2023
|
|
31
|
Azken
kasu hori TFAOen 27 artikuluak aipatzen duen erregularizazioa da. Halakoetan, tributu zorra aldi berean ordaintzea edo geroratzea ez da behar (Ogasun publikoaren aurkako delituetan beharrezkoa bada ere).
|
|
Beste kreditu eskubideekin batera gertatuz gero berme errealik gabe, tributu kredituak beti lehenespena dauka, horren prebentziozko idatzoharra egin ez bada ere eta beste kreditu eskubide horien idatzoharra egin bada ere.
|
Azken
kasu horretan, Administrazioak bere lehenespena eskatu luke eskubide hobearen hirugarrengotza egikarituz. Hirugarrengotza egikaritu ezean, ostera, enbargoko idatzoharren Erregistroko hurrenkera nagusituko da.
|
|
Administrazioak zigor jurisdikzioari erruduntasun testigantza bidaltzen badio edota Fiskaltzari espedientea igortzen badio Ogasun publikoaren aurkako delituaren zantzuak antzeman dituelako, orduan ez du prozedura hasiko edo, ordurako hasi badu prozedura, ez du prozedura jarraituko.
|
Azken
kasu horretan prozedura une horretan bertan amaituko da, baina beste zehapen prozedura bat berriro has daiteke deliturik ez dagoela antzemanez gero; auzitegiek frogatutzat hartu dituzten egitateak bere hartan aintzat hartu behar dira prozedura berrian.
|
|
Konstituzioak babestutako egoitza izan daiteke pertsona fisikoarena edota pertsona juridikoarena.
|
Azken
kasu horretan, Konstituzioak babestutako egoitza izango da pertsona juridikoaren ordezkariek erabilitako lekuak sozietatearen barruko jarduera burutzeko, bai leku horietan sozietatearen zuzendaritza eta administrazioa burutu ohi delako, bai leku horietan sozietatearen edo horren establezimenduen eguneroko bizitzako agiriak edota bestelako euskarriak gordetzen direlako (baita hodeian agiriak gorde... Kontrara, ez dira biltegiak, dendak edo gordailuak babestuko aipatutako jarduera bertan gauzatzen ez bada, 2010eko apirilaren 23ko Auzitegi Gorenaren Epaiaren arabera.
|
|
Nolanahi den ere, Toki Araubideko Oinarrien Legearen aldaketarekin, borondatezko izaera dute Foru Auzitegi Ekonomiko Administratiboaren aurrean jarri nahi diren erreklamazioek; ez ordea, udalerrian organo ekonomiko administratiborik badago.
|
Azken
kasu horretan, erreklamazio ekonomiko administratiboa udal organoaren aurrean derrigorrekoa da administrazio bidea agortzeko, eta berraztertze errekurtsoa aurretiaz aurkeztu daiteke betebeharpekoak horrela nahi badu. Donostiako udalerrian badago organo ekonomiko administratiboa, Udal Auzitegi Ekonomiko Administratiboa.
|
|
Tributu arauak berau indarrean jarri aurretik amaitu diren egoerak ukitzen dituenean atzeraeragin" osoa edo benetakoa" aipatu nahi dugu, baina ezin ahantz daiteke badagoela beste atzeraeragin mota bat ere, atzeraeragin" inpropioa" izenekoa.
|
Azken
kasu horretan, oraindik amaitu ez diren egoerak ukitzen dira. Izatez, atzeraeragin hori ez da benetako atzeraeragina, baina ondorioak sortzen ditu atzera eraginez.
|
|
Erregela horrek zergadun bat Lurralde Historikoetan edo lurralde erkidean egoiliar den zehazteko balio du, ez ordea, Espainian edo beste herrialde batean egoiliar den ala ez zehazteko.
|
Azken
kasu horretan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren azaroaren 28ko 35/ 2006 Legearen 9 artikuluak xedatutakoa aintzat hartu behar da. Egia da Legeak Ekonomia Itunaren antzeko ezaugarriak edo erregelak erabiltzen dituela, hots, egondako egunak ala interes ekonomikoen gunea, baina ez dira ondoz ondo aplikatzen, espada horietako edozein gertatzea nahikoa da.
|
|
Europar Batasuneko Auzitegiak hainbat epaitan adierazi duenez, zuzentaraua ez bada estatu kidearen barne antolamenduan sartzen edota ez bada ezarritako epean sartzen, orduan zuzentaraua zuzenean aplikatzen da, baldin eta beraren edukia baldintzatu gabea eta behar beste zehatza bada1 Tributuen arloan badugu zuzentarauen adibiderik, Sozietateen gaineko Zergaren alderdi batzuk arautzeko edo Balio Erantsiaren gaineko Zerga arautzeko.
|
Azken
kasu horretan, interesgarria izan daiteke Tributuen Zuzendaritza Nagusiak 2009ko abenduaren 23an emandako Ebazpena. Ebazpen horretan zioenez," BEZ multzoa" izeneko zuzentarauak ezin zirenez 2010eko urtarrilaren 1ean antolamendu juridikoan sartu, ebazpenak onartu zuen zuzentarau horiek zuzenean aplikatuko zirela Estatuko antolamendura sartu bitartean (eta hori martxoaren 1eko 2/ 2010 Legea onetsi arte ez zen gertatu).
|
|
(b) Kontratua iraupen mugagabearekin edo iraupen jakinerako egiten den.
|
Azken
kasu horretan, iraupen hori justifikatzen duen kasua identifikatu behar da, LELTBren 15 artikulua kontuan hartuta.
|
|
|
Azken
kasu horretan, ordezkaritza batzordea osatuko dute langileen lege ordezkariek eta izendatutako batzordearen kideek, halakoek ordezkatzen duten langile kopuruaren arabera. Eta prozedurak ukitutako lantoki batek edo batzuek, langileen lege ordezkaririk ez duten horietakoek, egindako aukera bada aipatu batzorde hori ez izendatzea, orduan lantoki horien ordezkaritza eratxikiko zaie ukitutako lantokietatik zeinek izan langileen lege ordezkariak eta ordezkari horiei, halakoek ordezkatzen duten langile kopuruaren arabera.
|
|
© Enpresa batzordeak eskubidea du, informatuta egon eta kontsultak jasotzeko, enpleguak enpresan edo lantokian duen egoeraren eta egituraren gainean, bai eta 3 hilabeterik behin informatuta egoteko ere, enpleguak izan dezakeen bilakaeraren gainean.
|
Azken
kasu horren inguruan, aldaketak aurreikusten direnean kontsulta jasotzeko eskubidea ere izango du.
|
|
Kasu horretan, azken data horrek izango du lehentasuna, baldin eta deialdiak betetzen baditu ezarri diren betekizunak.
|
Azken
kasu horretan, hauteskunde sustatzearekin batera hauteskunde sustatze horren komunikazio fede emailea egin zaie aurretiaz beste hauteskunde sustatze bat edo batzuk egin dituztenei.
|
|
|
Azken
kasu horretan, ordezkaritza batzordea osatuko dute langileen lege ordezkariek eta izendatutako batzordearen kideek, halakoek ordezkatzen duten langile kopuruaren arabera.
|
|
(g) Klubari egozteko moduko arrazoirik izan ez baina kirolariak atzera egin duenean, klubak eskubidea du, itundutako kalte ordaina jasotzeko, edo, itunik izan ezean, epaiketan ezarritako kalte ordaina jasotzeko.
|
Azken
kasu horretan, aintzat hartu behar dira kirol ordenaren inguruabarrak, kirol erakundeari eragindako galerak, kontratua hausteko arrazoiak eta epaileak egokitzat jotako osterantzeko osagaiak. Kontratua azkendu eta urtebeteko epean beste klub batek kontratatu duenean kirolaria, klub horrek erantzukizun subsidiarioa izango du, aipatu berri den kalte ordainaren gainean.
|
|
Behin aldi hori amaituta, langileek aukeratu ahal izango dute aldez aurretik zuten lanpostura itzultzea edo lanpostu berrian jarraitzea.
|
Azken
kasu horretan, enpresaburuak lanpostua erreserbatzeko duen betebeharra bertan behera geratuko da (LELTBren 40.4 artikulua).
|
|
|
Azken
kasu horretan, ordezkaritza batzordea osatuko dute langileen lege ordezkariek eta izendatutako batzordearen kideek, halakoek ordezkatzen duten langile kopuruaren arabera.
|
|
|
Azken
kasu horretan, ordezkaritza batzordea osatuko dute langileen lege ordezkariek eta izendatutako batzordearen kideek, halakoek ordezkatzen duten langile kopuruaren arabera.
|
|
|
Azken
kasu horiek guztietan, langileak kontratua alde bakarrez eta aurreabisurik eman gabe azkentzen duenean, eskubidea izango du kalte ordainak jasotzeko. Kalte ordainok izango dira:
|
|
|
Azken
kasu horretan, ordezkaritza batzordea osatuko dute langileen lege ordezkariek eta izendatutako batzordearen kideek, halakoek ordezkatzen duten langile kopuruaren arabera.
|
|
Ildo horretatik, 75.000 biztanle baino gutxiagoko udalerrietan ekonomiaeta finantza plana toki erakundeen osoko bilkurek onetsiko dute.
|
Azken
kasu horretan, EAEko toki erakundeek hogeita hamar eguneko epean ekonomiaeta finantza planaren espedientea eta plana onetsi zuen osoko bilkurako ziurtagiria Foru Aldundietara bidaliko dituzte eta horiek neurri osagarriak jartzeko hogeita hamar eguneko epea izango dute (zuzeneko beste esku hartzea). Toki erakundearen ekonomiaeta finantza plana onetsirik, plana martxan jartzeko eta exekuzioarekin hasteko hilabete bateko epea egongo dela adierazten du Bizkaiako foru arauak.
|
|
Aurretiazko baimena behar duten kasuetan, lege kontrola gauzatu da eta, horrez gain, udalez edo toki erakundez gaineko interesak kaltetzean aukera kontrola gauzatu da.
|
Azken
kasu honetan, oreka ekonomikoari eusteko zorpetze eragiketaren egokitasuna aztertu behar da EKren 149.1.11 eta 149.1.13 artikuluetan oinarrituta.
|