2002
|
|
Gaia ez da hemen agortzen.
|
Baina
ikuspegi honek beste honetara eramatengaitu, alegia, subjektu historiografikoen definiziora diskurtso historiografikoenbaitan.
|
2004
|
|
Egon da, orobat, testu homcrikoen azptan garai desberdinetakopasarte eta elementuak bereizten ahalegindu dena, hain zuzen, testu horien kokalckuhistorikoa modu modemoan zehazteko asmoz.
|
Baina
ikuspegi horiek, gure ustez, ez dutelortu nahi zuten garbiketa.
|
|
|
Baina
ikuspegi neoliberalaren oinarri antropologikoa, hau da, portaera arrazionala egoismo hutsarekin identifikatzen duena erabat, ezin daiteke onartu, eta kritikagogorra merezi du. Alde batetik, baieztapen horrek ez duelako oinarri enpirikorik, eta beste alde batetik, kultura ekonomiko, publiko edo soziala suntsitzera datorrelako.
|
2009
|
|
|
Baina
ikuspegi hori ez dator bat errealista den politika ekonomikoaren inongo azterketarekin, Mendebaldeko herrien egitura politikoa eta esperientziak kontuan hartuz. Gure gizartean nabariak diren bi alderdiok ahazten dituzte azterketa horiek (Acocella, 2000):
|
2011
|
|
Horretarako, etorri berriei adierazi zaie gure hizkuntzak ikasteak, besteak beste, lurralde honetan bizitzeko eta integratzeko duen garrantzia.
|
Baina
ikuspegi hau aldebiko izatea ezinbestekoa da, bestela etorri berrien asimilazioan erortzeko arrisku handia egon daiteke eta. Alegia, beraien hizkuntza eta kultura alde batera utzi eta bertako hizkuntza eta kultura bereganatzeko arriskua dago (batez ere gaztelania eta frantsesa, noski).
|
|
DSM III eskuliburutik aurrera, entitate diskretu moduan tratatzen dira sindromeak, eta elkarrekin ez dira erlazionatzen.
|
Baina
ikuspegi psikodinamikoarentzat psikopatologiak elkarrekin erlazionaturik daude. Adibidez, izaera histerikoa izaera histrionikoaren forma heldua da.
|
2012
|
|
Modu horretan interes handiko ekosistemetan sarbidea mundu mailako beharra bihurtzen da, eta are errazago egin ekosistema hauei loturiko bioproduktu berriak sortzea.
|
Baina
ikuspegi neoliberal honek, berriz ere, gizarte euroamerikarraren balioak inposatzen ditu eta herri indigenen espiritualtasunaren, eskubideen eta jakinduriaren aurkako erabateko erasoa burutu, justu euren kulturen balioa eta euren partaidetzaren beharra espazioa eta errekonozimendua irabazten denean.
|
2014
|
|
Eredu teoriko hau urrundu egiten da gizarte zientzietan eta historian ohikoakizan diren planteamenduetatik, non gorputza azalera neutro, ideien gordailu edoirudikapen eta sinboloen multzo hutsa den. Orain gorputza agente izango da, egitura eta ekintzaren arteko korapilo, bizitzaren materialitatea eta haragizkotasunaberreskuratze eta irudikatze aldera5
|
Baina
ikuspegi hau azken bi mendeetako lanintelektualaren zordun da, non XX. mendearen lehen erdiko bi egilek ohorezko lekuaduten: Marcel Mauss (1991 [1936]), gorputzaren teoria sozio antropologiko orokorbat egiten saiatu zen lehena; eta Maurice Merleau Ponty (1962 [1945]), mundua, guregorputzek denbora eta espazioan duten posizio zehatzaren bidez hautematen duguladefendatu zuena, bizipen hori existentziaren baldintza izanik.
|