Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2010
‎LH k terrorista ez garelako justifikazio beharra ez du onartzen, ez du ikusten jende anitzen ama hizkuntza erabiltzean berezitasuna non den, mugimendua tolerantziaren alde bada behar luketela beren ingurukoei aplikatu lehenik. Baina bereziki galde egiten du erreakzio bera zuketenez arabiera edo ingelesa izan balitz.
2014
‎Elipsiak handiegiak.. . Baina bereziki saiatu ziren dimentsio sinbolikoa ematera Kristian Etxaluz eta bere lagunak. Sinbolismoa ez zen testuaren zainetan, ez zen horretarako egina idazkia.
‎Beraz ez zen emana izan Larzabalek.... Baina bereziki erran nahi dudana, Oztibarreko antzerkia eta Kitzikatzanketik hartu zituen jokalari gehienak, ez talde osoak, hautatu zen. Bi talde horiek ez dute deus eman geroztik.
‎Maskaradaren erranak, libertimenduarenak ez diote populu ibiltarien mezu bera, ez dira gure plazetan erranak haiek beren kulturetan pasarazi nahi dituzten baloreak. Baina bereziki bi gauza. Lehena trufatze horren gainean.
‎Bizitzeko manera da, ezbeharretan haserrearen uxatzeko, umore txarra elkarrekin lan egin behar delarik ezin jasana delako. Baina bereziki probreen irria da, halabeharrari kaka hire errateko manera. Pobre eta ez deusen aberastasuna.
Baina bereziki agertzen zaizkigu zirtzil guziak beren ofizioan: tratulantak, asto martxantak, barbera gezurkaria, anitz herrietan ibilia (ikus Peru Abarkak, laborari xintxoak nola bere heinean uzten duen maisu Juan barberua), eta beti odol huste edo aiuta baten egiten eritasuna edozein izanik ere, eskaleak beti otoitzetan jendeen aitzinean, gero horien zikoizkeriaren kritikatzeko, eiherazaina, jendea jelosten baita bi laka irin tiratzen dituela zakutik baten orde, kauterak, oskile, hau ofizio baztertuak (zapatagin bati jauki zitzaizkion Donibane Garazin galarrotsez55).
‎Libertimendukoak dira dantzariak. Baina bereziki eta hor du antzerki legeak esplikatzen, dantzariak lurrean ari ziren aktoreak berriz taula gainetik. Eta ezin da xibaleten kontra, Commedia dell’ Arte ko tribuna horren kontra lehiatu beheretik.
‎Kontaktutik, harremanetik, mugimendutik, taulagaineko ibiltzetik, zuzendaritzatik, dantzatik sortzen da egia eta ez aktore genial batek erdiets lezakeen identifikaziotik. Baina bereziki lan honen antzerki arbasoek moldatu publikoarekiko loturatik. Jokalariek edo jokoak kultura amankomunean, publikoaren etorkian, ulergarri dagon metafora baten konbokatzeko ahaletik.
‎Herriko etxeetan bilkura publikorik ez da, aurre eginak dira denak, arreñatzen da botereduna denak ikusteko lehenago eta hola ezin da bilkuran kontra egin. Baina bereziki jokoa da balizko arerioari ohartzea aski goiz, gazte on hura, hemen Beñat, bere alderdira biltzeko presione soziala baliatuz, jakinaraziz zer arriskatzen duen parera joanez. Mehatxua eta peita.
‎Inpaktua, errebelazioa bilatzen du. Baina bereziki inspiratzen da herri antzerkiaren kodetarik bere egituran. Eszena arras mutuak, irudi garbiak bilatzen ditu, plazakoa zen lehen, gorputz marrazki bat, dantza erran behar zaio?
‎Gorputza mugitzen da esanahiaren oldarrean, ez formarenean, eta hortaz efektu pollita egiten duen sake batek ezenaren arnasa mozten du. Baina bereziki ditxolaritzaren grazia inprobisaketan datza, ditxo ikasiak ez du ezertan interesik.
‎Modeloa heltzen da 1980 urteetara, Betelu bat edo holako beste batzuek tokian tokiko dantza lema atera arte, esanahira itzuli nahi da, Urbeltzen itzalak muga lausotzen du. Baina bereziki desastrearen parrean ezartzen gaituzte dantzari egunak bezalako bilguneek. Ez gaitezen gaixtoak izan.
‎Ni ez nintzen sobera gustuan, besteak jada antzerkian ari izan ziren. Baina bereziki han zen jendea orduko ekimenen gurutze bidean zebilen, sortzen ziren azpiegitura sozio politikoetan, hedabide berrietan busti edo zangoak trenpatu bederen. Francis Basterot ek eramaten zuen irakaskuntza eta ez zen batere ageri talde ezberdineko pertsonak bazeudela hor.
‎Ugutz Roblesek kondatu zidan Beskoitzeko apezaren lilura Jainkoari Goi Goikoa erraten ziola entzutean. Baina bereziki topo egiten dugu beste alderdiko dantzarekin. Aitak Gurs era doazelarik, Zitadelan, dantzari eskatu diote andereñoek haurrak euskaldun manten ditzan eta transmisioaren diziplinak inpresionatzen du hemen gaindi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia