Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
Baina gure helburua" Ikuspuntu pertzeptiboa" edo Fokalizazioa deitu zaiona aztertzea izan denez, eta bestalde, J. M. Lasagabaster-ek II Euskal Mundu Biltzarrean" La novela vasca al borde de la Realidad" izeneko txostenean 100 metro nobelako Polifoniaren berri hain egokiro ematen duenez, gure lan honetan ukitu gabe geratu diren alderdi horietaz jabetzeko aipatutako artikuluaren iraku... Horrela, idazlearen ikuspuntua deitu izan denaren ikuspegi zabalagoa lortzearekin batera, narratzaileak bere esku duen estrategia honen konplexutasuna osotasunean aztertua geratuko litzateke.
2007
‎nondik dator eta nora doa euskal hezkuntza? Baina gure helburua, esan dezagun berriz ere, ez da euskal hizkuntz eta hezkuntza politika bere xehetasunetan ikertzea, baizik eta berorren marko antropologiko filosofiko eta antropologiko kulturala zehazten ahalegintzea. Zentzu honetan, beraz, abiapuntu —eta ez helmuga— batera iristea da gure asmoa.
2010
‎Kapitalismoaren soka, berriz ere zorrak denon artean banatu eta gero, mugiaraziko dugu, merkatuaren berregituraketa eginaz, sistema" hobetuz", eta beste ziklo bati hasiera emanaz. Baina gure helburua gizartearen gehiengoarena, krisia pairatzen dugunona ez litzateke hori izan behar. Merkatu sistema eroak sortzen dituenez desorekak eta krisiak, sosegu eza eta ezbeharrak, helburua merkatuaren agintetik ahalik eta eremu gehien kentzea izan litzateke, herritarren beharretara egokituz, eta jendartearen kontrolpean jarriz.
Baina gure helburua elebitasuna da, hemengo bi hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. zergatik berreskuratu behar dugu euskara, gure gizarteko bi hizkuntzek elkarrekin arazorik gabe bizitzeko egin behar dugun ahalegina da. zeregin honekiko izan behar dugun erantzukizuna edo gizarte ardura da. gutako bakoitzak, gizartearen elkarbizitzari diogun zorra. ez ditu elkarbizitzarako edo pakerako baldintzak sortzen, beretzako nahi duena, beste norbaiti ukatzen dionak. gaztelania hizkuntza nazionala da espainian, eta euskadin ere ofiziala dela aldarrikatzen da gainera, baina ahaztu egiten da euskara ere ofizial dela —gaztelaniaren pareeuskadin. euskararen ofizial izaera ukatzen da, euskaraz bizi nahi duenari bere hizkuntzan aritzeko aukerarik ematen ez zaionean:
‎Apaizen urteak guk lortutakoa azpimarratu eta goratzeko helburua izan balu, ekintza tamalgarri horiek deuseztuko zuketen. Baina guretzat helburua oso bestelakoa zen, alegia, Jainkoari, eman digun dohainagatik eskerrak ematea. Behin eta berriz buztinezko ontzietan eramaten den dohaina hain juxtu, eta gizakiaren ahultasunaren bitartez, Jainkoak munduari dion maitasuna agerian uzten duena.
2012
‎Eta nazio horren zati bateko hauteskundeetan parte hartzera goaz orain. Baina gure helburua independentzia da garbi garbi, ikusten dugulako bai ekonomikoki, bai gizarte aldetik, horrek irekiko lizkigukeela bizitza duinago baterako ateak.
2013
‎Indusketarekin hasi aurretik idatzietatik ezagutzen genuen Amaiurko gazteluaren historia, eta 1521 izan zuen garrantzia; gure iraganaren erreferentzia da. Baina gure helburua eraikinaren historia osoa ezagutzea da, jaio zenetik eraitsi zuten artekoa. Askok uste du 1522an hil zela gaztelua, baina moldaketa asko jasan zituen ordutik aurrera.
‎Mesfidantzak zetozen ohiturak aldatzearren, egun eta ordutegi jakin bati lotzearren, hondakinak kalera ateratzeko lehen zegoen askatasuna mugatzearren. Baina gure helburu nagusia zen ahalik eta gehien birziklatzea eta ahalik eta gutxien eroatea zabortegira. Erronka hori geneukan eta argumentu horrekin eskatu zitzaien herritarrei ahalegin bat egitea.
‎Esango nuke AIMren azpian ez dagoela interes zientifikorik, hau da, ikerketa nahirik; aitzitik, ikuspegi horretan, forma ematen zaie gure nahiei eta beldurrei. Baina gure helburua bada arima zer den jakitea, hau da, gure helburua bada arimaren gaineko ikerketa bat egitea, derrigortuta gaude ohiko ikerketa bideak jorratzera.
2014
‎Ez dakigu. Baina gure helburua kasu egitea da, eta ikustea, kezkatuta gaudela. Umeak euskaldunak dira, Zumaia oso herri euskalduna da, eta beraiek hurbiltzeko eta komunikatzeko euskaraz dakien mediku bat behar dute.
‎Ez dakigu. Baina gure helburua kasu egitea da, eta ikustea, kezkatuta gaudela. Umeak euskaldunak dira, Zumaia oso herri euskalduna da, eta beraiek hurbiltzeko eta komunikatzeko euskaraz dakien mediku bat behar dute.
2017
Baina gure helburua, hemen, ez da Azurmendiren liburua aztertzea nahiz eta horrek hori eta gehiago merezi duen, baizik eta berori aitzakiatzat hartuz aspaldi batean eta Prusiatik etorritatesi berera iritsi zen Wilhelm von Humboldten hainbat hausnarketa gogora ekartzea.
‎“Bueno” hartu du hitza Mirenek, “horretarako zenbait psikologo eta medikuren laguntza izan genuen, haien artean, eta eskertu nahi diot laguntza hemendik Aulki Hutsak filmaren egileari, Iñaki Peñari. Baina gure helburua biktimek bizi izandako prozesu hori erakutsiz eta gizarteratuz, gizartea sendatzeko baliagarria nola izan daitekeen proposatzea da”. Miren isildu egin da hitzen bila une bat lehenago isiltasunaren aurrean izandako berriz ere piztuz.
2019
‎Sailkapen honetan multzo nagusi batzuk besterik ez ditugu zerrendatuko, nahiz eta jakin bakoitzean aurki genezakeen egoeren aniztasuna oso handia dela eta azpi-multzo ugari egin ahal izango liratekeela. Baina gure helburua ikuspegi orokor bat ematea denez, nahikoa izan daitekeela uste dut.
2021
‎Guk gure hazkunde demografikoari buruz herri honetan ez dugu erabakirik hartu. Baina gure helburua ez da baitezpada hazkunde horrekin jarraitzea orain arte joan den martxan». Aitzineko agintaldian arazo teknikoengatik gibelera eman zen hirigintza plana lantzen ari dira aldi berean, eta araberan finkatuko dute egoki zaien kopurua.
2022
‎«Euskararen erabilera, ezagutza eta sustapenaren alde hiri honetan egiten den lana eskertzeko eguna da. Baina gure helburua da Gasteizen euskara are gehiago zabaltzea eta erabiltzea».
‎Uste du denboraldi honetan estuagoa izango dela Txapeldunen Ligara sailkatzeko borroka «Berdintasun handia dago. Baina gure helburua borroka horretan egotea da. Taldea eta maila daukagu horretarako».
‎Era berean, gizartehierarkian talde sozial bakoitzari posizio eta rol desberdinak zegozkien eta horrexegatik ere kultura nagusiarekiko gertutasuna ez zen denentzat berdina. Baina gure helburua ikuspuntu orokor bat eskaintzea den heinean, talde sozial horiek partekatzen zuten posizioa nabarmentzea erabiki dugu, hau da, mendeko klaseak elite politiko eta sozialetik kanpo zeuden eta, horren ondorioz, beren kultura propioa kultura nagusia eta modernitateari kontrajarrita ulertu behar da (Garc� a, 1989: 72).
2023
‎«Jende anitzentzat zaila da onartzea auzo izen hori ezin onetsia, ahalkegarria dela; historia kriminala erakusten duela. Baina gure helburua ez da miarriztarrei leporatzea beren gain hartzerik ez duten iraganeko ardura bat».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia