2011
|
|
nekazaritza lurrak, basoak, akuiferoak, lurrazaleko ingurune hidrikoak, lurzoruak, eraikuntza materialak... Gainera,
|
pertsonen
eta beste izaki bizidunen osasunerako ere oso kaltegarria da. Europako azken direktibek gas honen isurketak murriztea bultzatzen dute.
|
|
Bihotzez eskerrak eman nahi dizkiegu lan hau egiten lagundu diguten sektore elektrikoko
|
pertsona
eta enpresa guztiei, modu erabat desinteresatuan beren hondar alea jarri baitute instalazio eta muntaia elektrikoen arloko lanpostuetan arituko diren etorkizuneko teknikariak eta langileak prestatzeko eta prestakuntza hori errealagoa eta osoagoa izateko. Haien laguntzarik gabe, ezinezkoa izango zen lan hau egitea.
|
|
|
Pertsonak
eta animaliak falta korronteetatik, zeharkako korronteetatik eta korronte zuzenetatik babesteko erabiltzen da.
|
|
|
Pertsonaren
eta haren familiaren osotasuna, bai mentala, bai fisikoa, arriskuan jartzen duten gertaerek eragiten dituzte krisi horiek.
|
|
Gizarte zerbitzuen sistema publikoa zerbitzu eta prestazio batzuez osatuta dago, eta, hezkuntza, osasun eta pentsio sistemenen antzera, haren helburua da
|
pertsona
eta familia guztiek gizarte ongizate handiagoa eta bizi kalitate hobea lortzera bultzatzea eta horretarako guztiz garatzea. Gizarte zerbitzuen sistema publikoan, bi arreta maila daude:
|
|
Horrek bi arrazoi ditu: batetik, haurraren heldugabetasuna, eta, bestetik, laguntzen dion
|
pertsonaren
eta zentroan hartzen duenaren arteko komunikazioa erraztea.
|
|
Erakundearen antolaketa egitura eta organigrama azaltzen dira; organigraman, zenbait mailatan agertzen dira aginpidea duten
|
pertsonen
eta haien mende daudenen arteko harreman hierarkikoak. Organigramaren erpinean, zuzendariak agertu behar du; dagokion kontseilaritzak haren esku utzi du zentroan dauden adingabeen zaintza.
|
|
Erradiazio bidezko berokuntza aparatu esekiak (hodi erradiatzaile edo plaka bidezko argi erradiazio erakoak) instalatzeko, lurrerako gutxieneko distantzia batzuk, fabrikatzaileak gomendatutakoak? bete behar dira,
|
pertsonek
eta animaliek bero erradiazio handiegia jasan ez dezaten. Distantzia horiek ez dute hauek baino txikiagoak izan behar, inolaz ere:
|
2012
|
|
14 Azal ezazu zer datu bete behar dituen kontsumitzaileak kontsumoko arbitraje eskaeran. 15 Egizu eskema bat kontsumoko arbitraje prozesuan parte hartzen duten
|
pertsonen
eta erakundeen arteko harremanak bilduta. 16 Kontsumitzaile batek produktu bat erosi du, eta produktua gaizki dabilenez, 600, ko kalte ordaina eskatu dio saltzaileari.
|
|
Nork bere garapen erritmoa du. Hau da, geure kabuz ikasten dugu, eta gainerako pertsonekin (familiekin, hezitzaileekin, haurrekin, beste pertsona heldu batzuekin) egindako interakzioaren bidez ikasten dugu; alegia, inguruan ditugun
|
pertsonekiko
eta gauzekiko interakzioaren bidez. Funtsezkoa da interakzio horiek kalitatekoak izatea.
|
|
Europako Parlamentuak (2005), gaitasun nagusi batzuen bidez, erreferentzia esparrua ezarri zuen: komunikazioa ama hizkuntzan, komunikazioa atzerriko hizkuntzetan, gaitasun matematikoa eta oinarrizko gaitasunak zientzian eta teknologian, gaitasun digitala, ikasten ikastea,
|
pertsona
eta kultura arteko gaitasunak zein gizarte gaitasunak eta gizalegezko gaitasuna, espiritu ekintzailea eta adierazpen kulturala.
