Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2002
‎Aldatuko ez dena, irakasleen edo ikertzaileen eta ikasleen arteko harremanarenbeharra izango da. Baina horien arteko harreman bideak ere aldatuko dira (bideokonferentziei esker, adibidez).
‎Arazo sozial bat sortu ohi den guztietan, koalizio sozialak eta politikoak eratu behar dira. Baina horiek jada ezin dezakete, arazoen konponbidea helburu bada behintzat, klasearen eskema zaharra oinarritzat izan. Horrek, ordea, ez du esan nahi talde eraketa berriak burutu eta geldiuneak gainditu ezin daitezkeenik.
Baina horiez gain, badira beste erakunde batzuk, aurrekoak baino maila apalagokoak direnak, euren informazioa sortzen dutenak: instituzioak, publikoak zein pribatuak?.
‎Informazioa eta desinformazioa dira hitz nagusiak atal honetan. Baina horiei hirugarren bat gehitu behar zaie gauzak beren lekuan uzteko: politika.
‎Azkenik ezkontza eta sexu harremanak ere sarri agertzen dira Luzilioren satiretan. Baina horien ondoan beste milaka gairi buruz jardun zuen (oturuntzak, bizioak, nekazaritza, bidaia...), beti errealitatean oinarrituta eta era bizian adierazita.
‎Erregelen egitura ikusi dugu 3 atalean eta horixe erabiliko dugu hemen ere. Baina horien erabilera egokirako aurredefinizio batzuk zehaztu ditugu: alfabetoa, ezaugarri morfologikoak, diakritikoak, multzoak eta definizioak50 Ikus ditzagun banaka51:
2004
‎–Euren artean, dio Sokratesek, hitz egiteko gaibalira bez.ala, ez al duzu uste agertzen zaizkien gauzei buruz jardungo luketela? Jakina?'. Baina horietatik bat askc uzten dute eta kanpora doa, gauzak ikuspegi z.abalago batctikikusi eta gero. Preso askc horrek, argitua, filosofo bihurturik, itzuii behar du egia csandczan.
‎azkarren gobemu moldea timarkiadela dio; aberatsena, oligarkia; pobreena, demokrazia eta, azkenik, hastapenean tiraniadator. Baina horietariko batek ere ez du erregetzarako balio; (ii) poesiari dagokionez, artistak errealitatearen hirugarren mailan duela bere egoitza dio Sokratesek. Demagun maila batdugula:
‎Horiek erabateko egia balioak izango dituzte, aldaezinak. Baina horiek alde baterautzirik, gainerako perpausek, oro har, ez dute proposiziorik adierazten testuingurutik kanpo. (9) perpausak, esaterako, ez du proposiziorik adierazten zer testuinguru izango duen ezbadakigu. Halere, badirudi perpaus horrek nolabaiteko esanahi finko bat baduela, testuinguruaren menean ez dagoena.
‎Poetak jainko bat du gainetik, rapsodak poeta, eta ikusleak rapsoda. Baina horietatik inork ez daki zertan ari den, azkenburuan denak baitaude inspiratuak, jainkoren batek inspiratuak. Eta horretan arrazoiak ezdu zer esanik.
2005
‎Nire iritziz, sailkapen hori gaur egungogatazkaren oinarrian kokatzen da ere. Baina horietaz gain, beste gertakizun politikoek ere isla izan zuten Alardean. Horrela, Errepublikaren etorrerarekin, auzierlijiosoa lehenengo mailara pasatu zen, Frederic Abaigar-ek ondo azaltzen digunbezala.
2007
‎marka berri batsortu eta marka horren balioa, alegia, medioaren posizionamendua, jendearijakinarazi publizitatea erabiliz. Noski, askoz gauza gehiago ere egin dugu, esaterako, marketin zuzena, hainbat ekitaldi antolatu Euskal Herriko hiriburuetan... Baina horiek lehendik ere egiten genituen. Berria izan dena da publizitateaerabili dugula, eta ez publizitatea oro har hartuta, baizik eta telebista eta irratibidezko publizitatea.
‎jaioterria, adina, familia, gizarte sareak... Baina horiek azken finean, ez dira euskal kulturaren irudikapenaren eragile zuzenak, horiek ideologiari eta euskara jakiteari eragitendiote. Nolabait, euskal abertzaletasunak eta euskara jakiteak euskal kultura etanortasuna euskararen baitan ainguratzera eramaten gaituzte.
‎Jakina badaudela hitzak japonieraz ni, hi, ha adierazi ahal izateko. Baina horiek pertsona izenordainak ote diren adiera indogermaniarrean, japonologoek eztabaidatzeko laga genezake. Pertsonen diferentzia, indogermanieran esentziala, japoniarrek nahiko axolagabe tratatzen dute.
‎Hori dena hizkuntza ororena da, hizkuntzaren esentzial, betiereko, natural edo gura den moduan izendatu. Baina horiek, kontzeptu «hutsak», moldeak baino ez dira, horietan baitira husten, urtzen eta moldatzen kontzeptu enpirikoak, azken horiek hizkuntza bakoitzak bere erara moldatuak.
2008
‎Oromeni zitzaien udalak dirua biltzea zor ziena lehenbailehen kobratzeko har, lurretan interesak zituztenak bigarren seirena kobratzearen aurka zeuden. Baina horietariko batzuk udalaren hartzekodunak zirenez, beste alde batetik ko839 Tapiaren zorra zelan ordaindu erabaki behar zuen batzordearen ustez, mila eta bi mila errealeko lurren loteak egin eta saltzea zen egokiena, eta udalak aho batez onartu zuen proposamena,«, en atencion a que de transigir tanto con los tenedores de terrenos denominados de sesta parte, como igualmente con los acreedores a esta Villa, se evita el procedimiento de cuatro o cinco litigios y asi bien los estraordinarios gastos que estos acarrearían»840.
2009
‎Araban etaNafarroan, ordea, 1930ean, nekazaritzan ziharduen populazioa guztizko biztanleriaaktiboaren zatirik handiena zen (Araban% 48,4 Nafarroan% 60,2). Baina horiez zen oztopo izan nekazaritzan oinarritutako gizarte horietan ere aldaketa nabarmenak hautemateko. Hainbat eta hainbat ezaugarri daude pentsatzeko 1930eanezer ez zela lau hamarkada atzera arte ezagutzen zenaren berdina:
2010
‎Aiako Harriak, Pagoeta, Aizkorri, Aralar, Larra, Gorbeia, Guardiakoaintzirak, Pitillasko aintzira, Behe Bidasoako badia, Bardeak, Urbasa Entzia, etaabar. Baina horien ondoan, oso degradatuak dauden aldeak ditugu: Bilbo Handikozenbait sektore, Amurrio Laudioko aldea, Donostialdeko Pasaiako badia eta zenbait lurzoru, Deba Beheko esparrua, eta abar.
‎Esate baterako, Asiako hego ekialdeko industrializazio berriko herri batzuek (Hego Korea, Taiwan...) nazioarteko hierarkia produktiboan ohiko maila gainditzea eta puntako produkziogintzan jardutea lortu dute. Baina horiek salbuespenakdira eta gainerako garapen bideko herrialdeetako jarduera industrialaren dinamikakguztiz mugatuagoak agertzen dira, alde kuantitatibo zein kualitatiboaren ikuspegitik.
2011
‎Gauzak horrela, ez zen berriro bake epaitegiez mintzatu harik eta demokraziagaraiko Botere Judizialaren Lege Organikoaren lehen proiektua agertu zen arte. Baina horiek egungo kontuak dira eta hurrengoko kapituluetan aztertuko ditugu. Eremu honetan bakarrik datu bat azpimarratu nahi dugu:
‎lau gehi Ø taldea. Baina horietatik bi baino ez dira talde osoak. Ø taldea euskal komunitatetik kanpo geratzen da, baina badu bere interesa, euskararen hazkunderako aukerak eman ditzakeelako talde honek ere (Sanchez Carrión, 1987; Zarraga et al, 2010).
‎Atal honen sarreran aipatu dugu eskolaren esparruan hizkuntzaren irakaskuntzan gailentzen diren edukiak kultur ondarea, gramatika eta ahozko/ idatzizko adierazpena direla. Baina horien artean ez da sartzen ohi ahozko erabilera informalen irakaskuntza, zeren eskolak hizkuntzaren erabilera formalak baititu helburutzat, ahozkoak zein idatzizkoak. Konponbideak ez dirudi erraza, eta ziur asko proposamen didaktiko erabat berritzaileak dira hizkuntzaren erabilera informalen irakaskuntza izatez eta jatorriz formala den eskola bezalako sistema batean txertatzeko.
2012
‎bidean arrazoia bera, historia, Estatua eta demokrazia, hizkuntza, historia, arraza, zientzia, teknika. Baina horiek ere bidean jausiko dira, erlatibizatuko dira, nahiz eta hainbat eta hainbat absolutu bezala erabiltzen direngaur egun (demokrazia eta Estatua, esaterako).
‎bidean arrazoia bera, historia, Estatua eta demokrazia, hizkuntza, historia, arraza, zientzia, teknika. Baina horiek ere bidean jausiko dira, erlatibizatuko dira, nahiz eta hainbat eta hainbat absolutu bezala erabiltzen direngaur egun (demokrazia eta Estatua, esaterako).
2017
‎Obedientzia, kastitatea, fideltasuna, umiltasuna eta isiltasuna ziren emakumezkoen sofrosinekontzeptuaren esanahiak. Baina horien aurrean estereotipo negatiboak ere zabalduta zeuden: akats nagusien artean amorrua, oihuka ibiltzeko joera, jakin nahikeria eta koldarkeriaaurpegiratzen zitzaizkien. Gehiegizko sexualitatea sentitzen zutela uste zen, eta horregatik haiengorputzak eta ekintzak kontrolatuak izan behar ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia