahiz eta jakin mina duen. Bera ez zen hiletara joan. Adorea falta izan zitzaion.
Bera ez da itzuli ordea. Kalera irten eta beste hamar bat minutu egin ditu presaka ibiliz noragabe.
2002
‎ADOLFO MARSILLACHEK, aldiz, hil arte jarraitu du oso kritiko izaten bai bere buruarekin nola beste edonor edota edozerekin ere. Bera ez baitzen isiltzen diren horietakoa. Garbi ikusten da hori bere memoria liburua irakurri ondoren.
‎Neska koxkorretan beste hiru ahizpak nirekin pasiera joaten ziren. Bera ez, pasiera zakurrekin ateratzen baginen. Niretzat, berriz, mendira zakurrik gabe joatea goibeltxo da.
‎Batez ere amak min ez hartzea gura dut. Bera ez da aita bezain indartsua.
2003
‎Inoiz edo behin bere aitarekin ere nahastu ninduten. Bera ez zen, noski, batere estutzen eta bere irakaslea nintzela erantzun ohi zien, niri gerritik lizunki helduaz.
‎Oskar ez. Bera ez zen artista. Ez behintzat hitzen artista.
‎Zergatik ote da berari gauza guztiak gertatu behar izatea. Bera ez da Latreille abadea. Bera hilda dago.
‎Azkarregi dela esango dio bestelako hitzik bere ahotik oraingoz entzuteko. Bera ez dela horrelakoa. Bera lasai bizi dela eta beldur diola bestelako harremanetan sartzeari.
‎Benetan esan izan ez balitu bezala. Bera ez den baten batenak balira bezala eta, bide batez, bere aurpegiari ere erreparatu dio aspaldiko partez: betiko lukainka traza daukak, Damian, esan dio bere buruari.
‎Begiradaz barkamena eskatzen ari zitzaidan arren, gogor ekin behar nion. Bera ez zen beste askoren kontrako mendeku modura.
2004
‎Edinburgora jauzi egin dugu Miquel Desclot katalanarekin batera. Bera ez da egundo han bizi. Ingalaterrako ipar ekialdeko hiri batean bizi izan zen behiala:
‎kultura eta hizkuntza normala bestearena da, bere gainetik daukanarena, berak bere nortasunaren arabera erreakzionatzeko legitimazio euskarririk ez baitu sentitzen errealitate soziolinguistikoan. Bera ez da normala: sentidu pragmatikoaren eta logika zentzu guztien kontra bizi da, izatez etxekoa izanagatik, eta inposatu dioten hizkuntza eta kultura kanpotik etorriak izan arren.62
‎–Badakik zaila dela. Bera ez ditek ukituko, baina hi jausten bahaiz, edo ni, orduan bera ere atzetik zoak.
‎Eta bi mundu horien artean poeta dago, batari eta besteari beha. Bera ez da eskalea, ez da kale bazterrean bizi, badu aterperik, janaririk, adiskiderik... eta halere" eskelaria bezain pobre eta beharretan nabila" (HH, 52 or.). Gandiagak Madrilen egin zuen bezala, gizatasun apur baten bila dabil gure poeta, eskale baten modura kalez kale. Erdozaintziren obrak gizarte modernoan galtzear diren giza sentimenduen beharraz hitz egiten digu, maitasunaz, elkartasunaz, giza-loturez, komunikazioaz...
‎" Bera ez da etxean izango..."
2005
‎Azken aldian egindako kirol ugaria eta ezagutu berri nuen batxilergoko zailtasunak sortarazten zidan urduritasuna erabiltzen nituen aitzakiatzat. Bera ez zen konturatzen argaltzearekin nuen itsumenaz, edo ez zuen errealitatea ikusi nahi. Zaila da ama batentzat bere kuttuna horrelako gaixotasun baten menpean gelditzen ari dela irudikatzea.
‎Horregatik, neguko igande arratsalde hotz eta euritsu hartan, Idoia eta biok beheko auzoko gozotegian txokolate beroa hartzen ari ginela Adela sartzen eta salmahaira hurbiltzen ikusi nuelarik, bihotza iraulkatu zitzaidan. Bera ez zen ohartu han geundenik, eta nik beste aldera begiratu nuen.
‎Hizkuntza, eta ez orokorrean bakarrik baizik eta baita bakoitza partikularki ere —halaber eskasena eta landugabekoena—, erreflexio neketsuenaren objektu duin bat da berez eta beretzako. Bera ez da, askotan esan ohi den bezala, herri baten ideien arrastoa: hizkuntzaren zeinu askorentzat, egiaz, ideiak ezin dira hizkuntza horretatik bananduta aurkeztu.
‎– Bera ez bada, txikia izango duk. Igoal igoalak dituk biak.
‎Gummo. Bera ez zen sekula Marx anaien filmetan agertu, baina haiekin lan egin zuen beti, kameren atzean. Itzalean zuten gizona zen Gummo, Eztarri Sakona, Zeppo bezain interesgarria, honenbestez.
‎Arizkun aldera etorri baino lehenagoko guztiak ez zitzaizkiola mutuaren hitz haietan sartzen. Bera ez zela idazlea ere bazekien ederki, baina, hala ere koska ez zegoen horretan. Errua iraganaren pisu ezak baizik ez zeukan.
2006
‎Ama eta aita izatea baino zerbait serioagoa eta aberatsagoa zela guraso izatea esaten zuen gure osaba mutil zarrak. Bera ez dakit aita izatera iritsiko zen nik dakidala ez baina gure guraso papera bete zuen neurri handi batean, izan ere, gure aita asteko sei egunetan joaten zen goizeko zazpietako tranbian lanera eta gaututa itzuli etxera, ia urte osoan. Normala den bezala, nekeak erretxinduta iristen denari grazia gutxi egingo dio sei" baba ale", praketatik zintzilik eta argamasa betean, elkarrekin ikusteak.
‎Dudaguztiakdeusezteko testigutzabatbeharkolitzakebaina, horieskuratukoezdegunez, zukaurkitutakoanahikoadeJaderizkiot, BerdabiokomonetariaJosephdeEtchagaraizela baieztatzeko (konturatualzera Etchagaraiidaztekoeralparraldekoeradela, lparraldekoaote genduen gure Joseph? Bera ez baina zuk, 3.1 puntuanjasotzen duzun bezela, bere aita Juanek seme natural batizan zuen: DonJuan havido de Maria Echagarai en la Baja Navarra, berazhartuemanakbazituelahan) eta, gizonbakarrarentzatlanhaudixkoazanez, consortes, laguntzaileakalegia, izanzituela.. Dena dela, nahizetabestelaulaguntzaileen abizenakeregarbiazaldu, ezdutustebidehorretatikjotzeakmereziduenik; famili giroakez bainaofiz... Ezpentsagero hainerreza denik moneta moldeak prestatzea hain txikiaketafinakizanik; ezetaeremetalaurtutzekolabeaketaarragoakeskuraedukitzeaeta hori guzia Elaman edukiko zuten.Beraz abizenak eta familiak aztertzeak ez du sentidu gehiegirik.
‎Zertan, ordea? Bera ez zen soldadua, ezta Ofizio Sainduko gizona ere.
‎Ederki ulertu zuen aitaren azalpena. Bera ez zen belardietako elefante handia. " Ni basoetako elefante txikia naiz".
‎Ingurura begiratu izan balu, konturatuko zen bere gelako neska bakarra zela. Bera ez zegoen, ordea, ingurura begira txikikeriatan denbora galtzeko. Berak helmuga argi zeukan.
Bera ez zen aditua, ez zuen eskarmentu handirik puruak erretzen; izan ere, hilabete gutxi batzuk baizik ez ziren pasatu zigarrotxotik purura igarotzeko hautua egin zuenetik. Amets batek eraginda egin ere.
2007
‎Fichte-rena ni indartsu ahalguztiduna da, dena besarkatzen du, denean dago, dena berak oinarritzen eta jartzen du. Bera ez da ezer, edo dena da. «Naizena» da.
‎Gutun honetan agertzen dira Humboldt-en itzulpenari buruzko esanak, eta ez jendetasunez bakarrik? «itzultzea berez askaleku gabeko egitekoa da», «edozein itzulpen ezin da izan hurbilketa bat baino, originalaren ederrari soil ezezik, haren zentzuari ere»1332 Bera ez da Langlois en debozioaren aldekoa (Schlegel-ek ere asko erabilia), ikusarazi baino gehiago, ikus eragotzi egiten duela, iruditzen baitzaio, adierazpen hinduaren zentzua, yogaren propiala. Schlegel-i idatzi eta egun gutxitara Humboldt-ek Berlingo Zientzien Akademian hitzaldi bat esan du Bhagavad Gita poema epikoaz, non ere, ezbai askorekin, «sakonketa» edo «baitaraketa» idarokitzen baitu yogaren itzulpen posible gisa.
‎Haren izkribuan atxikitzea bera gordeketa ezoso, mumia antzekoa da beti, beharra duena, hartan bila dadila berbaro bizia berriro sentigarritzea. Bera ez da deus egina (ergon), baizik ekintza (energeia) [ez «Werk», baina «Thätigkeit»]. Hori hola haren egiazko definizioa genetikoa bakarrik izan daiteke.
‎Besoaren gainean zenbaki bat markatua zuen berak ere. Bera ez ikusteak esperantza emaiten zidan, baina zuretako bizirik egon behar naiz orain. Ezin duzu pentsatu zein zilo handia dudan bihotzean.
‎Jesusi atentzioa eman zion neskak agurrari egin zion erantzun eskasak. Bera ez zen izan, baina, neskaren aldarte ilunaz ohartu zen bakarra.
‎– Bera ez al da auzo honetan bizi? –bi ametako batek, agureari begira.
‎Egongelako argazkiei begiratu zien. Bera ez zen inon ageri.
‎Denok Kursaaleko kubotik hurbil bageunden, zerbaitengatik izango zen, ezta? Bera ez, bera hor aurrean. Ulergaitza iruditzen zait.
2008
‎Irakurtzen ari garena ez dela nobela errepikatzen du behin eta berriro Panfleto para seguir viviendo (Bizitzen jarraitzeko panfletoa) liburuko narratzaileak. Bera ez dela idazlea, hemen dagoela esatera etorri dela, besterik ez. Idazle handiek ez dute zaratarik atera behar, badaude, gauza jakina da.
‎Ibarretxe hautagai izango al da? Bera ezean ordezkorik ikusten duzu?
‎LINDA: Bera ez dago hemen duela bi urte eta erditik baina oraindik hemen bizi da.
‎– Bera ez, esan dio Sr k H ri.
‎Eta Sr k dantzalekuan esan zizkion hitzak: " Bera ez". Zergatik ez?
‎Porro batzuk erre ditu film bat ikusten zuen bitartean eta gosea sartu zaio. H k galdetu nahiko dio zergatik esan zion hain ziur" Bera ez". Esaldi horrek ez diola lorik egiten uzten.
Bera ez izatea desiratu dut. Ama atera hurbildu da zabaltzeko.
‎Esan nahi baitu: " Hark hasitako bidean urrunago iritsi naiz ni; Bera ez da hoinbesteraino ausartu, eta ni bai; Maisua baino gehiago naiz, zorrotzagoa naiz, koherenteagoa naiz; Maisua ni naiz". Eta umildadearen maskara erantzi gabe, hori dena.
2009
‎DEMOKRAZIA 3.000.000 (D3M) hautes plataforma ere bete betean dago lotua Alderdien Legearekin eta, PSE besteak beste, berau indarrean jartzeko eskatzen ari da noren eta Rodolfo Aresen ahotik. Bera ez zen bildu Batasuneko buruzagiekin," Batasunarik ez zen esistitzen eta", ezker abertzalekoekin baizik. Hori dio elkarrizketetan.
‎Ene bada! Bera ez zan, ba! Garbiñe bera!
‎Denbora galdu alde n Gandiagak deskubritu du, orain arte berak ez diola eman, ezpada tradizioak jada emandakoa segitu bakarrik. Bera ez da saldo hiritarrekoa, baina tradizioaren saldokoa da. Orain artean ez du besterik egin bizi filosofia berriei, existentzialismoari, katolizismo inperialari iharduki baino.
‎Argia bezala da, eguna zabaltzen duenean. Bera ez da ezer, eta dena berari eskerrak da, funtsean bera da dena; berak egiten du gauzen, guztiaren izatea,, zabaltzea?. Gauza guztiek Naturan, horregatik, Jainkoa erakusten dute, Jainkoaren aldarrika ari dira.
‎Gizona bera etorri zitzaion etxera. Bera ez zen kanpora atera mari purtzilen antzera.
