Emaitzak: 5
2011 | ||
EAEn, esate baterako, irakaskuntzak egoera normalizatua du lanmunduak duenaren aldean. | Baina aipatutako gainontzeko esparruetan zein egoeratan aurkitzen da euskara. Zein dira, adibidez, nerabeentzat kultur erreferentzia edo eredu diren pertsonek erakusten dituzten hizkuntza jokaerak? | |
Umeak, beraz, naturalki egin du euskaraz. | Baina aipatu dugun bezala, 12 urteko gazteen bizitza esparru berrietara zabaldu da eta eredu berriak izaten hasi da. Ordura arte eredu izan duen familiak protagonismoa galdu du eta bertan jasotako balioak edo indartzen joan diren ohiturak nabarmen ahuldu dira, erabat desagertuko ez badira ere4 Aurrerantzean inguruarekin izango dituen harremanetarako hizkuntza era kontzienIkerketaren unibertsoa Arrasateko Arizmendi ikastolan Bigarren Hezkuntzan ari diren 14 eta 17 urte bitarteko gazteek osatu dute. | |
Horren baitan sortzen ziren gazteen eredu eraginkor bilakatzen ziren pertsonaiak (garaiko pegatinatan eta karteletan ikus daitezkeenak). | Baina aipatu dugu gaurko gazteek politikarekiko eta, oro har, gauza publikoetarako duten interes falta. Argiago ageri da hori beheko grafikoan13 Bertan azaltzen diren emaitzak gazteei euren bizitzan garrantzia zein alorrek duten galdetuta lortutako datuak dira. | |
2014 | ||
Lan munduan jardun duten enpresen ikuspegitik toki garapenarena ez da esparru ezaguna, eta ziurrenera ez da ezta estrategikotzat jotzen oro har. | Baina aipatu dugu gure ustez ekonomia garapen klabeetan ez kokatzea, eta batez ere toki garapenak elementu kohesionatzaile eta kulturalei ematen dien garrantziarengatik, arlo honetarako proposamenik ez lantzeak edo posiziorik ez hartzeak orain arte lan munduan egin den ahaleginari kalte handia egin diezaiokeela. | |
2021 | ||
Profil horretako haurrak eta familiak, euskararen ezagutza apala izateaz gainera, bertako kulturarekiko, hizkuntza ohiturekiko eta bizimoduarekiko urruti egoten dira maiz. | Baina aipatu ere dugu, ikastetxeek hala baloratuta, euskaraz ez dakiten bertako gurasoen seme alabak egitasmoan parte hartzen ari direla; eskola orduz kanpo euskara indartzeko egitasmoen beharra dute horiek ere, kultura eta hizkuntza distantzia hain haundia ez bada ere. Etxean euskara erabiltzearen eta hizkuntzaren gaineko balioak transmititzearen garrantzia eta beharra berresten digu horrek. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
baina | 5 (0,03) |
Lehen forma
Baina | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
baina aipatu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
baina aipatu ere | 1 (0,01) |
baina aipatu gainontzeko | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |