2010
|
|
LH k terrorista ez garelako justifikazio beharra ez du onartzen, ez du ikusten jende anitzen ama hizkuntza erabiltzean berezitasuna non den, mugimendua tolerantziaren alde bada behar luketela beren ingurukoei aplikatu lehenik.
|
Baina
bereziki galde egiten du erreakzio bera zuketenez arabiera edo ingelesa izan balitz.
|
2014
|
|
Elipsiak handiegiak.. .
|
Baina
bereziki saiatu ziren dimentsio sinbolikoa ematera Kristian Etxaluz eta bere lagunak. Sinbolismoa ez zen testuaren zainetan, ez zen horretarako egina idazkia.
|
|
Beraz ez zen emana izan Larzabalek....
|
Baina
bereziki erran nahi dudana, Oztibarreko antzerkia eta Kitzikatzanketik hartu zituen jokalari gehienak, ez talde osoak, hautatu zen. Bi talde horiek ez dute deus eman geroztik.
|
|
Maskaradaren erranak, libertimenduarenak ez diote populu ibiltarien mezu bera, ez dira gure plazetan erranak haiek beren kulturetan pasarazi nahi dituzten baloreak.
|
Baina
bereziki bi gauza. Lehena trufatze horren gainean.
|
|
Bizitzeko manera da, ezbeharretan haserrearen uxatzeko, umore txarra elkarrekin lan egin behar delarik ezin jasana delako.
|
Baina
bereziki probreen irria da, halabeharrari kaka hire errateko manera. Pobre eta ez deusen aberastasuna.
|
|
|
Baina
bereziki agertzen zaizkigu zirtzil guziak beren ofizioan: tratulantak, asto martxantak, barbera gezurkaria, anitz herrietan ibilia (ikus Peru Abarkak, laborari xintxoak nola bere heinean uzten duen maisu Juan barberua), eta beti odol huste edo aiuta baten egiten eritasuna edozein izanik ere, eskaleak beti otoitzetan jendeen aitzinean, gero horien zikoizkeriaren kritikatzeko, eiherazaina, jendea jelosten baita bi laka irin tiratzen dituela zakutik baten orde, kauterak, oskile, hau ofizio baztertuak (zapatagin bati jauki zitzaizkion Donibane Garazin galarrotsez55).
|
|
Libertimendukoak dira dantzariak.
|
Baina
bereziki eta hor du antzerki legeak esplikatzen, dantzariak lurrean ari ziren aktoreak berriz taula gainetik. Eta ezin da xibaleten kontra, Commedia dell’ Arte ko tribuna horren kontra lehiatu beheretik.
|
|
Kontaktutik, harremanetik, mugimendutik, taulagaineko ibiltzetik, zuzendaritzatik, dantzatik sortzen da egia eta ez aktore genial batek erdiets lezakeen identifikaziotik.
|
Baina
bereziki lan honen antzerki arbasoek moldatu publikoarekiko loturatik. Jokalariek edo jokoak kultura amankomunean, publikoaren etorkian, ulergarri dagon metafora baten konbokatzeko ahaletik.
|
|
Herriko etxeetan bilkura publikorik ez da, aurre eginak dira denak, arreñatzen da botereduna denak ikusteko lehenago eta hola ezin da bilkuran kontra egin.
|
Baina
bereziki jokoa da balizko arerioari ohartzea aski goiz, gazte on hura, hemen Beñat, bere alderdira biltzeko presione soziala baliatuz, jakinaraziz zer arriskatzen duen parera joanez. Mehatxua eta peita.
|
|
Inpaktua, errebelazioa bilatzen du.
|
Baina
bereziki inspiratzen da herri antzerkiaren kodetarik bere egituran. Eszena arras mutuak, irudi garbiak bilatzen ditu, plazakoa zen lehen, gorputz marrazki bat, dantza erran behar zaio?
|
|
Gorputza mugitzen da esanahiaren oldarrean, ez formarenean, eta hortaz efektu pollita egiten duen sake batek ezenaren arnasa mozten du.
|
Baina
bereziki ditxolaritzaren grazia inprobisaketan datza, ditxo ikasiak ez du ezertan interesik.
|
|
Modeloa heltzen da 1980 urteetara, Betelu bat edo holako beste batzuek tokian tokiko dantza lema atera arte, esanahira itzuli nahi da, Urbeltzen itzalak muga lausotzen du.
|
Baina
bereziki desastrearen parrean ezartzen gaituzte dantzari egunak bezalako bilguneek. Ez gaitezen gaixtoak izan.
|
|
Ni ez nintzen sobera gustuan, besteak jada antzerkian ari izan ziren.
|
Baina
bereziki han zen jendea orduko ekimenen gurutze bidean zebilen, sortzen ziren azpiegitura sozio politikoetan, hedabide berrietan busti edo zangoak trenpatu bederen. Francis Basterot ek eramaten zuen irakaskuntza eta ez zen batere ageri talde ezberdineko pertsonak bazeudela hor.
|
|
Ugutz Roblesek kondatu zidan Beskoitzeko apezaren lilura Jainkoari Goi Goikoa erraten ziola entzutean.
|
Baina
bereziki topo egiten dugu beste alderdiko dantzarekin. Aitak Gurs era doazelarik, Zitadelan, dantzari eskatu diote andereñoek haurrak euskaldun manten ditzan eta transmisioaren diziplinak inpresionatzen du hemen gaindi.
|