‎Autoan, adosatuan, aurreko eguneko kafetegian, ezin izan du ulertu, baina orain argi dago sofa honetatik datorrela emakumearen malenkonia oro. Bera ez da jakitun izango, baina horrexegatik behar du Diegoren laguntza. Dendan momentu honetan dauzkan sofa guztiak hartu ditu gogoan, emakumearen bizitzara ondoen egokituko litzatekeenaren bila.
‎Errespetatu beharreko momentua. Bera ez zitzaion sekula bulegora joango, bere sujetadorea askatzera. Zergatik ezin zuen ulertu?
‎Sumptak katalana du kultur hizkuntza, baina haren aita jatorriz Gaztelakoa da. Bera ez da inoiz catalanista, hots, katalanaren aldeko militantea, izan.
‎Apaizek ez dute gezurrik esaten, eta hori esaten badu, ez da gezurra izango. Bera ez bada mindua sentitzen, esango didazu nor senti daitekeen. Hori ere nahiko esanguratsua da:
‎Vera eta Bera ez dira gauza bera
‎Barkamena eskatu zidan. Bera ez zen konturatu egin zituen potoez, eta horrelako izaera dauka, eta hori egin zuen. Uste dut, gainera, saio handia egin zuela kartzelara arte.
‎Oleagak azaldu zuen berari buruz ari baziren bere bizkar ari zirela. Bera ez zela hizketa horien parte, ez zela horien jakitun eta ez zituela ezagutzen epaileak erakutsi arte.
2010
‎Erreskate taldeek goizean goiz atera dute. Bera ez zuen erantzuten ia, zauriak eta zizareak zituen gorputz osoan. Ezohikoa da, esan du Vladimir Larouche New Yorkeko mediku haitiar estatubatuarrak.
‎du milioiak pilatzeko? Bera ez da Wall Street eko marrazo
‎NAROA. Bera ez da askorik ahalegindu. Eta German nire alde zegoela uste dut, baina ezin dut Koldorekin.
‎Haurra hilda zegoela garbi egon arren ospitalera eraman zuten larrialdi zerbitzuetakoek, eta harekin batera joan ziren gurasoak ere. Bera ez, bera bertan gelditu zen, poliziaren galdera berei erantzun berak emanez, behin eta berriz, halako batean joaten utzi zioten arte, kanpora ez ohartarazita hala ere, astelehenean bertan deituko ziotela eta.
‎Argitaletxeari kasu egin balio, ez zukeen Espainiako Sari Nazionala irabaziko, eta hori, garrantzitsua izanik ere, jende askok uste baino are garrantzitsuagoa izan zen Atxagaren karrera literarioan, nahiko etsita eta nekatuta baitzegoen garai hartan nik oroitzen dudanez. Bera ez da agian gogoratuko, hainbeste gauza gertatu zaizkionez gero egun hartatik aurrera, baina nik ondo gogoan dut gasolinategian aurkitu ondorengo egun batez, aste banaka batzuk geroago, Bilintx liburu dendako atean topatu nuela (Esterlines kalean, garai hartan) eta liburuaz galdetu niola, ea azkenean bolumen bakar batean aterako zen ala ez. Eta baietz erantzun zidan, baina hura izango zela bere testamentu literarioa, nahiko nekatuta zegoela, idazle gazte asko bagentozela atzetik eta guri tokatzen zitzaigula lekukoa hartzea, lanbideren bat bilatu behar zuela edo aurkitu zuela, ez naiz gogoratzen, Gasteizeko itzultzaile eskola batean edo horrelako zerbaitetan, eta oso nekeza zela benetan literaturatik bizitzea.
‎Zer esan dizu? Bera ez dela inoiz 65etik pasatu, imajinatzen ari naiz nolakoa izango den. Mirentxu bakean utzi.
Bera ez dut ia ikusten, asteburu gehienetan Iruñera —edo Gernikara— joaten delako. Ez dakit ez ote den Ikerrekin bueltatu.
‎– Erortzean ezin jarriko zituen eskuak eta... Bera ez da ezertaz akordatzen, gizajoa. Harreman ona dugu aitonak eta biok, ongi dakizunez.
2011
‎Orduan, Simon etorri zen eta esan zidan liburua idazteko. Bera ez da pasatu besteen ikuspuntua ulertzen saiatzeko prozesutik. Bere ikuspegia ez da batere tolerantea petrikiloekin, iruzurtiekin eta plazeboarekin eta horrelako gauzekin.