|
|
Haur Hezkuntzan, ekintza da garapen eta ikaskuntza prozesuaren ardatza eta eragile nagusia. Haurrek,
|
pertsonekin
eta objektuekin izaten dituzten harremanezko esperientzietan, haien ezaugarriak, nolakotasunak eta aldeak aurkitzen dituzte, bai eta haien artean dauden harremanak ere. Gero, elementu eta harreman horiek buruan irudikatzen dituzte.
|
|
Ikastetxeek, estereotipoetatik ihesi, eskola giroko berezko jostailuak, tresnak eta baliabide didaktikoak erabil daitezen sustatu behar dute. Era berean,
|
pertsona
eta jokabide eredu ez estereotipatuak edo ez sexistak dituzten eta kultura desberdinetako haurren arteko bizikidetza sustatuko duten material didaktikoa aukeratu behar da.
|
|
Beraz, ikastetxe baten funtzionamendua antolatzeko moduarekin du zerikusia. Hierarkia harremanak eta kudeaketa arloan parte hartzen duten
|
pertsona
eta taldeen arteko komunikazio bideak ezartzen ditu.
|
|
Hezkuntza ebaluazioak erabilgarria izan behar du irakaskuntza ikaskuntza prozesuarekin zerikusia duten
|
pertsonentzat
eta erakundeentzat. Hezkuntza egoera bat ebaluatzeko behatzeak duen erabilgarritasuna ez da bera hezitzailearentzat, familiarentzat, haur eskolarentzat edo kanpo eragileentzat.
|
|
Hezkuntza prozesu horretan parte hartzen duten pertsona helduen egiteko nagusia haurraren garapen afektibo orekatua erraztea da, eta, horren harian, izaera norberaren berezitasunera doitzea, beste pertsona batzuekin eta gauzekin izango diren interakzioak ikertzeko irrikaz eta nork bere burua, gainerako
|
pertsonak
eta gauzak errespetatuz ekiteko. Behatze eta entzute prozesua funtsezkoa da banakotasuna, diferentziak, gaitasunak eta gainerako ezaugarriak onartzeko.
|
|
Eskuak erabiliz, jolasaren bidez eta inguruko elementu fisikoak eta sozialak ikertuz hasten dira haurrak beren burua eta beren inguruko errealitatea ezagutzen.
|
Pertsonekin
eta gauzekin interakzioan egindako lehen esperientzia horien bidez deskubritzen dituzte haien ezaugarriak eta haien arteko harremanak, eta, ondoren, elementu eta harreman horiek irudikatzen dituzte buruan.
|
|
Hori guztia (familia aldaketak, kultura eta arraza mestizajea, etab.) Partzuergoko iristen da, eta, ondorioz, horri hezkuntza erantzun bat eman beharrean gaude.
|
Pertsonari
eta gizakien duintasunari eta aniztasunari errespetua izatea da gure hezkuntza proiektuaren oinarrizko zutabea. Herritar guztiei zerbitzu emango dien hezkuntza eredua sortu nahi dugu, diferentziak arinduko dituena (horiek edozein motatakoak izanda ere), kaltetuenen alde; eta, bide horretan, haurren garapena erraztu eta bultzatu, eta, beharrezkoa bada, konpentsazio lanak egin, ekitatezko eta errespetuzko testuinguruan.
|
|
– Baliabideak, eta baliabideen artean materialak,
|
pertsonaren
eta pertsonak ikasi behar duen errealitatearen arteko bitartekoak dira. Jakina, errealitatea bera ez dira, baina errealitatea itzuli eta ordezkatu egiten dute.?
|
|
Komeni da zenbait jolasgune antolatzea, haurren interesa piztu dezaten. Gune horietan, aise aurkitu behar dute zereginen bat, eta erraz topatu behar dituzte
|
pertsonak
eta objektuak, talde txikietan jolastea bultzatzeko. Hori horrela izan dadin, jolasguneek ordenari eutsi behar diote, eta gune horietako altzariek egokiak izan behar dute jostailuak haurren neurrira ordenatzeko eta haurrengan haiekin jolasteko gogoa pizteko.
|
|
Haur eskolari dagokionez, jarrera aldaketa XX. mendearen bigarren zatian sortu bazen ere, ez dugu ahaztu behar
|
pertsona
eta korronte aitzindariak egon zirela.
|
|
Soziabilitatea.
|
Pertsonekin
eta gauzekin harreman positiboak izateko gaitasuna da: maitasuna, solidaritatea, natura eta ohiturekiko errespetua, etab.
|
|
laneko istripuak (LI) saihestea da helburua. Horretarako,
|
pertsonetan
eta makinetan eragiten du:
|
|
–
|
Pertsonetan
eta makinetan eraginda, lantoki batean gerta daitezkeen lan istripuak hautemateaz eta saihesteko neurriak ezartzeaz arduratuko da.
|
|
Prozesu patologiko bat martxan jartzea edo berrabiaraztea galarazteko ekintzen bidez. Ekintza hauek
|
pertsonari
eta familiari zuzendu behar zaizkio. Adibidez, txertoen egutegia ezagutaraziz.
|
|
|
Pertsona
eta bere nortasuna
|
|
Osasun estrategiak, osasun laguntzan ez ezik, haren sustapenean, prebentzioan, irakaskuntzan eta ikerketan oinarritzen dira.
|
Pertsonak
eta komunitateak osasuntsu egotera zuzendutako jardun horien artean, sustapen eta prebentzio programak nabarmentzen dira. Horiek aurrerago xehetasunez deskribatzen badira ere, diziplina anitzeko eginkizuna izan behar duela aurreratu beharra dago.
|
|
terminorako, besteak beste, definizio hau ematen du:
|
pertsonen
eta animalien prozesu mentalak aztertzen dituen zientzia (psiko: adimena edo arima/ logia:
|
|
Alderdi soziala:
|
pertsonak
eta horien arteko harremanak.
|
|
3
|
Pertsona
eta bere nortasuna 51
|
|
Tokian tokiko herritarrak Interpretazio jarduera komunikazio jarduera da funtsean; horrenbestez, sakonki ezagutu behar da komunikazio horretan interpretatu beharreko lekua edo elementua. Horretarako, ezinbestekoa da barru barrutik ezagutzea zer harreman duten
|
pertsonek
eta haien inguruneak, tokian tokiko historiak eta kulturak, tradizioek, kondairek eta abar. Adierazle horietan dago leku jakin baten funtsa, eta interpretazio tekniken bidez atzeman eta adieraz daiteke funts hori.
|
2013
|
|
langileei nominetan egiten zaizkien PFEZ atxikipenak Zerga Agentzian sartzen dira hiru hilean behin (111 eredua). Gainera, urtea amaitzean, enpresak urteko laburpena (190 eredua) aurkeztu du, atxikipenak egin zaizkien
|
pertsonen
eta zenbatekoen berri emateko.Hutsegiteekin eta zigorrekin lotutako izapideak egin. Langileek eskubide batzuk, enpresak errespetatu beharrekoak?
|
|
Egatur inkestak, turismoaren gastuez eta
|
pertsonako
eta eguneko batez besteko gastuez gain, beste hauen araberako informazioa ere ematen du: bisitariaren tipologia, zein herrialdetan bizi den, egonaldiaren iraupena, helmugako autonomia erkidego nagusia, gastuaren kontzeptua (ostatatzea, garraioa, jatetxeak, erosketak, etab.), sartzeko bidea, ostatatze mota, bidaiaren arrazoia, bidaiak osorik erreserbatzeko aukeraren erabilera (pakete turistikoak), etab. Beste alde batetik, Egatur ek turisten gastuari buruzko informazioa ematen du, alderdi hauen araberakoa:
|
|
Hegazkin konpainiak dira
|
pertsonak
eta merkantziak jatorriko puntu batetik helmugako puntu batera garraiatzen dituzten enpresak. Konpainia bakoitzak IATA kode bat jasotzen du (2 unitatean ikusi genuen bezala, International Air Transport Association erakundearen siglak dira), bi letra eta hiru zifrako zenbaki bat dituena, eta kode horrek aukera ematen du konpainia identifikatzeko egiten dituen eragiketa guztietan, bai eta eskuliburuetan, txarteletan, GDSetan eta abarretan.
|
2014
|
|
Uraren arazoa erronka handia da, eta hauxe da etorkizunean erronka horri aurre egitea rren herri erakundeek emango duten erantzuna: batez besteko kontsumoa (gehienezkoa)
|
pertsonako
eta eguneko 130 litrokoa izan dadila ezartzea, helburu gisa.
|
2015
|
|
Ikuspuntu juridikotik, droga mendetasunaren arloan bi figura bereiz ditzakegu: batetik, drogatzen den
|
pertsona
eta haren ingurune soziala eta familiarra; eta, bestetik, droga trafikoarekin eta salmentarekin etekin handia lortzenduena. Bereizketa hori oinarrizkoa da kontsumitzaileeketa trafikatzaileekjasoko dituzten tratamenduen arteko aldeak zertan diren ulertzeko.
|
|
Ez da ahaztu behar atzerritarren atzean pertsonak daudela. Migratzen duten pertsonek, atzerritarrekin bizi diren
|
pertsonek
eta Europako herritarrek ere egoera berrira egokitzeko beharra dute. Gizarte osoari eragiten dion gaia da atzerritarrena, eta ez atzerritarrei bakarrik.
|
|
Hemen sartzen dira beren sektoreko gertakariak kudeatzeaz arduratzen diren eta sektore anitzeko gertakarietan laguntzen duten koordinatzaileak.B.2 Osasunaren sektorea. Sektore honetan sartzen dira mediku koordinatzaileak; haiek arduratzen dira
|
pertsonei
eta larrialdietako laguntza baliabideei buruzko erabakiak hartzeaz. Sektore honetan jarduten dute, halaber, esatariek eta eskaerei erantzuten dieten osasunaren arloko operadoreek.B.3 Segurtasunaren sektorea.
|
|
|
Pertsonen
eta ondasunen garraioari lotutako istripuak
|
|
Telemedikuntza modalitate desberdinak bereiz ditzakegu, bi aldagairen arabera: prozesuan parte hartzen duten
|
pertsonak
eta arreta eman behar den unea.
|
2016
|
|
Parte hartzeko bide bat da;
|
pertsona
eta taldeak dinamizatzeko ahalmena du.
|
|
Enpatia eta entzute gaitasunak ere beharrezkoak dira, pertsonen beharrak detektatzeko eta ondoren irizpide egokiekin planifikatzeko.Gatazkak ebazteko gaitasuna.
|
Pertsona
eta taldeen artean sortzen diren gatazkak positiboki eta bakean konpontzeko gaitasuna.Talde dinamiken eta bileren erabilpena. Gaitasun sozialak izatearen ondorioz egiten dira, eta giltzarria da pertsonek prozesu eta ekintzetan parte hartzeko.Araudiaren ezagupena.
|
|
Gizarte aldakor honetan, biztanleen bizimodua aldatu egiten da halabeharrez eta, ondorioz, gizartea eraldatzeko eta
|
pertsonak
eta taldeak errealitate berrietara egokitzeko jardueren premia handiagoa da. Testuinguru horretan egiten dira esku hartze soziokulturalak.
|
|
Bizi itxaropena pixkanaka handitu egin da, prebentzioaren eta osasun terapiaren alorretako medikuntzako aurrerapenei esker. Gertakari horrek tenkatu egiten ditu politika sozialak eta gizarte segurantzakoak, gero eta alde handiagoa baitago sisteman ekarpenak egiten dituzten
|
pertsonen
eta onuradunen artean.
|
|
Errespetua parte hartzen duten
|
pertsona
eta talde guztiekin, jatorria, kultura, egoera ekonomikoa, bere osasun egoera eta beharrak edozein direlarik ere.
|
|
Askoz hobeto ezagutzen du bere ingurua, eta, horri esker, gauza berriak ikasten eta ezagutzen ditu: beste
|
pertsona
eta bizimodu batzuk, natura?
|
|
Azpi prozesu operatibo bat da, biltegiaren espazio fisikoa optimizatuz eta produktuentzat,
|
pertsonentzat
eta konpainiarentzat ahalik eta arriskurik txikiena hartuta produktuak gordetzeaz eta mantentzeaz arduratzen dena.
|
|
Bidalketa eta merkantzien bukaerako ikuskapena egiten den gunea.Pasagunea eta maniobra.
|
Pertsonak
eta makinak pasatzeko egokitutako guneak dira, makinek ere maniobra guztiak egin ahal izateko eran diseinatutakoak.Bulegoak. Biltegiaren berariazko lanetan laguntzeko lanpostuak kokatzeko egokitutako gunea.
|
|
Pertsona arteko adimena. Enpatia handiko
|
pertsonek
eta besteekin erlazionatzeko erraztasun handia daukaten pertsonek oso garatuta daukate adimen mota hau; gaitasun sozial handia dute.
|
|
Moldatzea hauxe izango litzateke: alde batetik, adimen eskemak eraikitzea (ezagupenak eraikitzen eta aldatzen dira esperientziaren arabera, era askotako egoeretan erabiltzeko) eta, bestetik, egokitzea non
|
pertsonak
eta inguruneak elkarri eragiten baitiote, asimilazio eta akomodazio prozesuak direla medio oreka kognitiboa lortzeko.
|
|
7 INGURUMEN ETIKA:
|
PERTSONA
ETA NATURA, ANTROPOZENTRISMOA, BIOZENTRISMOA
|
|
7 Ingurumen etika:
|
pertsona
eta natura, antropozentrismoa, biozentrismoa
|
|
1975ean, ingurumen hezkuntzaren zentzua eta helburuak argitu egin zituzten Belgradeko biltzarrean; bertan,?
|
pertsona
eta giza taldeei lagundu, behar zitzaiela azpimarratuz, helburu ezagunak ezarri zituzten:
|
|
1 Kontzientzia hartzea:
|
Pertsona
eta gizataldeei lagundu, sentsibilizazio eta kontzientzia handiagoa har dezaten ingurumenaz eta haren arazoez.
|
|
2 Ezagutzak:
|
Pertsona
eta gizataldeei lagundu, oinarrian erabat uler dezaten ingurumena zer den (hari lotutako arazoak zein diren, gizateriak zer toki eta funtzio duen ingurumenari dagokionez, eta horrek guztiak ardura kritikoz jokatzea dakarrela).
|
|
3 Jarrerak:
|
Pertsona
eta gizataldeei lagundu, balio sozialak bereganatu eta ingurumenaz interes bizia ager dezaten, eta hura hobetzeko eta babesteko berebiziko ahalegina egin dezaten.
|
|
4 Trebetasunak:
|
Pertsona
eta gizataldeei lagundu, ingurumen arazoak konpontzeko behar diren beharrezko trebetasunak eskuratu ditzaten.
|
|
5 Ebaluatzeko gaitasuna:
|
Pertsona
eta gizataldeei lagundu, gai izan daitezen ingurumen hezkuntzako neurri eta programak ebaluatzeko, kontuan harturik ekologia, politika, gizarte, estetika eta hezkuntza faktoreak.
|
|
6 Partaidetza:
|
Pertsona
eta gizataldeei lagundu arduraz joka dezaten, kontura daitezen ingurumen arazoei aurre egiteko premia larria dagoela, ziurtatzeko neurri egokiak hartzen direla arazoak bideratzeko.
|
|
Beharbada jada ez dugu gogoan izango nola komunikatzen ziren gizakiak ke seinale bidez; izan ere, cowboy filmetan bakarrik ikusi dugu hori. Komunikatzeko beste modu bat, ez hain urruna eta gaur egun oraindik aurkitu dezakeguna, itsasoan dauden
|
pertsonen
eta lehorretik informazioa bidaltzen dietenen artekoa da, itsasargien bidezkoa. Bi adibide horiek erakusgarri txiki bat besterik ez dira.
|
|
Ekoizpengunetik kontsumitu arte produktuek jarraitzen duten bidea da. Hots, produktua edo zerbitzua erabiltzeko edo kontsumitzeko eskuragarri jartzeko prozesuan parte hartzen duten
|
pertsonek
eta organizazioek, bitartekariak, osatzen dute banaketa kanala.
|
|
EBko herrialdeek merkatu bakar bat osatzen dute, eta
|
pertsonak
eta kapitalak aske zirkula daitezke eremu horretan. Langileek berea ez den estatu batean lan egin dezakete beren herrialdeko lan baldintza berberekin.
|
2017
|
|
Kasu larrienetan, esku hartze horiek ez dira eraginkorrak izango eta erasotzailearen inguruko
|
pertsonak
eta erasotzailea bera babestu dituzu. Osasun langile arduratsuak fisikoki mugatzea edo psikofarmako lasaigarriak ematea agindu behar luke.
|
|
Bigarren mailakoa. Aurrekoen gertuko
|
pertsonak
eta familiakoak.
|
|
Egokitzeko behar hori bereziki handia denean, zenbait psikologok birkontzeptualizazioa deitzen diote, hain zuzen ere, pertsonak bere buruari buruzko, gertuko
|
pertsonei buruzko
eta bizi den komunitateari buruzko kontzeptuak berreraiki behar baititu.
|
|
Bi kasuetan, esku hartze psikologikoa laguntza ematen duen
|
pertsonaren
eta jasotzen duenaren arteko komunikazio eraginkorrean oinarrituko da. Unitate didaktiko honetan komunikazioa laguntza harremana barreiatzen duen bide gisa aztertuko dugu.
|
|
ERIE ak (Equipos de respuesta inmediata en emergencias edo Larrialditako berehalako arretarako lan-taldea) Espainia osoko Gurutze Gorriaren talde profesionalak dira, beharrezkoa denean berehala esku hartzeko prestatuak. Aktibatu eta ordu gutxiren barruan martxan jar daitezkeen
|
pertsonak
eta baliabideak dituzte.
|
|
Badira
|
pertsonaren
eta egoeraren zenbait ezaugarri traumatizatze bikarioa agertzea eragiten dutenak:
|
|
Ikuspegi juridikoa oinarri hartuta,
|
pertsonez
eta ondasunez osatutako entitate bat da enpresa, eskubideak eta betebeharrak dituen subjektu izateko gaitasuna aitortzen diona ordenamendu juridikoak.
|
2018
|
|
Trebiñon, 5 euroko lizentziak behar dira, gehienera 5 kg/
|
pertsona
eta egun delarik bilketaren muga.
|
|
Gizarte psikologiaren kontzepturik garrantzitsuena jarrerada. Jarrerak, barruan ditugun sinesmeneta sentimenduakdira, objektuen,
|
pertsonen
eta gertaeren aurrean izango dugun erreakzioa baldintzatu dezaketenak?. Harluxet hiztegiaren arabera, honela definitzen da jarrera:
|
|
Testuingurua (egoera) ere kontuan hartzeko faktorea da. Jokabide erasokorra, beste edozein jokabide bezala,
|
pertsonen
eta egoeren arteko interakzioetatik sortzen da.
|
|
Pertsonek osasun sistemarekin duten lehen kontaktua da. Lehen harreman horretan, zerbitzu arrunt eta eraginkorrak ematen dira, komunitateko
|
pertsona
eta familia guztientzat daude eskuragarri, eta haien osasun egoera hobetzera bideratuta daude. Gaixotasun arruntak artatzeaz gain, osasuna sustatzeko eta prebenitzeko ardura izango du.
|
|
|
Pertsona
eta gizartearen osasuna mantentzeko bizi maila egokia bermatu dezaketen giza mekanismoak garatzea.
|
|
Titulu hori dutenen konpetentzia orokorra da
|
pertsonen
eta komunitatearen aho hortzen osasuna sustatzea prebentzioko jardueren eta jarduera tekniko eta asistentzialen bidez alegia, teknika odontologikoak egin, aztertu, ebaluatu eta sustatuta, odontologiako edo estomatologiako profesionalekin lankidetzan. Aho hortzetako osasun talde bateko kide gisa, kalitatea, segurtasuna eta baliabideak optimizatzea izango ditu irizpideak bere lanbide jarduera betetzeko.
|
|
i) Osasun hezkuntzako jarduerak diseinatu eta ezartzea,
|
pertsonen
eta gizartearen aho hortzen osasuna sustatzeko.
|
|
.
|
Pertsonak
eta materialak erraz pasatzeko adinako zabalera duten pasabideak utzi behar dira.
|
|
laneko istripuak saihestea helburu duen prebentzio tresna. Horretarako,
|
pertsonetan
eta makinetan eragiten du: lantoki batean gertatu daitezkeen lan istripuak hautemateaz eta saihesteko neurriak ezartzeaz arduratuko da.
|
|
Entzumena galtzearen ondorioz,
|
pertsonaren
eta ingurunearen arteko komunikazioa ere galdu egiten da. Horregatik, komunikazioa ona ez bada, gizarte integrazio arazoak egon litezke, hala nola agresibitatea, absentismoa edo alde batera utzirik sentitzea.
|