‎Lehen argiarekin jagi da Fool, eta erreka barrenean dabil, kanabera eta asunen artean, elur eta izotz guneak zapaldu eta landareetako antzigarra astinduz. Bera ez da morroia, ez da jan, lan eta lo bakarrik egitera mugatzen. Bufoia da, erbestean eta koroa kobre doratuzkoa duen erregearentzat izan arren.
‎Esan digu norbaitek eraman zuela mortu hiritar hartara. Bera ez zela bere kabuz joan. Norbaitek eraman, eta hantxe utzi zuela lasto fardo baten gisa edozein hiritako edozein bazterretan.
Bera ez zen XIX. mendeko guraso atzerakoi egoskorra. Beti eman zuen bide, berarekin beste era bateko konfiantza izan zezakeen, hitz egiteko, bere arazoak eta kezkak agertzeko, honetarako edo hartarako?
‎Horregatik harritu da istorio bat eskatu diodanean. Bera ez da ipuin kontalaria.
‎Hasiera dibertigarria izan da, hori onartu behar dut, dibertigarria da fulamentuzko pertsona dela frogatzeko egiten ari den eginahala begiratzea, keinu kartsuz eta arazo praktikoen aurrean erabakitzaile agertuz, gero bere erabakiak zuzenean uretara jaurtitzera eramaten bagaitu ere, iragarkietan haurrek zikintzen direnean agertzen duten zoriona islatuz bustitzen denero. Bera ez da pija bat, garai batean gure medioan klase laidoztatuena, kriterio estetiko nahikoa sinplistetan oinarritutako sailkapena, bide batez esanda.
‎Bisitan etortzen zitzaizkionen artean, batek baino gehiagok egin zion elizara joateko gomendioa. Bera ez zen eliza batean sartu Martinekin ezkondu zen egunetik. Lehen ere ez zen batere erlijiosoa izan, gurasoak bai, baina ez bera.
‎Baina seguru nago haren asmoa ez zela klinika erretzea, edo bezeroak hiltzea. Bera ez da horrelakoa. Inork baino hobeki dakit nik zer barrabaskeriak egiteko gauza den Julen, baina ez da hiltzaile bat.
Bera ez dago hemen aurrez aurre esateko, ordea. Lastima!
‎Axolarik ez zuen, jendearena ala herriarena zela suposatzen zuen. Bera ez zen jabeak ezagutzearren kezkatzen. Beraz ehun ezkur landatu zituen artoski.
‎80ko hamarkadan plazaratu ziren kantari berri multzo hartan, Ruper Ordorika ere ez zen bat gehiago izan. Bera ez zen etorri, orduko gehienak bezala, aurrekoak egindakoa beste tinbre edo estilo normalean kalitate eskasagobatez ematera. Bere iturriak, bere manerak, berak gauzatutakoa, beste zerbait zen.
‎Konprenitu duzu. Bera ez dator. Etsi du.
‎Bahitua ez da, ordea, gehiegi larritzen, beragan konfiantza duela dirudi, sinesten duela gauzak onbideratuko direla. Bera ez da enpresaria, bere familiak ez du dirurik. Ingeniaria da.
‎– Fuchs beti izan da itzaleko gizon... Bera ez zegoen hautagaien artean...
2012
‎Elizak gogor egin zuen behin baino gehiagotan Pio Barojaren aurka. Bera ez zen salbuespena izan. Apaiz eta irakasleek kontra egin zioten, bakoitzak bere pulpitutik.
‎Unibertsitateak ikuspuntu hori errefusatzen du, noski. Bera ez baita boteretsuek nahi bezala ari, bera munduko nazioez ari da. Kulturak beste kulturekin lotuta daude, baina hori ez da argi erakusten.
‎Ordura arte baserri giroan bizi izandako populazioa (baserritar jendea) urbanizatzen denean (bizi izatera" kalera jaisten" denean), bizilekuz aldatze horrek ondorio nabarmenak izan ohi ditu bere bizimoduan. Bera ez bezalako jendearekin bizi behar izaten du handik aurrera: askotan, beste hizkuntza batean egiten duen (eta hartan egitera behartzen duen) jendearekin.
‎Neurri batean ulergarria zen guztia abandonatu eta han bakartzea, munduari bizkarra ematea bakean bizi ahal izateko, baina betiere bolada baterako; azkenean aurkituko zuten, eta zion bizimodu hari luzaroago eutsi. Bera ez zen Gabriel, honengandik irakaspen sakona jaso zuen arren.
Bera ez, suposatu nuen, galdera egiten zidanerako. Beste galtzerdi solte bat, egin nuen nire kolkorako.
‎Erretxazo hori da konponbidea kanpoan ikusten dutelako. Bera ez da sentitzen inor ezer salbatzeko, orduan kanpotik salbatu behar dute. Batek oso garbi eduki behar luke, bizitzako jakinduriaren arabera, ezin duela inor salbatu.
‎–identitatea?. Bera ez omen da identitateaz eta holako txorakeriez arduratzen. Alegia, behialako, progre?
‎Orduan, aierutu dezagun gure analista hori esan bezalako euskaldun arrunt bat dela, edo pentsalari uzkur bat besterik ez. Bera ez da ekintzailea: ekintzak ikaratu egiten du.
‎Eta zer! Bera ez zen zoriontsu, inoiz ere ez zen izan.
Bera ez zen arrisku bat. Inorentzat ere ez.
‎—Chrysostome marfil garbitzaileekin dago. Bera ez da nekatzen —esan zuen Lalande Biranek. Bi kaoba enborren arteko hutsunean sartu zuen burua, sakon usainduz.
‎Eta ez ziren garrasiak ametsaren alde erreal bakarra, gainerakoa ere halaxe zen; ez xehetasunetan, baina bai sentimenduaren aldetik. Bera ez zen ondo sentitzen Yangambin. Ezin zuen Yangambin musikarik entzun; ez zegoen Yangambin berak Parisen maiz bisitatzen zuen La Bonne Nuit bezalako caferik, oihal zuriz jantzitako mahaiekin; ezin zen vichyssoise hotzik hartu eta gero mouton h la gourmandisserik.
‎Sampedro ez da azaltzen merkatuaren kontra, ez da eta hain inozoa, baina aski ongi bereizten ditu merkatu ekonomia eta merkatu gizartea. Bera ez dago merkatuaren kontra, giza bizitza merkaturatzearen aurka baizik. Globalizazioa zera da, enpresa handi eta indartsuek erabiltzen duten modu bat mundu osoan produktu batzuk ustiatzeko eta merkatua menderatzeko.
‎Hatxeren mutil lagunak, bizi den lekuan bizi dela, ohe bat ere izango duela darabil buruan. Bera ez da nor besteren bizitzan sartzeko ordea. Kanpora begiratzen du.
‎Goazen. Bera ez da bilatzen ari direna.
2013
‎Gure kalean etorri zen denbora askoan, eta estropadako gure une onenean, beraiei aurrea hartu genienean, oztopatu egin gintuen». Bera ez zen Ama Guadalupekoa traineruaren tostetan, baina arraunlariek kontatu ziotena ari da azaltzen. Ioseba Amunarriz patroiak esan ziona ere aipatu du:
‎Lekuz kanpo sentiarazten zuten gauza horietako bat gehiago zen. Bera ez baitzen San Spiridone. Amona Marinak jarri zion goitizen etxekoi hura, spiridone, gerora spiri gisa moztu zena, hiriko eliza ortodoxoari erreferentzia eginez.
‎zegoela zioen. Bera ez zegoen prest ostiral arratsaldeetan edo larunbat goizetan ia hiru orduko bidaia egiteko eta, atzera bueltan, beste horrenbeste igande eguerdietan.
‎esan zigun homosexualak. Bera ez omen zihoan. –Gerorako gauzak ere nonork prestatu ditik?.
‎–Hamar urte nituela, aita greba batean sartu zuan. Bera ez zegoan ados, baina badakik zelan izaten diren beharginen arteko kontu horiek, asanbladak eta ostiak. Azkenean, hilabeteko greba egin ostean, enpresariak lantegia itxi eta aita amorratzen geratu zuan:
‎señorita Mari Carmen. Bera ez zen ez Valle de la Serenakoa ezta Quintana de la Serenakoa ere, Jaraíz de la Verakoa baizik. Señorita Mari Carmenek ez zituen ezagutzen nik ezagutzen nituen horiek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Bera 385 (2,53)
bera 2 (0,01)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia